Jump to content

Tremurat Volan La Accelerare Si Decelerare


CLAUDIUF
 Share

Postare recomandată

Salut,

De curand mi-am schimbat jantele de tabla cu unele de aliaj(noi-cutie).

Inainte de schimb intre 110 si 120 km/h tremura nitel volanul si cand puneam frana(frana moale nu ferma) de la viteze mari imi vibra din nou volanul.La franare ceva mai ferma nu vibra nimic.

Dupa schimbul jantelor(+echilibrare roti) s-a accentuat simptomul, adica de la 110 incepe sa vibreze volanul si se linisteste dar nu definitiv de abia pe la 130.Iar la franare la fel vibreaza pana sub 90km/h.

In pedala de frana nu simt nimic.

Are cineva idee ce cauze ar putea determina acest comportament?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica discurile sa nu fie dezechilibrate sau ovale, cat si dinamica planetarelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Dupa schimbul jantelor(+echilibrare roti) s-a accentuat simptomul, adica de la 110 incepe sa vibreze volanul si se linisteste dar nu definitiv de abia pe la 130.Iar la franare la fel vibreaza pana sub 90km/h.

In pedala de frana nu simt nimic.

Are cineva idee ce cauze ar putea determina acest comportament?

Multumesc

Mergi sa-ti faci echilibrarea in alta parte; convingerea mea (99%) este ca cei care ti-au facut echilibrarea au "masina" defecta. :) S-au mai vazut cazuri :) Pentru partea cu franarea ... cu ti s-a spus - verifica discurile, articulatii,etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Super rapid-multumesc.

Am fost la un service si au spus ca daca ar fi discurile ovalizate ar trebui sa simt si in pedala.E advarat?, poate e cineva pe aici care a avut discurile ovalizate si ne poate spune.

Intrebare : poate fi ,ca si cauza , deformarea anvelopelor?cand le-am echilibrat mi s-a parut ca am anvelopele de pe fata, dealtfel noi si alea marca Avon, cam deformate. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa fi intrat ulterior ceva mizerie la discurile de frana.

Am mai auzit de problema asta la jante care nu aveau inelul de centrare(exista o distanta intre ax si janta).

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce jante de aliaj ai pus? Daca sunt "universale" si nu ai inelul ala de centrare, poti pati sa vibreze groaznic volanul. Daca discurile sunt de vina, intradevar putin de tot ar trebui sa simti si in pedala atunci cand o apesi usor usor. Insa daca vibrau si jantele de tabla, cu acceleasi cauciucuri, nu e exclus sa fie si ele de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inelul de plastic e pus.

jantele cred ca sunt Rial, nu stiu sigur, au fost aduse din Hamburg.

Cred ca o sa inversez rotile de pe fata cu cele de pe spate sa vad daca se comporta la fel.

Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verfica si planetarele...s-ar putea sa ai surprize, sa-ti fie spart un cap de planetara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CLAUDIUF, la fel am patit si eu, la franare imi tremura volanul. Cauza a fost de la discul de frana de pe dreapta, care era ovalizat.

In legatura cu tremuratul volanului la o anumita viteza, cauza poate fi de la pietricelele din anvelope, care dezechilibreaza roata. Asta patesc frecvent de cand am cauciucuri bune si au unde sa stea pietrele. Verifica si daca nu se schimba situatia, mergi inapoi la cei care ti-au echilibrat rotile.

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa le echilibrezi in alta parte rotile. Eu am ceva experienta de-acum, si pot spune ca nu toate masinariile alea echilibreaza cum trebuie. Asa ca trebuie avut grija. Mare mi-a fost mirarea sa vad ca unele masini noi si scumpe nu au reusit sa-mi echilibreze bine rotile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri.

Dupa cum am spus primul lucru care o sa-l faca o sa schimb cauciucurile fata cu cele spate pentru ca cele de pe spate au avut nevoie de o cantitate mica de plumb la echilibrare.Daca nu se rezolva trec la verificarea discurilor.

Se pot verifica discurile daca sunt ovalizate sau nu?Cat despre planetare nu stiu ce sa zic dar se pare ca arata bine, nu au urme de ulei sau alte pb de genul asta care sa ma duca cu gandul la burduf spart si deci la alte implicatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu te gandesti la planetare, alea mai fac si zgomot, etc. in curbe.

E bun planul cu inversatul fata, spate, in caz ca nu se schimba nimic, clar sunt discurile. Din cate stiu eu nu e foarte usor sa observi daca sunt ovalizate cu ochiul liber. Uita-te si tu la uzura lor, poate iti dai seama daca dunga aia de uzura e simetrica pe tot perimetrul discului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@I_am_Stealth :

Planetarele sunt "tacute" in curbe etc.

Cat despre uzura zau ca nu prea imi pot da seama pentru ca discurile sunt aproape noi, cred ca au cam max 1mm de uzura.

Stii de la ce se ovalizeaza discurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat doua discuri noi si am schimbat prima oara discul din dreapta, acesta a fost de vina, cu ochiul liber nu se vedea si nici uzura pronuntata nu avea.

Discurile se pare ca se stramba in urma unei franari violente(cazul meu) sau daca sunt incinse dupa o franare mai lunga si ajunge apa dintr-o balta mai mare pe ele(cazul unui prieten) poate sunt si alte cauze.

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou,

Azi am programare la service dar pana atunci va spun ce am constatat aseara la o examinare ochiometrica mai atenta.

Discul stanga e lovit......

Cum s-a intamplat zau ca nu stiu, dar nu mai e perfect rotund. Am o tesitura pe ambele parti, ca si cum ar fi fost lovit sau masina ar fi cazut de pe cric pe disc.

Si mai am o intrebare : Discurile cu ventilatie trebuie schimbate la o anumita perioada indiferent de gradul de uzura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci e clara treaba. Fa o poza ca sunt curios sa vad cat de mare era te

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tesiturile alea sunt facute de fabrica prin frezare pt echilibrarea discurilor...nu e asta problema...verifica cu un comparator pe un stand/strung bataia si cu un micrometru grosimea in mai multe locuri pe ele...

cat despre echilibrat e nasoala treaba...exista multe scule decalibrate care nu isi mai fac treaba bine sau scule bune si oameni care nu stiu sa umble cu ele...eu am echilibrat de 4 ori la aparate dif pana am reusit sa le "nimeresc" sa nu mai am trepidatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou,

@ Danubius : ai dreptate cu tesiturile - sunt martorii de uzura a discurilor.

Am reechilibrat rotile, am schimbat spatele cu fata, se manifesta la fel.

Ma gandesc sa verific si unghiul dar se pare ca totul se indreapta spre schimbarea discurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Aveam si eu aceasi problema cu trepidatul volanului de la 120km/h pana pe la 140. Am rezolvat-o indirect. Am facut pana pe spate si am cumparat 2 anvelope pe care le-am pus pe fata... cele vechi fiind oarecum terminate. Cu cele doua cauciucuri noi nu mai apare nicio trepidatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATENTIE poti sa ai joc la directie,cap de bara ,bieleta ........etc,asta in cazul cand restul e OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am patit la fel cu trepidatul volanului..si pana nu am schimbat toate discurile cu tot cu placute nu am scapat de trepidat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am avut trepidatul in volan la franare de cand am luat masina.

-am schimbat bieletele si s-a ameliorat

-am schimbat discurile de frana si au disparut pt 2000 km dupa care au reaparut

-am schimbat jantele de pe fata pe spate si nimic...

Ce o fi avand????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate tot nu sunt echilibrate rotile. Daca au disparut si reaparut, o fi din nou dezechilibru la roti. Ti s-au uzat noile discuri neuniform sau e ceva legat de placutele de frana daca nu le-ai schimbat si pe alea. Apare trepidatul doar cand pui frana? La ce viteza apare/dispare? TREBUIE sa fie ceva legat de placute totusi...

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia verifica au cumva discurile o culoare albastruie-mov?

Daca da inseamna ca s-au sunpra incalzit si s-au deformat.

In cazul asta te duci si le dai la magazin inapoi sa-ti dea altele!

(Am vazut ca toti producatorii de discuri recomanda ca la prima folosire a discurilor "pana-si fac rodajul" placutele sa fie facute de acelasi producator cu discurile)

Modificat de DragonBallz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am si eu o problema asemanatoare care a aparut si inainte de a schimba jantele cu tot cu cauciucuri ( echilibrate evident). Nu ar fi bine sa incep prin a face o geometrie a rotilor (marturisesc ca volanul trage putin dreapta) ? Sau nu mai mergem mai tare de 120 Km/h :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!