Jump to content

Golful meu e prea rigid - La voi cum este ?


shadow
 Share

Postare recomandată

Am deschis acest topic deoarece cred ca golful nu este deloc confortabil troncane si trosneste prea mult fata de alte masini din aceiasi clasa .Masina este cumparata de la PORO in 2001 si din cauza asta am zis ca fiind mers cu ea pe drumurile excelente ale patriei amortizoarele sunt uzate ,mi se pare ca troncane foarte tare cand iau o gropa ,in special in spate , am cumparat amortizoare noi acum 2 luni marca sachs gaz-ulei originale fata-spate ,dupa am observat o schimbare dar foarte mica,masina troncane si nu e deloc silentioasa la denivelari mici si mari , am mers cu masinile multor prieteni gen Renault Clio Symbol,Chevrolet Kalos,Peugeot 206 si mi se par mult mai silentioase la denivelari ,gropi ,drum prost in general si nu sunt niste masini extraordinare sau limusine ,cand iau gropi mai mari troncane asa de tare de-mi tronsneste bordul zici ca se rupe ,am lasat cauciucurile(205/60/15) mai moi dar nimic.Nu inteleg care e faza ce mai poate cauza troncaniturile astea ?am schimbat bucse de brat si stabilizatore si nimic , arcurile nu le-am schimbat ma gandesc ca poate sau slabit si nu mai fac fata si nu amortizeaza calumea.

Nici nu am mers un drum lung cu un alt golf 4 sa-mi dau seama daca e la fel?

La voi cum sunt ? , sau ce parere avetii?

Eu am de 4 ani un Golf IV fabricat in 2001 , break si EDITION .

Rotile 205x55x16" trebuie excluse din start in Romania .

Cauzeaza vibratii la cele mai mici denivelari cam cat un bob de grau .

In afara de disconfot (vibratii chiar in lipsa gropilor daca asfaltul e rugos) se distrug bucsele , amortizoarele , pivotii , bieletele , bratele , tot .... .

Lipiturile cu cositor in computerul de bord , in relee , in senzorii ESP se desfac si ele dand mare bataie de cap .

Cauciucurile normale pt RO sunt 195x65x15".Dupa schimbare masina parca e o imensa minge umflata care sare pe drum ( nu mai e asa lipia de drum ) asa resimte diferenta .Adio curbe ca la rally . insa dupa un timp o sa te obisnuiesti cu masina .Drumurile lungi de sute de Km nu mai sunt un cosmar .

As vrea sa diferentiem doua probleme : odata rigiditatea masinii ( ...ca scutura ) si cealalta problema :zgomotele ( ca si cum s-ar rupe bordul ) .

Nici inainte cand aveam rotile sport 205 55 16 nu aveam troznituri si nici zgomote .

Zgomotele indica clar uzuri la bucse . pivoti . amortizoare , poate si tobe , brate , bielete .

Rulajul indelungat cu 205 55 16 pot duce la o uzura foarte rapida a acestor elemente de suspensie/directie si la aparitia zgomotelor , cloncanituri , troznituri .

Eu am schimbat si amortizoarele cu unele normale ( pentru ca doua din 4 erau putin uzate) .Cele originale erau cu tenta sportiva .

Mult mai mult decat arcurile , amortizoarele dau tenta sportiva a masinii adica rigiditate .

In spate sunt niste bucse din cauciuc care tin bratele .Aceste bucse se scot prin presare cu menghina cu o teava si costa foarte putin .

In fata la fel , se scot niste bucse prin presare si se inlocuiesc , nu sunt costisitoare .

Mai sunt niste bielete , si niste cauciucuri de la bara stabilizatoare ( parca ) .

Orice bucsa uzata cauzeaza atingere fier pe fier si da mari vibratii in intreaga caroserie si impresia ca se rupa masina cu totul .

Identificarea bucselor uzate se face in service prin zgaltairea masinii care are rotile asezate pe niste platane actionate hidraulic care se pot brusca dintr-o telecomanda .Se pot zgaltai rotile si dupa ridicare pe cric dar trebuie experienta in identificarea bucselor uzate .

Cam la 50 mii km rulati in tara cu anvelope 195 x 65 x 15 trebuie schimbata cate o bucsa .

Folosirea 205 x 55 x 16 e crima curata pentru masina( Golf 4 ) ,Aceste roti sunt doar pentru drumuri nu doar fara gropi ( plane ) ci si cu grad redus de rugozitate ( ca in palma ) .Intr-adevar 205 55 16 dau o manevrabilitate masini de invidiat , masina poate ocoli in fractiuni de secunda situatii critile ( accident aproape iminent ) .

Atentie la presiunea din pneuri 195 65 15 trebuie umflate mult mai tare .

In talonul masinii ( german si romanesc ) sunt specificate tipurile de pneuri admise ( la transcriere se mai fac omisiuni )

Si asa si cu pneurile acestea 195 65 15 masina e mai rigida fara de un Renaut din aceeasi categorie .Dar este si mai manevrabila ( curbe stranse in viteza ).

Cu bucsele schimbate si controlate anual nu scartaie nimic la gropi , e relativ liniste in masina ( sigur ca gropile se aud dar se aud ca niste lovituri in cauciuc ).

Acum am 170 mii km la bord . si e OK .

( orice bucsa oricat de mica daca bate e jale mare .De exemplu : am avut noroi cam cat un bob de fasole lipit pe ventilatorul de la radiator , cand porneam clima pornea si ventilatorul , pe loc .Toata masina vibra de la dezechilibrarea cauzata de grauntele de noroi .Vibra atat de tare incat am crezut ca ///Gata masina ...gata motorul sticate definitiv ... Chiar si volanul se vedea cum vibreaza stand pe loc cu motorul pornit , bucata de noroi a fost inlaturata cu unghia si iata : motorul e ok si maina la fel .Vibratiile se transmit prin caroseria masinii ca si sunetele , mai bine prin mediu solid decat prin aer ) .

Sa nu divaghez de la subiect : dar atentie si ca cauciucurile vechi care arata ca si noi .Pot cauza vibratii imense .

"Adica daca apesi o data mai adinc pe masina masina trebuie sa oscileze un pic pe verticala si nu doar sa revina si atit (atunci iti merge doar arcul si atit)."

Putina atentie in intelegera amortizoarelor :

Amortizoarele lasa roata sa urce extrem de usor pe bolovani .

Amortizoarele se opun cat pot caderii rotilor in gropi .

Amortizoarele cauta sa oreasca cat mai repede oscilatia caroseriei in sus si-n jos .

De aceea , amortizoarele se testeaza asa : se apasa cat mai tare cu toata greutatea corpului pe masina apoi se elibereaza brusc :

Masina trebie sa se apese cat mai repede ( mai usor ) iar ridicarea trebuie sa-i fie incetinita cat mai mult .

Apoi oscilatiile ulterioare revenirii sa fie cat mai repede amortizate ca de asta e amortizor : ) .

Adica masina sa nu cumva sa continue sa sara ca o minge , nici chiar milimetri ,

Asta in cazul cand amortizorul e bun .

Canad amortizorul e defect : masina se apsa usor si revine repede ,Dupa revenire continua sa se lase iar ( oscilatii ) si tot asa de cateva ori pana se opreste .

Atunci amortizorul e "varza" si trebuie schimbat . Amortizoarele uzate / defecte pot cauza oscilatii mari in timpul franarii de urgenta , rotile nu mai ating continuu drumul , creste mult distanta de franare ( masina merge pe momante prin aer si chiar daca nu se ridica apasarea fiind foarte redusa franarea nu mai are practic loc) .

In cazul rotilor din fata oscilatia lor poate duce la zborul masinii pe durate mici ( intre oscilatii ) si in caz de curba rotile nu mai raspund , masina "zboara " si cade pe drum dupa ce conducatorul a rasucit volanul .Cand cade rotile pot fi mult virate ( in aer ) si asa apar derapaje la viteze mici sub cele considerate critile .

Grav este la franarea in panta , in curba , pe asfalt cu ondulatii cand pneurile sunt un pic uzate si au mici "galme" . Atunci un amortizor bun face treaba buna ,de echipa cu masina

si o " scoate " din situatii dificile .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • shadow

    10

  • alc2

    3

  • bamse

    3

  • misu tdi

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

....

Identificarea bucselor uzate se face in service prin zgaltairea masinii care are rotile asezate pe niste platane actionate hidraulic care se pot brusca dintr-o telecomanda .Se pot zgaltai rotile si dupa ridicare pe cric dar trebuie experienta in identificarea bucselor uzate .

Cam la 50 mii km rulati in tara cu anvelope 195 x 65 x 15 trebuie schimbata cate o bucsa .

...

standul ala e pentru testarea amortizoarelor, cu rezultat in procente pt fiecare din cele 4.

unii te-ar contrazice la nr de km, atit in plus cit si in minus :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un post asa lung ar necesita mai multe comentarii . Te asigur ca suspensia de la Golf nu e asa zogomotoasa ca alte masini din clasa ( Meganne de ex, daca tot ai pomenit-o , iar Clio Symbol nici nu intra in discutie , e o suspensie groanzic de zgomotoasa si inconfortabila ) . Ma refer la zgomotul de lucru al suspensiei , daca ai o bucsa uzata orice Maybach va zdrangani ca o Dacie berlina.....

Mai sus te contrazici un pic , desi sesizezi ca ( cu ) gumele de 195x65x15" are tendinta sa topaie , spui ca e mai stabila ca un Meganne cu 205/55/16 ....., eu as spune exact pe dos.....e discutabil si deja ajungem la un verus ...adica off topic .

Te-as ruga sa dai mai multe detalii legat de " Lipiturile cu cositor in computerul de bord , in relee , in senzorii ESP se desfac si ele dand mare bataie de cap ." Alti producatori nu folosesc cositor si ca urmare nu apar probleme cu senzorii ESP ? Sau mi-a scapat mie sensul :D

Eu am 180 k km , am schimbat amortizoarele cu Sachs gaz-gaz ( fata + spate ) si schimbarile in bine sunt f mici , aceeasi tendinta de topaiala si ruliul in curbe destul de pronuntat .( tot 195/65/15 )

In afara de un greier in bord nu am nici un fel de zdranganit sau scartait , toate bucsele pe fata le-am schimbat acum un an , pe spate nimic .

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-mi aduc aminte sa fi zis ca Golful cu roti 195 ar fi mai stabil decat Mgganul cu 205 .

Il legatira cu lipiturile cu cositor :

Masina are o gramaga de circuite electronice .Toate componentele ( tranzistori-circuite integrate) sunt lipite cu cositor .

De la vibratii lipiturile se desfac cauzand functionarea defectuoasa ( cu intermitente ) a circuitelor electronice afectate ..Nu am auzit inca de lipituri in electronica fara cositor .Stiu ca in ultma perioada a fost interzis plumbul ( metal greu foarte toxic )ce se folosea in aliajul de lipit .In loc de plumb s-a introdus argintul dar cositorul a ramas .cositor = Sn = staniu , plumb = Pb , argint = Ag .Staniul e un metal foatre " neelastic " si se rupe repede la vibratii .

Daca tot vorbim de vibratii care pot desface lipiturile placutelor electronice as aduce in discutie muzica prea tare in masina .

<cele mai frecvente defecte in electronica sunt pe departe ( fata de toate celelalte )penele de contact>

Placuta elecrtronica = cablajul impimat pe care sunt plantate componente , in toate releele , senzorii , computerul principal ,sunt astfel de placute facute cu cositor .

Muzica generata de difuzoare si mai ales de tuburile de bas poate duce la dezlipirea fina a componentelor electronice care cand ating cand nu ating .

Se intampla sa apara disfunctionalitati sporadice sau permanente .

( masina nu porneste , masina merge pe perioade in regimuri defectuoase , aparatele de la bord au indicatii variabile de neexplicat ) .

Folositi cu "masura " tuburile de basi , satatiile de amplificare , difuzoarele adaugate aftermarket , pneurile 205 si ....gropile adica conducrerea intentionata tip Daktari (prin araturi) .

La Land rover defender singura masina adevarata de teren cea mai complicata parte electronica e : tabloul de sigurante .

( nu are computer de bord si de nici un fel ) .

Tabloul de sigurante e etansat bine cu o garnitura si daca intre apa tot nu se intampla nimic pt ca sigurantele sunt la 12 V ,Asa ca pt "Daktari"( a fosrt un serial celebru ) ...alte masini .

La revedere !

.

post-28117-1215339983_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea are peste 200000km la bord. Pot spune ca e mai silentioasa ca tren de rulare decat muulte alte masini mai noi. Schimbati bucsele, cam alea se duc. Restul se uzeaza mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea cam topaie cand trec peste denivelari cu viteza, am reusit sa dau cu fata de pamant la o denivelare mai mare, noroc ca am scut :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si amortizoarele. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Si al meu golf 4 variant model edition este prea rigid , mai ales pe drum de piatra imi inghit dintii ...

Modificat de FuzZycore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca nu ai mers cu logan sau cu sandero... zici ca esti intr-o barca daca ai viteza, si drumul e putin denivelat sau nu e perfect drept...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la a mea i-am schimbat telescoapele pe fata ca la un hop sarea exact ca o capra, acum nu am probleme,am venit in belgia si sunt bucuros ca am scapat de gropi, totusi cand sunt in viraj maxim si dau de o denivelare se aude ca si cum ar fi o bucsa ceva dusa, care ar putea fi,cand mi-a schimbat telescoapele mi-a zis ca un pivot pe dreapta ar fi putin uzat, oare sa fie ala, si la un viraj cat de scurt mi se aude ceva la roata ca si cum ar roade o tabla ceva, sper ma car astia sa aiba ceva bucse de calitate ca in ro parca sunt facute in spatele blocului asa de proaste tot am cumparat la celelalte masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

E rigid ca dracu golfu... i-am pus amortizoare sachs si roti pe 15 , 1.9 bari cauciucuri noi noute... zici ca e caruta. Inainte aveam pe 14 si le tineam la 1.6 ca sa pot merge si eu normal. E vai m****i lui la capitolu confort golful. Sa nu mai zic ca am unele pe 17 si le tin bibelou in garaj ca nici nu mi le ia nimeni si nici nu le pot folosi ca imi rup curu'.

Modificat de spzHades
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca nu ai condus renault sau opel :D sa vezi acolo rigiditate... de dacia nu mai zic

 

singurele masini confortabile conduse de mine au fost mercedes clasa E si audi A6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si servisul la suspensie cate mii te costa?


comparatiile de genu e classe , seria 7 si A6 nu-si au rostul, chiar nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Golf variant edition foarte rigid simt ori ce denivelare si daca iau o groapa zic ca se rupe masina pe fata totul e schimbat amortizoare pivoti busaraie tot nou si tot rigida e . Presiunea e de 2 in rotii rotile sunt pe 15?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da mia recomandat vanzatorul ca cica nu se mai rup bla bla bal......din cauza acceasta sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!