Jump to content

Volanta Bimasica (DMF)


viorelgsm
 Share

Postare recomandată

Din poza reiese ca materialul din care e facut volant e foarte subtire altfel nu imi explic cum poate sa iasa un amarat de arc din volant Portiunea din volant unde freaca discul de ambreiaj pe ea din ce tabla e? ce grosime? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e vorba de grosime.... e vb ca arcu vibreaza si incetu cu incetu se mananca peretele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cu cat faci mai brusca plecarea, arcurile se forteaza mai tare si se pot umfla in lateral.

Dupa cum se stie volant-a DMF are arcuri pe 2 sau 3 nivele de solicitare. Cele de pe utlimul nivel sant chiar foarte dure si nu prea le pasa de materialele din jur...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te lasa indus in eroare de faptul ca masina ta nu se manifesta urat. Bucura-te. Si roaga-te sa te tina cat mai mult.

Evident ca si tu ai tot DMF.

Si nu sant un lucru rau volantele astea. Atat ca unele cedeaza mai rapid. Ca orice piesa pe lumea asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vinovat este 50% piesa (materialul, executia) si 50% piesa dintre scaun si pedala (forje de pe loc, schimbarea brusca a vitezelor).

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg....dar oare de ce aceasta "buba" a volantelor DMF se manifesta mai ales la modelele dupa 2005 ? Sa fi schimbat ceva la ele? Or fi schimbat materialele? . Mai curios este faptul ca Jetta care am condus-o avea motor 1.9

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dai seama ca "reteta" nu se pastreaza. Chiar si de la an la an se schimba. D-apai de la generatie la generatie. Si parerea multora e ca nu prea le mai nimeresc ca pe alea mai vechi. Ori, rezultatele... se vad doar in timp, pe pielea clientului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care lucreaza in indusrtie stiu cum e cu noile "retete" de cost saving, mai ales pe timp de criza. Din pacate ,nu doar aici ,dar si la Mercedes nu mai e ce-a fost odinioara, pt ca nu mai renteaza(si niciodata n-a rentat) sa faci o masina ca sa tina mult si bine, unde mai e afacerea pt fabricant? Si sincer, nu as renunta la un vw in favoarea unei masini mai ieftine, si oarecum si mai urate, cu toate ca ii pica volant :)).

Am vazut in piata de masini niste VW care erau mai noi ca a mea cu 3-4 ani(vorbesc exclusiv VW, in special Golf, 4), dar arata intr-un mare hal, de-mi iera mila sa ma uit. Maneta schimbator si volan si plastice uzate excesiv, elemente de caroserie nealiniate, vopsea "celulitica", jante de kitch, rugina pe masina mai noua, nu inteleg :P ... Sincer, cred ca e la piesa dintre pedala si scaun in mare parte, peste 50%, fiecare cum isi are grija de ea asa o are, degeaba o servisezi la termen ,cat timp ii dai mortu' intre servisuri.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 70% din tot ce se produce in Europa materia prima sau mai bine zis subansamblele vin din China. In cel mai fericit caz in Europa se face doar montajul. Acum daca volantele intra in acei 70% asta nu pot sa confirm si nici Sachs sau LUK nu o sa dezvaluie niciodata tara de origine a materiei prime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine nu ma mai mira nimic in domeniul auto, toate piesele au un termen,dupa care ai noroc s-au nu.Asta este situatia si cu arcurile astea neastamparate din volant :offtopic: Si F.Massa sa intalnit cu un arc,dar ghinion ,nu era din volant,era din suspensie. Deci Atentie mare cum circulati pe carosabil ,(nu stii niciodata de unde sare arcul) :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mică precizare. Nu este importantă țara de origine a materiei prime, sau țara care le prelucrează. Oțelul este tot oțel și

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja deviem de la topic, dar nu sant de acord. Iti dai seama ca e foarte importanta puritatea acelui otel si tratarea lui ulterioara. E decisiv in comportamentul materialului la fortele mari existente acolo.

Iar proiectarea nu cred ca difera esential.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am citit ce ati scris aici si in alte threduri si am urmatoarea intrebare: Exista un tip de TDI, 1.9 care vine din fabrica cu 150 de cai, este vorba de modelul ARL. Daca eu pe al meu AHF(ALH, tot aia) intentionez sa pun un volant de ARL se poate? E foarte simplu, iau de pe site la LUK codul de ARL si comand piesa...Se potriveste la mine pe masina? Eventual tot kitul de ambreiaj de la ARL?

Multumesc, mult poate cineva care a vazut ambele isi poate da cu parerea..ETK ceva...:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ce parere aveti despre modelul acesta de volant?

Normal ar trebui sa se potriveasca si la masinile noastre dragi, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mică precizare. Nu este importantă țara de origine a materiei prime, sau țara care le prelucrează. Oțelul este tot oțel și
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 - Eu nu am continuat dicuția pentru că eram off topic.

2 - Titanicul nu se scufunda dacă erau ăia atenți la treaba lor, și nu beleau ochii la ce făceau DiCaprio cu gagica

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici bunicul lui Caprio nu traia in 1912 :angry: , din cauza otelului de proasta calitate nu a rezistat impactului :huh:. Poate proiectul a fost bun ,doar executia nu. Lafel si la masinariile noastre cu piese facute pe vapor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Atentie!!! Eu am schimbat ambreiajul si volant bimasica (Bora 2001 1.9 TDI AJM 116cp 170.000 km) cu un kit 3p Valeo - ambreiaj cu arcuri, volant simpla. Acum imi pare rau, am in plus zgomot la relanti, vibratii mai mari la pornire, vibratii mai mici dar constante in timpul mersului, pedala de ambreiaj mai usoara (asta e bine). Este practic alta masina! Daca sunteti obisnuiti cu volant bimasica, ramaneti la aceasta, nu schimbati!

Parerea mea: motorul AJM - cuplu max 285Nm cred - este mult prea puternic pentru ca un ambreiaj clasic sa amortizeze eficient toate socurile. Ma gandesc deja sa dau tot jos si revin la volant dubla. Aviz amatorilor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Eu am schimbat vibrochenul, ocazie cu care am schimbat si volant, ambreiajul tot cu Valeo 3 Piese. Doar rulmentul hidraulic e Luk.

Original am avut bimasica, acum am de peste 1 an si 30000 km Valeo cu monomasica. Nici o problema. La zgomote nu ma pronunt pt ca n-am "ureche".

A.. motor AFN 81 kW non-PD, 1997

Modificat de mcmeng
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ghapciu: Volannta din link-ul lui pgm pare sa fie mult mai proasta decat cele anterioare. Arcurile/amortizoarele acelea in ambele capete sunt prinse cu nituri/bolturi . Miscare pe acestea este una oscilatorie , forta de frecare nu este aceeasi pe toata suprafata de contact, si de aici uzura neuniforma si ovalizarea bolturilor. Odata aparuta aceasta uzura, toata volant o sa "joace ca un sarpe cu clopotei". Asta e parerea mea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

e normal sa "rontaie" usor DMF-ul in sarcina la turatii joase?sub 2200 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!