Jump to content

Caraie planetarele


AdiF
 Share

Postare recomandată

Am schimbat capurile de planetare,nu se mai aude nimic acuma,multumit de lucrare.140 roni manopera + 440 roni planetarele gkn.

 

multumesc pentru toate informatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
  • Replies 703
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    107

  • Executron

    22

  • valioglu

    20

  • lupo_bv

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut.

Nu stiu daca acesta este topicul asociat problemei mele, dar imi incerc norocul.

Acum ceva vreme, poate 7-8 luni a apărut un zgomot ciudat, ca si cum freca plastic pe cauciuc sau invers, n-am putut sa-mi dau seama. Initial am crezut ca freaca roata pe ceva, dar n-a fost asa. Am un Passat 1999 de 1.8 20V benzina.

Zgomotul de care spun a inceput brusc in timp ce conduceam pe un drum drept, fara denivelari, la viteza de aprox. 60 Km/h si a incetat la fel de brusc atunci cand s-a modificat viteza. Se auzea undeva in fata, fie pe mijlocul masinii, fie in dreapta (am volan pe dreapta, sunt in UK) nici asta m-am putut sa-mi dau seama. A durat sa zic un minut, nu mai mult. O vreme nu s-a mai auzit acel zgomot, desi conduc zilnic si pe distante destul de mari. La o luna s-a auzit din nou, la fel, dar a durat mai putin. S-a mai intamplat de doua ori de atunci. Este posibil ca zgomotul sa se datoreze planetarei de pe partea dreapta?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

 cine ma lamureste si pe mine cu o nedumerire :) in 6 ani am schinbat 4-5 capete de planetara primele doua au fost gkn cam in fiecare an ma lasa cate un cap de planetara il schimb pe unu anu asta la anu ma lasa cel depe partea cealalta doar capetele de planetara dela roata nu dela cutie .

 asa repede se duc nu fac decat vreo 15-20 000 km pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că este de la calitatea pieselor, gkn este firmă bună. În principiu dacă montajul este corect  nu ar trebui să ai probleme cu capul ăla mult şi bine (eu am schimbat unul acum vreo 100k , lemforder nu mai ştiu exact şi merge şi acum) dacă a fost pus şi burduful cum trebuie. Practic dacă ai o problemă la burduf şi pierde vaselină, intră apă/mizerie acolo crapă destul de repede. La capul de planetară de care ziceam am schimbat vreo 6 burdufuri până acum (3 montate prost, 2 le-am găsit tăiate la sfârşitul iernii). Chestia este că eu inspectez periodic maşina pe dedesub şi cum am văzut vaselină sărită pe acolo am şi acţionat. Nu-ţi spun că am reuşit să dau peste un mecanic (un puşti ce se dădea mare specialist în planetare) care susţinea foarte sigur pe el că este normal să nu stea chiar fix buduful pe capul de planetară şi că nu-i nici o problemă dacă pierde puţină vaselină pe acolo: "vă imaginaţi ce ar însemna dacă la viteza cu care se învârte roata ar sta fix burduful? s-ar rupe". Îmi venea să-i dau cu planetara în cap.

Aşa că grijă mare cine-l montează şi chiar şi aşa să mai verifici din când în când măcar un timp dacă burduful rămâne uscat şi nu are pierderi de vaselină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
sorin_frumuseanu

Cati km duce o planetara?

In ordine:

Cloncanit stanga (sofer): schimbat cap planetara

Inlocuit toate bucele si minunile ce tin de fata (unele erau ok, dar cica se recomanda pt simetrie).

Inlocuit rulment roata dreapta.

Asta la inceputuri.

Dupa un timp, tot se aude in mod aleator un huruit in zona din dreapta, ceva intre cloncanit-huruit care se simt inclusiv in pedala de acceleratie.

Meseriasii au gasit suruburi cap planetara slabite: insurubate cu loctite (adeziv).

Schimbat ieri suporti motor (sau cutie: 2 minuni) si suporti de la puntea pe spate.

Minune, mare minune: aleator vibratia iar apare. Parca dupa ce merg cu masina subturata dar nu pot jura, efectiv nu stiu ce sa-i fac ca sa apara cand e si mecanicul langa mine (i-am zapacit, din fericire uneori chiar s-au auzit cand conduceau si ei).

Ultima versiune: joc in planetara.

Ca sa nu mai caut si minunea asta de nebun: sigur sigur poate sa fie planetara sau mai sunt si alte minuni care pot genera vibratia/cloncanitul/huruitul?

De unde apare jocul la planetara?

Adica o mai fi si alta piesa defecta care a dus la joc?

Multumiri

Modificat de sorin_frumuseanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, va rog, sa-mi spune-ti la ce valoare trebuie strans capul de planetara cu cheia dinamometrica. Vreau sa schimb un rulment care face zgomot si as vrea sa strang atat cat trebuie( passat ajm 85kw).

Multumesc, toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de surub

M14 - 115Nm+180°

M16 - 190Nm+180°

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi eu iti recomand sa nu-l strangi la mai mult de 130-140Nm daca vrei sa-l mai desfaci.

La Passat nu e pericol sa iasa fuzeta de pe rulment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, am rezolvat, am scapat de huruit si m-am oprit la 140 Nm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
sorin_frumuseanu

Cati km duce o planetara?

In ordine:

Cloncanit stanga (sofer): schimbat cap planetara

Inlocuit toate bucele si minunile ce tin de fata (unele erau ok, dar cica se recomanda pt simetrie).

Inlocuit rulment roata dreapta.

Asta la inceputuri.

Dupa un timp, tot se aude in mod aleator un huruit in zona din dreapta, ceva intre cloncanit-huruit care se simt inclusiv in pedala de acceleratie.

Meseriasii au gasit suruburi cap planetara slabite: insurubate cu loctite (adeziv).

Schimbat ieri suporti motor (sau cutie: 2 minuni) si suporti de la puntea pe spate.

Minune, mare minune: aleator vibratia iar apare. Parca dupa ce merg cu masina subturata dar nu pot jura, efectiv nu stiu ce sa-i fac ca sa apara cand e si mecanicul langa mine (i-am zapacit, din fericire uneori chiar s-au auzit cand conduceau si ei).

Ultima versiune: joc in planetara.

Ca sa nu mai caut si minunea asta de nebun: sigur sigur poate sa fie planetara sau mai sunt si alte minuni care pot genera vibratia/cloncanitul/huruitul?

De unde apare jocul la planetara?

Adica o mai fi si alta piesa defecta care a dus la joc?

Multumiri

 

Update, probleme nerezolvate.

Service 2: gasit bieleta stanga cu vibratii, inlocuit si cab planetare dreapta, bieleta stanga (avea joc).

Vibratia / cloncanit nu dispare, apare aleator.

Din nimereala am vazut ca scartaie urat artunci cand apas pe roata dreapta, pe la / sub telescop.

Lasat asa sa scartaie mai tare.

Saptamana trecuta scartaia urat (inclusiv pe loc) volanul. Inlocuit brate superioare sus (cica sunt doua). Mers ok 100 km, zgomot apare iar: scartait pe la volan, vibratie gen lovitura care se simte in acceleratie.

Din cate am citit, ar mai ramane de schimbat: brate inferioare dreapta, toata planetara, caseta directie si /sau telescoapele.

Multe nu trebuiau schimbate fix acum, mecanicii au incercat prin excludere.

Rugaminte: are idee cineva care e problema exacta sau imi poate spune cineva o reprezentanta sau service cu oameni care chiar se pricep la passat 3b2?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bratul pe care sta prins telescopul scartaie. Pe bratul acela sta greutatea masinii, mai bine spus pe pivotul bratului. Se uzeaza teflonul din articulatie si sfera pivotului ajunge sa frece pe metalul bratului. Cu masina suspendata  se vede usor jocul la acel pivot.

Probabil baietii n-au vrut sa te incarce de la inceput cu toate, de teama sa nu pleci in alta locatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.

Din cate am citit, ar mai ramane de schimbat: brate inferioare dreapta, toata planetara, caseta directie si /sau telescoapele.

Multe nu trebuiau schimbate fix acum, mecanicii au incercat prin excludere.

Rugaminte: are idee cineva care e problema exacta sau imi poate spune cineva o reprezentanta sau service cu oameni care chiar se pricep la passat 3b2?

Multumesc

 

Mergi la un service care se pricepe, pana nu schimbi jumate de masina degeaba la retardatii aia. Incredibil, schimbate prin excludere, asa de ce nu au inceput cu stopurile de pe spate. Si asa schimbi piese bune OEM cu gunoaie AM care nu tin deloc din cauza pseudomecanicilor din Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_frumuseanu

@ 42miticutza : Care dintre brate? Tocmai am schmbat bratele superioare. am inteles ca mai sunt 2 si jos.

@valioglu : acel service fiind? Sunt in Orsova. Am fost doar la 2 cu renume, din Severin si Orsova, oameni cu experienta (exceptie passat, banuiesc). Efectiv i-am tampit pe meseriasi, ei crezand ca mi se pare. Chiar vibreaza aleator, e greu de reprodus bataia/troncanitul, desi pe cea din acceleratie o simt mereu. In viteza sau scoasa din viteza face la fel, inainte de oprire sau la pornire brusca zgomotul e mai evident.

Mai zicea fostul proprietar ca la distributie nu a fost schimbata si rola de presiune (role?) pt ca nu era necesar. Sa fie si de acolo?

Multumiri de sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea notate cu rosu. Dar trancanit poate da si o bieleta antiruliu. Oricum, tot pe elevator se vede care.

Rola de la distributie n-are treaba cu ce simti in pedala.

post-82361-0-41455800-1407798390_thumb.j

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_frumuseanu

Adica bratele de jos, obligatoriu verificate si stranse cu masina pe pozitie. Corect? Mecanic ma fac :)

La primul service cam totul s-a facut pe elevator, al doilea mecanic zicea ceva ca aia ar fi cauza.

Cam ele ai mai ramas, erau la rand.

Mare multumire, dimineata ma progeamez si dau si comanda.

Da doamne sa fie doar ele ca mi s-a pus, sambata am incercat sa pornesc matizul (2004) in ideea ca zdrongane mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie demontate pt. verificare. Deja trebuie sa ne mutam pe topicul asta.

Atentie la poza din postul 850, se poate intampla...

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru scartait, categoric e un brat/cap de bara. Pentru siguranta, eu as recomanda sa demontezi TOATE bratele si sa le verifici la mana. Se va simti cel ce scartaie.

Pentru batai... dupa cate ai inlocuit, raman incet fara idei. Ai incercat alte roti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica bratele de jos, obligatoriu verificate si stranse cu masina pe pozitie. Corect? Mecanic ma fac :)

La primul service cam totul s-a facut pe elevator, al doilea mecanic zicea ceva ca aia ar fi cauza.

Cam ele ai mai ramas, erau la rand.

Mare multumire, dimineata ma progeamez si dau si comanda.

Da doamne sa fie doar ele ca mi s-a pus, sambata am incercat sa pornesc matizul (2004) in ideea ca zdrongane mai putin.

Eu suspectez amortizor sau corp bieleta directie.Banuiesc ca nu aveai frina de mina trasa!!

Quote-"Din nimereala am vazut ca scartaie urat artunci cand apas pe roata dreapta, pe la / sub telescop".De verificat ar fi si bucsele de la bara stabilizatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_frumuseanu

Am fost la mecanic 2, hotart sa schimbam si bratele inferioare, pe sistem "unde merge mia, intra si suta" (vreo 600 lei ambele, trw sau lemfolder).

Omul ok, a zis ca mai intai sa slabim tot ce a fost strans la service 1 pe elevator + strangere la loc pe pozitie, vedem ce s-a dus deja si apoi poate luam si bratele inferioare.

Luni la ora 12 se ocupa doar de mine. Revin cu detalii marti.

Multumiri colegilor pt indrumari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_frumuseanu

Verificat ieri tot ce s-a strans suspendat si nu trebuia, totul pare ok. Brate jos nu par sa aiba joc dar tot se aude hurdu hurdu in mers, mai accentuat inainte de oprire (parca loveste cineva in ceva). La ora 14 le schimbam la insistenta mea (altceva nu mai e pe la dreapta-fata de schimbat), sa vedem minunea. Revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia e doar una din probleme. Cea cu scartaitul nu se rezolva decat demontand fiecare brat si verificat daca mai are vaselina sub burduf.

 

Legat de planetare... care mai e tendinta la calitatea pieselor? Am un burduf nesimtit ce mi-a imprastiat toata vaselina in jur.

Ce producatori merita luati in seama?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GKN, SPIDAN, LOBRO sau SKF pt. burdufuri si capete de planetară

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_frumuseanu

Bratele de sus dreapta au fost schimbate tura trecuta: trw, inca nu am facut 1000 km, cand incepuse sa scartaie volanul si la miscari stanga-dreapta oprita.

Intrebare: bucse si pivoti de pe brate se mai pot schimba separat? Alt mecanic zica ca ar fi oarece prese si pt asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele bucse se gasesc si separat. Parca de la bratul de jos ce are si rol de tirant. In rest nu.

 

Decefalus... SPIDAN exclus.

GKN am auzit deja pareri foarte proaste. Probabil sunt multe contrafacute.

LOBRO n-am auzit.

SKF fac si burdufuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!