Jump to content

Copiere Soft Ecu De La O Masina La Alta


Inginerul
 Share

Postare recomandată

Vreau sa copiez tot de la o masina cu motor AXR softul pe a mea. Aia functioneaza super ok, fara trepidatii, a mea ....

Va intreb daca e posibil si daca va functiona cu noul soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta metoda, daca functioneaza, ar putea fi folosita si atunci cand se doreste un chip-tuning. Se strange un grup de prieteni, isi face unul chiptuning, punand banii toti, dupa care softul este copiat si in ECU de pe celelalte masini :blink:

Cel putin asa ar gandi un bun roman :)

@Inginerul, eu glumesc acu', nu trebuie sa o iei in serios.

Teoretic ce zici tu ar trebui sa mearga, dar ai nevoie de scule specializate. Am vazut cand mi-a facut Dragos chip-ul, ca mi-a copiat intr-un fisier softul original pe care il aveam pe masina. Apoi mi-a scris inapoi in ECU softul modificat. Asa ca, in cazul tau, ar putea fi copiat softul de pe masina prietenului tau, iar ulterior acesta ar putea fi rescris in ECU masinii tale. Dupa parerea mea de nepriceput in domeniu eu zic ca, cel putin teoretic, ar trebui sa mearga. Dar ai nevoie de soft special care sa fie instalat pe laptop si de un cablu, de asemenea, special.

Nu vad de ce nu ar merge. Gandeste-te ca in fabrica softurile sunt facute pentru un anumit tip de motoare, nu pentru fiecare masina in parte.

Modificat de alxrro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu o sa-ti mearga...chiar daca ai acelasi tip de motor pe aceeasi masina sunt versiuni diferite de ECU si poti chiar sa ti-l arzi daca incerci chestia asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motivul pentru care vreau sa fac aceasta copiere sunt trepidatiile astea de care nu mai scap. Am scanat ambele masini si-am comparat spre exemplu cantitatea de motorina injectata la relanti. La mine era putin peste 6 mg/rot la cealalta masina era putin peste 2 si exemplele pot continua.

Respectivul nu are cip iar eu nu vreau sa ma gandesc inca la asa ceva. Am eu motivele mele si nu vreau sa le detaliez aici.

As vrea sa stiu daca exista riscuri, eventuale posibilitati de defectare ulterioara....

Teoretic stiu si eu ca masinile care au acelasi tip de motor li se baga acelasi soft ECU dar mai stii, poate sunt mai multe variante pentru acelasi tip de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul acesta, atunci cand se face chiptuning, de ce masina porneste si mai merge si foarte bine? Ca nu se modifica decat niste harti, iar softul folosit este acelasi pentru un tip de motor. Atunci de ce nu se mai arde nimic si nu exista nici o problema cu imobilizatorul?

Nu zic ca nu aveti dreptate, cum am spus mai devreme, sunt novice in asa ceva, dar vreu sa invat, de aia intreb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

softul de BAZA al unei NU se modifica in timp ci doar se memoreaza TEMPORAR niste valori ce tin de stilul propriu de conducere. Revino la valorine INITIALE prin resetarea ecu (decupleaza bateria minim 10 min, eventual da o"o cheie" in timpul asta ca sa descarci toti condensatorii). Daca fenomenul persista si dupa asta atunci buba e IN ALTA PARTE si nu la soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg. Nu stiam treaba asta. Am aflat din surse neoficiale ca softul ECU la motoarele AXR difera functie de anul de fabricatie, cele din 2002 si 2003 avand ceva probleme de soft. Voi incerca si ce-ai zis tu. Cine stie :blink:

Nu cred ca se pune problema de imobilizator. Folosesc aceeasi cheie acelasi cip :)

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca bosch ecu nr este acelasi se poate copia, deobicei masinile care au acelasi vag nr la ecuy motor au si acelasi bosch nr, deci uitativa cu vag comul si vedeti ce ecuuri aveti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa traiesti cipos :offtopic: Asa o sa fac :) Mersi.

Deci doar daca bosch ecu nr este acelasi se poate copia nu ? Daca nu e sa inteleg ca nu se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

risti sa se blocheze ecu, sau sa nu se pupe ceva in soft, adica o anumita componenta sa fie alfel comandata de ecu fata de cum ar fi normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine ma cumintesc :D

Hai s-o iau altfel.

Cantitatea de motorina injectata la relanti, precum si procentul de gaze arse introduse prin valva EGR ca si valori se pot copia de la un alt AXR. Nu stiu ce alte setari s-ar mai putea copia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va merge daca vei lua harta originala a masinii si o modifici cu parametrii celei modificate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...
dancostea2002

daca are immobilizator pe masina sigur nu se poate.odata cu copierea softului se va copia si codul de immo si masina nu va porni.totusi incercarea moarte n-are,faceti o copie de backup a softului de pe masina si daca nu porneste il rescrieti cu softul original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trepidatiile de care vorbesti sa nu fie de la volant in caz ca nu ai schimbat-o!

 

Motivul pentru care vreau sa fac aceasta copiere sunt trepidatiile astea de care nu mai scap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cand a postat el cred ca a schimbat si motorul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dancostea2002

ai dreptate,acu am vazut ca-i din 2007 postarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

daca are immobilizator pe masina sigur nu se poate.odata cu copierea softului se va copia si codul de immo si masina nu va porni.totusi incercarea moarte n-are,faceti o copie de backup a softului de pe masina si daca nu porneste il rescrieti cu softul original.

 

chiar daca postul e vechi... totusi, asta nu inseamna sa raspundem eronat.

 

NU,daca schimbi soft-ul - vb aici de hartile ECU - nu are nicio treaba cu immobilizatorul - zone separate, nu au treaba, nu afecteaza pornirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dancostea2002

de acord cu tine.daca face cu galetto sau mpps sa modifice numai hartile de injectie ,ok..eu am inteles ca a scos flashul si la rescris,caz in care sigur nu-i merge..oricum ar trebui sa vorbim la concret ce tip de ECU este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

In cazul de fata, are RAM - deci il faci prin OBD2...  rescriere cel curent - fie ca o faci prin OBD sau pe banc. Asa ca nu are de ce ii afecteze imobilizarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dancostea2002

m-am uitat in autodata.1,9tdi AXR este echipat cu Bosch EDC15P,care are codul immo in epromul 24c04 (suporta immo total sau virginizare),iar hartile in flash 29f400.(plcc).nici nu prea reuseste sa-l scoata,deci fie cu mpps fie pe banc cu bdm.ai dreptate,la asta nu este afectat immo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am schimbat si masina. Asta noua e tot AXR dar e euro4 din 2006 si nu trepideaza absolut deloc.  :icon_geek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dancostea2002

s-o stapaniti sanatos!chiar daca nu a-ti avut intentia asta,cred ca topicul trateaza prb generala ,nu cazul particular al fostei dvs masini.concluzia ar fi ca trebuie date concrete despre fiecare ecu in parte si metoda de rescriere folosita (bootloader sau programare flash).altfel totul ajunge sa esueze intr-o polemica neconstructiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

... dan.....in functie de probleme - inlocuire ECU sau motor, pe EDC15p - se copiaza numai ce trebuie. Nu se lucreaza cu soft-uri generice sau softuri care il inlocuiesc pe cel original cu altul generic..... etc. Asa este cel mai corect - parerea mea - altfel apar diverse alte probleme... mai mici sau mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dancostea2002

pai nici nu am zis de softuri generice!nici nu sunt!este aceeasi prb ca in celalt topic,cu anulare immo.numai ca aici omul vrea sa copie continutul dintr-un ecu in altul.de fapt pe asta se bazeaza si chiptuningul,nu?numai ca la tunnig sunt modificate mapele de injectie.omul putea sa vada varianta de soft care o are cu ajutorul unui vag-com.daca avea aceeasi varianta este clar ca operatiunea era inutila,pentru ca prb se afla in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!