Jump to content

Regulatorul de relanti la G2 1.8 16v KR din '88!!!


Alex DUB
 Share

Postare recomandată

Salutare! Sa va povestesc ce patisi si daca ma puteti ajuta cu ceva, va sunt recunoscator.

Dau sa pornesc masina intr-o dimineata, porneste si sta ca fata in calduri, cu toate ca era rece la 3000 de ture, lucru care nu mi s-a mai intamplat. Zic in gand: OK, o las pe fata sa se incinga, timp in care i-am dat o pedala. A sarit de la 3000 la 4000 de ture si acolo a inghetat. O opresc ca deja era prea mult(fiind si rece), cobor, ma uit la matze, fire, cabluri, contaactul de la clapeta, toate ok.

Incerc din nou. Acum se petrece altfel: variatii intre 1000 si 3000 de ture :shock:. Ttrebuia sa plec, asa ca iau un taxi, ma duc la munca, ma uit pe net si aflu ca s-ar putea fi stricat regulatorul de relanti, dar inainte de toate, sa ii masor continuitatea si sa iil las o noapte in decarburol sa se curete de gudroanele dobandite. Zis si facut. A doua zi, cu el proaspat si stralucitor, masurat, era ok, ma indrept spre masina cu gand ca o fac acu sa-nnebunesc. Il montez, dau la cheie, si stupoare :-( -facea la fel. Ma enervez si scot mufa de la regulator, scade fata la 1000 de ture si acolo ingheata. Sa nu imi vina sa cred :shock: . Mergea!!! Acu masor tensiunea la mufa ce intra in regulator, unde stiam ca trebuie sa am 12V. Nu erau toti voltii, erau doar 300mv.

L-am lasat deocamdata asa pt viitoare investigatii. Merge bine cand se incalzeste, dar cand e rece, necaz mare(vreo 5 chei pana sa porneasca) si asa risc sa ii stric si electromotoru si bacteria acuma iarna...

Intrebarea mea este: Stiti cumva de unde ii vine regulatorului tensiune? Sau mai bine zis ce il comanda? De unde vin firele alea doua care intra in el?

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regulatorul primeste tensiune de la un modul de comanda ce se afla pe undeva sub bord sau bagat prin spatele scrumierei si brichetei.

Din cate stiu regulatorul nu primeste tensiune continua, deci nu ai cum sa o masori cu voltmetrul.

Cand pui contactul trebuie sa vibreze, deoarece modulul de comanda il inchide si il deschide continuu. Prin asta regleaza volumul de aer care trece prin el, cu ajutorul factorului de umplere al semnalului trimis sau "duty cycle" in engleza.

Vezi http://volkswagen.msk.ru/vw_doc/eva2/ pt manuale si detalii suplimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult de raspuns si de promptitudinea cu care ai postat.

Eu m-am uitat pe manualul Bentley si acolo zice ca treaba cu ciclurile este la PL, care are 3 fire si nu 2 ca la KR. De KR nu am gasit nimic acolo, de-aia am postat. Si ciclul acela se masoara cu dwell- metru, asta stiu, dar se prea poate sa fie la fel ca la PL.

Oricum, ma voi uita pe linkul trimis de tine.

Thx again.

"Offtopic" Esti din Buc? Poate ne vedem la o bere sa mai dam cu taclalele despre machinete.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt din Galati.

Problema cu regulatorul o am si eu acum exact la fel.

La mine e mai veche, de cand am masina, apare in special cand vine frigul, la inceput cand o porneam dadea motorul sa se opreasca in loc sa se tureaze un pic cum ar trebui, ii dadeam aer mai mult din surubul de oxigen, apoi cand se incalzea un pic se tura ca naiba, pe la 3000.

Acum vreo luna am cautat si am gasit cutiuta de care ti-am spus(modulul de comanda pt. ralanti).

Am desfacut-o si am gasit in ea un tranzistor topit. L-am inlocuit, dar nu stiu daca era de la comanda regulatorului sau daca avea vreo legatura cu el. In schimb acum, daca pornesc masina mi se tureaza si mie la 3000 si acolo ramane chiar si cu motorul cald.

La tine e ciudat ca dupa ce ai deconectat regulatorul ti-a ramas ralantiul la 1000. In mod normal ar trebui sa se opreasca motorul. E posibil ca motorul sa stea turat din cauza surubului de la oxigen. Regleaza din surub ralantiul mai mic, dar cu regulatorul pus si cu motorul cald. In mod normal cand motorul e rece regulatorul tine ralantiul putin mai sus(pana in 2000), dar dupa ce se incalzeste revine la 1000, deci la tine e posibil sa se fi turat putin mai tare fiindca motorul era rece si adunat cu ce venea de la surubul de oxigen sa se duca in 3000-4000. Ca sa vezi daca functioneaza regulatorul pune contactul si verifica daca vibreaza. Daca nu vibreaza inseamna ca e blocat pe pozitia deschis(inchis nu poate fi deoarece se tureaza motorul).

Pornirea greoaie nu cred sa fie de la regulator, pt. ca eu merg fara el de cateva luni. Am avut probleme la pornire, dar suspectez bateria deoarece am incarcat-o pe un redresor cateva ore si de atunci imi porneste la prima cheie in fiecare dimineata.

La pornire ajuta injectorul 5 al motorului care este de fapt si singurul comandat electric. Este montat in capatul galeriei de admisie si are culoare albastra. Firul de plus vine conectat la plusul bobinei contactului de la electromotor, deci primeste tensiune doar cat dai la automat. Masa se duce la un contact termic ("termotime switch") montat mai jos in blocul motor. Cand motorul e rece contactul asta e inchis si da la masa(deci iti alimenteaza injectorul), cand se incalzeste il decupleaza. Eu am masurat contactul cu mororul rece si imi dadea rezistenta destul de mare (33 ohmi) asa ca i-am scos mufa(culoare maro) si am suntat-o cu o sarma. E posibil sa fi ajutat si chestia asta la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Problema e mult mai complicata decat pare la prima vedere.Injectia K Jetronic e o mare necunoscuta ptr majoritatea mecanicilor.Partea mai proasta e ca e f putin probabil ca mecanicii sa devina interesati de problema.Pot sa va spun ca regulatorul de relanti are 2 fire care merg intr-un modul de comanda-undeva sub bordin stgTrebuie totusi sa aveti in vedere ca modulul de comanda lucreaza in functie de informatiile provenite de la senzorul de temperatura, turatie, pozitie clapeta de acceleratie.Fara schema tot ce se poate face e sa se probeze un modul de comanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mutumesc toturor pt posturi.

Cu pornirea la rece, si eu suspectez al 5-lea injector, o sa masor treburile p-acolo sa vad daca isi face datoria.

Problema e ca nu prea stau bine cu timpul si o tot las de pe o zi pe alta.

Revenind la regulatorul de relanti, chiar si dupa ce s-a incalzit motorul, tot avea variatiile acelea intre 1000 si 3000 de ture.

De aceea l-am dezafectat.

Vine acum week-endul si ma pun serios pe el ca nu mai tine!

Merci tuturor!

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cred ca am gasit problema!!!

Al cincilea injector mere de bubuie. Am suspectat regulatorul de presiune (cel de pe bloc). L-am masurat, totul e ok. In carte spuneau ca pe ohmetru, tre sa aiba intre 20 si 26 ohmi si avea 24. Deci e in regula, mai ales ca acu o luna l-am curatzat... Masor si daca ii vine tensiune... CUCU TENSIUNE. Nu venea nici un "strop de curent" :( .

Asa ca m-am repezit si la contactul de la clapeta, sa-l masor si pe ala... In carte spune ca intre pinul 1 si 2 tre sa tinda catre infinit rezistenta, iar intre 2 si 3 sa fie 0. Nu facea defel asa. Varia ca la naiba.

Concluzia mea este ca de la ala porneste tot. Daca microintrerupatorul ar merge, ar da comanda la computador sa faca treaba si sa gestioneze si regulatorul de relanti, si regulatorul de presiune.

Are cineva idee pe unde as putea gasi un intrerupator din-acela , nou, SH, si pe la cati bani?

Ca de reparat nu cred ca merge, fiind capsulat.

Mai mult ca sigur ca a prins mizerie, sau s-o fi impuscat pelicula aceea metalica.

Astept raspunsurile voastre.

Bafta! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit microintrerupatorul bun la 200 k lei!!! :P

L-am montat ieri , am cuplat si regulatorul de relanti si nu mai avea variatii, semn ca de la intrerupator era problema. S-a schimbat masina. E FIARA!!! Nush ce legatura mai are intrerupatorul si cand o calci, da are...

Azi dimineata, in schimb, cand am pornit-o, a luat-o la prima cheie, fara sa calc acceleratia. A pornit, a urcat in 2000 de ture si s-a oprit. Mai incerc. La fel. Si a treia, si a saptea oara... LA FEL. Intr-un tarziu a reusit sa stea la 1500 de ture.

MA DISPERAAAA!!!!

Acu ce mai poate fi?

Avetzi idee?

:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super linku!!!

Merci mult, hombre!

Dar sunt mici diferente, cred ca eu am CIS, nu CIS-E, dar oricum, multe elemente sunt comune, asa ca ma descurc.

Tu ai regulatorul de relanti cu 2 pini sau cu 3?

Te intreb pt ca eu am pe dos: regulatorul e cu 2 pini, intrerupatorul de la clapeta e cu 3 pini, pe cand in manualul pe care il am si e de CIS-E, e pe dos.

Dar cum iti spuneam, ma descurc .

E super explicat cum si unde sa te bagi sa verifici in linku ala...

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat tot pe acolo, par toate in regula.

Vacuumurile nu cred sa fie problema, dar o sa verfic maine cu sprayul de carb.

A aparut o alta problema in schimb: termorezistenta ce da comanda computerului sa tina socul (regulatorul de presiune si al cincilea injector), merge, curent le vine amandurora, regulatorul de relanti si cel de presiune sunt bune, le-am masurat, dar tot nu vrea cat e rece sa stea la relanti, nici cu pedala apasata, si nici la a 10-a cheie!

Sa fie oare vorba si de amestecul de benzina? Sa mai imbogatesc amestecul de la taler?

As mai suspecta ecu-ul. Dar dupa ce o ia, merge super masinuta, in schimb cand se incalzeste, urca relantiul la 1800 de ture, si acolo ramane.

M-a disperat. Nu stiu ce sa mai zic. Mai dati-va si voi cu parerea, pls!

@scirocco: Am stat 2 nopti la rand , cu search pe vwvortex si se pare ca oamenii nu s-au lovit de aceeasi problema cu a mea,

ei avand cu variatiile relantiului mai mult. Am mai gasit probleme apropiate, dar cand ma uitam mai bine, ori era vb de digifant, ori de cis-e, plus ca motoarele pt state difera ceva de cele europene. Am vazut furtune si matze in plus, charcoal canister, t-uri in plus...

Noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite ce am gasit in manualul bentley:

"Identifying The Systems

CIS and CIS-E are very similar in appearance. Their most obvious feature (distinguishing them from Digifant II) is the individual fuel lines running from the fuel distributor atop the air filter housing to the injectors at the intake manifold or cylinder head, as shown in Fig. 1-2. The most obvious way to tell CIS from CIS-E is at the fuel distributor. The steel CIS fuel distributor is painted black and has no direct electrical connections. The CIS-E fuel distributor is aluminum-colored and has electrical harness connectors attached to its differential pressure regulator and sensor plate potentiometer, as shown in Fig. 1-3. "

M-au bagat in ceatza. La mine nu e nicicum zic ei. E o combinata intre cele doua, dar cred ca aceasta fiind ca nu se refera decat la PL, de KR nu zic nimik, PL-ul avand debitmetrul acela in capul de injectie. La CIS, dupa cum zic ei, la clapeta de acceleratie nu e nici un intrerupator, iar regulatorul de relanti arata cu totul altfel. Senzorii nu sunt nicidecum ca la mine la nici o varianta.

Asa ca , eu vad elemente si de la CIS, si de la CIS-E pe a mea.

Si poate toate astea ca nu am gasit mai pe nicaieri KR-u descris bucata cu bucata.

Pana la urma, caseta aceea de langa stergatorul din stanga (cum te uiti la masina. nu cum stai in ea) in care intra si un vacuum se ocupa doar de aprindere? Sau mai gestioneaza si alte le(cum ar fi pornirea la rece, relantiul si alte nebunii)?

Am auzit pe cineva spunand ca as mai avea un computador prin bord , in spatele consolei centrale.

Nu tin minte sa fi dat de asa ceva.

Eu stiu ca treaba aia de sub stergator se ocupa doar de aprindere, regleaza avansul vacuumatic, dar intra destul de multe fire-n el ca sa fie doar aia.

NU MAI INTELEG NIMIC.

Poate ma lamuriti voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci batrane!!! :D

Ma bag acu :D .

:ok:

Dar tu ce parere ai de ce am gasit eu?

Nu e cu suceli? :shock:

Tu ai CIS, nu? Nu ai contactul electric de la clapeta, nu?

Ca rezumat, am inteles ca CIS-E e cel cu reglaj electric al relantiului, care se face in functie de debitmetru si de noxe. Am dreptate sau nu?

Bafta! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GATA!

Am rezolvat-o cu pornirea!!! Sa vad daca mai face figuri cand e motorul cald.

Daca va zic de la ce era, si cat m-am foit ca o fi aia, ca o fi aialalta, nu o sa va vina sa credeti. DE LA AMESTEC! Eu o tot saracisem ca nu am mai avut cuplat regulatorul de relanti si nici contactul de la clapeta nu mai mergea.

Asa ca, am zis sa incerc sa maresc si amestecul, ca dupa simptome cam asta era. Nu venea destula benzina cand era rece, ca atunci cand se incalzea, mergea fata. A luat-o la prima cheie, s-a dus in 2000 de ture si acolo a stat timp de 30 de sec, dupa care a tot coborat pana la turatia normala.

Sa vad zilele urmatoare cum se petrece cand e cald motorul, daca mai am parte de relantiul cela ridicat.

Va salut cu respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cis pe kr si am contact la clapeta daca vbim de cel din poza dar nu am senzor de oxigen si nici sonda lambda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, il ai la fel cu al meu, asta e ideea, dar uita-te mai sus ce se zice in manualul bentley.

Si asta m-a facut sa stau pe ganduri... Poate se refera la PL si GTI, ca de KR nu am vazut nimic in bentley.

Numai de PL si 1.8 8v.

Salutare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bentley si Haynes NU acopera modelele germane si implicit KR. :salut: Deci informatia de acolo nu prea se potriveste cu ce ai tu pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ahaaaaaaaa, deci asta e explicatia!

Merci, cristip!

In legatura cu fazele de mai sus ale masinutei mele nu ai nimic de zis? ;)

Acu porneste la a 2-a cheie, dar cand se incalzeste si iau piciorul de pe acceleratie, am o variatie rapida intre 1200-2000 RPM. Am scos regulatorul si sta. Deci de la ala e. Dar acum iar va porni greu.

Alta treaba: care e senzorul de temperatura a apei care da in indicatorul de temperatura a apei din bord? Ca imi indica ba ca e rece, ba in zona neagra, ba la mijloc(dar fazele astea aleator) si suspectez senzorul de temp.

Multumesc! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e clar regulatoru, e o boala a lor. al meu nu prea mai merge :). Cate priveste sensorul pt temp apei cred ca e contactul de vina iar sonda e localizata in partea soferului sub delcou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

La mine senzorii de temperatura sunt urmatorii:

senzorul pt bord - firul rosu/galben, localizat deasupra regulatorului de presiune.

senzorul pt modulul de comanda regulator ralanti - firul rosu, localizat sub senzorul de mai sus.

senzorul pt FEI - firul albastru/alb, localizat sub delcou.

senzor temperatura ulei(pt computer bord) - verde/negru, localizat pe blocul motor, in spatele motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de regulatorul de ralanti, e posibil sa fie probleme si de la modulul de comanda de care ti-am mai spus. Eu am avut probleme cu el si nu e de neglijat. Poate sa nu fie stricat, dar sa primeasca semnale incorecte.

Iti dau o schema pe care am folosit-o eu si s-a potrivit cu ce am eu pe masina (nu stiu daca apare prin vreun manual, eu oricum ti-o trimit)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va foarte multumesc pt posturi!

Salut!

La mine senzorii de temperatura sunt urmatorii:

senzorul pt bord - firul rosu/galben, localizat deasupra regulatorului de presiune.

senzorul pt modulul de comanda regulator ralanti - firul rosu, localizat sub senzorul de mai sus.

senzorul pt FEI - firul albastru/alb, localizat sub delcou.

senzor temperatura ulei(pt computer bord) - verde/negru, localizat pe blocul motor, in spatele motorului.

@codres_ali : eu am numai cate un papuc(un fir) ce pleaca din toate sondele(si de temp apa, si de presiune ulei, si de temp ulei).

Nu e-n regula?

Iar in legatura cu modulul de comanda, asta e integrat cu cel din dreapta sub stergator(cum stai in masina), si care se ocupa si de reglarea avansului vacuumatic, pt ca intra si un furtun in el nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai cate un fir pt fiecare e bine. Asa trebuie sa fie, un singur fir.

De fapt senzorii sunt niste termorezistente si rezistenta lor trebuie sa scada

cand se incalzeste motorul.

Toti senzorii de care ti-am spus sunt la fel si ii poti verifica daca schimbi

papucii de la unul la altul.

De exemplu : daca muti papucul cu firul rosu/galben(pt temp bord) mai jos la

senzorul pt regulatorul de ralanti(firul rosu) si iti indica bine in bord

atunci inseamna ca e senzorul busit.

Sau mai poti sa ii masori rezistenta cu un voltmetru. Cu motorul rece are cam

1200-1300 ohmi si scade pe parcurs ce se incalzeste.

Sub stergator este modulul de comanda pt aprindere, adica si avansul vacuumatic.

Modulul asta nu are decat un singur rol, sa comande avansul la scanteie.

De la el mai pleaca niste fire la un integrat care se afla tot acolo, dar in

stanga si scrie telefunken pe el (asa e la mine). Asta cred ca are rol de ruptor,

adica rolul platinii la masinile cu delcou mai vechi.

Modulul de comanda pt regulatorul de ralanti se afla in interiorul masinii bagat in

spatele brichetei si a scrumierei. Desfaci suruburile la masca de plastic de deasupra

pedalelor si o sa vezi ca prin dreapta intra in niste manunchiuri de fire invelite in

burete. Un manunchi e de la butoanele pt geamurile electrice, unul pt bricheta si unul

pt modulul de care ti-am spus(asta in cazul in care modulul mai este bagat acolo si

nu este scos afara, dar oricum tot trebuie sa il gasesti pe acolo prin zona aia).

Modulul asta mai comanda si frana de motor, adica in momentul in care eliberezi

acceleratia in mers sa iti taie alimentarea cu benzina. De fapt comanda o valva de pe

furtunul de admisie care ia aer de inainte de talerul de la senzorul de oxigen si il

baga dupa. Din ea mai pleaca si niste furtunase dintre care unul se duce si la modulul

de sub stergator.

Mie mi-a facut probleme valva asta in sensul ca, daca era motorul rece si calcam

acceleratia usor mi se oprea motorul. Daca voiam sa plec trebuia sa turez motorul tare.

Cand se incalzea motorul problema disparea.

Concluzia este ca modulul asta poate sa-ti creeze probleme urate, mie mi-a facut multe

zile fripte(adica dimineti) si am cautat mult pana am descoperit de la ce era.

Am fost si pe la mecanici, dar nici ei n-au stiut sa-mi spuna de la ce este, spuneau ca

este defect regulatorul de ralanti.

Uite si o poza cu modulul:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, esti super de treaba :salut:

Acu mi-a picat fisa. Am dat mai demult si de asta si ma tot intrebam ce-o fi cand am schimbat caloriferul :D O sa-l verific si p-asta. Faza e ca acu pleaca la a 2-a cheie, tre sa o calc eu putin sa stea pe la 1000 relantiul cand e rece, dar dupa 2 min e super ok. Bine, nu trage daca o calc cand e rece, dar bine ca nu mai moare. Asta de cand i-am mai imbogatit amestecul.

Cred ca am probleme la frana de motor, ca tot pomeneai. O las sa cada, si cand ajunge pe la 1200 de ture, simt dintr-o data un sut (ca sa ma exprim mai plastic), ceea ce nu cred ca e in regula.

Alt aspect: nu am mai apucat sa-i fac reglajul de amestec pt ca a trebuit sa o taie mehanicul in Ger. Avansul e pus la punct, si cu toate astea imi scoate gaze nearse(mirosul acela intepator) si in cazul in care o saracesc, si in cazul in care o imbogatesc.

Ce zici de treaba asta?

Numai bine!

PS: Zici tu mai sus:"senzorul pt FEI - firul albastru/alb, localizat sub delcou. "

Are nevoie de senzor de temp a apei si FEI-ul? De ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!