Jump to content

Turatie variabila la relanti si exces de fum


baiatucupassatu
 Share

Postare recomandată

baiatucupassatu

Buna,

am un Passat din 2000, 1.9TDI, 116cp si am o problema la care nu-i gasesc cauza.

In urma cu aprox 2 luni a inceput sa-mi varieze turatia la relanti (motorul da sa moara apoi banuiesc ca din cauza reglarii automate a turatiei incearca sa se auto-accelereze), aceste variatii au loc aleator(zic eu) la interval de 1-5sec aprox. Am observat ca de atunci scoate si destul de mult fum. Daca pornesc climatronicul atunci aceste variatii sunt si mai mari(banuiesc ca din cauza ca motorul este in sarcina).

In urma cu vreo luna aceasta pb a disparut(nu mai scotea fum aproape deloc). Am fost la un tester si era ceva eroare cu senzorul de temperatura din motor. L-am schimbat si atunci nu mai scotea nici o urma de fum. Toate bune si frumoase vreo 2 saptamani, apoi problema a reaparut (turatie variabila + fum).

Am intrebat mai multi specialisti si nu au stiu sa-mi zica exact care este cauza. Erori banuiesc ca nu mai am (o sa ma duc sapt viitoare la un tester si o sa aflu). Parerea mea este ca motorina si aerul nu sunt combinate corect (rezultatul fiind fumul).

Unii au spus ca e de la injectoare pt ca variaza presiunea pe tester(altii au spus ca e normal deoarece e PD si are mai multe pompe de injectie care isi regleza debitul independent una de alta), altii ca e de la bujii(nu mi s-ar parea normal deoarece din cate stiu eu motorul diesel functioneaza pe principiul compresiei care genereaza explozia iar bujiile nu cred ca mai au vreun rol inafara de pornire(poate gresesc)). Sincer nu mai stiu ce sa cred. La reprezentantza nu vreau sa ma duc pt ca am mai avut experientze cu ei.

As aprecia orice pareri sau sugestii

Va multumesc anticipat

Modificat de baiatucupassatu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste topicul legat de senzorul de temperatura, exista sanse sa fie tot acolo problema, chiar daca l-ai schimbat. Cel mai bine ar fi sa o testezi cu VAG com la ralanti si sa pui pe forum valorile. Senzorii aia de temperatura pot fi prosti din start. A doua posibilitate e sa fie o problema de contact prost pe el si nimic mai mult. Dupa aia gandeste=te la filtre si injectoare... :(

Si nu iti face prea mari griji, ca o vei rezolva :(

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai putea totusi sa vezi daca mai face, dupa ce scoti furtunasul de la EGR...sa nu fie de la electrovalva de reglare a EGR-ului...se mai intimpla. dar verifica si spune-ne ce se intimpla? mai vorbim :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil si debitmetru de aer , a mai patit cineva chestia asta , avand tot acelasi motor .

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baiatucupassatu

Am fost la tester si nu am nici o eroare in schimb la injectoare ceva nu e in regula. Injectorul nr 3 nu lucreaza aproape deloc. In timp ce injectoarele 1 si 2 aveau apoape aceeashi valoare( in jur de 1,6), injectorul 3 avea 0,...( iar la un moment dat cred ca a ajuns chiar la 0,0... ) si injectorul 4 in jur de 3,... . Explicatia mecanicului a fost ca injectorul nr 4 incearca sa compenseze ceea nu face injectorul nr 3 si de aceea are o valoare asha de mare(injecteaza aproape atata motorina cat injecteaza 1 si 2 la un loc, aceasta fiind si cauza fumului). De aici a dedus ca injectorul nr 3 este infundat.

Incerc ceva solutii de curatzare a injectoarelor iar daca nu merge atunci mi-a spus ca ma trimite la un specialist in injectoare.

Intrebarea mea este urmatoarea: Singura cauza posibila ca nu lucreaza injectorul nr 3 poate fii doar aceasta, ca este infundat? sau exista si alte posibilitati? Ma gandesc ca poate ar fi si varianta ca nu "isi dea seama" corect de cantitatea de motorina pe care trebuie s-o injecteze(e PD). Nu stiu, dau si eu cu batzul in balta :Driver: . Oricum in cazul in care nu se poate face nimic am inteles ca e destul de scump.

Sper sa nu am pb cu motoru pt ca banuiesc ca nu e f bine daca lucreaza 3 pistoane si al treilea e cam tarat.

Aveam o solutie de la wynn's pt curatzat injectoarele care in mod normal se pune in borcanul cu filtru de motorina. Mi-a zis mecanicul ca e prea complicat s-o puna acolo si s-o torn in rezervor. Am turnat-o. Acum stau si astept, surpriza :blink: . S-ar putea sa nu se intample nimic.

Va multumesc pentru ajutorul si sugestiile date si o sa va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat sa scoti furtunul de la EGR, asa cum spunea Cristyna mai devreme? La mine asta a fost buba. Simptomele erau asemanatoare, am scris si eu cateva randuri intr-un alt topic, legat de EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine facea intr-o vreme cand statea la ralanti. Dar nu tot timpul. Vreo luna de zile tot asa facea. Acuma nu mai face. Cineva zicea ca a fost de la motorina. Daca era senzorul, banuiesc ca nu-si mai revenea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baiatucupassatu
Ai incercat sa scoti furtunul de la EGR, asa cum spunea Cristyna mai devreme? La mine asta a fost buba. Simptomele erau asemanatoare, am scris si eu cateva randuri intr-un alt topic, legat de EGR.

Imi cer scuze, dar cunoshtintele mele sunt destul de limitate si nu am nici cea mai vaga idee ce e EGR si la ce ajuta. Va rog sa detaliati un pic. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un amic cu un a4 la fel ii facea .. a schimbat un injector .. a dat 15 mil parca ... si porma toate bune si frumoase

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze, dar cunoshtintele mele sunt destul de limitate si nu am nici cea mai vaga idee ce e EGR si la ce ajuta. Va rog sa detaliati un pic. Multumesc.

Uite, asta e EGR. Urmareste furtunul ce intra sus in ciuperca.

post-8441-1187929309_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Postez aici pentru ca e o situatie care are oarecum legatura cu titlul topicului

Eu cand pornesc dimineata si e foarte frig , de la + un grad in jos scoate fum negru la pornire si galopeaza turatia la ralanti timp de 2-3 minute. In urma cu 3-4 zile au fost -17 grade , am tinut pe bujie de 2 ori si tot a trebuit sa invart la cheie cam 10-12 secunde timp in care se ingana sa porneasca dupa care a pornit , scotand un nor de fum negru . Timp de 2-3 minute a continuat sa fluctueze turatia in zona 800-1000 rpm scotand in continuare fum negru dupa care s-a stabilizat in jurul valorii de 900 rp.

As da vina pe bujiile care nu incalzesc bine si din aceasta cauza nu lucreaza vre-un injecor la pornire insa le-am probat afara si incalzes instantaneu toate. Pe tester nu am nici o eroare iar la temperatura optima de functionare corectiile pe injectoare se mentin in intervalul + - 1 .

A mai patit cineva asa ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi 1sau 2 bujii arse asa se manifesta si se verifica pe rand in tensiune nu cu testerul.nu in campul 13 se verifica injectoarele (acolo unde apar cilindrii )ci in campul 18 dupa functionarea motorului minim 1 minut la temperatura de 80 C si trebuie sa se schimbe toate dupa un minut pe valoarea 0.0 daca nu e asa atunci se schimba injectorul din dreptul pistonului la care apare altceva in afara de 0.0(valabil si pt "baiatu cu passatu" si ar trebui sa-ti schimbi mecanicu cu tester cu tot :lol: ) ,dupa manualul de uzina aceste valori mai pot aparea si din cauza bulelor de aer din motorina sau pompa de transfer nu este buna sau mai pot fi inelele de pe injectoare (sub 0 grade asa se intampla).fum negru nu este din cauza egr (egr la ralanti este deschis aproape maxim si se inchide pe masura ce accelerati) ci mai degraba g62 care poate sa dea valoare de minus 40 C sau turbo blocat cu cod de eroare "deviatie negativa". sper ca o sa va fie de ajutor :icon_thumright:

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
baiatucupassatu
ai putea totusi sa vezi daca mai face, dupa ce scoti furtunasul de la EGR...sa nu fie de la electrovalva de reglare a EGR-ului...se mai intimpla. dar verifica si spune-ne ce se intimpla? mai vorbim :beer:

Multumesc mult pentru sugestii. Cred ca am gasit problema. E de la EGR. Am scos furtunul si nu mai scoate fum deloc si nici nu mai variaza turatia. Imi cer scuze pentru ca nu am revenit cu un raspuns mai devreme dar imi disparuse problema iar acum cand a reaparut am incercat. Din cate am vazut e plin de ulei. Deci pentru cei care au aceleasi simptome sa incerce acelasi lucru. La mine simptomele erau cele de mai sus, adica: varia turatia din cand in cand la relanti, fumul pe care-l scotea era alb si avea un miros ciudat si puternic. Mentionez ca problema disparea si aparea aleator pe perioade mai mari de timp. Si inca ceva si la mine se aude acel sunet ciudat (ca o broasca) al egr-ului dupa ce parcurg distantze mai mari.

In legatura cu injectoarele inca nu stiu daca sunt pregatit financiar sa le schimb. :D

Mai am o problema cu turbina care intra in limp mode la viteze de peste 100km/h desi a fost schimbata. Cam 5mii de km a mers ok dupa care a inceput sa intre in limp mode la viteza pe care am mentionat-o mai sus. Din cate am inteles s-ar putea sa aiba legatura cu egr-ul. O sa ma duc la un service sa incerc o curatare a EGR-ului. Este adevarat ca o curatare a egr-ului este o solutie temporara? Stie cineva care este cauza acelui ulei? Care ar fi solutia mai de lunga durata, daca exista una, sau pur si simplu motorul este destul de obosit (215mii de km)?

Sunt foarte incantat ca am gasit cauza acestei probleme care ma framanta de ceva vreme. Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai scos furtunul de la EGR si l-ai obturat? Ca daca nu... pierzi vacuum si sa nu te miri ca ai limp mode :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva scoate fum si variaza turatia cand motorul e rece... adica dupa ce il pornesti? La mine asa face pana ce se incalzeste motorul dupa merge ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine a facut asa o data, dupa pornire, un pic de fum si parca mergea in trei cilindri...filtru de motorina schimbat, dupa ce anterior am bagat doua cutii de ecotec pt curatat injectoare la cate 40 litri fiecare. deci care e faza cu pornirea si cu scuturatul motorului, injector blocat care revine sau niste bujii incadescente arse?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Aceeasi problema am patit-o si eu cu EGR-ul, am apelat la un mecanic fiind nesigur si mi-a scos furtunasul pe care l-a astupat. Intrebarea este care sunt consecintele anularii EGR-ului? Este vorba doar despre poloare sau are si efect asupra performantei si a consumului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

revin cu informa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare . De ceva vreme am observat ca la ralanti motorul are o functionare neregulata in sensul ca variaza turatia brusc intre 900 si 1000 si se comporta de parca te dai in leagan pe canapea . Merge bine 2-3 secunde apoi trepideaza , se zguduie masina de zici ca merge in trei pistoane , iar merge corect 2-3 secunde , si tot asa . Cand o pornesc dimineata merge de te unge la suflet dar cum se incalzeste motorul la 90 incepe calvarul. Schimbat filtru aer, motorina scanat cu VAG injectorele - bune , schimbat senzor temperatura Ce ziceti a mai avut cineva problema ? Si inca ceva mi s-a spus ca un injector poate sa "agate" si sa rezulte mersul neregulat. Este posibil? Cand pornesc aerul este jale face mai tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baiatucupassatu

Salutare. In sfarsit am reusit sa le dau de cap problemelor cu variatia la relanti si limp mode-ul.

Prima problema cea cu variatia s-a rezolvat cu curatzarea EGR-ului.

maximus1304 se pare ca ai aceleasi simptome pe care le-am avut si eu, exact la fel ca la tine cand porneam aerul conditionat turatia varia f tare. Problema aparea si si disparea cateodata. Unii mecanici au spus ca e de la injectoare, altii de la filtre, raspunsul corect a fost EGR-ul si s-a rezolvat f usor. :beer:

Sa nu uit. De cand am curatat EGR-ul masina nu mai scoate fum nici macar cand este in sarcina mare.

Cea de-a doua problema cu limp mode-ul a avut ca si cauza un furtunas de vacuum care actiona o valva care elibereaza surplusul de presiune de la turbina. Deoarece era putin indoit acel furtunas se autoobtura cand masina era in sarcina mare si nu se deschidea acea valva destul de mult.

Va multumesc foarte mult pentru ajutorul acordat si sper ca acest topic sa ajute si pe altii in remedierea problemelor asemanatoare. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sunt proaspat posesor de passat 1.8T din 2004. Am 50k km si m-am gandit sa-i schimb uleiul just in case. Am fost la metrotehnica ieri, am schimbat ulei+filtru (mobil1, 5w) iar azi dimineata "mi-a dat in nas", in sensul ca oscila turatia aprox. 1 min, de la 700 la 1500....am zis ca moare motorul de cateva ori. Si-a revenit intr-un minut, iar apoi a mers normal, dar fiind prima zi dupa schimb ma intrebam daca nu cumva o fi de la ulei? Am masina de 2 saptamani, si n-a mai facut asa niciodata. Plus ca mi se pare ca parca vibreaza un pic mai tare decat normal, aproape ca un diesel. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e de la ulei.

Incearca aici:

http://vwforum.ro/index.php?showto...&hl=tremura

http://vwforum.ro/index.php?showto...p;hl=trepideaza

http://vwforum.ro/index.php?showto...&hl=tremura

Ca idee poate fi de la bujii, vreun contact la o mufa de injector, EGR...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, multumesc, cred ca e un contact de la injector, ca azi dimineata mi s-au aprins si martorii ABS si ESP. Dupa ce am repornit motorul era ok. Stii cumva pe unde sunt alea (contactele) si daca as putea sa le curat eu? Eventual o poza, ceva. Multumesc inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a ajunge la injectoare trebuie dat jos capacul de la culbutori. Nu te sfatuiesc sa umbli acolo, daca n-ai cunostinte destul de bune de mecanica. Pe langa asta, trebuie avut grija cand montezi capacul inapoi, pentru ca garnitura aia cam scapa ulei daca n-o ajuti cu un pic de silicon. Ar trebui verificate bujiile prima data, sa n-ai vreo bujie sau mai multe arse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu probleme cu pornirea motorului. Pornesc masina la rece, nici o problema, o ia la sfert totdeauna. Acu de cand s-a incalzit afara, dupa ce merg cu masina pana se incalzeste la 90 si apoi o opresc pt un timp, in momentul in care o repornesc o ia la sfert insa motorul se tureaza la 1800-2000 rot/min, face ca toti dracii (de intorc capul oamneii dupa masina), sta acolo intre 10 si 30 sec si apoi isi revine la 800 rot/min. Sincer azi a apucat-o cand cativa cunoscuti imi admirau masina si m-am cam facut de rusine

Si treaba asta nu o face tot timpul cam 2,3 ori pe luna

A-ti mai patit careva treaba asta? Va rog sa-mi dati o idee, de unde poate fii. Inca nu i-am facut o scanare cu Vag-ul. Sunt extrem de nervos pe masina

P.S. Am mai postat intr-un loc problema mea, insa nu am primit nici-un raspuns, oare e asa rar simptomul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!