Jump to content

Caraie planetarele


AdiF
 Share

Postare recomandată

Service-ul autorizat te scapa din orice situatie.

Probabil ai nimerit ceva turcesc. Fiind cele mai cautate, se si copiaza fara probleme deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 703
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    107

  • Executron

    22

  • valioglu

    20

  • lupo_bv

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

He he...eu am schimbat tot cu skf si de cand am iesit pe poarta servicelui batea. am discutat cu mecanicul care imi e prieten bun si mia zis ca e posibil sa fie facatura - cu toate ca avea stanta skf pe el...

Am totusi o nelamurire..ma gandesc sa nu fi uitat sa stranga vreun surub ceva...am plecat cu demaraj de 2-3 ori si nu a scartait...poate nu cupleaza capul de planetara- mentionez ambreiajul nu patineaza...o idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa scartaie?

Cum adica nu cupleaza capul? Da ce, crezi ca-i automat? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Si pana la urma de unde putem cumpara online un cap de planetara de calitate ( Spidan 22763, SKF VKJA3002 ) avand garantia ca produsul nu este contrafacut ?

De UNIX , VOLKSWAGENPARTS sau VOLKSPARTS ce parere aveti ?

Preturile difera foarte mult intre cei enumerati mai sus ...

Daca la UNIX pretul la Spidan este 376 lei

la VOLKSWAGENPARTS pretul e 229 lei

iar la VOLKSPARTS pretul la SKF e 200 lei.

Ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare , am citit majoritatea postarilor si nici una nu seamana cu problema care o am eu. la mine nu troncane in viraje dar ,pe drumuri cu denivelari se aude ca si cum as avea 20 de clopotei sub masina. pima data am presupus ca sunt placutele sau etrierii dar cand am verificat ,am gasit un burduf de la capul de planetara dinspre roata tandari .am tras de planetara si am observat ca are joc de vreo 2-3 cm de-a lungul axului ei. am luat un ciocan de cauciuc si am batut in ea si  scoate exact aceleasi sunete ca la rulate. intrebarea e ,daca nu troncane la viraje mai sunt buni capetii de planetara? sa faca galagie din cauza ca au ramas fara vaselina?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU.

Odata ce s-au spart burdufurile a intrat praf,nisip si acel cap de planetara e distrus.

Poti sa schimbi linistit capul de planetara a carui burduf e spart si ai rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa faca galagie din cauza ca au ramas fara vaselina?

Aia e fanfara de pe ultimul lor drum.  :lol:

E un angrenaj sensibil acolo. Cum sa le lasi fara vaselina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Masina adusa pe platforma. Intradevar, burduful era ca si inexistent, rupt complet, capul de planetara distrus. Schimbat cu SKF, nu mai face nici o galagie.

 

Sapte luni a tinut - vreo 15.000 km. Am facut weekendul asta un drum de 400 km si am inceput sa-l aud in curbe line cu acceleratia usor calcata, si in ultimii 50 de kilometri a inceput sa bata in acceleratie (linie dreapta). O sa ma duc cat de curand la o constatare la mecanic, dar nu prea am dubii, ca la ultima vizita la mecanic am gasit roata plina de vaselina si burduful foarte usor ciupit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu capul e vinovat, ci burduful care a pierdut vaselina. La fel se intampla cu orice marca de planetara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, sunt si eu nou pe aici, decurand mi-am cumparat un wv passat b6 2.0 140CP TDI DSG dupa ce am schimbat uleiurile si filtrele (factura 1000E la reprezenta) mai am cateva probleme tot cu planetarele "caraie" in curbe si la acceleratii bruste trebuie sa schimb tot capul de planetara? de la reprezenta au zis ca e stanga dar eu aud pe dreapta..am doar 150k km si masina are 9 ani e posibil sa se duca asa repede planetarele?Le-am sugerat celor de la reprezentata sa imi verifice km;s si au zis ca nu pot..nu am inteles de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Astăzi am schimbat un capat de planetara marca Spidan GKN.

Din cate am înțeles de la baiatul de la piese sunt "originale de fabrică".

Sunt foarte curios cât o să țină...sper să țină mai mult de 1 an!

A costat 220 lei un capăt.

post-11596-0-10540100-1447434149_thumb.j

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

R0oberty trebuie sa schimbi capul de planetara(tot) care cârâie.

Se verifica simplu, iei maxim de volan si accelerezi ori stânga, ori dreapta , intr-o parcare mai mare de preferat si urmărești care cârâie, eventual cu geamurile deschise.

Dupa care te duci si comanzi capul de planetara.( tot, ca nu poti sa ii schimbi bilele, sau celelalte elemente din el)

P.S. Planetara(transmisia) este alcătuită din 2 părți principale :

- capul de planetara (joint-ul de la roata)- care se schimba cu totul

- planetara propriu-zisa(monobloc) care e formată din joint-ul care intra in cutie si elementul de legătura(bara care leagă joint-ul de la cutie de cel de la roata)

Rolul planetarei este sa iti transmită mișcarea de la cutie(motor) la roti, in orice conditie(virată,dreapta...).

P.S.2 Daca câraitul asta se aude numai in sarcina sigur e planetara, daca se aude si pe liber e altceva,posibil rulment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns!da numai in sarcina face de obicei la accelerari bruste insa mai am alte  probleme poate ma puteti lamuri.

Capetele o sa leschimb indata ce ajung in tara. Dar cand iau curba stanga sau dreapta la viteza mica imi scartaie rotile ca la franare si cand dau in mici gropi pe asfalt, crapaturi sau imbinari ale podului se aude un zgomot puternick si in volan putin ca si cum ceva se rupe acolo sau parca dai intr-o groapa serioasa dar groapa defapt este minora. Nu stiu ce sa fie..oare tot de la planetara, sper ca da, nu vreau alte probleme.

,Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu este tot de la planetara.

E greu sa spui un diagnostic concret din descrieri.Eu te pot ajuta cu niște sugestii.

O problema asemănătoare(scârțâia cand viram) am avut-o si eu la un Passat mai vechi(B5) si cauza era pivotul de la brațul inferior(unul dintre ele).

Nu stiu sigur cum arata mecanica ta la B6, dar sigur nu e multi-link, dar bănuiesc ca ai un pivot la un braț acolo jos pe care e prinsă portfuzeta, deci ala ar trebui sa fie cauza.( cel pe care roata executa mișcarea de rotație cand virezi)

Bătăile in volan pot fi si de la pivotul brațului ala , si de la bieleta de directie(cap de bara) sau posibil bieleta antiruliu.

Trebuie sa te duci la mecanic sa iti facă el o verificare la toată partea mecanica, deoarecevad ca nu prea ai schimbat mai nimic in sensul asta la masina asta.

Daca nu esti dispus sa faci asta ,simulează pe cat poti condițiile in care se aud diversele zgomote si uita-te tu personal la roti (eventual ajutat de cineva), iti faci curaj si te apuci le desfaci frumușel si le înlocuiești.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am demult masina, nu am testat-o la cumparare doar am ascultat motorul m-am uitat asa in mare, am mers in fata in spate, nu mare lucru nu mi-am dat seama pe moment, deja am schimbat un injector si alte lucruri, dar vreau sa repar aceste probleme, tocmai de aceea va intreb,

In concluzie dupa ce schimb acele piese de mecanica a roti sa zicem ca e ceea ce crezi tu, si eu zic la fel trebuie reglata directia, intreb pentru ca vreau sa o reglez, si daca trebuie cva schimbat ce necesita recalibrare o sa fac dupa aceea.

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa orice parte mecanica schimbată inclusiv telescoape(amortizoare) trebuie făcută direcția pe fata.(nu stiu daca si spate dar cred ca e necesar si acolo). Oricum nu costa mult si decât sa strici niște cauciucuri bune (in cazul in care le ai bune), mai bine o faci.

Ca a venit vorba de telescoape ar fi bine sa verifici si flansele lor ca si ele mai fac un scârțâit uneori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se regleaza geometria dupa inlocuirea amortizoarelor! Mai lasa cartile si opreste-te din sfaturile kilometrice si pline de erori.

Nici macar inlocuirea bratelor nu necesita refacerea geometriei. Doar bieletele de directie si capetele de bara necesita OBLIGATORIU aceasta operatiune.

De asemenea, NU se reface geometria pe spate dupa inlocuirea amortizoarelor. La unghiurile spate nici macar nu umbla nimeni decat daca sunt probleme. Pentru ca nu e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau să îndrăznesc să te contrazic, dar dacă geometria roților a fost făcută înainte cu niște amortizoare uzate,după ce pui unele noi nu schimba poziția roții?

Eu am întâlnit problemă respectivă la o Mazda mai veche ,după înlocuirea amortizoarelor mașină trăgea și a necesitat reglarea geometriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu se schimba pozitia rotii. Ce treaba are cu amortizorul?

Lasa Mazda.

Iti spun doar ca nu e necesara refacerea geometriei in cazul lui robert.

Eu am schimbat intreaga suspensie si nu s-a modificat nimic.

Am exemplificat mai sus cazurile cand se reface geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la ce a spus Cosmin mai devreme (nu ca ar fi neaparat cazul). Nu trebuie sa faci geometria decat daca umbli la directie. Oricum, sesizezi imediat daca e cazul dupa schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut baietii.

descriu si eu situatia la mine...

cand iau de volan stanga se aude acel carait de planetara...mecanicul a zis ca e capul de planetara de pe dreapta...am schimbat prima data cu SKF-245 lei. nimic, am iesit de pe poarta serviceului si la fel. m-am gandit ca o fi piesa contrafacuta...acum am luat un altul GSP..nici o schimbare...nici macar imbunatatire...

De la ce ar putea fi, ca pe aici am optiuni limitate...?in demaraj nu trepideaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi celalalt cap de planetara, sau tripoda spre cutia de viteze. Nu conteaza pe ce parte iei virajul, poate bate planetara indiferent. Cam intotdeauna bate spre roata, cand iei viraj, fara sa conteze pe ce parte iei viraj in raport cu partea afectata. Concluzia: cred ca ai scos maseaua buna, adica ai schimbat capul de planetara bun de doua ori. Am mai auzit treaba asta la mecanici retardati, adica daca bate la viraj stanga e planetara din dreapta - fals.

Acum, atentie, capul de planetara nu se aude decat in acceleratie, in rest daca se aude ceva nu e planetara.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms cole, acu intreb altfel...daca am dat SKF-ul jos...de pe dreapta, pot sa il pun pe stanga?

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul corect este: DA. Nu conteaza pe ce parte il montezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare,

Nu stiu daca mai e activ topicul, dar totusi lansez intrebarea :),

Am fost cu masina din semnatura la mecanic pentru ca tragea dreapta serios, si la viteze mici (10-20 km/h) se simtea ca si cum ai merge peste denivelari continuu (ca si cum ai avea opturi la bicicleta...)

Prima oara mi-au zis ca au verificat si planetara (nu capul) dreapta are joc, si trebuie schimbata, apoi s-au mai gandit si mi-au zis ca s-ar putea sa fie de la cauciucuri ( ceea ce si a fost, toate 4 s-au deformat avand doar undeva la 40% uzura... Pirelli).

Problema este ca, atunci cand am schimbat cauciucurile am zis sa pun si eu mana pe planetara sa ma conving, si dupa vreo 2-3 miscari de translatie, am ramas cu ea in mana - a iesit din capul dinspre roata, roata nu era bracata complet (poate la jumatate). Am desfacut colierul burdufului si am reusit sa o introduc la loc. Sincer nu mai am incredere in mecanic, din moment ce mi-a zis initial ca are joc mare si trebuie schimbata, apoi ca daca nu bate, mai merge si asa...

S-a mai intalnit careva cu astfel de situatii ?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!