Jump to content

Caraie planetarele


AdiF
 Share

Postare recomandată

E cap de planetara. Mai bune decat Spidan/GKN, doar oem gasesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 703
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    107

  • Executron

    22

  • valioglu

    20

  • lupo_bv

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

O să-l ascult acasa, pe tel nu-mi prea dau seama. Cam asta este testul pt planetare:pleci tare de pe loc cu rotile bracate la maximum. Daca se aude un păcănit ritmic nu este semn bun. Rulmentul huruie sau scoate un fel de cloncănit ritmic (este ca o bătaie ritmica, înfundată, fara sa semene a fier pe fier ca la planetara), in linie dreapta sau in viraje mai mult sau mai puțin largi, de obicei de la o viteza in sus si nu prea depinde de cauciucuri.

LE

Verifica prima data integritatea burdufurilor, sa nu fi pierdut vaselina din ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Burdufurile sunt bune( au maxim un an). Zgomotul se aude in secundele 10-11 si 17-20. Cosmin deci sa inteleg ca e capul de planetara de pe partea opusa( dreapta). Deci sa uit de Lobro sau Meyle. O sa imi comand un Spidan (by GKN).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu mai retin cum e cu partile... tind totusi sa cred ca e pe partea unde se aude.

Cel mai sigur test, pui pe cineva intr-o parte si in alta sa asculte cand pleci. Isi da seama rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este mai solicitata planetara de pe partea opusa virajului. Mie mi-a crăpat planetara de pe stanga in timp ce efectuam un viraj foarte strâns la dreapta. Fiind prin serpentinele de la Predeal avea de unde alege :)

Dar știi cum este, sunt situatii si situații așa ca fa si proba sugerata de Cosmin ca sa fii sigur

La rulment este sigur cum am scris mai sus pt. ca am schimbat unul degeaba crezând ca se aplică aceeași regulă ca la planetara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recapitulez. Viraj maxim stanga, zgomot partea stanga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ascultat acum şi sincer nu pot să mă pronunţ  cu exactitate dacă-i rulment sau planetară. Aş zice că rulment din următoarele considerente:

  • la tine cloncăne după ce ai prins ceva viteză, la planetară ar trebui să cloncăne chiar la plecare când sunt solicitările cele mai mari
  • sunetul nu este chiar aşa puternic, aproape că este acoperit de zgomotul ambiental, la planetară ştiu că se aude mai tare

Eu zic să mai ceri păreri să nu cumperi ceva degeaba.

Şi capul de planetară cel mai bine se verifică prin demontare (se curăţă bine şi se verifică jocurile şi se inspectează vizual), oricum dacă este capul bun şi trebuie schimbat rulmentul, planetara tot trebuie dată jos, doar că va trebui să ai un colier la îndemână.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca un cap de planetara il schimb eu dar daca e rulment, nu am presa si va trebuie sa ma duc la mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cazul ăsta verifică tu capul de planetară şi dacă este ok, îl pui la loc (nici nu trebuie să mai pui colierul înapoi, până la mecanic nu are timp să se împrăştie vaselina, bineînţeles după aia curăţată şi pusă alta) şi o duci la mecanic

Ţi-am ataşat cum se verifică capul de planetară la lupo, la avb nu am găsit, dar sunt cam la fel.

verificare planetara.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ridica roata si verifica daca mai croncane la rotire cu mana. Un rulment obosit se aude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ăştia care fac gălăgie în curbă, pe loc nu au nici o manifestare, doar în sarcină (nu cred că este regulă, dar eu aşa am păţit, mi-a scos peri albi până l-am dibuit, la un moment bănuiam cutia că acolo radia sunetul). La rulment cred mai sunt nişte  caracteristici care l-ar deosebi de planetară: la viteze mai mari face gălăgie chiar şi la viraje sau shimbări mai mici de direcţie (până la jumătate de tură de volan) sau în frână de motor mai violentă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveam o planetara (stanga-fata) care caraia usor in viraje stranse la viteze mici. O auzeam cand plecam din intersectii cu schimbare de directie - se auzea si pe stanga si pe dreapta. Am suspectat capul de planetara ca tocmai mi se spusese ca burduful e spart si am avut experiente identice la fosta masina.

Am plecat vineri la un drum mai lung, drum pe care am inceput sa aud batai si caraieli la roata cu pricina in frana de motor. Era cam tarziu sa ma intorc acasa si am sperat ca problema nu o sa se agraveze, si cum ajung acasa direct la service ma duc. Problema e ca n-am reusit sa ajung acasa.. Bataia se auzea aleator, in multe cazuri nu o auzeam, alteori era foarte evidenta. Dar am ajuns cu bine la destinatie si azi am pornit spre casa, momente in care faceam glume cu cei din masina ca speram sa ajungem cu toate rotile acasa. La vreo 50 km de Iasi bataia a devenit evidenta in toate conditiile - frana de motor, accelerare, mers pe liber. Am incercat din toate puterile sa pastrez un mers cat mai lin, fara accelerari si tras puternic de volan, dar la 20 km de casa, cand am trecut cu rotile peste o serie de denivelari inaintea unei treceri de pietoni - ZDRANG - volanul a inceput sa-mi joace stanga-dreapta si roata sa pocneasca. Am mers in continuare asa ~ 1km pana intr-un loc unde am putut parca, cu maxim 10km/h si cu volanul care tragea stanga-dreapta. Uneori mai puternic, alteori, deloc.

 

E posibil sa se rupa capul de planetara? Sa se fi spart rulmentul? 

Modificat de ikks
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil s-a spart colivia care ține bilele din capul de planetara. Dacă joacă volanul este foarte riscant să mergi 20 km așa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu risc sa vin asa, oricum. O sa vin cu platforma. Revin diseara cu deznodamantul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina adusa pe platforma. Intradevar, burduful era ca si inexistent, rupt complet, capul de planetara distrus. Schimbat cu SKF, nu mai face nici o galagie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca nu-a fost mai grav.Bafta si atentie la burduf pe viitor sa nu mai ai neplaceriile respective

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Referitor la planetara...imi batea planetara pe dreapta cand viram maxim. Ok. Am mers asa un an si ceva, deoarece si mecanicul mi'a zis ca nu e grav, deoarece batea numai cand plecam de pe loc cu rotile virate maxim stanga. Acum cateva zile s'a agravat bataia, iar azi, mi'a pocnit de tot si mi'a ramas in loc. Bun. 

Bagat in parcare, lasat masina acolo, trebuie investigat daca este planetara sau doar capul de planetara.

Ma intorc dupa cateva ore la masina, lichidul de racire (antigelul) scurs tot. De ce?

Daca se poate sa stiti cumva, o parere, pana ajung la service cu ea (sau vine mecanicul la mine, ca e nedeplasabila, saraca...).

Passat B5, 3BG, ca idee de model.

Multumesc anticipat! 

Modificat de OVY05
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-au ros soarecii furtunele. Glumesc. :D

N-are legatura cu planetara, daca asta insinuai.

Trebuie constatare, altfel n-ai de unde sti. Nu e ceva tipic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa mai spuna cineva ca n-au si ele suflet, dragele de ele :)

Asta e modul ei de a te ruga sa ai mai multa grija de ea, s-o mai alinti cu cate o piesa schimbata, s-o tratezi cu un pic de ulei mai bun si in general s-o ingrijesti. Daca ai mers un an si ceva cu burduful spart sau cu planetara cloncanind, poate ai mers si cu sondele de temperatura nefunctionale, cu pompa de apa pe duca, cu curele neschimbate la timp... Sigur, toate astea tin o vreme, dar cu siguranta vor crapa. Daca sunt multe probleme pot crapa si simultan fara sa fie o coincidenta prea mare, ci pur si simplu atat au tinut.

In cazul planetarei nu te alarma pentru mai mult decat capul care trebuie schimbat, iar in ceea ce priveste instalatia de racire, trebuie luata la mana si vazut pe unde a curs. Devreme ce s-a intamplat brusc, ar trebui sa fie usor de reperat. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult! Distributia este schimbata toata acum 15.000 de km, deci nu ar trebui sa fie cumva pompa de apa (am schimbat curea + intinzator + pompa de apa + radiator de racire, ca sa fie treaba treaba). O fi vre'un furtun ceva, ma gandesc, da' a naibilui coincidenta daca o fi asa... :))) 

Oricum, multumesc frumos pentru pareri!

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Ca sa fie treaba treaba" nu e intotdeauna cea mai buna solutie. Depinde ce piese ai folosit, cine le-a montat (nu ca persoana ci ca grad de pregatire). De multe ori radiatoarele after market sunt net inferioare celor originale. Sigur, poate te-ai gandit ca e posibil sa fie infundat (asta daca ai vazut ca iese antigelul murdar). Sunt mai multe dse spus in legatura cu circuitul de racire. Ca regula de baza ar trebui sa se foloseasca NUMAI antigelul original (cel roz). Daca ai folosit oricare alt lichid de racire poate sa fie o cauza. Daca ai cutie automata, folosirea altui radiator decat cel original e un risc care pentru cativa banuti, te poate costa o cutie noua sau/si alt radiator.

Se recomanda decontaminarea sistemului de racire daca din motive de urgenta (un eveniment neprevazut) a fost folosit alt lichid decat cel original. Decontaminarea se face cu un produs menit sa nu distruga mai degraba decat sa ajute; se gaseste numai in reteaua Mercedes Benz iar numarul de cod piesa este: A 000 989 10 25 11

In fapt e vorba despre un borcan de sare de lamaie industriala (nu pentru consum uman) de 500g care se dizolva in 4 l de apa distilata si se pune in insatlatia goala, apoi se completeaza cu apa distilata. Se circula cu masina 30 de min. si se goleste instalatia; se umple cu apa distilata si se mai merge 10 min. dupa care se goleste instalatia. Acum se umple cu Un bidon de antigel VW (roz-original cod de produs VW: G 013A8J1G) care se amesteca in prealabil cu 4 l de apa distilata. (dacanu ai prealabil, amesteci intr-un lighean) - Asta e pentru descretirea fruntii :). Schimbarea caloriferului in contextul schimbarii distributiei e ceva nou pentru experienta mea. Daca curgea, e normal sa se inlocuiasca, dar niciun alt motiv nu justifica efortul si costul si se aplica aceeasi sintagma si anume ca piesa originala este mai buna decat cea de pe piata larga.

Daca ai intrebari iti raspund cu drag. Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor, am si eu o problema si poate reușește cineva sa-mi dea un sfat...la un golf 4 126 000 km 16 benzina am o bătaie puternica in parte stânga acel cloncanit de planetara.la început se auzea doar la 120 140 km/h când băgam piciorul in accelerației,acum se aude si la viteze mici dar câteodată dispare.Am făcut sapt trecută 400 de km de autostrada si la un moment dat a început sa bată de ziceai ca sare roata,oprit in parcare am tras un ochi,am plecat iar mai bătea dar puțin iar apoi a dispărut.acum de 3 zile nu mai bate deloc.Am fost la un mecanic a zis ca e planetara,la altul nu mai bătea nimic a zis ca nu are nimic.mentionez ca bate in linie dreapt nu in viraj si apare si dispare aceasta bătaie.Daca puteți sa-mi dați un sfat ,luni am programare la service si mi-au cerut 500 de euro manopera plus planetara noua ,dar dacă nu e aia ...... Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu 500 de euro schimbi motorul la masina aia, in nici un caz o planetara..., cred ca nici la Londra in garajul reginei nu iti ia banii aia pentru o planetara... 

In general planetara nu bate in linie dreapta, e posibil sai ai dinti rupti in cutia de viteze sau alte probleme (roti nestranse, cauciucuri cu defecte, protectii de plastic desprinse, tampoane, etc.). La 140 nu cred ca distingi zgomotul de planetara, cel mult un vajait sau rontait....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atât mi-au cerut la wolswagen in Olanda după ce a făcut o tura cu ea mecanicul lor,dacă as fi acasa era alta treaba .....dar așa,am văzut intr-un post un alt coleg care a înregistrat bătaia aia e exact la fel....e planetara partea care intra in cutia de viteze.... Mâine ma duc si o sa văd ce zic aia după ce o desface

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am schimbat burdufurile si cap planetara dreapta, SKF, (nu in service autorizat) nici dupa 500 km a inceput sa bata din nou, defapt bat amandoua acum, nu stiu ce sa fac, sa schimb planetarele cu totul sau sa iau doar cap planetara si sa merg in service autorizat vw pt montaj??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!