Jump to content

Bov


EPoX
 Share

Postare recomandată

salutare

mai nou am aflat ca au aparut Blow of Valve si ptr motoarele pe benzina aspirate

cica totul e electric desi nu-mi imaginez de unde vine acea presiune ....

stie careva detalii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ce este asta? Mai multe detalii te rog? Este vorba de pop-off? (supapa montata pe turbina) ???

Te rog lamureste-ma si pe mine ! :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce supapa mai :)

nu e nici o supapa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stie nimeni unde se poate gasi sau cine face ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesti pe net, dar e o prostie. Nu face nimic, decat zgomot :(

Imagineaza-ti ca il pui pe un aurolac in portbagaj si cand il intepi in fund cu pedala de acceleratie il pui sa faca pfffffffff, pfffffffffff.

Cam acelasi principiu este, atata ca e un difuzor in loc de corzile vocale ale respectivului. :(

Plus ca sunt si scumpe, eu am vazut la peste 100 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune si tu cateva linkuri

nu uita ca vorbeam de BOV ptr benzina aspirate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista doua tipuri de BOV: cele electrice, care imita sunetul, si unele externe care se pun in capat la toba. Din asta extern imi luasem si eu sa pun la Fabia dar nu s-a potrivit ca toba e destul de subtire si "fluierul" nu prea incapea. In schimb, am pus pe Octavia II si se auzea :D :D .... Am dat pe el 60 RON la mana a doua de la un tovaras. Am cautat o poza pe net si am gasit unul identic ca cel pe care il am eu:

post-11924-1187423034_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Epox, eu ti-am raspuns EXACT la intrebarea ta. Chiar vrei linkuri?? Pe bune? Merita sa caut?

Andrei_sxg, exista pe naiba doua tipuri de BOV! Daca un papagal numeste BOV o tampenie care se monteaza pe evacuare, eu as sugera sa nu il copiezi! Ce treaba sa aiba evacuarea cu ceea ce face un BOV (care e NECESAR TEHNIC vorbind, la turbo cu benzina)???

Scuza-ma daca o sa mentionez ca eu personal daca vad asa ceva pe masina cuiva montat vizibil pe teava de esapament ma voi sparge de ras. La urma urmei poti sa iti pui si trompeta acolo, ca fii sigur ca un zgomot va face atunci cand accelerezi. Poti pune pe ea un sticker cu inscriptia "COOL" si om esti! Daca o ascunzi sub capota, macar unii din jur nu vor sti ca nu ai "the real thing". Daca ridici capota insa, vor realiza cat esti de penibil, si tot la fel cand accelerezi si te depaseste un Logan de exemplu :lol:

Ca rezumat, pentru motoare aspirate pe benzina sunt doua metode pentru a deveni penibil, una vizibila din exterior si una nu. Daca cineva insista sa dea bani pe asa ceva, sa spuna si pierd vremea cu cautat poze sau linkuri...

Daca bine imi aduc aminte la Dacii mai vedeam cate un instrumentist cu ureche fina care isi suda o lamela in mijlocul tevii de esapament si daca o nimerea bine ca pozitie si grosime suiera chiar si la relanti. :D Cred ca asta era o forma "incipienta" de BOV :lol:

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa ma lamuresc si eu: voi vreti sa cresteti performantele masinii sau doar sa ii faceti "sonorul"???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e penibil ce spune andrey_sxg nu are nici o treaba

eu as dori sa-mi pun un BOV dar as vrea niste linkuri sa aud si eu sunetul respectiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici daca insisti, insa pasesti in domeniul penibilului dupa mine :(

Astia vand asa ceva si poti auzi si sunetul. E buna ca distractie. Merita sa iti pui pe o Dacie si sa derutezi lumea pe strada....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BOV (BlowOff Valve) sau POV (PopOff Valve) se pune cu folos numai la motoarele turbo pe benzina, pe circuitul de admisie a aerului, intre turbina si corpul acceleratiei. Rostul acestei valve este de a permite aerului impins de turbina sa iasa afara in momentul in care se rica piciorul de pe acceleratie. Cand nu se mai accelereaza, clapeta de acceleratie este pe pozitia inchis, aerul suflat de turbina ne mai intrand in motor. Astfel, se creaza o perna de aer intre palele turbinei si clapeta. Aceasta pena de aer incetineste rotatia turbinei astfel ca la o accelerare va apare iarsi acel turbo-lag. Pentru a evita producerea acelei perne de aer se monteaza aceasta supapa ce permite evacuarea acestuia. Consecinta este ca turbina nu va mai fi franata asa tare, pastrandu-si viteza si asigurand fluxul de aer necesar la urmatoarea accelerare. Desigur, daca iei piciorul de pe acceleratie si apoi mai accelerezi iar peste un minut, poti sa aia si pe mama POV-urilor ca tubina tot a pierdut viteza.

Suieratul acela cool este doar un efect secundar al trecerii aerului cu presiune mare prin supapa. Deci nu are nici o morisca acolo care vajaie.

La motoarele aspirate se poate monta o asemenea supapa insa efectul va fi doar o gaura in buzunar si o zorzoana la motor care mai complica lucrurile pe acolo. Aerul ne fiind fortat in motor, nu va actiona acea supapa.

La diesel, acelasi lucru. BOV=bani aruncati. Cu toate ca mult diesel-uri au turbina, nici la acestea nu se preteaza BOV. De ce? Pentru ca in momentul intreruperii accelerarii nu se inchide nici o clapeta de acceleratie. Aerul intra in continuare in motor si este evacuat mai departe. La diesel se taie alimentarea.

So... zorzoane-zorzoane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo, e bine ce ai ceterat tu acolo cu specificatia ca la multi "li s-ar rupe " de ceea ce numesti tu perna de aer si turbo lag, problema cea mare e surge, si cam de aia se monteaza BOV urile ca sa nu se crape turbina. Diferenta de presiune prea mica ante si post turbo, etc. rezonanta si "crack" .. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poate face si trosc. Am zis sa nu mai scriu si asta ca ar aparea comentarii de genul "daca ar fi asa, s-ar pune din fabrica..."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu se pun din fabrica pe o gramada de modele... Normal ca nu sunt asa de "loud" :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zau nu pricep ideea acestui topic...e ca si cum nu ai face deosebire intre "tras" si "impins"....ca norocu',e plin de mp3-player-e ieftine pe piata,deci problema se rezolva moka,doar intregistrarea sa fie...fissssss!fissssssssss!Dupa mine se inscrie la categoria "Ferrari diesel ptr. taximetristi" ...Epox,scuze,dar probabil e doar un fluier,ceva,NU vad cum ar avea vre=o utilitate..sau functionare reala.

Modificat de homeboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!