Jump to content

Cum Mi-am Stricat Concediul


ashhh
 Share

Postare recomandată

Faceti-va ceva timp ca am ceva de povestit:)

Pe scurt.. ibiza noua, 1,4 85 de cai, plecat in delta.. mers drum f lung.. cu prietena.. cu trecut pe la parintii mei prin buzau.. vreo 400 de km. La 5 km de Mahmudia, o curba fara nici un pic de vizibilitate, vreo 40-50 la ora, am franat desi curba nu era prea stransa dar nu vedeam nimic si in momentul in care am pus frana masina derapeaza, pe margine era pietris si era imprastiat si pe asfalt, din cauza vizibilitatii zero.. nu mi-am dat seama ca e pietris decat cand a derapat masina. Am lovit cu partea laterala un parapet de protectie si am reusit sa zgarai serios toata partea dreapta. Ghinionul a fost ca roata fata dreapta a lovit un stalp din parapet care mi-a taiat roata si bulit planetara. Desi sunt incepator, mergeam destul de incet, dar dupa cum am spus a fost o serie de ghinioane. De acum incepe aventura. Am oprit pe cineva care m-a ajutat sa schimb roata in speranta ca pot merge cu masina la sectia cea mai apropiata de politie. Nu mergea.. facea un zgomot infernal roata respectiva. Am oprit pe cineva care m-a dus la politie, a venit un nene foarte amabil dar care era un pic confuz ca nu erau urme de frana... i-am zis ca normal ca nu erau ca daca masina derapeaza nu te infigi in frana si oricum nu aveam viteza mare. Sa mentionez ca nu aveam retea aproape deloc pe mobil. Cu greu am vb la tractari in Bucuresti care mi-au zis sa sun la Constanta sa vina ei sa ma ia. A venit un nene cu masina de tractare de la Dona Service ne-a dus pana in Constanta am ajuns pe la 9 seara la service. A fost amabil si ne-a dus si la un hotel in oras. A doua zi, am mers la service, acolo nu stia nimeni ce sa ne spuna, si ne-a trimis la sediul Allianz sa ne faca dosar de daune. Dupa ce agentul de asigurari ne-a trimis la un altul, respectivul ne-a spus ca e mai bine sa trimitem masina la Bucuresti ca nu au contract cu Dona si ca s-ar putea sa ne puna sa platim intai reparatiile. Am reusit sa duc masina in Bucuresti, trebuia tractata cu aceiasi masina ca sa pot cere despagubirea tractarii apoi la asigurari. Am dus-o la PBA unde am ajuns tot seara. A doua zi in maxim o ora s-a rezolvat cu totul. acum astept.. inca vreo 2 saptamani sa-mi iau masina.. e ceva de lucru la ea.

Morala acestei povesti: cand aveti accident si ramaneti undeva in camp, primele telefoane sa nu le dati la politie ci la asigurari si la tractari, pentru ca dureaza pana vine masina de tractare si intre timp rezolvati si cu politia. La asigurari e bine sa sunati ca sa vedeti unde poate fi reparata masina. E de preferat ca tot acelasi service sa va trimita si masina de tractare, ca sa puteti fi despagubiti la final. Eu a trebuit sa platesc vreo 1700 ron pentru tractarea pana la Bucuresti si acum astept despagubirea de la Allianz. Alte sfaturi: sa aveti si polita Casco la voi precum si toate numerele de telefon necesare in caz de accident sa nu va ganditi ca mine ca nu se poate intampla nimic si ca nu aveti nevoie de asa ceva. Sa aveti grija sa pastrati toate chitantele si mai ales procesul verbal de la politite in original.

In final imi cer scuze daca multi dintre voi stiau toate aspectele astea, dar eu nu le-am stiut si am scris acest post pentru cei ca mine.

O sa revin sa va spun deznodamantul povestii si cum e masina dupa 3 saptamani de service.

PS: foarte incantat de pana acum de cum trateaza clientii cei de la PBA si dezamagit de service-ul Dona din Cta.. nu a stiut nimeni sa ne spuna nimic clar, doar sa ne puna pe drumuri. Ba mai rau sa ne bage si in sperieti ca nu o sa plateasca asigurarea diverse.. si asa mai departe.

Aveti grija.. poate aveti mai mult noroc decat mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Allianz sunt cei mai scumpi si cica.. cei mai buni.. adica platesc, nu cracnesc!

Ideea e ca tu trebuie sa faci o reclamatie si s-o trimiti la directorul de la Bucuresti prin fax, mail etc. si sa ceri sa ti se plateasca si acel transport, ca doar nu era sa ramai in drum. Eu am obtinut asta de la BCR asig.

Succes! nu te lasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Generali sunt cei mai scumpi. Nu am avut nici o problema cu Allianz, nu au zis absolut nimic, ba dimpotriva au fost foarte amabili peste tot pe unde am fost. Iar despagubirea pentru transport o voi primi cand se vor place si platile pentru service trebuie doar sa completez o cerere. Merci de incurajari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nasoala intamplare :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nasol omu , am patit si eu o chestie de genul asta da nu accident la motor probleme tocmai cand am ajuns la mare si tot concediul am facut trasee constanta - olimp,cred ca vand masina ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare rau pt ce ai patit. am auzit multi care au derapat pe criblura/pietris/nisip aruncat pe drum fara sa fie semnalizat prin semne ori limitari de viteza.

mai e un coleg pe forum care a patit la fel: r&d

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ne-ai deranjat deloc cu postul tau, dimpotriva e foarte util sa stim in caz ca patim asa ceva - Doamne fereste! Imi pare rau pentru ce t-i s-a intamplat :icon_thumright:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....am franat desi curba nu era prea stransa dar nu vedeam nimic si in momentul in care am pus frana masina derapeaza, pe margine era pietris si era imprastiat si pe asfalt, din cauza vizibilitatii zero.. nu mi-am dat seama ca e pietris decat cand a derapat masina.

Imi pare rau pentru ce ai patit, mai ales la inceputul "carierei" de soferit :rolleyes:.

Pot sa te intreb daca era noapte sau ceata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vizibilitatea era redusa din cauza copacilor de pe margine iar curba era in panta, nu foarte mare panta dar suficient cat sa nu vezi carosabilul bine. si combinat cu lipsa de experienta.. asta a fost tot... sa nu mai zic ca pe marginile curbei era pietris si mi se pare o tampenie sa pui pietris pe marginile curbelor. singura semnalizare era de curba periculoasa si atat. pana cand a venit masina de tractare am asteptat vreo 2 ore si am vazut vreo 3-4 masini care au derapat usor pe aceiasi portiune, doar ca ei au fost mai norocosi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E relativ faptul sa nu te infigi in frana. Daca ai ABS trebuie sa te infigi pentru ca daca incerci tu sa controlezi franarea o faci pt. toate rotile si pt cele care au aderenta(presupunand ca nu sunt toate pe pietris); ABS-ul va avea grija sa controleze el unde trebuie. De aceea exista AFU la unele masini (asistenta la franarea de urgenta) pentru a actiona cu o forta mai mare frana in cazul franarilor mai bruste unde este nevoie de asa ceva si unde omul tinde sa ridice piciorul si sa mai apese odata cand intra ABS-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, teoretic vorbind ai dreptate, dar in cazul meu cred ca mai mult m-ar fi ajutat TCS-ul, care ar fi prevenit derapajul din start. Si asta tocmai pentru ca nu am experienta si in situatii de genul asta e cam greu, incepator fiind, sa te gandesti ce ai de facut, totul intr-o secunda. Acum daca ar fi sa imi iau masina, cred ca primul optional ales ar fi TCS-ul pentru ca nu poti spune niciodata 100% sigur ca tie nu are cum sa ti se intample sa ai nevoie de asa ceva.

Modificat de ashhh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ma insel TCS-ul actioneaza la demaraj impreuna cu frana, adica daca o roata se invarte mai repede decat cealalta (aluneca) o franeaza cu un anumit procent, cuplul datorita diferentialului distribuindu-se catre roata cealalta. Am dreptate? Daca e asa cum zic eu nu prea vad cum te ajuta la franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma, rog, sub diferite forme tot tractiunea o controleaza toate aceste sisteme de stabilitate dinamica...Toate incearca sa faca sa nu ti se blocheze rotile, pe cat pot...

Tu daca ai derapat la franare, acolo ABS - pe care presupun ca il ai - a avut ceva de spus in primul rand.

Din ce ai descris in acest topic, fizica te-a invins, daca aveai viteza prea mare in curba pe pietris puteai sa ai si cauciucuri late de 1m ca tot ieseai in decor. Daca aveai aripi, parasuta si elice, alea poate te ajutau...:Driver:. Ai facut si tu ce ai putut si gata.

R&D, parca, cu un Volvo a patit ceva asemanator.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze ca am incurcat TCS-ul cu ESP-ul :) Eu la ESP ma refeream, din cate stiu eu sistemul asta te impiedica sa derapezi. Si nu era vorba de viteza ca nu aveam viteza mare, ca am iesit in decor dupa ce a derapat masina si dupa ce am incercat sa o redresez.

"ESP are rolul de a asigura stabilitatea automobilelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba aveai ESP ca pe pietris tot ca sania te duci, noroc ca aveai viteza cat de cat mica si nu ai intrat tare in parapet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, pe pietris degeaba ai ESP ca nu ai aderenta indiferent daca sunt rotile sau nu blocate. Te ajuta in oarecare masura pe distante mai mari dar de data asta cred ca era cam acelasi lucru. In cel mai bun caz te ajuta sa nu ajungi pe pietris.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PanzerProblem

suspensia rigida la IBIZA anuleaza mult din efectul ABS . Nu de putine ori sa intamplat sa franez pe drum denivelat si sa vad ca masina aluneca. IBIZA nu este pentru drum prost.......

si sincer in ABS nu am incredere....i-mi pare rau ca nu pot sa va arat poze cu urme lasate de un Terrano 2 atunci cand aveam 60 Km/h si am lovit o Dacia papuc. Atunci asiguratorul a dat in judecata serviceul unde facusem cu 4 zile inainte revizia. Cred ca asha trebuia sa fac si eu pentru ca nu a sarit nici un airbag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar ca noroc ca nu aveam viteza, avand in vedere ca drumul era ingust si dupa parapet erau niste copaci intr-o vale.. ma faceam praf daca treceam de parapet... in concluzie daca vreti sa mergeti in delta aveti grija la curbe pe drumul dintre tulcea si mahmudia :lol: cand ne intorceam cu masina polititei spre locul accidentului imi tot arata politistul diverse curbe si imi povestea cum diverse masini se facusera praf recent pe acolo, ca aveau viteza in curbe.

Modificat de ashhh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ieri am fost sa imi ridic masina, era la spalat, arata perrfect.. eu ma gandeam deja daca voi putea conduce fara emotii in traficul din bucuresti de la ora 5 dupa masa. Vine baiatul de la service care imi spune: "haideti sa luam loc pentru ca avem probleme". Evident ca mi s-au taiat picioarele. Care e problema in momentul de fata. In urma accidentului, planetara defecta a lovit o piesa care nu imi amintesc acum cum se numeste pe care in urma masuratorilor service-ul a decis sa o inlocuiasca pentru ca afecta geometria masinii. La reconstatare, reprezentatul Allianz a decis ca nu era nevoie sa schimbe acea piesa si nici nu pot vedea motivele. Asa ca acum ca sa imi pot lua masina, trebuie fie sa platesc eu acea piesa, care costa vreo 4 milioane jumate, fie ma cert cu cei de la Allianz pentru ca asa ceva nu e posibil, ca o piesa vizibil afectata in accident si care afecteaza la randul ei geometria masinii sa nu fie despagubita de asigurator. Din pacate acum nu imi pot permite sa platesc acea piesa, pentru ca mai astept vreo 17 milioane despagubire pentru tractare tot de la ei si sunt cam in pom cu finantele... Iar pana nu este platita piesa intr-un fel sau altul nu imi pot lua masina. Asa ca nu imi ramane decat sa vad ce pot rezolva astazi cu asiguratorul. Wish me luck! Revin pe seara cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tu trebuie sa platesti aceea diferenta, dupa parerea mea, ci service-ul. Ei nu trebuia sa schimbe nimic pana nu aveau acordul inspectorului de daune de la Allianz. Asa mi se pare normal, ca cei ce platesc sa decida ce trebuie schimbat. Iar tu daca nu esti multumit, te poti certa cu cei de la Allianz.

Aici mi se pare gresala celor din service, deci ei ar trebui sa suporte aceea diferenta. Ce s-ar intampla daca te duci cu masina in service pt o anumita operatie si ei schimba tot ce gasesc uzat sau defect fara sa te intrebe, dupa care nu iti dau masina pana cand achiti devizul respectiv.

In mod normal inainte sa comande aceea piesa trebuia sa cheme inspectorul de la Allianz, care face o reconstatare si decide daca trebuie schimbata piesa respectiva. Din aceasta cauza cred ca se poarta asa atent cu tine cei din service. Nu trebuie sa fii coarte convins ca au si schimbat acea piesa, poate avea cineva din service nevoie de asa ceva si au pus-o in devizul tau.

De ce oare cei de la Allianz nu doresc sa plateasca aceea piesa daca cele spuse de cei din service sunt reale ?!?!

In concluzie fii foarte atent si nu te grabii sa arunci cu banii, e gresala lor ! Tu ai platit asigurarea si trebuie sa fii despagubit, nu vrei nimic altceva decat sa-ti fie reparata masina ( adusa la forma initiala).

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toma Aurelian

eu zic sa nu-i menajezi ...platesti niste drepturi si trebuie sa beneficiezi de ele integral. -de ce trebuie tot timpul sa fim noi cei pusi pe drumuri?...aceasta problema nu este a ta ci a serviceului si asiguratorului..tu trebuia doar sa fi pus in tema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum nu am rezolvat nimic, cei de la service au zis ca ei pot pune piesa veche la loc fara nici o problema, si au schimbat-o pentru ca nu se asteptau ca Allianz-ul sa refuze o piesa care e vizibil lovita si care afecteaza geometria. Ala care a facut reconstatarea a zis ca nu afecteaza geoemetria, ca a facut el niste calcule.. baiatul de la service a zis ca el poate sa puna piesa la loc dar ca nu garanteaza ca nu va afecta directia sau cauciucurile ca si consecinta a geometriei modificate. Deci ce pot face? Ca aici e problema in cine sa ai incredere ca fiecare are interesul sau. As merge clar pe mana celor de la service ca nu pot sa merg cu o masina daca nu am incredere 100% ca e sigura. Am facut o cerere oficiala la Allianz sa reevalueze situatia si sper sa se rezolve. Baiatul de la service a si pastrat in porbagaj piesa veche si se vede clar ca e lovita. Luni voi primi un raspuns oficial.

Si apoi chiar daca m-au pus pe mine pe drumuri nu m-a deranjat, ca ei puteau foarte bine sa imi puna la loc piesa veche si sa imi dea masina asa.. Deci consider ca au facut exact ce trebuie.

Modificat de ashhh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce piesa este vorba ? Masina ta este in leasing ?

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de o piesa care se numeste consola punte dreapta fata.. si a fost afectata in momentul in care planetara defecta a lovit-o. Masina e luata pe credit nu leasing.

Modificat de ashhh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!