Jump to content

Master Tuner


Razvan Gavan
 Share

Postare recomandată

Nu stiu daca am postat ok topicul aici, insa vreau sa spunem cateva cuvinte despre Master Tuner.

Eu unul locuiesc langa ei si ma duc foarte des pe acolo, in special pentru spalatorie. Au o spalatorie super, cu niste "spalatori" foarte dornici de spaga. Eu unul mi-am facut o pila acolo, il cheama Marian si pentru 5-10ron face masina brici - inclusiv degresare, ceara, etc.(Aici vorbim numai de spaga) - pretul spalatoriei - 9 ron exterior, 9 interior, 10 motor, 10 degresare.

Referitor la service-ul lor am marile nemultumiri. In urma intalnirii cu ei la Vw Fest am primit o oferta de la Ovidiu in care imi spunea sa vin sa fac un dyno pentru suma de 100Ron. (aici era vorba de 4 teste). Desgir ca am fost, mi-au luat cei 100 ron - au facut o singura testare. Avand in vedere ca le sunt client fidel - spalatorie, dyno, etc mi s-a spus ca voi avea in continuare acest pret la dyno si pentru urmatoarea testare.

Ieri am fost la a 2 testare unde am vorbit cu mecanicul Mihai - care lucra la o honda S2000 (ii punea NOS) si care mi-a spus sa astept 20 min. Dupa o ora si jumate m-am dus la el si a spus ca mai dureaza....Mentionez ca am asteptat in masina in fata firmei lor....

Dupa aproximativ 2 ore si 15 a venit si am bagat masina pe Dyno. Surprinzator masina nu statea pe role - mentionand el ca e din cauza unghiurilor...si m-a dat afara spunandu-mi ca nu imi face dyno pana nu fac unghurile. Intr-adevar stiam ca imi trage un pic stanga, dar nu credeam ca e atat de grav. Am fost si am facut unghiurile,(75 ron) dupa care m-am intors la el. Dupa ce am dat 75ron relativ aiurea, masina pe role facea exact la fel....de data asta mentionand ca e din jante....care am avut grija sa le roluiesc si sa le echilibrez - 320ron....Dupa lamurirea problemei concluzia lui este ca era din cauciucuri - fiind foarte proaste. (Mentionez ca am Dunlop Winter Sport SP) ...am inghitit-o si pe asta...

Dupa ceva discutii, a legat masina cu chingi - chestie care prima data nu a facut-o - si a dat drumul la test. Toate bune si frumoase insa dupa ce am terminat testul am realizat ca mi-au disparut ca prin minune 25 de cai....nu glumesc...e chiar aiurea. Am fost pe Vag Com - toate testele ok....cica ar putea fi debitmetru un pic obosit...si nu foloseste turbina....dar hai sa fim seriosi...masina merge la fel ca inainte...si totusi care e faza?

Discutand cu cei de la spalatorie, acestia imi spuneau ca au fost scandaluri mari cu dyno-ul si cu cei care vin si il fac acolo....spunand ca da valori eronate....la fel si cu chiptuining-ul la ei...se promite o valoare de cai in plus la masina si cand iti pui masina pe dyno surprize surprize ai doar 10 cai in plus - ma refer la alt dyno decat al lor, pentru ca pe al lor valorile sunt corecte. Aceasta povestioara o am confrmata si de un prieten - nu dau nume - care si-a facut la ei un bmw....

Eu nu acuz pe nimeni de nimic, insa ma deranjeaza cateva lucruri:

1. Am asteptat ca un handicapat doua ore in conditiile in care mi s-au promis 20 de minute si eram la a 3-a vizita la ei (primele 2 renuntand eu moral sa mai astept - am vorbit cu alt tip la primele incercari care mi-a zis intr-un sfert de ora si dupa 20 de min s-a facut pierdut la niste treaba cu un client...)

2. Am fost taxat cu 170 ron pe motiv ca nu mai au promotii....desi lumea ma cunostea...si mi se promisese altceva

3. Dupa ce ca am dat 170de ron am descoperit si o valoare aiurea....25 cp in minus ca prin minune si masina merge la fel de bine. Culmea este ca desi caii putere au scazut, valoarea cuplului a ramas la fel.....

In concluzie, au multe bile negre si consider ca e util sa cunoasca si altii anumite detalii inainte sa arunce banii pe fereastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martie anul acesta:250 de RON pt un Dyno si sa ridice pe rampa o masina,si aveam un prieten comun......(presupun din cauza ca stia ca venisem in bucuresti sa cumpar o masina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha....deci se poate si mai rau.....eu cel putin m-am ales cu un set de jante roluite si echilibrate si unghiurile facute...desi nu aveam nevoie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am povesti mai vechi cu ei...mai ales cu dyno. E cam vrajeala acel dyno din moment ce toata lumea se plange si mai ales ca la fiecare face altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am fost la ei saptamanile trecute sa le cer ultima mea fisa de dyno ca sa stiu ce ii spun lui Dragos Voinea....Zis si facut, ma duc acolo si ma intalnesc cu seful lor care foarte amabil imi da fisa si imi spune ca e foarte bun softul care il am insa ar mai fi nevoie de ceva in plus. M-a intrebat la cine ma duc sa-mi faca resoftarea, eu spunandu-i ca la un prieten....Totusi omul insista, si ii spun ca este vorba despre Voinea. La auzul numelui, omul incepe sa rada si imi spune ca orice soft de-al lui Voinea va fi intotdeauna cu 10 cp sub ei si ca ei au cel mai tare unichip din tara, si ca daca vreau valori reale sa vin la ei....Mi s-a parut un gest super nasol, venind din partea unui coleg de breasla cu Voinea, ca pana la urma, activeaza amandoi in acelasi domeniu, si isi trimit si clienti....I-am explicat motivele pentru care nu vreau ca ei sa faca ceva la masina....si atunci mi-a oferit un pachet super promotie, in care intrau o turbina si un intercooler......la un pret mirific....Eu sincer cred ca baietii o duc foarte rau cu clientii si incearca sa prosteasca cat mai multa lume. Am un prieten cu un 330xd....care a fost sa-si puna chip-ul de la ei....acel chip promitea 45cp in plus. Pe dyno logic ca au iesit....dupa 1 zi, omul s-a dus in Vitan....acelasi test, insa rezultatele cu un minus de 20cp.....no comment

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am avut si eu o discutie legata de un dyno test de la metrotehnica. Problema legata de toate dyno standurile este ca puterea la motor se estimeaza prin adaugarea unor pierderi (estimate) la puterea/cuplul masurate la roata. Intre cele 2 teste de la metrotehnica, se vedea ca valorile pierderilor erau mai mari dupa tuning decat inainte. Normal ca in astfel de conditii puterea si cuplul la motor par mai mari. Ce m-a enervat a fost ca masuratoarea initiala dadea un cuplu motor mai mic decat cel nominal al motorului!

Trebuie inteles ca un dyno stand nu poate da valori precise pentru cuplul/puterea la motor. Ce masoara e cuplu/putere la roata. Asa ca daca s-a facut un test inainte si dupa tuning, se poate determina diferenta efectiva de putere. In acest caz recomand sa va ghidati dupa curbele de putere/cuplu la roata. Cu un Excel si un pic de rabdare, se poate face o masurare relativ corecta, indiferent de stand - atat timp cat nu are defectiuni tehnice. Mai trebuie si raportul total de transmisie in treapta in care s-a fact testul = rap cv x rap diferential.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!