Jump to content

Consum Polo


FlorinD
 Share

Postare recomandată

salut.

Am avut un polo din 97 cu motor de 1.4 (benzina), care l-am vandut la un frend. Ideea este ca era masina lui taicamiu, si eu nu prea am mers mult cu ea.

Dupa ce am dat masina, frendul meu, a observat ca are un consum destul de mare pentru ea. Adica , si motor destul de mic, masina mica, tipul nu o alearga, deci merge normal cu ea.

Este normal sa consume 9% in oras??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok 9% ??

totusi ..nu e cam mult ? fosta mea octavie lua cam 10-11. Dar era si masina mare, motor mai mare...etc... cum naibii de masinutza asta mica papa 9 ?.

Intradevar nu stiu exact pe unde merge cu ea, dar oricum.

mersi de reply

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar nu stiu exact pe unde merge cu ea, dar oricum.

Pai mie mi se pare esential unde (si cand, si cum) circula cu ea; de asemeni e f. interesanta metoda de masura.

Din experienta traseelor pe care le fac eu (Bucuresti - centru - dimineata si seara) 9% nu mi se pare iesit din comun la un motor de 1.4. Nu am prea cunosc multa lume cu motoare atat de mici a.i. sa pot face comparatii dar, de ex, am o colega cu un Citroen Saxo (nu stiu exact ce motor, dar cred ca tot 1.4 - oricum nu poate fi departe) care tot cam asa consuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sunt putine masini pe benzina care sa ia 8 in oras. Pana si Matiz ia 8,5 l /100 km in oras din cartea tehnica. Doar Tico are 7,5% sau 7 in oras. Deci 9 nu mi se pare deloc mult pentru un benzinar. Daca era diesel.... :)

Oricum intreaba-l cum a calculat consumul. Multi gresesc flagrant la metoda de calcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

da cu incredere.

eu am variant 1.4 1998 si ia intre 8 vara si 11-12 iarna.

afara din oras zici ca e alta masina 4.9 minim, 7 maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am revenit asupra topicului deoarece nu am mai vb de ceva timp cu proprietarul polo-ului.

Acum mi-a zis ca a facut plin.....a mers 360 km..si a ramas fara benzina. Si asta inseamna cam 12%.

E mult 12% pentru o masina asa mica. Totusi nu este ceva care se regleaza ?? poate este dat peste cap ceva... :salut:

Laso' incolo de treaba. Eu am octavia 18T si imi ia MAXIM 13-14% si o alerg. Daca merg mai usor..ia cam 11. Fara nici un fel de misto, am incerecat sa vad care este cel mai mic consum, si odata am venit din drumul taberei pana in berceni, si am scos 8.2 %...dar am mers ca melcu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. E mult.

Hai sa vedem posibile cauze ale unui consum aiurea si cum se pot verifica.

Ordine aleatoare (mi-e lene la ora asta sa le clasific)

PUR aleatoare.

1. motor uzat - se verifica cu un test de compresie, destul de ieftin

2. sonda lambda - daca are - defecta. Se verifica... benzinarii stiu cum - eu sunt motorinar

3. Catalizator infundat - mai greu de verificat dar nu imposibil. O metoda este sa dai doua gauri cu bormasina inainte si dupa catalizator si sa sudezi cate un "T" si sa pui un manometru si verifici caderea de presiune acolo. Mai mult de 0,3 bar cica e nashpa

4. Presiunea in cauciucuri prea mica -> se verifica simplu

5. Vreo frana care "agata" - ramane activata. Se suspenda masina (fara frana de mana trasa) - preferabil elevator - si se roteste cu mana fiecare roata. Alea spate trebuie sa se invarte super usor. Fata - chiar la punctul mort - mai greu dar nu imposibil

6. Amestec prea bogat - doar Otto (Otto = motor pe benzina deci nu Diesel) - benzinarii stiu cum

7. Filtru de aer imbacsit - se verifica prin demontare si examinare vizuala

8. Injectoare murdare/decalibrate/duse - se verifica la un centru Bosch - cred ca e injectie Bosch la Polo

9. ........... mai ziceti si voi ca mi-e somn.........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A..... berea asta m-a mai trezit :scratch:

Am uitat: eu am mentionat mai sus O PARTE a parametrilor TEHNICI care afecteaza consumul.

Daca omul o calca, merge in trafic bara la bara, duce greutati cu ea, merge f. turat, opreste in ultimii metri la semafor etc. atunci lucrurile se schimba radical. Eu am luat in calcul numai masina nu si omul, traficul, temperatura de afara si alte elemente importante.

A..... inca una la masina

10. Termostat defect - masina merge supraracita = termostat blocat pe deschis. Se verifica urmarind unde sta acul indicatorului de temperatura a lichidului de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.

mersi mult de raspunsuri.

Tot ce pot sa zic este ca omu merge normal, schimba in 2500 maxim. Insa, am observat ca temperatura apei este undeva la 60 grade.Maxim 70. Si asta tot timpul. E posibil sa fie de la chestia asta?

mersi

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropos de asta, pot sa zic ca azi vin de la service cu aceeasi problema: in oras masina in trafic intens ajunge la 87 grade temperatura. Imediat cum am iesit cu ea din localitate insa, cu aerul cald pornit in masina, scade simtitor tot, ajungand pana la limita din stanga a indicatorului (70 sau mai putin).

Concluzia service-ului a fost intrucat am schimbat acum 2 saptamani termostatul, ori e prost cel nou (original VW cu factura etc) si in cazul asta inca unul nou care va veni peste 5 zile va arata daca este cazul sau nu, ori e racirea de vina, polo fiind masina de oras in principal, la 80-100 deja alta mancare de peste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva este defect, nu ar trebui sa scada temperatura cind iesi din oras. La mine sta la 90 de grade tot timpul, indiferent ca sunt in oras si merg in coloana sau daca merg in afara cu 100.

Cind aveam matiz tot asa se intimpla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@docman:

Nu cred sa fie varianta "ori e racirea de vina, polo fiind masina de oras in principal"... Sotia mea "piloteaza" un Lupo iar acul de la temperatura intzepeneshte la 90 grade, indiferent daca merge cu el in oras sau cu 140 km/h in interurban (asta cu 140 in interurban o fac eu, nu sotzia :lol: )... Simptomul pe care il descrii tu trimite mai degraba la varianta unui termostat lenes care ramane usor deschis tot timpul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce pot sa zic este ca omu merge normal, schimba in 2500 maxim.
Daca zici tu ca asa e normal...
Insa, am observat ca temperatura apei este undeva la 60 grade.Maxim 70. Si asta tot timpul.

Termostat blocat deschis (cel mai probabil) sau sonda de temp. defecta

E posibil sa fie de la chestia asta?

Da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie sincer imi suna a termostat lenes. mai trist este ca are exact 300km si e original nou noutz venit sigilat cu factura etc. Luat de la service autorizat garantie etc.

Eu zic ca treaba se va lamuri cu urmatorul termostat. Sper sa nu fie si ala defect. (cam in 28-29 dec va veni)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Polo consuma de rupe! Eu am Polo din 2002 cu motoru' ala fantastic de motocicleta de 1.2 si imi consuma cam 9.5-9.8 in oras, fara sa o hingheresc! Asa ca nu va mirati!!!

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

OT: @ termostat: era blocat. schimbat (a doua ouara). se pare ca l-au nimerit de data asta (sunt cehesti mai nou alea originale).

@consum: conteaza foarte mult stilul de condus. am reusit sa scot sub 10 iarna (oleeeeee). Debraiat cat mai rapid posibil, NU subturat (supraturarea se simte mai putin la consum decat subturarea).

Cand schimbam la 2500-2700 era cam pacatos, de multe ori cadeam sub 2000 si masina cam manca. Schimbat la 2900-3000 si masina nu cade sub 2000 ->consum mai bun zic eu. Plus cauciucuri de iarna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Eu va zic despre controversatul consum al matizului .

Am facut vreo 10 plinuri , incercand sa stabilesc un consum mediu , in stiluri diferite de condus .Numai la oras ( cta ) . Pe vremea aceea aveam anvelope sport , care pareau ca sunt desumflate la 2 atm . Cu pata mare de contact .175 /60/13 !!

Am mers ca taximetristii . Adica nu am urcat peste 3000 rpm . consum 6.3- 6.4

Am mers moderat , dar au fost si sprinturi de la semafor . Am schimbat de multe ori peste 3000 rpm . consumuri intre 6.2 - 6.5

Am mers tare la oras . Plecari in tromba de la semafor , 80-90 km la oras , depasiri la oras etc . Schimburi la 5000-6000 rpm , cine mai stie .

Consumuri 6.6 , 6.7 , 7.0 max

Am mers tare vara in plina aglomeratie la oras ,cu geamurile deschise , si am stat de multe ori minute intregi in coloana , din cauza ca se asfalta . Consum 7.5

Cam asta cred ca iese la Bucuresti .

Am mers la drum lung Cta poiana brasov , tare ptr un matiz , 100-140 km /h . total neeconomic , cu pedala de acc la fund . Am facut plinul in brasov , ca il facusem inainte sa plec din cta . Consum doar 6.1 !!! Probabil a respirat aer de munte care i a prins bine :)

Am mers cu 100-120-130 Cta buc pe autobahn , 5 pers + bagaje . 6.5-6.8

Concluzia mea este ca este gresit sa schimbi treptele cu motorul subturat . Nu se castiga benzina si se pierde si timp

Alte pareri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

deci ma va rupe la consum..1.4 16v.. :D ..pai hai sa vedem cum ne apukam de dat gauri in conducte de rafinarii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ma va rupe la consum..1.4 16v.. :)) ..pai hai sa vedem cum ne apukam de dat gauri in conducte de rafinarii...

<{POST_SNAPBACK}>

nu e chiar asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE...in weekend facut traseu aprox 1400km consum mediu 3,8 - 4,2...pe distanta bucuresti-sibiu-albaiulia-cluj-zalau-carei-satumare-baiamare-bn-reghin-tg.mures-brasov-ploiesti-bucuresti :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ma va rupe la consum..1.4 16v.. :offtopic: ..pai hai sa vedem cum ne apukam de dat gauri in conducte de rafinarii...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu e chiar asa, dar nici nu potzi sa zici ca Polo 1.4 16V este o masina economica. Ii place benzina buna (eu nu bag sub CO 98), papa cam 10-11 in trafic urban (uneori si mai mult, caci merg "nervos"). In afara cred ca e pe la 7-8 (neavand calculator, estimez si eu cum pot...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu Zorro nu este economica,dar nici catastrofa nu e!E firesc cand mergi mai sportiv,turatii ridicate atunci mai "inghite" ceva in plus!!!Eu numai OMV 100 l-am hranit si merge excelent!!! :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si sa nu uitam ca suntem in Bucuresti, unde consumul nu se mai estimeaza in km parcursi ci in minute scurse de cand ai pornit motorul. Scuzati-ma daca gresesc, dar cand o distanta de 8-9km o faci in 40-45 minute ... nu mai merge sa faci calculul consumului in functie de distanta.

exercitu:

Mergi o saptamana numai la servici si inapoi (dimineata super plin, seara la fel) cate 20km/zi si ai iesit cu 100km in 5zile. La ce consum te astepti? 6-7l... no way...

Vrei consum bun in Bucuresti? Schimba ruta catre servici, scapa de ceva aglomeratie, bine asta o sa te coste 4-5km in plus, dar macar mergi cu masina nu o lega de cel din fata :offtopic:

Modificat de F l p
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!