Jump to content

Caraie planetarele


AdiF
 Share

Postare recomandată

Da SKF fac si burdufuri, dar sunt cam scumpe, cap de planetară am schimbat eu la Passat tot pe SKF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 703
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    107

  • Executron

    22

  • valioglu

    20

  • lupo_bv

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

sorin_frumuseanu

Rezolvat prin schimbare brate inferioare.Un trw si un moog (imediat sub trw ca si pret, nu aveau ambele trw). Parca parca suna a masina :) Multumiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus Gkn in primavara, pana acum in aprox. 10000 km n-am observat nimic suspect. Vedem in viitor daca a face figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara,mi-am schimbat si eu la passatul meu un cap de planetara pe stanga..se auzea un zgomot cand intram in viraj dreapta asa in scurt un fel de troncanit ,si am citit pe net ca daca virezi dreapta si se aude e dus capul pe stanga,astazi l-am schimbat si tot se aude ,ce ziceti e celalalt pe dreapta?.O parere va rog va multumesc

 
 
 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum este mai exact sunetul: un troncănit metalic sau aşa un fel de troncănit mai înfundat dar fără să aibă sunet metalic?

Onomatopeic cum se aude: ţac-ţac-ţac sau dum-dum-dum :) ?

Cam la ce viteză şi la ce fel de curbe face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

face la viteza mica 1 si a 2 la viteza mare daca intru in viraj nu se aude nimika ,zgomotul nui metalic mai degraba infundat asa tac tac tac tac....!!


se aude numai in viraj dreapta ...!!atat stanga daca virez nu se aude absolut nimica!..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare a fi de planetară, dar poate fi şi de rulment. Numai că rulmentul face la viteze mai mari şi se accentuează cu creşterea vitezei. Fă următorul test: caută o parcare mai largă să ai loc, virează roţile spre maxim dreapta (nu chiar maxim, să rămână aşa vreun sfert de tură de volan până la capăt) şi pleacă de pe loc mai în forţă ca şi cum ai pleca cu scârţâit de roţi. Dacă se aud nişte pocnituri este clar că este planetara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa o sa fac..multumesc mult....eu sunt in Italia ,astia is scumpi tare  la manopera aici!!!.....o so mai las si o fac acasa in decembrie mai ieftin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Azi la schimbul rotilor de vara, am constatat ca burduful de la planetara este fisurat, curgand multa vaselina (janta era plina de vaselina). Orificiul este f. mic, l-am identificat cu greu. 

 

Nu cloncane.

 

1. Sa schimb tot capul sau sa ma risc sa schimb burduful si poate in 6 luni platesc din nou manopera?

 

2. Dupa ce dau jos capul de planetara sa-i pun pe domnii de la servisul sa mi-l spele cu diluant si apoi sa puna vaselina?

 

EDIT. Burduful a rezistat 5 ani, vad. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune doar burduf.

daca era doar o gaura mica, nu a intrat mizerie, deci nu are rost sa o speli cu diluant.

doar sa curete cat a mai ramas din vechea vaselina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel am patit si eu la burduful de pe partea dreapta, era ciupit langa colier si arunca vaselina, am pus altul, am pus vaselina noua si merge fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, asa ma gandeam si eu. Ca fapt divers, nu am scut la masina si burduful stanga inca nu e fisurat, insa daca il fortezi putin la mana, arata a copt (crapaturi de suprafata).

 

Probabil o data la 4 ani maxim trebuie schimbate preventiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut !!!

Problema mea a inceput acum vreo 6 luni de zile si la fel ca si multi altii am fost pe la nenumarati mecanici care mi-au dat fiecare un alt diagnostic, dar nimeni nu a reusit sa imi dea un raspuns corect.

Simptome: zgomot ciudat la roata dreapta fata. Zgomotul apare doar in momentul in care masina este in sarcina, fie ca accélérez, fie ca decelerez. Nu apare la o anumita turatie, de fapt e prezenta la orice turatie, chiar de la plecarea de pe loc.

Ca si zgomot are un sunet metalic, ca si cand s-ar lovi 2 componente. La viteza mica, frecventa este mica, iar pe masura ce masina se tureaza creste si frecventa zgomotului. Initial am crezut ca este ceva de la directie, dar am schimbat toata directia si .... nimik.

Nu are legatura cu starea drumului, pentru ca prima data cand a aparut a fost pe autostrada catre Lugoj, deci ... fara gropi. Partea cea mai interesanta este ca nu este prezent incontinuu. Dupa o anumita perioada dispare, pentru ca apoi sa reapara.

Perioadele pot varia de la 2 luni la cateva ore. In ultima vreme insa, reapare destul de des. Singurul lucru care l-am constatat, este faptul ca daca ridic masina pe cric (scoasa din viteza) si o las asa vreo 10-15 minute, cu roata in aer, zgomotul dispare pentru o anumita perioada si ajung sa fac aproximativ 80 Km, dupa care reapare. Am incercat sa "ancorez" cat mai bine spoilerul fata, aparatoarea metalica de la discul de frana, m-am uitat dupa toate piulitele care sunt pe acolo sa fie bine stranse, dar totul pare la locul lui.

In ultima perioada am mai remarcat ca odata cu aparitia zgomotului a mai aparut si o mica vibratie in toata masina care se simte si in volan. Banuiesc ca este o piesa care atunci cand este angrenata in miscare produce zgomotul cu pricina.

Ingrijorarea mea este legata de faptul ca nu stiu cat de grava este problema si cat mai pot sa merg asa cu masina, in conditiile in care am nevoie de ea zilnic. .... si bineinteles ca mecanicii mi-au spus ca totul e in regula cu ea, ca pot sa merg sa fac turul Europei. :)

 

Va multumesc si .... sper sa fie cineva care a fost in situatia mea.  :)

 

Cristian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi orice, inclusiv cutia de viteze (poti incepe prin a verifica uleiul din ea). De asemenea, zgomotul desi pare din fata poate fi din spate si de pe partea opusa. Planetara se poate schimba (stanga cu dreapta - eventual capul acesteia), ocazie cu care le verifica mecanicul si le baga vaselina noua. Sa nu fie si din cauciucuri... Nu cred ca e cazul sa iti faci probleme, daca e o defectiune / uzura se va accentua pana va deveni usor diagnosticabila. Oricum, daca e o piesa defecta sau uzata oricum va trebui sa o schimbi... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intereseaza pe cineva burdufurile de planetare. Azi am luat 2 seturi de la SPIDAN. 

 

Cutia este identica cu cutia capetelor de planetara GKN si pe burduf scrie GKN. Kit-ul contine burduf, vaselina, coliere, siguranta si surubul planetarei. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum povesteam eu. Marfa GKN in ambalaj Spidan.

Dar sunt bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si fiindca e prea frig sa o schimb eu voi descrie procedura mecanicului :

 

1. Ridicat masina pe elevator. Scos roata. Desfacut surubul planetarei cu cheie impus + extensie sa ai cuplu. Nu se scoate de tot

 

2. Scos scutul de plastic al planetarei dinspre cutie. E un fel de protectie prinsa intr-un surub.

 

3. Scos un fel de protectie metalica tot a planetarei dinspre cutiei. Era tinuta in 2 suruburi torx in parti diametral opuse. 

 

4. Demontat cele 6 suruburi ale planetarei dinspre cutie. Miscat roata in partea opusa maxima. Apoi se scoate si surubul central al planetarei si a iesit planetara cu totul. 

 

5. Se pune planetara pe menghina. Se scoate burduful vechi. Se scoate capul de planetara si se curata. Apoi se pune in el vaselina noua. Se pune o siguranta (?) si se introduce inapoi capul de planetara. Se misca ca sa intre vaselina unde este nevoie apoi se monteaza cele doua sigurante cu un cleste special (nu cred ca merge cu un patent normal). 

 

Si apoi se monteaza inapoi pe masina in ordinea inversa a operatiunilor deschise. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă a strâns şi şurubul planetarei de la roată la cuplu cu cheie dinamometrică, atunci a procedat foarte bine.

Procedura standard este să desfaci numai dinspre roată şi să desfaci braţul superior sau aşa ceva (la alte modele se desface pivotul), dar eu am preferat întotdeauna metoda asta de a scoate toată planetara pentru că aşa se poate scoate fără să mai desfaci altceva şi poţi lucra comod cu ea fixată în menghină

Mai jos ai procedura de la Audi dar este la fel

http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk1/running_gear_front-wheel_drive_and_four-wheel_drive/front_suspension_drive_shafts/removing_and_installing_drive_shaft/removing_drive_shaft/

Să te uiţi după câteva zile la burduful ăla să vezi dacă scapă vaselină (am văzut colier strâns cu cleşte special care tot mai lăcrima după un timp)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut la toata lume am si eu o problema la masina de aproape 3 luni de zile nu prea iam dat atentie mare problema este ca la viraj dupa loc stanga sau dreapta maxim sau nu imi trosneste nu foarte tare dar te cam deranjaza ce ar pute fi eu am niste informati dar asi vrea sa stiu si de la voi .MULTA STIMA TUTUROR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai intai incearca sa folosesti si semne de punctuatie, ca sa intelegem exact ce vrei sa zici. De obicei trosniturile facute pe loc nu vin de la planetare. S-ar putea sa ai un pivot uzat la unul din bratele pe care vin prinse amortizoarele. Ar putea fi multe altele. Masina trebuie vazuta de un mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut. Am un cloncanit cand am rotile virate la maxim stanga si vreau sa plec de pe loc. Am facut si un video. Banuiesc capatul de planetara de pe partea stanga(?). Ce marca recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ştiam că dacă cloncăne când virezi stânga este planetara de pe dreapta, la rulment este pe aceeaşi parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu i-am montat lui tata cap de planetara Starline si de 60 000 km nu are nici o problema/sunet pe partea respectiva.Ca si pret pentru tine e aprox 100 lei cu tot cu burduf si coliere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo nu prea pot localiza zgomotul. O sa mai fac niste teste. Dar zgomotul ala e specific planetarei? Am si un huruit dar numai cu cauciucurile de vara (pe 16) care banuiesc ca e de la o anvelopa spate(pe fata sun noi). E posibil sa fie rulmentul dus si sa huruie numai cu jante pe 16 ?Ce teste ma sfatuiesti sa mai fac? Multumesc.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!