Jump to content

Trepidatie Motor Alh La Rece Si Umezeala


Stefan_B
 Share

Postare recomandată

Problema:

Cand urmatoarele conditii sunt indeplinite, la prima (eventual a 2-a) plecare de pe loc, apare o trepidatie insotita de o pierdere de putere.

Conditii:

1. Motorul trebuie sa fie RECE

2. Aerul sa fie umed

3. Pornire de pe loc - in a 2-a,3-a etc nu se mai simte.

Problema dispare dupa cateva sute de metri - max 1 Km, si nu se mai manifesta la pornirile ulterioare, daca motorul e cat de cat cald.

Ce am facut:

A. Scanat cu Vag-Com. 0 Fault Codes! MAP si MAF in full throttle sunt normale. Variaza si par OK. Am facut un log cu grupul 11, 10 si 08. Le pot atasa, daca doriti, cu toate ca nu sunt super - am schimbat viteza la unul din teste :D. Daca imi spuneti ce grupuri ar trebui logate si in ce conditii, loghez si postez.

B. Inspectie a masinii - toate furtunele par intregi, conectorii la locul lor, nici o problema vizibila.

C. Toate filtrele sunt schimbate - aer, motorina, (ulei - stiu ca nu conteaza :icon_thumright: ). Continua sa faca la fel.

Istoric

Problema a aparut aproape imediat dupa prima revizie - cca 10.000Km si nu a disparut nici acum 34.000+ ... e posibil sa fi uitat aia sa puna un conector sau au schimbat ceva???

Daca asa a fost, atunci cei 2 senzori - unul langa carcasa fitrului de aer si celalalt la iesirea din intercooler sa fie de vina? Poate sa-mi spuna cineva ce e fiecare? Un manual de service pt Octi I se poate gasi?

Va multumesc.

Modificat de Pisicutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precizare - trepidatia la care ma refer e ca atunci cand ridici prea brusc ambreiajul la pornire... ca si cum motorul aproape se opreste. Bineinteles, nu ridicatul brusc al ambreiajului e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce volant(a) ai tu pe motorul ala? Ma mira insa ca doar la pornire cu 1-a si nu si la a 2-a face asa. Nu prea vad legatura.

Cred ca un senzor e MAF (carcasa filtru) si celalallt e MAP la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pornirea de pe loc e cuplul mare. Schimbarea 1a->2a necesita mai putin cuplu.

Problema pare legata de cuplu insuficient... Nu stiu ce volant am - credeam ca e standard la ALH 1.9 TDI cutie 5 trepte se monteaza intotdeauna aceasi volant. Gresesc?

M-am uitat azi dimineata cu Vag-Com. Valorile MAF si MAP variaza, si par OK. MAP e de ordinul 950-980 mbar la relanti. Mi-e tare frica sa nu fie o problema a ambreiajului - dar de ce se manifesta numai in aceste conditii??? Am avut ceva similar la o Dacie cand se umezea discul de ambreiaj - pana se usca, facea la fel - tinea in suturi - dar asta s-a intamplat numai dupa ce am spalat motorul si a intrat apa multa in carcasa ambreiajului.

Skoda nu a fost niciodata spalata la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste asta, la asta ma gadneam cand te-am intrebat, poate e vorba despre asa ceva.

LE : citeste acum.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Linkul pe care l-ai dat e la postul meu. Asta l-am citit :)

Poti sa il mai trimiti o data? Mersi mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzele mele - acum linkul merge.

Hmmm.... am 2 nelamuriri:

1. Octavia 1 (de fapt Tour) are volant bimasic??? Pare tehnologie de O2, nu de O1.

2. Ok, suna plauzibil - dar de ce oare face asa numai cu motorul rece si NUMAI cand e aerul umed? Sa fie discul higroscopic si absoarbe ceva apa?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Eu inca nu consider ca e volantul(a) il consider o posibilitate reala. Ca urmare inca nu ma gandesc mai departe de atat. Sincer parerea mea e ca in faza asta ar trebui doar sa te informezi, sa mai urmaresti alte simptome inainte sa tragi concluzii. Poate e vorba de o combinatie de semi-defecte.

2. Astea mai moderne cam au DMF, intreaba-l pe Blitz, ca s-ar putea sa iti raspunda intr-o secunda.

Si tot ceva la care ar putea contribui oarecum ar fi vascoziteatea diferita a uleiului in cutia de viteze la diferite temperaturi.....

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am citit si eu topic-ul si pare foarte interesanta problema ta. Totusi eu am schimbat volant dar masina nu trepida la plecare, doar la relanti (tot timpul) si ambreiajul prindea sus.

Ai reusit sa o rezolvi ? Eventual spune-ne si noua care era baiul si cum a fost remediat :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut - din pacate problema a ramas, e la fel ca inainte.

De atunci, am mai facut un scan cu ea dimineata, la rece - din nou nici o problema. Se poate sa fie ceva legat de ambreiaj... dar nu stiu exact ce e.

Problema apare dupa 12 ore de la ultima pornire, dar nu dupa 10-11 ore (cand plec de la servici). Apare in principiu atunci cand aerul e umed. Ambreiajul merge (si a mers) intotdeauna OK. Se mai poate sa fie vreo problema stupida - de genul simering dus la arborele primar sau la volant, sau chiar scurgeri de lichid pe la cilindrul receptor al ambreiajului....

Problema e ca nu mai avem garantie, si cat timp nu e f deranjanta problema, o mai lasam asa - sunt curios cat costa kitul de ambreiaj + volant + rulment. In plus, mai trebuie suruburile de la volant, de la planetare, etc... si doua zile de munca.

Stie cineva un service bun - unde sa mi se poata pune un diagnostic? Va rog, fara Avia + Porsche Aviatiei, pt ca le-am spus de 2 ori la fiecare si dupa un scan au concluzionat ca mi se pare si masina merge bine :) Daca stiti pe undeva unde au "endoscoape" - niste camere montate pe suport flexibil ce se pot baga prin orificii mici pt inspectie preliminara? Stiu sigur ca se folosesc in aviatie la motoarele de avion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca nu mai avem garantie, si cat timp nu e f deranjanta problema, o mai lasam asa - sunt curios cat costa kitul de ambreiaj + volant + rulment. In plus, mai trebuie suruburile de la volant, de la planetare, etc... si doua zile de munca.

Pentru preturi gasesti aici la post #6 si aici la post #22 detalii din intamplarea mea. Totusi nu stiu daca aia e problema ta.... la mine altele erau simptomele, vezi in postari.

Oricum cand o rezolvi sa ne informezi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Salut - din pacate problema a ramas, e la fel ca inainte.

De atunci, am mai facut un scan cu ea dimineata, la rece - din nou nici o problema. Se poate sa fie ceva legat de ambreiaj... dar nu stiu exact ce e.

Problema apare dupa 12 ore de la ultima pornire, dar nu dupa 10-11 ore (cand plec de la servici). Apare in principiu atunci cand aerul e umed. Ambreiajul merge (si a mers) intotdeauna OK. Se mai poate sa fie vreo problema stupida - de genul simering dus la arborele primar sau la volant, sau chiar scurgeri de lichid pe la cilindrul receptor al ambreiajului....

Problema e ca nu mai avem garantie, si cat timp nu e f deranjanta problema, o mai lasam asa - sunt curios cat costa kitul de ambreiaj + volant + rulment. In plus, mai trebuie suruburile de la volant, de la planetare, etc... si doua zile de munca.

Stie cineva un service bun - unde sa mi se poata pune un diagnostic? Va rog, fara Avia + Porsche Aviatiei, pt ca le-am spus de 2 ori la fiecare si dupa un scan au concluzionat ca mi se pare si masina merge bine :) Daca stiti pe undeva unde au "endoscoape" - niste camere montate pe suport flexibil ce se pot baga prin orificii mici pt inspectie preliminara? Stiu sigur ca se folosesc in aviatie la motoarele de avion.

Salut,exact aceeasi problema o am si eu,masina are 78000 km si problema a aparuty recent.Pana la urma ai descoperit despre ce este vorba?

Astept o parere,multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Salut,exact aceeasi problema o am si eu,masina are 78000 km si problema a aparuty recent.Pana la urma ai descoperit despre ce este vorba?

Astept o parere,multumesc.

Ca sa nu mai tremure iti recomand un ulei mai subtire 5W-40 pt o ungere mai buna,iar pt pornirile la rece iti recomand Metabond ( costa in jur de 120 lei) si isi merita banii, scade consumul cu 10% si creste puterea cu 10 %. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ALH oricum este recomandat 5W40

iar treaba cu trtament Metabond nu o recomand

fLoRiAn &f ceea ce patesti tu e tipic la ALH ( de pe Golf4 si Octavia Tour) - masina nu are probleme de ambreiaj !

pe parte de ambreiaj la aceste motoare/cutii in jurul a 90.000-100.000km apare "sunetul" rulmentului de presiune !

am avut si Octavia tour si Golf4 si ambele prezentau aceleasi simptome prezentate in posturile de mai sus !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Da,ma asteptam sa fie ceva caracteristic modelului,multumesc Turbocip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e exact invers: La rece functioneaza super bine, rotund, etc, iar dupa un drum lung (cateva sute de km) incepe si tremura...., pobabil e obosita saracuta.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Da... un mic update. S-a rezolvat - prin toamna probabil. S-a rezolvat de la sine ?!? ca oricum nu i-am facut nimic. Supozitia mea e ca discul a fost contaminat cu ceva (poate ulei la schimbul de ulei de la service?) si a trebuit ceva timp ca sa se uzeze zona afectata.

Acum merge ca o masina civilizata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne bucuram pentru tine Stefan .

Incearca totusi , cand se indreapta timpul sa mai verifici zona - macar vizual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa verific; Daca sunt scurgeri de ulei? Am verificat de atunci - nu e nimic. Eu fac intretinerea, si ma uit la fiecare schimb de ulei dupa scurgeri, etc. Ultima verificare a fost in toamna. Am asteptat atat ca sa postez tocmai pt ca iarna s-ar fi manifestat.

Nu mi s-a mai intamplat sa se rezolve problemele de la sine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!