Jump to content

Probleme Pornire Diesel Aaz


treispe
 Share

Postare recomandată

Am un VW Golf 3 1,9TD 75 CP tip AAZ di 1997, si am probleme cu pornirea (la prima pornire dupa o stationare indelungata )de cand am folosit un aditiv pt. curatarea injectoarelor.Dupa ce porneste ramane bujia incandescenta licarind pana ajunge la 70 de grade.

Daca stie cineva cum pot sa remediez acest inconvenient ii multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideal ar fi fost sa faci si tu o scanare la masina ca sa ne dam si noi seama despre ce este vorba ,dar asa pe muteste este mai greu de dat un anumit verdict... dar dupa parerea mea nu are nici o legatura faptul ca ai pus aditiv, cu becul care clipeste pana ajunge motorul la o anumita temperatura, cred totusi ca ar fi ,ori releul de bujii care nu decupleaza in momentul in care motorul porneste, ori sonda de temperatura e busita. mai vorbim :) :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un VW Golf 3 1,9TD 75 CP tip AAZ di 1997, si am probleme cu pornirea (la prima pornire dupa o stationare indelungata )de cand am folosit un aditiv pt. curatarea injectoarelor.Dupa ce porneste ramane bujia incandescenta licarind pana ajunge la 70 de grade.

Daca stie cineva cum pot sa remediez acest inconvenient ii multumesc anticipat

am dat injectoarele josurmeaza saiau duze de care ziceti sa iau.

acel releu nici macar nu da curent nicidecum ca ramine blocat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog sa fii mai coerent si atent in exprimare si la modul de folosire a butoanelor.

Bujiile incandescente si injectoarele nu prea au nimic in comun. Comanda bujiilor incandescente este data de un releu temporizator. Se poate verifica functionarea releului cu un voltmetru pus pe bara ce uneste bujiile incandescente (+). Pui contactul, dupa un anumit interval de timp vei observa ca bujiile nu mai sunt alimentate, iar becul martor din bord se va stinge. Daca dupa ce bujiile nu ma sunt alimentate becul licareste cred ca este vorba despre un contact imperfect, posibil chiar la releul bujiei.Ti-am pus o schema poate iti va fi de ajutor.

golf3diesel.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog sa fii mai coerent si atent in exprimare si la modul de folosire a butoanelor.

Bujiile incandescente si injectoarele nu prea au nimic in comun. Comanda bujiilor incandescente este data de un releu temporizator. Se poate verifica functionarea releului cu un voltmetru pus pe bara ce uneste bujiile incandescente (+). Pui contactul, dupa un anumit interval de timp vei observa ca bujiile nu mai sunt alimentate, iar becul martor din bord se va stinge. Daca dupa ce bujiile nu ma sunt alimentate becul licareste cred ca este vorba despre un contact imperfect, posibil chiar la releul bujiei.Ti-am pus o schema poate iti va fi de ajutor.

Ce sa fac nu gasesc duze originale. Am incercat cu duze DENSO si nu pulverizeaza cum trebuie si sunt foarte dezamagit.

Multumesc pentru sceme.I-mi vor fi de ajutor.Astept idei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Daca are cineva motorul acesta poate ma ajuta si pe mine? Masina are in loc de cablu de soc dispozitiv electronic de marire a turatiei la relanti! Este un fel de solenoid cu un cablu in el si cu o mufa in spate care cred ca vine de la termostat! Am impresia ca rolul lui la rece este de a mari avansul la pompa la rece dar vad ca nu face nimic, daca a avut cineva probleme cu acest dispozitiv poate ma ajuta?

Te rog nu mai deschide topic nou. Foloseste Search-ul si posteaza intr-un topic asemanator.

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! un amic cu golf 3 m-a sunat zilele trecute ca nu i mai porneste masina la rece. Probleme descoperite, la prima vedere, ar fi fitrul si garniturile la pompa de injectie (cele de la capul hidraulic, etc). Si-a dat jos pompa sa schimbe garniturile si a facut semne pe curea + fulii si pe blocul motor. Problema e ca nu a facut semne si pe fulia de la vilbrochen (sper ca am scris corect).

Am pus pompa la loc, (eu si el) si am incercat sa invartim motorul cu o cheie de la fulia axului cu came. Agata. l-am lasat asa pentru ca stiam ca trebuie pusa distribuita la linie. Insa nu stiu unde sunt semnele si nu gasesc vreun manual pentru asa ceva. Aveti vreo idee unde gasesc acel manual, DIY, sau ceva ajutator in sensul asta?

Motorul e 1.9 TD AAZ 75 CP.- GOLF MK3.

Va multumesc pentru rabdare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu pompa la AAZ e asemanatoare cu cea de la 1z numai ca la AAZ e mecanica si la 1Z are si parte electronica si acuma unde vreau sa ajung: si mie mi-au fost schimbate garniturile la capu hidraulic deci pompa a fost scoasa complet dar fulia pompei a ramas la locul ei impreuna cu distributia neclintita. Parerea mea e sa mergeti la un mecanic sa va ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am vazut eu, fulia de la axul cu came nu are semne, si acolo ne-ar fi greu. Dupa un manual ceva, le-as fi putut pune la linie si sa il fi pornit. Mai incerc sa caut ceva ajutoare, si daca nu reusim, o sa ajungem tot la mecanic :P

ps: Noi am dat jos pompa pentru ca a dus-o la cineva sa schimbe garniturile (au fost mai multe de schimbat in ea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar nu ai la fulia mare dar in schimb ai semn la volant.

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volant e prinsa de vilbrochen, da? ei bine, semn acolo, semn pe fulia de la pompa de injectie si atat. dar ce fac cu fulia de la axul cu came ? acela cum il aduc la linie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ca sa il pui la linie trebuie sa il aliniezi cu semnul de pe volant.

Ai un dop de vizitare pe cutia de viteze il dai la o parte si invarti motorul cu cheia din surubul de la axa cu came pana vezi semnul de pe volant prin gaura de la dopul de vizitare. Asa am vazut la mine ca se face si nu a pus nimeni nici un semn nicaieri.

Spor la treaba

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul se invarte de la surubul de la vilbrochen, nu de la cel de la axa cu came (scrie clar in manual).

Emy D - vezi ca ai manualul aici

si la cap.1 "Motorul" iti spune cum se aliniaza axa cu came (eu in locul riglei am folosit o cheie de 10)

bafta

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Emy D , cat te-a costat sa schimbi garniturile la capul hiraulic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A schimbat pana la urma toate garniturile cu 290 ron- piese si manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Am si eu o problema cu pornirea unui golf 3 1.9 td motor aaz, motorul invarte dar nu porneste , nu vine motorina in niciun injector . Masina nu a mai fost pornita ceva timp .... a pornit la cheie ieri si azi nu a mai vrut deloc .....motorina are sa se fi dezamorsat pompa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi motorina pe furtunele transparente? sau e cu multe bule de aer? Mai poti vedea daca atunci cand pui contactul se aude electrovalva de pe pompa (e cea la care vine singurul fir) - sau ca sa vezi daca electrovalva functioneaza, pui contactul, scoti papucul de pe ea si atingi cu el - ar trebui sa se auda un tacanit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am o problemă cu un AAZ al unui amic (vento din 93). Din senin nu mai porneşte. Electromotorul învârte bine.

Ce am verificat:

  • când pune contactul se aprind martorii în bord, cel de bujie se stinge după vreo 5-7 secunde.
  • electrovalva din pompă face click şi când pune contactul şi atunci când am testat-o cu tensiune de la baterie.
  • motorină se vede pe furtunaş că are
  • la bujii nu vine tensiune deloc nici când scot senzorul de temperatură (din ce ştiu astea cu injecţie indirectă nu prea pornesc fără bujii)
  • sub vasul de expansiune am văzut un modul (presupun că este modulul de comandă al bujiilor, nu sunt sigur, dar în altă parte nu am văzut vreun modul mai mare) care are o siguranţă sub formă de lamelă. Pe ea este tensiune continuu, chiar dacă este contactul luat. Dacă este siguranţa de 50A de pe circuitul bujiilor mi se pare cam anormal să fie în permanenţă +12V pe ea

Mai mult nu am avut timp să investighez, are cineva vreo idee? Sau să-mi confirme că acela este  modulul de comandă al bujiilor, să nu-l demontez degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modulul de comanda ar trebui sa fie pe panoul ignifug exact in locul unde la benzinare vine bobina. Modulul de sub vasul de expansiune este de la ventilatorul de racire de pe radiator. Ca sa vezi daca nu porneste din cauza bujiilor poti sa faci ceva simplu. Tragi plus direct de pe baterie, ti cam 10 sec pe bujii si ii dai la automat. Daca nici asa nu porneste ii pui si pe solenoidul pompei. Eu am patit ca el sa faca zgomot dar de fapt nu mai functiona corect la un golf 1.6d

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica electrovalva de jos si firul acestuia sa nu fie intrerupt, bujiile nu au nici o vina(mie n6-mi merg bujiile si mi-a pornit masina si la -17 grade). Mai incearca atunci cind intorci cheia in contact sa misti de ea stg-dr sau sus-jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Sunt nou pe forum si nu pot deschide un topic nou. Sper sa nu fie probleme ca postez aici. Am si eu un Golf MK3 din 94' cu motorul AAZ. In acest moment are 297k km la bord si in toamna am schimbat bujiile deoarece , odata cu schimbarea vremii si venirea frigului ,facea figuri la pornire. La schimbarea bujiilor,  primelor doua bujii (incepand dinspre volant) li s-a sctricat filetul in interiorul chiulasei. Am comandat un set cu tarod si bucse filetate si am reusit sa refac totul. A aparut insa o problema: Bujiile erau infiletate si stranse destul ,dar pe langa ele se pierdea compresie.(urme de funingine si mers anormal al motorului) Pana la urma am reusit sa fac niste saibe pentru bujii si din cate vad nu se mai pierde compresie. Nelamurirea  mea este urmatoarea: Motorul porneste normal ,la sfert de cheie,dar pana se incalzeste, turatia sta intre 800-900 rpm ,dupa care cand este incalzit motorul, turatia sta intre 900-1000 rpm. Tin sa mentionez ca in urma cu o saptamana a fost schimbat axul cu came ,doua supape si doi tacheti ,dupa ce a sarit de la punct distributia. Se poate din cauza ca s-a umblat la pompa de injectie sa faca asa? Motorul trage bine ,dar sunt curios daca nu cumva pierde compresie. Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baga un tester pe ea si vezi ce zice...poate s`a dereglat ceva pe acolo.Dupa ce faci o diagnoza vorbim :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AAZ-ul nu cred ca are ECU, deci nu poate conecta nicio interfata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu pe ce tester se poate pune ca e un motor simplu cu injectie mecanica. Nu face figuri si trage foarte bine , doar ca e diferenta la relanti când e rece si când e cald motorul. Nu are oscilatii la relanti, doar intreb daca este normal ca turatia sa fie mai joasa la relanti când e rece motorul. Când e cald motorul turatia sta la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Balmos, da este normal sa aiba turatiile mai joase atunci cand motoru este rece.              

V@sy, la AAZ are 2 mufe dar nici eu nu sunt sigur pentru ce sunt, mufele sunt mascate de un capacel de plastic deasupra la scrumiera.

Modificat de baltaretu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!