Jump to content

Probleme Electrica Electromotor


dbmaster
 Share

Postare recomandată

Salutare!

n-am mai scris de mult pe forum... dar dupa 2 ani, au aparut probleme nasoale la masinuta mea si pe partea care ma sperie cel mai tare: partea electrica.

mai precis, cand au fost ploile acelea care au tinut 3 zile, s-a aprins beculetul rosu de la baterie... totul a fost frumos o zi, dar a doua zi s-a terminat.. m-a lasat in strada dupa ce bordul a facut ca toate cele (jucam snake pe computerul de bord - cum a zis un prieten).

am lasat masina acolo si m-am dus sa o iau dupa ce a trecut ploaia crezand ca am luat apa la mufe. mi-am cumparat un spray de curatat contacte, le-am demontat pe toate si le-am curatat (unele erau verzi).. am luat curent de la un amic, am pornit, dupa 300 de m.. a crapat iar... ma rog, am verificat totul din nou, am luat curent iar si de data asta dupa ce am ciocanit alternatorul, beculetul s-a stins si a mers masina...

concluzie: carbunii la alternator s-au dus... n-ar fi o chestie de scris pe forum daca in ultimele 3 zile n-ar fi inceput sa pice pe partea electrica diverse in ordine: un beculet de la bord nu mai lumineaza, tasnitoarea de parbriz nu mai functioneaza (nu mai bazaie), un bec de faza scurta stins.. am verificat sigurantele si sunt ok...

sa fie un scurt!? stie cineva un service in care sa ma duc si sa poata rezolva electrica pt. masina din semnatura fara timp mult pierdut!?

PS: n-am schimbat alternatorul si nici carbunii... masina sta in parcare si fac drumuri scurte timp in care beculetul se mai stinge, se mai aprinde...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat curent iar si de data asta dupa ce am ciocanit alternatorul (?), beculetul s-a stins si a mers masina...

concluzie: carbunii la alternator s-au dus... n-ar fi o chestie de scris pe forum daca in ultimele 3 zile n-ar fi inceput sa pice pe partea electrica diverse in ordine: un beculet de la bord nu mai lumineaza, tasnitoarea de parbriz nu mai functioneaza (nu mai bazaie), un bec de faza scurta stins.. am verificat sigurantele si sunt ok...

PS: n-am schimbat alternatorul si nici carbunii... masina sta in parcare si fac drumuri scurte timp in care beculetul se mai stinge, se mai aprinde...

Alternator sau eletromotor? DIn ce spui tu acolo eu nu sunt sigur ce beculet la bord ti s a aprins. Ala de incarcare al bateriei?? Care? Evident, iti spun - pentru ca nu sunt convins ca stii : Alternatorul incarca bateria, Electromotorul nu. Poate ai un scurt la electromotor care iti goleste bateria. Daca ai fost in stare sa iti cureti contactele singur poti fi in stare si sa gasesti scurtul. Problema periilor poate aparea cel mai probabil la electromotor, dar si la alternator :) . Descrie inca o data problema mai in detaliu ca in mod sigur e un contact aiurea/prost undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e vorba de alternator (cel care este antrenat de curea)... cel care incarca bateria si de beculetul rosu cu semnul baterie...

mai in detaliu!? pey nu e clar!? ba incarca, ba nu (ba se aprinde beculetul, ba nu).. in functie de socuri mecanice... am inteles ca asa se comporta cand sunt dusi carbunii (perii sau ce-or fi)...

problema mea este unde sa ma duc... la un service unde sa existe un om care sa se priceapa.. in caz ca e un contact slab sa nu schimb juma de masina si daca a mai intalnit cineva situatia asta (in special chestia cu caderea unor consumatori)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o revizie la alternator + releu incarcare sar putea sa te scape de probleme . daca ai rulumenti praf la alternator , rotorul ar putea atinge in stator ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un service ceva!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masoara voltajul scos de alternator atunci cand iti creaza probleme! Poate fi o problema banala de contact prost la masa pe firul de la alternator, sau la perii. Nu e complicat deloc, nu vad de ce te arunci in service!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai simplu test il poti face asa . masori cu motorul oprit tensiunea din baterie cu un voltmetru si ar trebui sa iti dee 12, 60 / 12, 70 . dupa care masori cu motorul pornit la relanti si ar trebui sa ai 14 , 30 ... Succes

Modificat de Danny78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca ai o problema de contact undeva. Ceva borna mai importanta face contact can vor muschii ei. In principal ar trebui verificate cablurile mai groase de masa si +. Cam atunci se aprind si se sting toate aiurea prin bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata! s-a rezolvat... erau carbunii asa cum am banuit de la inceput.. intr-o ora si cu un milion de lei pe la un service de electrice pe langa doamna ghica...

a mai ramas o problema insa: faza scurta pe farul stang nu functioneaza.. am schimbat becul, am verificat toate sigurantele si.. nimik... in rest, toate celelalte becuri functioneaza... sa fie vre-un releu ceva!? stie cineva care releu ar fi si cum verific!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fac un topic separat!? sau e toata lumea plecata in vacanta!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

se pare ca imi raspund tot eu...

am rezolvat si treaba cu becul... era de la mufa aceea mare care se desface prin rotire... spray de curatat contacte+noroc= rezolvare rapida.. de fapt, mufa luase apa si se oxidasera piciorusele... atentie la apa...

multumesc oricum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta problema (contacte oxidate) am intalnit-o si la lampile de semnalizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare! Nu vreau sa mai deschid un alt topic pentru ca problema pe care o am eu este asemanatoare asa ca o sa va descriu aici care este problema. Nu circul foarte mult cu masina, mai mult in weekend, asa ca intr-o zi am vrut sa plec cu ea dar surpriza: murise de tot bateria. Acum imi sta in bord becul de la baterie aprins. Am lovit alternatorul usor cu o cheie si am observat ca s-a stins dar este o rezolvare temporara ca se reaprinde iar. Bateria are 7 luni de cand am cumparat-o, am verificat daca sunt ceva consumatori dar din prima impresie se pare ca nu sunt sau cel putin asa cred. Este posibil sa fie terminati carbunii de la alternator sau sa fie altceva? Am verificat incarcarea cu un aparat de masura digital (am pus pe bornele bateriei si tinuta la 3000 de ture) si am am avut o tensiune de 14,10-14,20. Daca se poate alte sugestii si pareri v-as fi recunoscator. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu siguranta sunt carbunii uzati sau blocati sau vre-un contact oxidat de la releul de tensiune care este tot in alternator. Concluzia este una: curata alternatorul si/sau schimba/curata carbunii. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Gata s-a rezolvat. Problema era de la carbuni, saracii erau terminati de tot asa ca am aveam o pereche de carbuni prin casa de la un aspirator care si-a dat veacul. A trebuit sa-i slefuiesc putin pana la dimensiune dar a iesit o treaba de nota zece si am scapat de problema :) . Culmea ca am fost pe la magazine pana sa ma apuc sa rezolv singur si imi cerea pe acel regulator de tensiune 200 de lei :somnmare: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt greu de schimbat , electromototul se da jos usor pentru ca si eu am unele probleme cu el si ma bate gandul sa ii schimb carbuni si bucsele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dany nu vreau sa exagerez dar mi-a luat cam 5 ore cu totul.Dupa altii poate este foarte mult dar eu l-am facut pentru mine si am vrut sa mearga din prima. Eu am avut probleme cu alternatorul ca nu mai incarca nu cu electromotorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutre,

Sunt nou si nu pot sa fac topic nou asa ca scriu aici din mom ce am o problema tot la electromotor.

Nu ma pricep atat de bine dar eu zic ca alectromotorul e ars (masina din semnatura). Din prostul obicei pe care-l aveam de a porni masina scoasa din viteza si cu ambreiajul sus, am comis-o. Ultima data cand oprisem am uitat masina in a 3-a si cand iam dat cheie (ambreiajul necalcat + frana de mana trasa) a invartit o data si gata. Mort. Nu o mai ia la cheie, nu functioneaza electromotorul. Sunt cat de cat incepator in ale sofatului si stiu ca e greseala mea. Acum vreau sa va cer pareri si sfaturi, ce-i de facut (reparat/schimbat... etc.) Parerea mea e sa schimb electromotorul care e mort, deci daca are cineva de vanzare un electromotor functional pt Golf 3 1.9 TDI, cumpar, ofer pretul pietei.

Multumesc. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare sa fie carbunii, dar nu exclud nici bendix-u cu toate ca nu cred.

Legat de partea a 2-a a postului ( huh..esti aproape de un warn (poate doar verbal)... poate si eu :icon_thumright: ) vezi ca exista topic dedicat, iar cel de pe benzinare se potrivesc daca intreschimbi partea cu reductorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Mi-a ramas si mie aprins in bord becul ala de la baterie? Care ar putea fi motivele? Ma ajutati si pe mine daca va rog?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica: curea alternator, releu incarcare, perii, rotor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult! Maine ma duc la mecanic sa dam alternatorul jos. Faza e ca ink mai porneste si imi merg toate electricele pe ea. Probabil k urmatorul pas e sa raman cu ea in drum:))

Modificat de taz21
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BECUL LA BATERIE NU RAMANE APRINS DECAT DACA AI O PROBLEMA LA ALTERNATOR ASA CA MERGI LA ELECTRICIAN SA IL VERIFICE DEREGULA CAD RELEELE CU PERII CAM ASTA E BUBA LOR

Modificat de v@sy
Nu mai scrie cu Caps Lock.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate pune si mie cineva o poza ceva sa vad si eu unde e localizat electromotorul ? Sau un DIY sa vad cum se da jos , trebuie sa il iau la verificat ca mi-a intrat apa in el acu cateva zile si cred ca a ramas condens , imi face urat la pornire .

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!