Jump to content

Refacere Completa Motor


ili2k2
 Share

Postare recomandată

dupa parerea mea ar apare asa zis-a bataie de fusta de piston.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa trecem peste CAMASI :P cred ca ne-am lamurit (totusi). Ce nedumerire mai am eu: omul spune ca aschimbat cuzinetii de palier - cei de biela or fi fost OK dupa 220k km (si super alergata, cum spune el) ;) ? Uzura arborelui sa fi fost chiar atat de mica incat sa nu necesite rectificare?! Foarte tare (materialul) frate ;) !

LE: I am Stealth - cum ti-am spus si eu si RZF, la o cota mai mare a camasii (cota de reparatie) trebuie si piston la cota de reparatie + segmenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca invers,au fost schimbati cei de la biela iar cei de la palier nu aveau uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai...oricum este surprinzator ca la acest nr. de km uzura sa fie atat de mica incat sa nu necesite rectificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut dreptate cand am zis ca se pot schimba segmentii doar!

Cred ca HONUIRE ii spune la ce m-am referit eu si acolo se poate reface EXACT forma perfect cilindrica a peretilor cilindrului FARA a se inlocui pistoanele. Se inlocuiesc DOAR segmentii cu unii mai largi FARA a se inlocui pistoanele. Daca nu e vorba de uzura exagerata, e suficient.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pot pune segmenti de reparatie pe piston standard dintr-un motiv foarte simplu, va fi toleranta piston cilindru imensa.

Toleranta maxim admisa piston-cilindru este de 0.07mm, iar cota de reparatie 1 este cu 0.25mm mai mare decat standard. Cum s-a spus mai sus pistonul va juca in cilindru rezultand uzuri accentuate si consum de ulei.

Vibrochenul poate sa nu aiba uzura la 200 kkm, nici al meu nu a avut, dar cuzinetii ma indoiesc ca nu au pt ca sunt dintr-un material mai moale.

Mi se pare ciudat ce se spune in documentatia aia de service, ca nu poate fi masurata toleranta la cuzineti. Exista o folie special conceputa pt asta si se numeste Plastigage.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar segmenti de marimi intermediare nu exista? Habar nu am cum se procedeaza concret legat de valori si tolerante, dar sigur se face si asa cum am scris mai sus.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am auzit sa existe, doar +0.25 si +0.5. Si nu cred ca intra segmenti +0.25 in cilindri standard.

In mod normal, daca uzura nu e foarte mare, se pun segmenti noi la cota standard si se face honuirea, care are mai multe roluri nu numai sa rotunjeasca cilindrii.

Asa arata o suprafata honuita. Honuirea se face cu niste pietre speciale si are rolul in primul rand de a uza in prima faza segmentii noi ca sa se imbine perfect cu cilindrul. De aceea trebuie facuta honuire de fiecare data cand se schimba segmentii. Al doilea rol este de apermite uleiului sa adere mai bine la suprafata cilindrului. Practic datorita honuirii se formeaza stratul subtire de ulei de pe suprafata cilindrului, de aceea este extrem de important si unghiul cu care se face honuirea.

post-698-1185978001_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu segmentii se uzeaza mult mai tare decat camasile, prin urmare poate ca prin lustruirea camasilor prea putin se corecteaza ovalizarea lor.

Nu stiu cat e de buna ideea sa pui segmenti identici cu cei care au fost in ideea ca partea "ovala" din camasi daca exista tot nu va fi acoperita si tot nu va exista o etansare perfecta ca atunci cand au fost noi. Poate ca asa e si nu exista marimi intermediare de segmenti, de pun doar noi si gata...

Insa LOGIC vorbind, poate imi scapa mie ceva, insa prin lustruire, honuire sau orice operatiune nu poti face altceva decat sa LARGESTI diametrul, deci in mod sigur va deveni mai mare fata de diametrul segmentilor originali.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca a alezat blocul ca sa introduca teava de alta natura logic ca se alezeaza asta ca sa fie la cota pt pistoane; omul a zis ca a pus camasi, asa ca inclin sa cred ca nu mai inteleg nimic din ce a facut el acolo (la dacie stiu ca sint niste inele de hirtie de diferite grosimi diferite prin culoare - rosu, albastru care preiau diferentele de cota - de aci o fi si vb aia : daca nu ajungi pune o foaie de hirtie sub talpi :D )

desi blocul asta monobloc din aluminiu tot are el ceva otel la cilindri ca altfel la ce forte sint acolo numa un biet aluminiu nu ar rezista ;)

treaba asta se mai numeste si bucsare si se practica pe vremuri la skoda 120l iar teava utilizata era una de sonda (material cu proprietati foarte bune)

honuirea se face in cazul in care pui pistoane noi pt reparatia 1 si se alezeaza blocul; opreatia asta se face cu o perie mai deosebita si are o miscare de roto-translatie si provoaca mici canale pt trecerea uleiului si ungerea segmentilor, deoarece suprafata cilindrului nu trebuie sa fie lucioasa si tin sa precizez ca nu o face oricine pe genunchi.

Sa discutam de indigo sau poleiala in spatele cuzinetilor?? :D

eu propun sa venim toti la intilniri si cum il prindem pe ili cum ii desfacem motorul ca sa ne edificam asupra lucrarilor :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum am intrat pe net. sa fiu clar.

pozitia cilindrilor in bloc are o inclinatie de cca 15grade, de aceea uzura blocului va fi totdeauna mai mare decat a cilindrilor care sunt protejati de segmenti.

ORICE motor cu bloc din aluminiu are camasi, doar ca nu sunt ca la batrana dacie sa le scot cu mana. Ele sunt introduse la cald si prin presare. Asa a facut si la blocul meu,s-a alezat pana la disparitia completa a camasilor din bloc, apoi s-au introdus camasi noi confectionate din nu-s ce material nemtesc ff bun(ceva ce se foloste in industia petroliera, la sonde mai exact) pentru fiecare piston.

da si intradevar arborele cotit era super(nici cea mai mica uzura) precum si cuzinetii-- asta se datoreaza uleiului bun cu care a fost tratata masina de-a lungul vietii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pozitia cilindrilor in bloc are o inclinatie de cca 15grade, de aceea uzura blocului va fi totdeauna mai mare decat a cilindrilor pistoanelor care sunt protejati(e) de segmenti.

Asa poateam inteles...

Uzura segmentilor e din cauza efortului produs de explozie in piston si rezistenta nesimetrica opusa de acesta (prin bolt, arbore, etc). Nu stiu care sunt cele 15 grade.Ar fi grav de tot daca s-ar uza pistoanele in sine. :rolleyes:

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa e inclinatia pistoanelor, implicit si a camasilor in bloc. Asta pentru a avea o amortizare a vibratiilor mult mai buna. Ansamblu piston-biela, nu culiseaza vertical (ca la dacie) ci putin inclinat. de aici ovalizarea camasilor mai repede pe zona inferioara.

post-8396-1185996024_thumb.jpg

post-8396-1185996091_thumb.jpg

Modificat de ili2k2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
Legat de initiatorul topicului -ili2k2 -, in cazul lui (conf. expunerii tale, corecta de altfel) nu crezi ca exista o inadvertenta? Nu vad eu bine :), sau acolo se pot schimba camasile? In plus, sa vedem cum se va comporta motorul mai tarziu; are bloc de aluminiu si conf. producatorului, odata ce ai umblat la arborele cotit, ar trebui schimbat si blocul motor. Poate are noroc si in felul asta sa-i contrazica pe producatori. :D

Cu regret va anunt ca ziele trecute am vandut masina pentru a face loc altui passat b5 variant.

In legatura cu fiabilitatea unui motor refacut

- 40.000 km efectuati de cand am umblat la el si:

Fara nici un fel de probleme, merge ceas motorul si acum. Noul proprietar foarte multumit de motor. ca si de masina.

ulei: 5w40 aral si nu papa gram de ulei. Am facut schimbul cu noul proprietar la filtre+ulei si apoi un drum, cu talpa 5-6000rpm.

Merge super.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

pe splay, dupa ce treci de Universitatea dimitrie Cantemir spre Vitan, se afla fosta Bumbacarie. La demisol sunt baietii care se ocupa cu motoare. Din pacate nu mai am numar de telefon, dar inca se ocupa deoarece am mai trimis oameni acolo.

Nu au afise,bannere,casete luminoase, doar intrebi portarul de cei ce se ocupa de refacut motoare (si in special de Marian).

Ca sa iesi cel mai ieftin (ca si mine) ia un mecanic care sa iti demonteze/monteze masina si ei doar sa iti faca rectificarile necesare.

bafta.

PS: fostul meu Passat inca se tine bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Intrebare:

Si eu am refacut motorul, cu piese noi (1.9TDI 90cp), dupa primii cati km trebuie sa schimb uleiul si filtrele? Mecanicul parca mi-a spus 3000 dar poate ma insel

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu vezi in ce arie esti, nu?

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, vad foarte bine. Crezi ca refacerea completa nu include si primul schimb de ulei?

Sau crezi ca o sa gasesc raspunsul pe care il caut la oamenii care nu au refacut motorul niciodata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca el se referea la faptul ca te afli in aria "Motoare pe benzina" si tu ai diesel. :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, ok, e foarte mic scris sus si usor de gresit. Mersi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salutari am si eu o o nelamurire ,la motorul meu monobloc de aluminiu daca vreau sa schimb segmentii trebuie sa-i fac hanuirea sau nu?

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blocul e de aluminiu dar camasile sunt de fonta sau din ce se mai fac ele, se honuiesc daca e nevoie din cate stiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!