Jump to content

Schimbare Filtru Polen Ibiza


gigi.ionescu
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Doresc sa-mi schimb singur filtrul de polen la Ibiza. Daca cineva dintre voi a facut singur aceasta operatie, il rog sa-mi dea cateva sfaturi si pasii care trebuie parcursi.

As vrea sa aflu unde este pozitionat acest filtru si cum am acces la el. Multumesc.

Mentionez ca la Service-ul specializat SEAT mi s-a recomandat sa ma programez cu cel putin 4 zile inainte pentru o astfel de interventie, banala - zic eu....

Inca odata, multumesc tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dai scaunul pasagerului din dreapta cat mai in spate si te uiti cumva sub torpedou. la mine acolo este pozitionat filtrul de polen , nu stiu daca asa este la toate dar incearca.

ideal ar fi sa ai o lanterna sau un bec sa luminezi acolo si-ti dai seama imediat . este un plastic negru care il mascheaza si care se scoate, apoi tragi de rama in care este bagat filtrul .

dupa ce il schimbi o data ,apoi nu-ti ia mai mult de 5 min. operatiunea asta

succes.

Modificat de gigi72
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica adaugire, rama respectiva are 2 cleme la capete de care trebuie sa tragi. Atentie la pozitia filtrului, cum il scoti in aceaisi pozitie sa-l pui. Dureaza max 5 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acele doua cleme sunt undeva in centrul cutiei care tine filtrul. Tu trebuie sa le duci catre extremitatea cutiei, dupa care scoti un capacel de plastic, apoi filtrul ( care, dupa cum spunea X-ecutor, are niste sageti care-ti indica pozitia obligatorie de pozitionare ). Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru promptitudine si amabilitate. In week-end il voi schimba. Inca odata multumesc tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Acest topic il deschid mai mult ca pe un sfat, sau constatare personala...

Pentru ca se auzeau niste mici fashaituri suspecte cand ventilatorul mergea pe trapta 2, am desfacut filtrul de habitaclu. M-am ingrozit cat de imbacsit l-am scos. Am murdarit toata mocheta din partea dreapta. Frunze, praf, nisip, insecte, pene, betisoare...ce mai, o scarbosenie. Faptul ingrijorator este ca masina, o ibiza 2007, nu are decat 6 luni si 6500 km. Ce sa mai curat din imputiciunea aia...m-am oprit direct la Al Padrino, si cu 55 lei am cumparat un filtru de particule cu carbon activ. Este exceptional si recomand oricui isi doreste aer curat in masina. Filtreaza excelent, a disparut si cea mai vaga urma de miros caracteristica instalatiei de A/C, am mers in spatele unei basculante si nu a trebuit sa folosesc recircularea!

Asa ca, verificati-va filtrele, este fff usor sa le inlocuiti.

Am verificat si la Cordoba ce o detin, in varsta doar de 3 luni si 6200 km, si filtrul era usor mai curat, adica mai tine o luna maxim.

Constat ca filtrele nu trebuie schimbate la interval de km, ci de timp, iar 6 luni, pt Bucuresti, este prea mult. Saptamana viitoare schimb si filtrul de aer de la motor, sunt sigur ca si ala este imbacsit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am constatat si eu acelasi lucru la masina desi a mea are doar 3 luni si aproape 3000km :(. Dupa cateva sapt de cand am luat-o am constatat si eu ca mirosea ingrozitor cand mergea ventilatia fara AC pornit asa ca am luat frumos manualu am cautat filtru de habitaclu si l-am dat jos ca sa-l curat. aaa, nu-mi spuneti ca se da jos usor ca eu pana acu nu m-am mai chinuit sa stau aplecat sa gasesc filtru si sa-l dau jos.

Azi l-am scos iar sa-l curat ca era prea murdar si mirosea, dar tot asa o sa trebuiasca sa fac din 2 in 2 luni pana o sa-l schimb?? Mai am un reno si la el schimb filtrul o data la 10.000km sau cand miroase tare si asta se intampla cam o data la un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cred ca se schimba cam la 10.000, sau daca apar tot felul de mirosuri ciudate, intepatoare, acre. Un alt semn ar fi aburirea parbrizului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu l-am schimbat la 7500 ca nu mai facea fata. orice miros patrundea in masina. nu mai spun ca era imbacsit de praf.

acuma mi-am pus unul cu, carbon activ si e ok. am facut vreo 600km cu noul filtru din care ~300 in oras si este muuuuult mai bine. mirosurile nu mai patrund, dar cel mai important daca esti in spatele unui autobuz sau orice alt mare consumator de combustibil nu mai intra noxe in masina ca inainte (cel putin nu se mai simt asa puternic )

eu zic sa-l schimbi atunci cand nu mai esti multumit de el

drum liber.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 14900 Km si am facut deja prima revizie dar nu l-am schimbat inca, pt ca nu simt nimic deosebit. Sincer de acuma o sa stau cu "nasul in patru" :icon_thumright: si probabil ca o sa-l schimb si eu. Intradevar mirosul de motorina arsa trece cam usor in habitaclu...

Modificat de Aries
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ktalin Vad ca esti din Iasi, imi poti zice si mie ce filtru ti-ai pus, cat te-a costat si de unde l-ai luat? Eventual PM daca nu isi are locul aici... Si la mine se simte nevoia de schimbare (6000 km, majoritatea in oras). Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-mi spuna si mie cineva va rog care e sensul bun al filtrului. Pe marginea filtrului arata sensul (niste sageti) si nu mai stiu in care sens trebuie montat. sagetile trebuie orientate spre consola centrala sau spre usa pasagerului ? Cu alte cuvinte care e sensul aerului ?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajutati-ma si pe mine : in ce sens trebuie sa fie sagetile alea de pe lateralele filtrului : spre consola centrala sau spre usa pasagerului ?

Moderatori, scuzati daca am postat gresit !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-mi spuna si mie cineva va rog care e sensul bun al filtrului. Pe marginea filtrului arata sensul (niste sageti) si nu mai stiu in care sens trebuie montat. sagetile trebuie orientate spre consola centrala sau spre usa pasagerului ? Cu alte cuvinte care e sensul aerului ?

Multumesc anticipat.

daca nu ma insel, sensul aerului este (cum stai pe scaunul pasagerului) de la dreapta la stanga (dinspre usa spre bord). O sa verific azi la mine si o sa scriu mai pe seara.

de unde se achizitioneaza aceste filtre?

De la orice magazin auto sau service serios ! Trebuie sa stii insa ce vrei cu sau fara carbon activ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ktalin, care e diferenta intre unul si altul ? Si te rog spune-mi sigur care e sensul bun.

Multam fain.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata. L-am schimbat si eu, si am pus unul Mann Filter cu fibre de carbon. Pretu 75 ron iar unu simplu era cam 50 ron deci diferenta nu e mare. Sensul de circulare a aerului este intradevar de la portiera dreapta spre bord( si asa trebuie orientate si sagetile de pe filtru) dar oricum nu se poate monta altfel, din cate mi-am dat eu seama, asa ca nu se prea poate gresi montarea lui. Oricum are si manual de instalare care defapt corespunde pozelor puse de CristiN intr-un topic anterior. Inauntru am gasit de toate, nu le mai amintesc pt ca s-a discutat deja, noroc ca am citit topicul si am mers pregatit cu o punga mare de la gunoi si asa am evitat "contaminarea" masinii, au cazut toate prostiile de acolo in ea .... :beerchug: Spor si altora la schimat filtre de polen !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blu3Sky ca sa nu ma repet m-am citat dintr-un post de mai sus .

acuma mi-am pus unul cu, carbon activ si e ok. am facut vreo 600km cu noul filtru din care ~300 in oras si este muuuuult mai bine. mirosurile nu mai patrund, dar cel mai important daca esti in spatele unui autobuz sau orice alt mare consumator de combustibil nu mai intra noxe in masina ca inainte (cel putin nu se mai simt asa puternic )

prin urmare diferenta intre unul normal (~50 lei) si unul cu, carbon activ (~65-70 lei) este urmatoarea:

un filtru normal nu stopeaza si mirosurile neplacute ci numai praful. dupa cum spuneam mai sus, noxele (ca se merge mai mult prin traficul oraselor) nu mai patrund in interior cum patrund printr-un filtru normal.

asta este codul filtrului: MANN CUK2545

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul acesta de carbon se poate curata? sau tot asa trebuie schimbat la 15000km? exista filtre care se pot curata? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul acesta de carbon se poate curata? sau tot asa trebuie schimbat la 15000km? exista filtre care se pot curata? :huh:

eu personal, am scuturat filtrul original care l-am avut pe masina pe la 3000 km si pe la 5000 km, dar pe la 7500 am trecut la unul cu, carbon activ. dar pt 65-70 lei crezi ca o sa stau sa curat filtrele ? si cine stie, poate nu le curat cum trebuie, si apoi ma trezesc cu praf in masina, no thanks. prefer sa scutur filtrul de 1-2 ori si apoi cand simt ca trebuie schimbat, gata, altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
@Blu3Sky ca sa nu ma repet m-am citat dintr-un post de mai sus .

prin urmare diferenta intre unul normal (~50 lei) si unul cu, carbon activ (~65-70 lei) este urmatoarea:

un filtru normal nu stopeaza si mirosurile neplacute ci numai praful. dupa cum spuneam mai sus, noxele (ca se merge mai mult prin traficul oraselor) nu mai patrund in interior cum patrund printr-un filtru normal.

asta este codul filtrului: MANN CUK2545

Am un Seat Ibiza SDI din 2001 care are Climatronic, dar nu am gasit Filtru de Polen sa-l schimb. Sub capota in stanga, nu este, si nici in dreapta sub torpedo .... Daca ma poate ajuta cineva, rog replay... Poate nu am cautat eu unde trebuie.

Tkx.

Modificat de hunterflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ridici capota si dai jos grilele alea de plastic de sub stergatoare.Filtrul e in partea stanga intr-un suport de plastic.Ai grija cum tragi de palsticele care il protejeaza ca au niste cleme care se pot rupe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Ridici capota si dai jos grilele alea de plastic de sub stergatoare.Filtrul e in partea stanga intr-un suport de plastic.Ai grija cum tragi de palsticele care il protejeaza ca au niste cleme care se pot rupe.

Nu e acolo... Acolo nu am decat o protectie de plastic cu gauri care protejeaza turbina de aer, iar dupa turbina, aerut trece direct in tubulatura din masina. Desi la magazinele de piese imi tot spun ca are filtru de polen, am constatat ca nu este prevazuta cu asha ceva. Oricum, locul unde imi spun ca se monteaza, nu exista...

Multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!