Jump to content

Frana Eficienta Pe Ploaie?


MIGUEL
 Share

Postare recomandată

Va salut, ma confrunt cu o problema destul de ciudata.

Pe vreme uscata frana nu e din cale afara de eficienta, mai precis trebuie sa apas destul de tare pedala pentru a obtine o franare buna. Culmea e ca pe ploaie si iarna cand e zapada sau umezeala mare, primele 3-4 franari dupa ce plec de pe loc sunt fantastice :Driver:

Sa fie ceva cilindri blocati iar umezeala sa le faciliteze alunecarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat. Ce cauciucuri ai?

Ti-ar incalzi discurile daca ar fi blocati cat de cat....Si daca invarti roata cu mana insa mai greu, e suficient sa se faca albastre discurile...

Sa fie praf pe discuri? Poate adera mai bine placutele la discuri cand e umezeala in aer.Eu tind sa cred ca e posibil sa fie legat de umiditatea din aer si prin asta influienteaza cat de tare te ajuta servofrana. Deci cand e umezeala mai mare din ceva motive servo "ajuta" mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e din compozitia la placute ceea ce zici tu.Ar fi interesant sa schimbi placutele sa vezi daca face la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e umezeala din aer, pt ca surpriza placuta dureaza pret de 3-4 franari, apoi umezeala ramane aceeasi dar frana redevine "naspa"

Nici placutele nu cred ca sunt vinovate , din acelasi motiv, nu ar avea de ce dupa cateva franari sa se schimbe aderenta.

Diferenta e foarte mare, nu e doar in capul meu, pur si simplu la prima frana (dupa ce a stat masina in ploaie) ma scoate prin parbriz apasand pedala cu aceeasi putere ca deobicei.

M-am uitat si in "tulumba" nu e strop de apa. Am facut si acea "aerisire" cu vag-com , am schimbat si placutele, si discurile, degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e o explicatie...are personalitate.Interesanta faza eu nu am mai auzit de asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca dupa ce faci 3 - 4 pedale instalatia prinde aer pe undeva si e normal sa scada capacitatea de franare. Iar cand masina este oprita mai mult timpinstalatia se reumple cu lichid si de aceia PEDALA DEVINE MULT MAI TARE SI FRANA ESTE BETON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ce legatura ar avea cu ploaia, ca doar nu se umple instalatia cu apa de ploaie (sper) :D

Repet, e valabil doar dupa ce masina sta mult in ploaie sau zapada .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mi se pare corect ca doar nu ploua de jos an sus esti sigur ca numai cand ploua sau ninge? ai verificat aspectul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fenomenul este datorat stratului subtire de rugina care apare pe discuri, la umezeala. Dupa cateva pedale, se curata iar frana mai pierde din eficacitate.

Acelasi lucru l-am intalnit si la batrana dacie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parerea mea placutele sunt de vina,ce marca sunt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, m-am prins si eu acum. Sunt aproape sigur ca e fenomenul descris de Rudy. Si la mine e FIX la fel. Dimineata de exemplu daca a plouat, atmosfera umeda, frana ma arunca in parbriz, efectiv mi se lipesc placutele de disc. Din cauza ruginei frecarea creste. Pe masura ce se curata, cateva franari poate, devin lucioase si franeaza mai greu. Poate tine putin si de caliteatea discurilor. Eu la Dacie nu am patit, dar la Audi imi face asa tot timpul. Mi se umplu discurile de rugina in maxim o zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un service ati fost sa vedeti ce zic si baietii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate e de la lichidul de frana. Este adevarat ca si compozitia placutelor poate fi una mai putin potrivita insa asta nu ar afecta schimbarea de la frig, ploaie la temperaturi mai inalte de vara.

Treaba asta am patit-o cu o baba de Dacie la care ii schimbasem lichidul de frana la care in loc sa ii pun ceva bun i-am pus ceva mai prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inclin sa cred si eu ce spune Rudy cu pelicula de rugina care banuiesc ca e foarte aderenta.

Placutele + discurile sunt ceva italienesti deci nu cine stie ce calitate , oricum, una peste alta masina franeaza bine dar trebuie sa apas tare pedala pt un raspuns prompt (poate asa e si normal, o masina care franeaza violent la fiecare apasare a franei cred ca tinde sa blocheze mai repede rotile...intra ABS-ul...pana la urma eficienta e mai slaba)

Asadar solutia ar fi niste placute mai de calitate? (discurile nu le mai schimb ca sunt noi...). Cei care ati trecut de la placute "no name" la ceva de firma ati simtit diferente mari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin cele spuse de Rudy, :)

La franarea pe ud se mai intampla poate un pic de subiectivism materializat prin faptul ca obtii blocarea rotilor mai usor decat pe uscat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si dupa ce speli masina si o lasi o seara in garaj, a doua zi se vede rugina pe discuri si cand franezi tine mult mai sus si nu neaparat mai bine. Franarea cea mai buna e cand discurile si placutele sunt perfect curate si uscate. Restul, e doar o iluzie ca tine mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca nu e chiar asa. Nu cred ca e o iluzie. Chiar daca apesi mai sus, apesi mai putin. Eu am testat asta de multe ori si e suficient sa apas pedala usor de tot ca "agata" foarte tare placutele in rugina respectiva. Odata ce se curata, ceea ce la mine dupa cum am spus nu e mai mult de 1-2 franari, trebuie sa apas "normal" (adica mai tare)pedala ca sa franeze la fel.

Poate e oarecum asemanator cu a avea cauciucuri noi sau uzate. Suprafata de contact la niste cauciucuri uzate de tot pe asfalt e foarte mare, dar nu franeaza mai bine.

Sau cine stie, rugina aia cand se curata de pe discuri se mai "lipeste" de placute si inrautateste franarea pe discurile (devenite ) curate. Asta pana dispare si de acolo :P

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu patesc la fel.Am avut inainte placute Textar si acum am Delphi.Ambele se comporta identic si exact cand oxideaza discul franeaza mai bine.Deci sigur nu e de la placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!