Jump to content

Volanta Bimasica (DMF)


viorelgsm
 Share

Postare recomandată

Daca problema la volant bimasica (DMF) sunt arcurile , oare nu se pot inlocui ? Intreb si eu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Administrator

Raspunsul nu e decat unul singur : nu , nu se schimba !

LE : Sau ... se schimba dar odata cu toata volanta ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Misu ... sunt interzise "bump"-urile pe ariile tehnice !

Asteapta si vei primi si alte pareri . :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa le zici sa iti schimbe si rulmentul cel mic de la capatul arborelui cu came inspre cutia de viteze. Ala daca se duce, iti distruge sincroanele in cutia de viteze ca nu mai tine axul cutiei si vibreaza rau. volant ar trebui sa fie nemuritoare, ca la mine ;) .

Cu caneluri, nu cred ca are came in cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva idee ce tip de volant au masinile tdi cu DSG? oare tot bimasica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, din cate stiu eu tot bimasica au.

valioglu, reciteste ce am scris si o sa intelegi. E intre cutia de viteze si axul cu came din MOTOR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog frumos , daca tot discutam (discutati ca eu sunt mai pe spate putin la acest subiect) despre volant bimasica...sa precizam(precizati :lol: ) si care ar fi primele semne de "imbolnavire" ale acesteia, cum evolueaza simptomatologia si ce se intampla cand apare decesul... :lol:

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot nu inteleg de ce nu se pot schimba doar arcurile din DMF ! (nituri , reglaje , etc.)

Acum ceva timp , cei de la Porsche Romania au avut o actiune legat de piesele ce se puteau recupera si eventual reconditiona .

Nu stiu daca si DMF intra in aceasta categorie ?

In afara de arcurile in cauza , ce altceva se poate deteriora iremediabil la o DMF ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cititi cu atentie posturile legate de DMF o sa va lamuriti. Simptome sunt de multe feluri. Pot fi vibratii, zgomote, la relanti mai ales, vibratii la cuplare ambreiaj in special. Cand "moare" de tot, poate distruge tot in jurul ei de exemplu :D

LEgat de schimbarea arcurilor, parerea mea e ca este subdimensionata si din cauza asta si crapa EA cateodata. pur si simplu. Cand se strica doar arcrurile e un caz fericit... :D De obicei vibratiile sunt ignorate si apare ceva mult mai serios.. Realitatea e ca nu se strica dintr-o data de obicei, deci multi circula cu ea "pe duca";

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se poate pareri ale celor ce au avut probleme cu DMF , au dat-o jos , au analizat-o , etc.

Nu pareri din carti , poze , scheme si principii de functionare ! Problema mare cu acest DMF .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teko, in posturile la care ma refer sunt descrise simptome ale celor care AU AVUT probleme cu DMF!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

2.0 tdi si 15000 km. volant pare dupa spusele celor din service, sa aiba un zgomot suspect dar neconcludent inca pt a da un verdict. Eu acest zgomot l-am auzit de cand masina era noua! Asadar pot sa spun ca se pot c... cei de la VW pe volant lor ! Va tin la curent...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum hai sa facem o comparatie intre un ambreiaj clasic si cel cu volant bimasica?

Este evident ca cel cu volant bimasica cere ca sa ai un contact intre motor si cutie mai gradual, lent si de preferat la o turatie mica.Logica e simpla: orice arc cu cit e exploatat la capacitate maxima : cedeaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io nu va inteleg si pace. Adica la volant mono-masa nu exista arcuri in discul de frictiune!? Pur si simplu au fost mutate din disc in volant la DMF..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum hai sa facem o comparatie intre un ambreiaj clasic si cel cu volant bimasica?

Este evident ca cel cu volant bimasica cere ca sa ai un contact intre motor si cutie mai gradual, lent si de preferat la o turatie mica.Logica e simpla: orice arc cu cit e exploatat la capacitate maxima : cedeaza

deci nici sa pleci brusc ca sa protejezi discu nu e bine....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci nici sa pleci brusc ca sa protejezi discu nu e bine....?

Cum protejezi un disc cind pleci brusc? Fa si tu un experiment banal de cuplaj intre un corp aflat in miscare si unul care sta...........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma rog, poate nu m-am exprimat suficient de clar...

scria pe undeva un coleg de forum ca la "integrale ", mai ales la ele, la care se duce mai repede discul, e bine sa pleci putin mai sportiv, nu s-o lungesti patinandu-l...

si nu vad cu ce se supara ferodourile ca pleci mai tare, pe ele le supara de fapt frecatul...cred eu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doctore, esti sofer si tu, ce naiba, nu trebuie sa te iei dupa ce scrie un coleg sau altul, doar ai de ales intre cauciucuri sau discul de ambreiaj .... :Driver: nu? Sau lasi prea dulce ambreiajul si atunci se incalzeste el, mai mult sau mai putin, sau lasi brusc ambreiajul si atunci ramai cu cauciucurile pe asfalt. Evident, daca vrei uzura minima, important este ca volant sa aiba turatie CAT MAI MICA in momentul cand lasi ambreiajul. Atunci patineaza cel mai putin! Daca ai arcuri in volant/disc ambreiaj, nu conteaza unde,asa cum zicea Andrei, alea vor amortiza putin, daca nu e suficient, va patina placa sau se va zgaltai motorul sau cauciucurile vor fluiera :wub:

"Integralele" au aderenta mai mare la cauciucuri, ca sunt 4, deci ambreiajul patineaza mai usor...

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deviem, dar desigur ca nu las nici cauciucuri pe asfalt(nu am cum, e 4 motion si nu e suficient de puternica sa faca scart din toate 4), si nici nu omor discul.

la cate sute de mii de km am mers pana acum cu dacie, oltcit, solenza, logan, renault, si vw, am gasit singur o cale de echilibru, pe care o consider cea mai putin daunatoare.

discutam doar....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei volant monomasa este o bucata de fier si atat, cea bimasica este tot o bucata de fier PLUS o bucata de cauciuc PLUS arcuri, toate pentru scaderea vibratiilor, normal ca cea bimasica este mai sensibila pt ca acele arcuri sunt supuse uzurii la fel si cauciucul care imbatraneste si se macina.

Cel mai periculos lucru este faptul ca o volant bimasica uzata poate distruge carcasa cutiei de viteze, pur si simplu arcul sare si freaca.....carcasa cutiei de viteze rezultand un mare sant si ducand la topirea cauciucului din volant. Este un chin sa cureti cauciucul topit iar carcasa cutiei de viteze se poate distruge iremediabil, deci trebuie alta cutie de viteze :(

Simptomele unei volante bimasice defecte sunt vibratii la anumite turatii iar la accelerare puternica ai senzatia de planetare defecte sau roti dezechilibrate .

Dezavantajul montarii unei volante mono-masice la TDI este vibratia accentuata la schimbarea vitezelor, daca te obisnuiesti cu acest lucru este ok .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca tocmai trebuie sa schimb kitul de ambreiaj la o Fabia 1.9 TDI ATD as vrea sa stiu ce fel de volant am in dotare??? deoarece din cate am aflat de la cel care imi aduce kit-ul de ambreiaj este com[plet diferit de Golf 4 ATD.

Multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu este monomasa!

O intrebare! Daca ii dau in goarna cu esp cuplat si masina duduie de o iau dracii de zici ca e rupt ceva in ea cand invarte rotile pe loc inseamna ca e gata volant? De la service a spus ca se aude ceva dar nu e concludent!

Las-o dracu...asa de noua? O singura data i-am dat si eu asa si avea cam 6000 km. Pai fac un gat de nu se poate peste tot!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!