Jump to content

Volanta Bimasica (DMF)


viorelgsm
 Share

Postare recomandată

Poate vom intelege mai bine ce contine aceasta volant !!!

volanta_bimasica.zip

Modificat de c o s m i n
adaugat fisierul atasat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motoarele TDI sunt dotate cu asemenea volant,cum se vede si in materialul de mai sus este confectionata din doua componente rigide intre care se afla o componenta elastica pt reducerea trepidatiilor de la pornire si a celor aparute in urma turarii motorului.iar in momentul uzarii componentei elastice apar trepidatii si necesita schimbarea ei.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca se va trece la volant monomasa.... se va simtii vreo diferenta?

oricum multumesc mult...cat am cautat asta....

Modificat de Swat Cat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca se va trece la volant monomasa.... se va simtii vreo diferenta?

oricum multumesc mult...cat am cautat asta....

Mersi si eu pt filmulet.

Ma gandesc ca fara sistemul asta se vor simti o gramada de vibratii si, mai ales, vor apare o gramada de "eforturi" inutile suportate de motor si transmisie...

Modificat de puiufly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot informatii despre acest tip de volant, gasiti si A I C I; # 227 + #229

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu credeam ca are o cursa asa de mare. Ingenioasa idee :lol: Am studiat-o la scoala dar n-am vazut live niciuna. Credeam ca are o cursa mult mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:wub: Cum naiba? Este vorba despre topic-ul "Probleme serioase Octavia2"cu referire la 2 posturi (unul al meu si unul al tau) cu poze si explicatii.

Oricum ... rolul principal al acestui volant este de a diminua oscilatiile/vibratiile motorului (cu precadere la turatii mici) care sunt transmise cutiei/trenului de rulare.

LE: Una din poze..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a doua...Si 1 poza (a ta :wub: )

Dar... ce se intampla? Chia este o problema cu link-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motoarele TDI sunt dotate cu asemenea volant,

NU chiar toate sunt dotate cu asa ceva...

A mea de exemplu nu are. Si ma bucur.

Astea mai noi au majoritatea. Insa din cate stiu eu nu a fost o inventie prea reusita, chiar daca reduce putin "spikurile" de vibratie de la arborele cotit, se distruge si trebuie schimbata destul de des....Sunt multi care vand kituri de conversie la volant(a) "normal(a)" si ambreiaj mai special.

Parerea mea e ca sistemul ala de arculete rugineste se descentreaza si se uzeaza mult prea repede din cauza ca e prea multa "flexibilitate" acolo insa trebuie sa functioneze TOATE arculetele, , daca primul se blocheaza s-a bulit TOT efectul de amortizare din start!

Mecanismul e prea complicat, prost gandit si putin fiabil. E un fel de hibrid de ambreiaj multidisc implementat la masini.

Oricum, au fost multe alte modele de volant(a) care au un design mai reusit si mai durabil, in comparatie cu VAG la DMF, altele la fel de rau (ford, etc.) .

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba e ca tine minim cat tine discul de ambreiaj...chiar 2...deci nu e problematic...doar sa nu iti bati joc de el....

treaba este ff ingenioasa pt ca limiteaza varfurile de cuplu care pot obosii cutia si planetarele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are rost sa polemizam, evident ca reduce din vibratii, dar daca se aduna toate avantajele si avantajele la un loc de-a lungul vietii, parerea mea e ca implementarea ei la VAG si multe alte modele a fost un dezastru. Ca sa scapi de vibratii poti baga si telescoape minuscule in ea :wub:. Nu e o problema, se poate. Pune mana pe solidworks si sa vezi ce frumos o faci si tu...Sa faci design la asa ceva e de doi lei, sa faci insa ceva care sa fie FIABIL e mult mai greu. Ingenioasa, ma rog, nu mi se pare. Niste arcuri inseriate prinse in metal?? Ce e asa de dibaci acolo? Ca marketing suna bine de tot si cand vezi un filmulet cum functioneaza te vrajeste... Sa zicem ca schimbi ambreiajul si nu o schimbi, ca speri ca mai tine, se strica devine rigida, si pana o schimbi face rau cat sa compenseze pentru binele pe care l-a facut pana atunci...

Spune-mi de ce sunt FOARTE multi care revin la volant "normala" cumparand kit de ambreiaj-volant(a) atunci cand schimba ambreiajul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu degeaba toate masinile serioase la motoare cu cuplu mare au volante bimasice. AM avut pe Laguna 1 1.9dCi si cu tuning cu tot nu dadea semne de oboseala pela 170k km cand am vandut-o. Am si acuma pe Volvo si la 120k km pare a fi ok. Asa ca daca e bine facuta, nici o problema.

In schimb, la un cuplu de peste 250NM, saracele arcuri din discul de ambreiaj se duc rapid. E drept ca sunt mai ieftine, dar si sa le schimbi f. des n u e o solutie...

off topic

sandu, daca nu ai avea un dinte impotriva Dacia, Logan ar fi perfect pentru tine. La ESP nu-i vezi utilitatea, 75cp sunt suficienti, volant bimasica e un moft ...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

r&d din ce spui tu acolo reiese ca ambreiajul ( plus volant) ar fi ieftine cumva ?

Ca nu sint deloc. Si arcurile alea nu cred ca se pot schimba si chiar de ar fi asa tot te-ar pune la pamint manopera :251:

50.000 km si urmeaza alt ambreiaj la mine (ar fi al patrulea, dupa 1 - la cca 850 km defect de fabricatie, 2- prezenta aceleasi simptome ca primul, au incercat magarie la mine- inlocuire cu altul folosit si uzat, 3- cel actual care nu mai are mult). Sincer iti spun, nu mi se pare ieftin. Daca mai crapa si turbina la 90k plus alte nimicuri, rezulta un cost de intretinere destul de insemnat.

E proiectata nasol din start. Ideea e excelenta, insa durata de viata e pe minus.

Si cel mai tare ma oftica faptul ca nu exista kit normal de ambreiaj pentru motorul meu.

Are cineva chef si timp de experiente ? Donez masina de test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz si r&d am spus si eu ca sunt designuri mai bune de volant bimasica. Parca stiam ca Luk s-au apucat sa le faca primele in serie, nu stiu de unde el are VAG , dar poate de la SACHS asa cum spui. Sunt SACHS pe alte modele? Mai reusite?Stiu si eu ca la motoare gigantice se puneau de nu stiu cand. Insa cand citesti povesti de genul asta :

"......2 weeks and over 2000 miles later, I took the vehicle in and they found out the dual mass flywheel was coming apart and that an ear on the transmission cracked. They told me that the clutch was very worn down, but that there is no sign of abuse(i.e. no hot spots, grooves or anything to show abuse).I currently have about 11,000 miles on the vehicle, but this shuddering started with maybe 400 miles and simply got worse and worse. I contacted VW Customer Service"

mie personal imi vine sa r

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polemica pe acest subiect nu are nici un rost. Ideea este clar buna, daca nu foarte ingenioasa, dar problema consta si a constat in punerea ei in aplicare pentru ca inca nu s-a descoperit acel material care sa nu oboseasca. Unele obosesc mai repede altele dupa un timp mai indelungat. Ma refer aici la arcuri pentru ca ele sunt singurele vinovate.

Acest volant a fost proiectat pentru drumuri lungi cu schimbari rare ale treptelor de viteze si mai ales cu plecari rare de pe loc. La fiecare plecare de pe loc precum se vede si in filmulet arculetele alea sunt solicitate la maxim, si cred ca de aici li se trage moartea rapida. Intr-adevar este o solutie de compromis intre un ambreiaj bidisc sau multidisc si un ambreiaj monodisc. Nu stiu daca Sachs in prima faza a proiectat acest volant cu lichid de ungere la interior sau nu, cert este ca acel lichid de ungere ar fi ajutat foarte mult, dar punea probleme de etansare, fiind o zona in care ungerea este mai mult decat nedorita.

@Blitz, domnul profesor Turea si domnul profesor Stanescu ne-au spus cate ceva pe la cursuri despre acest tip de volant. Nu prea multe din pacate, desi subiectul ne interesa pe toti. Probabil nici ei nu stiau foarte multe despre. Oricum esentialul l-am retinut :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....Ideea este clar buna, daca nu foarte ingenioasa, dar problema consta si a constat in punerea ei in aplicare pentru ca inca nu s-a descoperit acel material care sa nu oboseasca. Unele obosesc mai repede altele dupa un timp mai indelungat. Ma refer aici la arcuri pentru ca ele sunt singurele vinovate. Acest volant a fost proiectat pentru drumuri lungi cu schimbari rare ale treptelor de viteze si mai ales cu plecari rare de pe loc.

Inginerule SINCER m-ai dat pe spate cu acest post. Chiar ai fost treaz cand l-ai conceput? Tu chiar crezi ce ai scris acolo? Ai inteles O IOTA din ce ai vrut sa spui? Sau ai vrut sa scrii ca sa spui si tu ceva, dar ai spus nimic. Sa inteleg ca designul e perfect daca mergi constant fara sa schimbi treapta de viteza. Atunci poti sa faci si arcuri din aluminiu care TIN! ;) Sau hai sa puna arcuri din titan. Nu? Restul suflat cu aur ca sa nu ruginieasca. Tu chiar crezi ca "nu s-a descoperit acel material" ??? Tu atata intelegi legat de materialele care se folosesc azi in constructii de masini???Crezi ca asta e impedimentul???? Bine a spus Blitz ca problema a fost COSTUL.

Nu mai am cuvinte....d-nu inginer....

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba e ca tine minim cat tine discul de ambreiaj...chiar 2...deci nu e problematic...doar sa nu iti bati joc de el....

treaba este ff ingenioasa pt ca limiteaza varfurile de cuplu care pot obosii cutia si planetarele

In Germania din cate stiu(si probabil la toate reprezentantele VW de afara) in momentul in care schimbi ambreiajul, kitul vine complet cu volant bimasica. Cum aici in RO banii sunt pe primul loc de obicei facem economie si nu schimbam si volant (acelasi lucru l-am facut si eu). Dupa ce unii facem si chip tuning, mai toti avem porniri si opriri mult mai dese ca inafara, este de inteles ca volant bimasica sa nu tina prea mult. Eu sunt insa de parere ca in cazul unei utilizari normale aceasta volant isi face datoria cu brio.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenea Stealth: sincer acum, sa stii ca si nenea Ingineru are ceva dreptate. Pai care arcuri cedeaza pimele ? Cele de la "capat" daca ii pot spune asa, adica cele mai moi care se comprima la plecarea de pe loc. In mers nici eu nu am probleme, trage, nu patineaza, insa dupa ceva umblat prin oras s-a terminat distractia. Zici ca se rupe masina cind plec de pe loc. Eu zic ca e ceva in neregula cu acele arcuri si aici poate intra USOR si oboseala materialului.

Am condus in Iasi zilele astea aproape o zi. Adica am facut ceva km si am tras de masina. A mers de vis. Am plecat azi de acasa si pina la munca deja a inceput sa faca figuri. Nu cumva cea mai mare parte a forumistilor care au probleme cu volant sint din Bucuresti ? (ar fi frumos de faut un studiu)

Adi: eu am am utilizat normal masina si tot urit face. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenea Kasius :),fara suparare si eu cred ca TOATE astea la un loc pentru mine= design sau ma rog IMPLEMENTARE LA VAG = dezastru.

Ce mecanic dibaci concepe o piesa care nu tine din cauza numarului repetat de porniri opriri? E admisibil? Clar a fost vorba de zgarcenie la costul materialelor folosite care = egal DESIGN , pentru ca SI MATERIALELE FOLOSITE fac parte din design. Materiale mai bune evident ca exista, dar sunt mai scumpe. La fel si designuri mai bune!

Sincer acum, in strainatate daca locuiesti in ORICE oras cat de cat mare, chiar daca ai de mers pe autostrada, intri si iesi pe autostrada BARA IN BARA. cateodata km intregi!!!In Londra de exemplu e dezastru total. Nu am vazut statistici, insa si in strainatate O GRAMADA cu masini noi se plang de problema asta. Fa un search sa vezi pe forumuri cati disperati sunt cu problema volantei. Si cati mai sunt care nu stiu ca e vorba de ea!!

Sa ma exprim si eu ca inginerul: Desigul a fost bun, dar prost. :lol:

Ca o paranteza, si eu recomand folosire de plastic ca e usor la elicile de elicopter. E usor, e usor de turnat in orice forma. Ideea e buna. Scuze ca am facut 1000 de elicoptere din care 100 au cazut ca li s-a rupt elicea. Am folosit un plastic mai prost din motive economice. Data viitoare o sa ma gandesc la ceva mai ingenios, ar fi tinut, insa nu m-am asteptat sa coboare si sa aterizeze de atatea ori elicopterul asta... (In realitate se fac elici de elicopter din plastic SPECIAL)

O zi buna si .....enjoy VAG dual mass flywheel .....

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un singura lucru stiu.... nu multi se plang... daca se plang sunt la peste 200 000km.... nu stiu cum conduci tu...poti sa ai probleme de la stilul de condus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am dat un copy paste de la unul care a inlocuit-o la 17 000 km. Vibratii a avut de la 600 km :lol:. Vrei sa umplu forumul cu cati au raportat probleme la ea inainte de 200 000 km?

Majoritatea celor care isi maresc putin cuplul la motor prin diverse metode renunta la DMF (bimasica) si pun SMF ("normala").

De ce? Pentru ca e FOARTE probabil ca se va duce, ea ducandu-se oricum. Evident ca nr de km conteaza si stilul de condus, etc. Dar toate astea intra la categoria fiabilitate si nimic mai mult.

Acum am vazut niste preturi la ea. Habar nu aveam ca e asa de scumpa!!!!

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!