Jump to content

Probleme cu pornirea la CALD - motor TDI


polar
 Share

Postare recomandată

de multe ori nu gasesti intermediarul care sa te ajute neconditionat

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ati pus pe ganduri cu resoftarea asta la harta de pornire :)

Salut

Ai rezolvat pornirea cum ti-am spus eu? Sunt curios... :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate ajuta cineva din brasov cu pornirea la cald greoaie la un bkd?la rece la sfert si la cald trebuie sa invirta de 2-3 ori motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

Va multumesc tuturor pentru acest topic ca e de mare ajutor.

Am si eu problema data cu pornirea la cald. Am fost pe la cateva service-uri si nu m-a ajutat cu nimic si concluzia pe care mi-am facut-o e ca am uratoarele solutii:

- sa schimb carbunii sau ce se mai poate schimba la electromotor (nu sunt sigur ca va da rezultate)

- sa fac corectia de soft - din cate am inteles aceasta metoda a dat roade si vreau sa incerc

Ma poate cineva indruma la o persoana care sa-mi faca corectare de soft in bucuresti?

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca masina e din 2007, sunt putine masini din 2007 care au aceasta problema. Solutiile de soft sunt : resoftare ( si aici recomand TCM Turbo ) sau adaptare si asta se face cu vcds. Vezi ca e o lista cu cei care fac diagnoze si vorbesti cu unul dintre ei. Sau cu mai multi si vezi ce preturi ti se ofera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau solutia corecta este sa schimbi electromotorul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat carbunii si nu am mai avut probleme de atunci si m-a costat si 15 lei decat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi. Am sa incerc initial sa schimb carbunii, apoi daca nu se rezolva voi face o adaptare a softului.

Masina a ajuns la 140k, faza interesanta e ca am observat fenomenul dupa ce am schimbat volant si diskul de ambreiaj :). Dar e o coincidenta.

Chiar daca tremura oricum porneste de la prima cheie. Fenomenul nu se manifesta mereu la fel de intes, uneori chiar fiind motorul cald porneste bine.

Am observat ca daca tin cheia la pozitia 1 putin mai mult, cand dau la pozitia 2 (unde motorul porneste) se porneste mult mult mai calm.

Zilele acestea ma ocup de asta si revin cu detalii. E important sa se prezinte cate mai multe solutii cu success :). Multumesc S E A, m-ai convins sa incerc varianta cu carbunii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca forumul asta a devenit un bazar de vandut softuri primite prin posta si reclama la diverse prestari de servicii, ceea ce e pacat pentru ca aici ar trebui sa fie arie tehnica (dupa titlu) care sa ajute cu sfaturi tehnice si ceva explicatii pertinente.Nu doar sa abordam o atitudine superioara si secretomana, sa umplem zeci de pagini de inutilitati si sa ne ascundem in spatele "bitilor care se pierd" sau "bug-uri de producator",s.a.m.d.Ca nu avem windows in ECU masinilor.In fine...scuze de offtopic, critica asta este la modul constructiv nu din rautate.

Iar acum on-topic:

Dupa cum au mai incercat sa explice alti colegi mai sus,exemplificand si cu hartile de injectie, problema pornirii la cald (care nu e specifica doar motoarelor VAG, spre surprinderea adeptior teoriei "bug"-ului ) apare exclusiv din cauza unei turatii insuficiente a motorului la pornire!Asta binenteles daca s-a facut in prealabil o scanare si o masuratoare a parametrilor (valori senzori,contacte senzori sau mufe, avans) si nu au rezultat erori, iar la rece porneste bine.

Explicatia fenomenului este:

La temperaturi negative calculatorul injecteaza motorina la orice turatie. Intre 0 grC si 40 grC nu injecteaza nimic daca turatia de pornire nu depaseste ~150 RPM iar peste 40 grC nu se injecteaza daca turatia nu depaseste ~200 RPM.Motivele producatorilor sunt multiple si pertinente pentru a implementa si a mentine in continuare acest principiu,deci in nici un caz nu e o eroare de soft sau o prostie nerecunoscuta.Norme de poluare tot mai severe,protectia motorului la supra-solicitari fara ungere,protectia volantei masa dubla,etc, nu intru in amanunte.Masinile mai noi nu au la activ suficiente porniri ca sa manifeste problema,inca, dar o vor avea.Si de ea sufera atat motoarele de 1.9 si 2.5 cu pompe rotative cat si toate PD-urile.

Testare:

-cu motorul cald, daca se scoate mufa senzorului de temperatura (ECU va citi -40 grC,deci injectia se va face la orice turatie ) si motorul porneste normal, defectul este dat exclusiv de sistemul de antrenare pentru pornire (demaror,contacte, baterie).Nu se pune problema de bujii, cap hidraulic uzat la pompe rotative sau probleme de etansare, aer pe circuitul de alimentare ,O-ringuri ,etc la PD-uri .Astea ar da probleme si la rece si cu motorul cald dar cu mufa scoasa.

Remedii,in ordinea verificarilor:

- se masoara tensiunea pe bornele bateriei.Cu motorul cald bateria ar trebui sa fie incarcata deci minim 12.7V( la 10-15 min de la oprire,mai mare dupa orire mai recenta). Cu aparatul de masura pe borne se 'da la demaror'.Tensiunea nu are voie sa scada sub 12V.Daca scade - bateria e uzata (sulfatare).Daca tensiunea e ok,se face aceeasi procedura cu un tator (un fir al ap de masura) pe caroseriesi celalat pe rand: borna +, papuc baterie,borna + electromotor, apoi tatorul de pe caroserie se pune pe carcasa electromotorului .La electromotor tensiunea nu are voie sa scada sub 11.5V.In caz contrar se curata contactul dupa care apare cadere de tensiune mai mare.O atentie deosebita trebuie acordata masei de putere (firul gros care vine de pe caroserie pe motor).Datorita faptului ca papucii acestui cablu sunt din otel cuprat sau cupru si se prind in general pe motor pe un suport de aluminiu apare un contact imperfect in timp si nu dispare prin simpla demontare si montare cu strangere!Trebuie smirgheluiti f bine papucii,saibele si locul de contact pe motor si caroserie,apoi aplicata vaselina anticoroziva (cea pt borne de baterie) ca sa se pastreze in timp contactul.Altfel dupa cateva variatii rece-cald iar devine contact imperfect si reapare problema de pornire la cald (la a doua cheie porneste pt ca la prima tentativa de pornire se mai indeparteaza stratul de oxid).

- se verifica demarorul.Se curata, se inlocuiesc dupa caz bucsele , se smirgheluieste colectorul,papucii de prindere,locul de contact,se schimba carbunii (chiar daca nu au uzura prea avansata),se greseaza dar nu in exces.Daca problema persista, se verifica turatia de pornire cu VAG-COM-ul,intrucat e foarte greu sa apreciezi 'la ureche' diferenta intre 150 si 190 RPM daca nu ai un pic de experienta (campul "start condition..." din Meas. Block).Daca turatia inregistrata e sub 190-200 RPM, se va inlocui demarorul, pentru ca s-au demagnetizat magnetii statorului (orice magnet la peste 80gr C incepe sa-si piarda intensitatea campului ),spire in scurt sau uzura in ax.

- metoda temporara: se codeaza pt cutie automata ECU acolo unde este posibil (in Codings) sau adaptare a conditiilor de start (in Adaptations),dupa ce se noteaza cu atentie valorile originale din campurile respective.

- pentru cei foarte frustrati de pornirea dificila la cald sau/si cu bani multi disponibil de aruncat se face resoftarea ECU-ului cu modificarea turatiei de la care incepe injectia functie de temperatura.Dar remedierea asta este un fel de "gunoi maturat si bagat sub pres" pt ca nu rezolva decat 80% din cazuri,si va functiona doar pana cand va avansa problema demarorului sau a contactelor imperfecte,iar motorul va avea de suferit.NU a evitat degeaba fabricantul regimul asta de pornire pe care il pacaleste 'tunerul'.Deci bani aruncati pe o rezolvare de moment si cu posibilitatea de a mai cheltui si pe alte reparatii suplimentare ulterior.

-cea din urma metoda (si cea mai nerecomandata ) este montarea unei rezistente de ~3k pe firul 3 al sondei de temperatura (cel pe care vine alimentarea de +5V a senzorului)astfel limitandu-se domeniul de masura pana in ~40 grC.Dar problema se remediaza partial pt ca la uzuri mai mari cand turatia scade sub 150 RPM iar nu va porni,plus ca va creste consumul de combustibil (e ca si cum am merge cu motorul rece).O mica complicatie e sa se monteze un releu sau switch care introduce rezistenta in circuit doar la pornire astfel dupa,motorul va functiona in parametrii normali.Sau se scote mufa la pornire si se cupleaza la loc dupa,pentru cazuri de moment.

Stiu o parte din ce am scris mai sus s-a mai zis dar am vrut sa fie grupat sub o forma de mic tutorial.

@Allocus - la tine nu e coincidenta ci prin demontarea cablurilor de masa si + cand s-a schimbat ambreiajul sa inrautatit suprafata de contact si a inceput sa faca probleme la pornire.Tot contactul imperfect face sa se cupleze mai bine sau mai prost demarorul.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut,am si eu probleme cu pornirea,dar la rece, am schimbat bujiile,bateria si senzorul de temperatura,imi face probleme numai cand este motorul rece si a stationat cam 8-10 ore,am observat ca daca ii scot mufa de la senzorul de temperatura masina porneste fara probleme la rece ce poate sa aibe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

@LaurLOS

Ai perfecta dreptate in ce spui.

DAR

Cum iti explici ca, de regula, doar masinile cu cutie manuala au acest simptom de pornire grea la cald? Ma gandesc ca si la cele cu cutie automata ar trebui sa apara acest fenomen tinand cont ca motoarele sunt aproape identice (ma refer la circuitele electrice si la componentele pe care le-ai mentionat mai sus).

De ce producatorul a prevazut acel mic reglaj cu vagcomul (in adaptari) pentru ajustarea parametrilor pentru pornire? De ce atunci cand se recodeaza pe cutie automata nu mai sunt probleme? Pentru ca atunci pornirea se face dupa "alte reguli". Aici da-mi voie sa te corectez ... Modificarea hartii de pornire nu presupune "modificarea turatiei de la care incepe injectia functie de temperatura" ci modificarea cantitatii de motorina injectata in functie de turatie si temperatura.

Intr-acevar, inainte de a ajunge la resoftare este indicat a se verifica cele mentionate mai sus de tine insa am intalnit multe cazuri in care, dupa toate verificarile si remedierile necesare, tot la ajustarea din soft s-a ajuns.

Eu cred ca, totusi, aceasta interventie din soft e o varianta mai "comoda", mai rapida si mai putin costisitoare *asta depinde de cel care face resoftarea :lol: )

Parerea mea... :blink:

@cosminionutn

Verifica cu testerul "calitatea" senzorului de temperatura G62. In functie de acest senzor lucreaza si bujiile. Verifica valorile pe grup 007

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat ca si mie mi-a aparut acelasi simptom de pornire grea la cald tot dupa schimbarea volantei si a kit-ului de ambreiaj.Tind sa-i dau dreptate lui LaurLOS si tind sa cred ca e din ceva contacte imperfecte sau oxidate.De ce spun asta?Cand am dat electromotorul jos, mi l-au cosmetizat, curatat de praful negru de carbuni,gresat,etc si au schimbat o bucsa in capul axului parca!Insa nu au schimbat carbunii pentru ca erau mai putin de jumate consumati!Cred ca aici era toata smekeria pentru ca timp de 2-3 zile masina a pornit la sfert pe cele mai crunte calduri!Acum ca or fi carbunii, ca o fi vreun contact imperfect!!?Ideea e ca m-am cam obisnuit si m-am hotarat sa dau jos electromotorul cand chiar nu se mai poate porni masina!

Asteptam cu interes sa vedem daca Allocus a rezolvat pornirea prin schimbarea carbunilor la electromotor!Asta in cazul in care nu va pastra secretul doar pentru el! :icon_cheesygrin:

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LaurLOS - felicitari pentru dizertatia excelenta . Sint ca si tine perfect de acord ca pina la diagnoza , foarte multe probleme se rezolva relativ usor, dar se pastreaza o secretomanie greu de inteles, pentru aceste mici amanunte ( care costa ) . Mult succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia zi Allocus ti-a reusit metoda cea mai ieftina? :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu am apucat sa verific calitatea senzorului,dar am pus si un filmulet sa vedeti despre ce este vorba:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Cand motorul are 90 gr. scoate mufa de la senzorul de temp. G62 si vezi daca porneste mai usor.

Scuze...abia acum am vazut ca problema e la motor rece...

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LaurLos am cam citit ceea ce ai scris tu , este frumos explicat dar problema adevarata apare atunci cand il pui pe unul care nu stei face altceva la masina decat sa puna carburant si solutie de parbriz sa verifice ce ai scris tu, pentru a merge la un service pe langa ca va avea de pierdut o gramada de timp (care pentru unii este destul de important) va ramane si fara masina si cu o gramada de bani dati pe diagnosticari care mai de care mai profesionale si problema tot nu se rezolva , traim in romania

Hai sa iti dau ca si exemplu pe mine ca sunt mai sacait de fel si nu prea am acceptat ceva modificari care in timp sa afecteze functionarea masinii, la fel am avut probleme cu pornirea la cald descoperita din greseala in momentul cand am dat de aceea rezistenta montata pe firul 3 de la sonda de temperatura, odata decuplata ma enerva cum invarte pana porneste, ei am incercat sa rezolv problema cu pornirea si iti spun ca am investit o gramada de bani care i-am pierdut pur si simplu, iti spun si pe ce

Pe langa diagnoze peste diagnoze inclusiv la reprezentanta skoda si vw au fost facute urmatoarele verificari

1. demontat electromotor si curatat- problema neremediata

2. demontat electromotor si inlocuit tot pe el , bucse, perii pana si bendix- problema neremediata

3. cumparat baterie noua- problema neremediata

4. inlocuit senzor temperatura si verificate conexiuni si cablaj- problema neremediata

5.inlocuit electromotor- problema neremediata

6.incercat sa codez pe cutie automata, la mine nu sa putut dat ca pe acest model nu sa montat cutie automata si ecu nu stia de acest lucru( asta e explicatia primita)

7.inlocuit cablajul si bornele care vin pe baterie - problema neremediata

8.inlocuit filtru motorina cu supapa, oringuri si ce mai tine de el- problema neremediata

9.verificat cap hidraulic pompa de injectie care e bun fara probleme - problema neremediata

10. corectat din soft prin scaderea turatie de la electromotor corelat cu injectia - problema rezolvata de apx 1 an si ceva

Cu vagcomul nu se poate verifica turatia electromotorului, cel putin la a mea dat fiind ca in momentul in care actionezi demarorul se intrerupe legatura intre ECU si laptop

Ce uzura crezi tu ca va face motorul si subansamblele lui dc pornesti motorul de 10-15 ori pe zi si la fiecare pornire bobineaza de zici ca sare de la loc

Dc facem un calcul la cati bani am investit pe langa iti zic ca te sperii la care adaugam si toate diagnozele, orele de manopera platite, zile fara masina si rugamintea la altii sa te duca si sa te aduca, nervii si in ultimul rand timpul pierdut si o gramada de oportunisti gata pregatiti sa traga pielea de pe tine.

Deci in concluzie si te citez ,, Vad ca forumul asta a devenit un bazar de vandut softuri primite prin posta si reclama la diverse prestari de servicii,'' rezolva prietene tu problema GRATIS si maine trec pe softul nemodificat.

Vartolomei55 dc ai fi investit tu cat am investit eu , ai mai zice ca problemele se rezolva relativ usor , este chiar foarte usor sa vb de ceva ce se pare ca nu ai habar, intradevar vad ca pe unii ii deranjeaza sa plateasca la tuneri sa zicem asa pentru un serviciu care le va rezolva problema o suma infirma , ca asta a fost suma poe langa cat am investit eu si sa dea de zeci de ori mai mult la tot felul de gealati care se cred mecanici .

Astept concluziile dc am deranjat pe cineva cu vreo replica

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce a detaliat LaurLOS este foarte pertinent si frumos explicat iar vartolomei55 a pus marele punct pe i !!Am urmarit de-a lungul timpului foarte in detaliu acest forum, si intr-adevar sunt foarte,foarte putini care dezvaluie rezolvarea unor probleme tehnice.Observatia si parerea lui vartolomei55 o impartasesc si eu!!

pop cristian : La modelul meu de motor si la simptomele pe care le are in momentul pornirii mai greoaie la cald, nu se poate face nimic din soft.Este acel model de motor si soft asupra caruia nu se poate aplica teorema corectiei din soft.Si ca sa ma fac bineinteles, informatia si argumentul mi-au fost furnizate de administratorul acestui forum care are mare habar de ce vorbeste!!

Si a propos, nu esti singurul care a investit sume mari in remedierea unor defectiuni sau in imbunatatirea functionarii automobilului si care sa dezvaluie in detaliu etapele pentru a-i ajuta si pe altii sa-si rezolve probleme asemanatoare!!! :icon_cheesygrin:

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

am si eu o problema de genul pornirii greoaie, am mai postat si in alta parte dar am fost redirectat aici.

totul a inceput sa spunem acum vreun an si ceva cand mi s-a aprins in bord "alternator workshop" dupa care am dus-o in service. acolo mi-au desfacut alternatorul si mi-au curatat niste perii, ceva de genul asta. dupa cateva luni, la fel, dar de data asta a fost de vina un contact, iar a 3-a oara, acum vreo luna, la fel. insa a fost reparat. a masurat curentul, dadea pe aparat ceva mai mult de 14V.

in acest moment, dimineata porneste la prima cheie, foarte bine, iar dupa-amiaza, cand se incalzeste afara, dar nu mereu (sa spunem o data la 2-3 zile), imi porneste greu, adica dupa vreo 5-6 secunde.

bateria nu are 2 ani.

de la ce poate fi?

masina este golf 4 variant, 1.9 TDI, 116 CP, nu stiu momentan tipul motorului pt. a detalia.

cel de la service mi-a spus ca ar fi timpul sa imi caut alternator, nou sau second hand, am intrebat si pe altii si n-ar fi prea siguri pe asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Dupa cum am zis mai devreme revin cu detalii. Din pacate am ajuns abia azi sa ma ocup de problema. Initial am vrut sa ma duc la un service de electrice la masini, insa nu mi-a placut atitudinea lor referitor la costurile aproximative. Nu mi-a zis nici macar cat o sa ma coste manopera pentru demontare, montare electromotor. Nu mi s-a parut o atitudine profesionista, astfel ca am apelat la altii, care insa au fost putin aglomerati si abia azi m-au primit si pe mine.

Deci am fost la ei si le-am explicat problema. Am fost surprins sa-mi zica ca e o problema cunoscuta de ei si ca vin multi cu problema data.

Au demontat electromotorul si mi-au aratat carbunii care inflorise putin. De asemenea era si probema la suprafata rotorului de contact cu carbunii. Aceasta avea vizibile 3 linii inguste pe care se facea contactul real a carbunilor pe rotor. In plus suprafata de contact a rotorului NU era dreapta.

Ei mi-au indreptat/netezit suprafata rotorului (slefuit), s-a curatat bine si au pus carbuni noi. Cam asta a fost. In plus i-am rugat sa verifice contactele si bateria si a fost ok.

Am testat azi pornirea la motorul cald si a pornit perfect :). Voi vedea daca va porni in continuare bine. In acest weekend am de facut vreo 1300km si vad cum se va comporta. Va mai comunic saptamana viitoare care este situatia.

Multumesc mult lui @LaurLOS pentru informatii si tin sa-i dau dreptate ca schimbatul volantei si a disculi de ambreiaj nu a fost o simpla coincidenta. Posibil sa se fi inrautatit suprafata de contact care doar a evidentiat problema.

De asemenea multumesc tuturor pentru informatiile oferite.

Sper ca aceste informatii sa fie utile. Multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu uit referitor la costuri.

@S E A - nu m-a costat 15 lei :).

Am dat 200 ron - carbunii noi si manopera (la primul service m-ar fi costat mai mult). Toata operatiunea a durat 2 ore. Cred ca pretul e ok tinand cont ca pretul unei ore de manopera in bucuresti e de la 50 ron in sus. Doar carbunii au costat 80 ron din cate am observat eu.

Eu sunt de parere ca merita sa dai acesti bani pentru a rezolva problema reala, mai ales ca nu difera mult fata de modificare soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar totusi ai dat mult prea mult, oricum e bine k ca ai rezolvat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de parere ca merita sa dai acesti bani pentru a rezolva problema reala, mai ales ca nu difera mult fata de modificare soft.

Salut

Cu timpul vei/veti vedea ca vor fi diferente :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Dupa cum am zis mai devreme revin cu detalii.

Te asteptam cu detalii la primavara sau la vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihaic99

daca ai 85 kw (asa cum ai scris in post, nu in semnatura) motorul tau e AJM sau AUY. Daca incarca, alternatorul nu are nimic. Poate a zis elecromotorul.... oricum, ai scanat si tu, sa vezi daca nu ai vreo eroare stocata.

Figura care ti-o face tie, poate sa fie din multe locuri.....asa ca, trebuie verificat atent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!