Jump to content

Tensiune De Comanda Electromotor


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

Electromotorul nu invarte la cald!

Desi problema in sine este discutata pe mai multe topic-uri, nu am gasit ceva asemanator:

Problema:

Nu reusesc sa pornesc masina la cheie. Problema se intampla in doua situatii:

1. am oprit motorul care este foarte cald (92 grade) si incerc apoi sa-l pornesc

2. masina a stat parcata cateva ore in soare in timp e afara sunt aproape 40 grade

Simptome:

Dau la cheie si nu se intampla nimic (nici macar un sunet). Daca insa da altcineva la cheie si eu ma duc sa trag cu urechea la motor, se aude electromotorul cum se invarte, parca fara sa atace coroana, dar surprinzator de silentios (mai silentios decat motorasul de spalator de parbriz).

Masuratori:

Am verificat daca primeste tensiune de comanda si atunci cand nu porneste la borna de comanda a electromotorului am doar 8.5V (in acelasi moment pe baterie am 12V). Cand porneste normal pe comanda am 12V.

Atunci cand nu pot porni la cheie, ma duc la motor si fac legatura cu un cui intre borna 12V de pe electromotor si papucul de comanda, si atunci porneste.

Intrebarea mea este: cine comanda pornirea electromotorului dupa cheia de contact? Mentionez ca mai am si ceva alarma montata pe masina dar nu stiu cum sunt legate firele.

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa inteleg ce se intampla. Atunci cand ai 8.5 V ai FIX atata de fiecare data cand nu porneste, sau variaza?

M-as fi gandit la un contact mai slab, insa prea e o valoare ciudata. Daca e valoare fixa, eu zic ca ai un scurt la firele de la bord care iti inseriaza ceva impreuna cu electromotorul si iti scade tensiunea. Poate din cauza caldurii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fiecare data cand nu porneste am 8.5V constant la borna de comanda

si de fiecare data porneste "la cui", de asta nu cred ca e de vina electromotorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiunea de comanda de la electromotor vine de la blocul de chei. Acolo s-ar putea sa ai o problema.

La fel am patit si eu: citeodata electromotorul scotea un chitzait sau doar un clampanit, moment in care am banuit blocul de chei (pentru ca electromotorul l-am verificat alimentindu-l direct la baterie si era in regula). Am inlocuit blocul si apoi l-am desfacut pe cel vechi: era jale inauntru - contacte topite, plastic topit, arcuri sarite de la locul lor...

Incearca la inceput sa nu fie vorba totusi doar de contact: ma gindesc la cupla care intra in acest bloc din cauza unui contact imperfect care acum la caldura s-a amplificat sa-ti dea probleme. Scoate cupla din bloc si uita-te la papucii din cupla - daca vezi unul mai larg, incearca sa-l mai stringi. La fel cind pui cupla la loc urmareste sa nu cumva vreun contact sa nu intre - se poate ca papucul sa nu intre pe perechea lui si sa fie impins inapoi (are joc in cupla) si sa te pacaleasca.

bafta

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am miscat de fire, am "buzarit" un pic toate sigurantele si vad ca nu se mai manifesta

presupun ca e o problema electrica de contact imperfect

am pus problema sub observare. daca se mai manifesta va trebiu sa desfac si sa curat cuple si contacte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar merge pus un releu pentru tensiunea de comanda, ca sa preia consumul mare si sa protejezi contactele din butucul de la cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cauza problemei era firul de masa de la baterie la motor.

Ca sa elimin orice dubiu, am schibat bornele de la baterie si am dublat firul de masa de la baterie la caroserie si motor. Fireste, in prealabil am curatat cu hartie abraziva toate punctele de contact.

Acum, oricat de cald e motorul, porneste la sfert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ma bag si eu in seama tot in topicul asta... am fost astazi cu a mea la electrician ca electromotoru invartea tot in reluare si papa curent de parca alimentam cazinourile din LA... mi-am schimbat periile si bobina (bobina veche era carbonizata iar periile erau minuscule) sincer m-am speriat cum il invarte acuma... primul lucru am incercat pornirea fara bujii la 19C :icon_thumright: nu am dat la automat nici o secunda ca a pornit B) total amenda 120 roni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!