Jump to content

Am probleme cu o Fabia Combi 75 CP benzina


ColdFire
 Share

Postare recomandată

Mi-am adus recent un Fabia Combi din Germania din 2002 dar care arata perfect si e full option. 2000 de km sau cati sunt nu am avut nicio problema cu ea pe drumul spre tara. Dupa cateva zile am luat-o noaptea la un drum de vreo 150 de km si dupa vreo 100 mi s-a aprins servodirectia pe bord ( adica se dezactivase ), am facut o oprire, pornit, s-a stins la loc si dupa vreo 20 de km iar s-a aprins si simteam volanul ca nu mai e servo-ul. Am mai patit o singura data sa apara ABS-ul pe bord ( in loc de servo ) si chiar nu stiu ce sa mai zic. Alta problema, de fiecare data cand pornesc masina, tiuie senzorul si se aprinde pe bord becul cu temperatura. Urca apoi linia aceea perpendicular si ramane asa, dar becul ramane aprins. Inca ceva, in noaptea in care mi s-a aprins servo-ul pe bord prima data aveam si clima pornita si farurile pareau ca "palpaie" pe sosea, ca au o intrerupere. Masina e Combi 75 Cp pe benzina, Euro 4, 110 mii km facuti. Care e problema? :)

Modificat de ColdFire
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca s-a mai discutat problema servodirectiei pe aria Fabia 1.

La temperatura .... e de vina senzorul din vasul de exansiune in 90% din cazuri. Problema e ca senzorul ala se schimba cu tot cu vas.

Despre servodirectie mai uita-te pe aici:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=18107

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=32193

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=17949

Pentru ABS: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=28698

Daca nu te lamuresc cele scrise pe acolo, mai cautam solutii.

Oricum ar fi indicat sa faci o scanare de erori mai intai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica lichidul de servo

daca nu ai suficient lichid caseta merge greu ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este motorul de 1,4 16V?

In fine, nu conteaza asta. Vis-a-vis de servodirectie: zici ca ai luat-o din Germania, presupun ca e statuta prin vreun parc auto pe la ei. Fa o verificare la baterie si schimb-o daca e cazul, s-ar putea sa fie pe duca. Posibil sa nu mai debiteze curent suficient iar pompa electrohidraulica de servo este mare consumatoare de curent. Alt aspect: bine-ar fi sa iti treci la profilul userului de pe forum orasul de unde esti, in felul acesta te putem ajuta cu mai multe. Ar mai fi necesara o scanare cu Vagcom, o interogare a memoriei de defecte pe calculatorul servodirectiei. Alta cauza posibila pentru becul de servo si volanul tare ar mai fi senzorul de servodirectie(senzorul de pozitie/acceleratie a coloanei de volan- vezi c-am discutat despre el si pe alte topic-uri de la sectiunea Fabia) care e defect si nu mai transmite bine/deloc viteza unghiulara a volanului; daca masina ta este an fabricatie pana in 2002, ai mari sanse ca acel senzor sa fie defect. Ar mai fi si nivelul de lichid servo (vasul se afla sub suportul de baterie). Despre ABS nu stiu ce sa iti spun, iarasi trebuie vazute defectele stocate in calculatorul pompei de ABS, eu banuiesc aceeasi lipsa de curent ca si la servo (si pompa de ABS este mare consumatoare de curent).

Despre becul de "apa" de pe bord: verifica nivelul de lichid de racire din vasul de expansiune, sa fie bun (vezi, citeste manualul masinii); daca este bun inseamna ca senzorul de nivel din vasul de expansiune nu mai functioneaza corespunzator iar cauze ar fi mai multe. Solutia: verificat lichidul de racire sa nu fie murdar (cu ulei sau alte impuritati), trebuie sa aiba culoarea roz. Eventual schimbat lichidul si odata cu el si dat jos vasul de expansiune si spalat cu apa calda. Poti sa te uiti si in vas, vei devea 2 electrozi (sarme) metalice, verifica sa fie cat de cat paralele.

Cam asta ar fi deocamdata, astept sa vad ce-ai rezolvat din probleme. Repet, musai trebuie o interogare de defecte a calculatoarelor (controllerelor) masinii, eventual sa postezi si-aici rezultatele, pentru o indrumare mai precisa din partea noastra.

Cheerz.

Damn ce rapizi au fost colegii forumisti... Daca considera necesar, rog un moderator sa-mi stearga postul. Stiu ca s-a mai discutat si prin alte parti.

Cheerz.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa-l asa Blitz .... e mai pe larg decat ce am vrut noi sa spunem ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o masina de la locul de munca marca VW (600.000 km) se intamplau acu vreo juma de an cam aceleasi anomalii care s-au descris mai sus. Dupa multe service-uri nu s-a ajuns la nici o concluzie. Un baiat destept (in adevaratul sens al cuvantului) a scos bateria (caci a vazut ca se scursese niste acid din ea) si a curatat toate contactele si firele care erau pe langa baterie si pe care cursese acid. De atunci nu s-a mai aprins nici un martor plus ca servodirectia nu mai facea probleme, plus multe altele care tot clipoceau pe bord. Asa ca o solutie ar fi sa vezi daca bateria e OK precum si contactele si firele de pe langa baterie. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor, ce rapizi. Credeam ca sunt singurul care nu doarme. Am mai intrebat pe alte forumuri si astept si acum. :) Nu stiu cati V are ca inca nu a venit cartea tehnica. Sunt din Piatra Neamt si la noi cei de la reprezentanta te cam tin pe drumuri: programare o saptamana, inca o saptamana pana vin piesele apoi inca vreo saptamana pana iti schimba ce ai de schimbat. Cand am fost la ei au zis ca pare uzat vasul de la antigel ( ca are alt antigel decat cel care trebuie - maro si ar trebui GR 12 cred, care e verde? ) si ca ar trebui schimbat, iar cureaua de distributie ar cam trebui schimbata si ea. Au legatura?

Modificat de ColdFire
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un fel. Faptul ca e maro, nu inseamna ca e alt antigel, inseamna ca e foarte vechi cel pe care-l ai, murdar etc etc. Termenul de inlocuire a antigelului ar fi de 3 ani; cum spuneam mai sus, bine-ar fi sa il schimbi si odata cu schimbatul sa dai jos si vasul si sa-l speli.

Daca zici ca reprezentanta Skoda te duce cu zaharelul, atunci cauta pe cineva din Piatra Neamt cu un vag-com. Te-as ajuta eu pentru ca sunt in weekendul asta in Piatra dar am agenda foarte incarcata, mai mult, nu am un laptop.

Ca info suplimentara, vezi ca weekendul asta are loc la Durau intalnirea de vara VWForum, sigur baietii vor veni cu laptopuri si tot ce tre'e. N-ar fi rau sa iei legatura cu ei, uite aici topicul

http://vwforum.ro/index.php?showto...0&start=120

Cheerz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e relativ luata dintr-un targ auto din Nunberg, dar am pus ochii pe ea cand a intrat. Practic, nu a stat nici 10 min in targ. A venit o femeie posesor deci imi dau seama cate modificari i-a facut. Daca ati avea si un manual de bord pentru ea ar fi perfect. E undeva in stanga sub switch-ul de faruri, o...clapita care intra sau iese si scrie ON pe ea. Are cineva idee ce e aia?

Modificat de ColdFire
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e relativ luata dintr-un targ auto din Nunberg, dar am pus ochii pe ea cand a intrat. Practic, nu a stat nici 10 min in targ. A venit o femeie posesor deci imi dau seama cate modificari i-a facut. Daca ati avea si un manual de bord pentru ea ar fi perfect. E undeva in stanga sub switch-ul de faruri, o...clapita care intra sau iese si scrie ON pe ea. Are cineva idee ce e aia?

E si un spatiu de depozitare acolo. Acea clapita este pentru a raci (ON) sau nu acel spatiu de depozitare. Incape o doza de bere acolo. UPS, vroiam sa zic de suc caci soferul nu bea bere. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E si un spatiu de depozitare acolo. Acea clapita este pentru a raci (ON) sau nu acel spatiu de depozitare. Incape o doza de bere acolo. UPS, vroiam sa zic de suc caci soferul nu bea bere. :P

Era bere Fara Alcool.

:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cand e trasa si se vede ON e pornita? sau cand e impinsa si n-o mai vad. Revenind la ideea principala, mai are cineva idei sau vre-un manual?

Modificat de ColdFire
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cand e trasa si se vede ON e pornita? sau cand e impinsa si n-o mai vad. Revenind la ideea principala, mai are cineva idei sau vre-un manual?

Cand vezi ON este pornita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu niciodata nu tin minte cum e pornita racirea la compartimentul ala.

Asa ca bag degetul pe dedesubt in spatele clapetei si vad in ce pozitie e deschis orificiul prin care baga aerul in compartiment :D

Oricum modalitatea de inscriptionare mi se pare tare aiurea. Se poate interpreta ca atunci cand vezi scris "ON" e pornit, sau ca ON scrie ca sa stii de unde sa il pornesti... Le au nemtii cu tehnica... insa la logica mai greu :P :P

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cand e trasa si se vede ON e pornita? sau cand e impinsa si n-o mai vad. Revenind la ideea principala, mai are cineva idei sau vre-un manual?

Prin pauzele (da Doamne sa fie lungi si dese) de la servici am sa incerc sa scanez manualul (e cam gros) si sa ti-l trimit sau sa il postez aici pe forum. Nu dau un termen dar o sa incerc sa fie cat mai scurt. Este vorba de manualul de utilizare. Daca te referi la manualul de service, il gasesti undeva pe aici pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu oricum am pe ea torpedo-ul frigorific. Mersi mult, da, manual de utilizare, cu ce e pe bord si alte chestii pt incepatori ( cand treci de pe dacie 1310 pe combi ... e mai greu ) Am tot cautat pe google, dar tot ce am gasit a fost unul real de 600 de mii........

Modificat de ColdFire
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau haideti sa o luam invers. Daca ii schimb vasul de expansiune ( care e vreo 500 de mii la reprezentanta ) si cureaua de distributie - cica e 1,5 mil + 1,5 mil manopera tot la rep. atunci banuiesc ca problemele mi se rezolva? Pentru ca sistemul de racire va functiona normal si cureaua noua va trage mai bine la alternator. Tehnic vb cu 3,5 mil imi fac masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ii faci distributia la un 16V 75CP cu 1,5 mil piese... decat daca pui numai curele, ceea ce nu e recomandat.

Figura cu temperatura apa poate sa vina si de la senzorul de temperatura apa, montat in zona termostatului (costa circa 25eur).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cureaua de distributie - cica e 1,5 mil + 1,5 mil manopera tot la rep. atunci banuiesc ca problemele mi se rezolva? Pentru ca sistemul de racire va functiona normal si cureaua noua va trage mai bine la alternator. Tehnic vb cu 3,5 mil imi fac masina?

Cred ca ai incurcat cureaua de accesorii cu cea/cele de distributie care costa mai mult si nu au nici o treaba cu alternatorul, pompa de apa sau AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin pauzele (da Doamne sa fie lungi si dese) de la servici am sa incerc sa scanez manualul (e cam gros) si sa ti-l trimit sau sa il postez aici pe forum. Nu dau un termen dar o sa incerc sa fie cat mai scurt. Este vorba de manualul de utilizare. Daca te referi la manualul de service, il gasesti undeva pe aici pe forum.

Te rog mult ca si eu sunt in aceiasi situatie. Scanat si pus ne net. La o rezolutie citibila(3-400kb/ poza). Re rog apoi sa le arhivezi cu rar, zip sau ace sa ne apara doar un fiser. Sunt chiar surprins ca unii isi fac timp pt alti Fabisti. Toate cele bune si sanatate maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!