Jump to content

Vreau Sa-mi Cumpar Un Golf3 Si Nu Stiu De Care


Wizard84
 Share

Postare recomandată

Salut si bine ai venit printre noi ! Ai facut o alegere foarte buna cu motorul respectiv,cilindree mica,impozit mic taxe etc la o putere mare si consum cred eu convenabil.In legatura cu intrebarile tale din cate stiu :

1. Nu are indicator luminos la combustibil,cand e la nivel cu cele 2 liniute rosii din cate stiu mai ai 6 l de benzina.

2. In legatura cu rotile pe 15, cu cauciuri de 195/50/r15 nu vei mari garda la sol deoarece cauciurile sunt la fel de inalte doar ca sunt mai subtiri.Deci dimensiunea rotilor ramane aceeasi doar cauciurile se micsoreaza si se latesc.195 - latime,50 grosimea cauciurilor fata de 185 / 60. Sper ca ai inteles .

3. 950 RPM cand e motorul rece? Daca da e din cauza socului care se actioneaza automat.

4. Intervalul de schimbare al uleiului difera.Depinde de producator si de calitatea uleiului.Sintetic,semi-sintetic etc.Aici poate te lamureste alt coleg mai in domeniu.Eu stiu doar ca am mobil 1 S 10w40 si il schimb la 15000. Asa mi-a zis mecanicul.

5. Asa porneste si a mea..nu cred ca e ceva iesit din comun,sau grav...

6. Butonul de la torpedou incearca sa-l cauti pe la dezmembrari.Sigur este...

Sper ca ti`am fost de ajutor cat de cat,cat despre masina , sa o stapanesti sanatos si cati mai multi km cu ea.Cu timpul te vei indragosti de ea...

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 278
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GTI_85

    30

  • Wizard84

    14

  • hangyouridols

    13

  • D@ny

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc pentru raspunsuri.Liqui Moly 10w40 e recomandat pt.motorul asta?Il schimb la 10000?Inca nu mi-e clar cum de data fabricatiei e 1997 si data primei inmatriculari e 6.12.1996.S-a inmatriculat inainte de fabricatie,sau s-a ''rotunjit'' data pe undeva?

La relanti am 950 rot/min tot timpul,fie motorul cald,fie rece.E ok?La 100km/h am 3000 rot/min in treapta a 5-a.Distributia si filtrul de aer vreau sa le schimb,cam la ce interval se inlocuiesc astea si cam ce costuri ar presupune.

P.S.:Poate este cineva din zona Piatra Neamt care vrea arcuri sport (pe un GTI,GT de exemplu),la schimb cu unele standard,nu vreau diferenta de pret ci doar plata manoperei catre mecanici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Salut.Eu pot sa-ti spun la masina mea ce consumabile folosesc:ulei CASTROL 10W40 [semisintetic sau mai poti folosi ARAL 10 w40}se schimba la10000 km sau 1 an. Relantiul la pornire la rece 1100-1200 turati la cald 800-900 turati.Aceasi viteza oam si eu lla 3000 rotati.Distributia se schimba la 60000 km sau la 5 ani si ai nevoie de curea distributie si rola intinzatoare [capac pompa apa e optional] ,ca pret 2,5 mil cu manopera .Filtrul de aer se schimba la 2 ani ,nu mai stiu cat costa. ;) vezi ca pe forum gasesti cam toate raspunsurile la intrebarile tale, numai trebuie sa cauti topicul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand sa schimbi distributia acum ca sa nu ai surprize pe viitor,in caz ca nu stii cand a fost schimbata.Daca se rupe cureaua vei avea probleme mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pt.off-topic-uri...o sa caut de acum topicul corespunzator problemei mele.Ramane sa aflu dilema cu anul de fabricatie vis-a-vis de data inmatricularii.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sochaux mai intai documenteazata in privinta motoarelor.La motorul de 1.8 cuplu de 145nm se obtine la 2500rpm nicidecum la 4000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ii raspuns lui @EL-GABRY la problema ramasa deschisa , cea cu anul fabricatiei dupa care va rog sa ramaneti on-topic - toate intrebarile puse de EL-GABRY isi gasesc un raspuns pe acesta arie !

Sunt cazuri in care masina este inscrisa in circulatie in luna octombrie - noiembrie - decembrie iar anul de fabricatie este rotunjit , de asemenea se poate intampla si invers , masini ramase pe stoc care se inscriu in curculatie in urmatorul an calendaristic .

Asa se procedeaza si la noi si la nemti si mai peste tot .

Nu este nici o greseala / facatura sau orice altceva .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca toata lumea isi ia masina pentru liniute sau viteza maxima.Si daca ar fi sa ne luam dupa date tehnice concrete 1.8 90 CP iese in avantaj fata de 1.9 TDI 90 CP. (Asta daca nu cari remorci dupa tine la deal,acolo se vede adevarata forta a TDI-ului.Cuplu mare la turatii mici):

1.8 - 90 cai 145Nm , viteza max 180km/h , demaraj 0-100km/h 12.1 sec.

1.9 TDI - 90 cai , cuplu 202Nm , vit max 178km/h, demaraj 0-100km/h 12.8 sec .

Oricum fiecare motor are avantaje si dezavantaje.

1.8 90 cp unul dintre cele mai reusite motoare pe benzina de pe golf III.Consum relativ egal fata de celelalte motoare pe benzina care au o putere mult mai mica:

- 1.4 60 CP ,consum mixt 7.8 l/100km

- 1.6 75 CP ,consum mixt 7.2 l/100km

- 1.8 75 CP ,consum mixt 7.3 l/100km

- 1.8 90 CP ,consum mixt 7.6 l/100km

1.8 90 cp este un motor foarte fiabil usor de intretinut.Porneste foarte usor iarna la temperaturi joase.

Acceleratie destul de buna,nici nu stii cand ai ajuns la 150.

Daca ne luam dupa pretul la carburanti Benzina < Motorina.

Nu are turbo etc...deci mai putine piese care se pot defecta.Motorul este relativ simplu...

Sunt foarte comune ,gasesti piese ieftine si oriunde.

Dezavantaje: Impozit,asigurare etc mai mare fata de celelalte pe benzina enumerate mai sus.In oras papa destul de bine ~ 10 L/100km (Dintre benzinare cel mai avantajos in oras este 1.4 ~ 8.2 L/100km).

Cuplu considerabil mai mic fata de 1.9 TDI .

1.9 TDI :

Consum foarte mic,mai ales in afara.Dupa datele tehnice scade sub 4 L/100km ~ 90km/h.

In oras in jur de 7-8.Am doi prieteni cu acest motor si stiu din informatii sigure :rolleyes:

Cam zgomotos dupa spusele altora dar mie imi place foarte mult cum se aude un TDI.

Cuplu maxim 202 Nm la 1900 RPM !

Cilindree mai mare fata de 1.8,taxe mai mari etc.

Gasesti cam greu unul cu km relativ putini deobicei majoritatea sunt purtate datorita consumului mic.Din cate stiu un TDI renteaza daca mergi mai mult 20.000 km / an.

Chiar de curand am vazut un golf 3 TDI in stare exceptionala din 98 . Cand ma uit in bord avea 30.000 km si disparuse totalul,deci...

Fiecare cum are bafta.Daca gasesti un TDI asigurate ca are km putini .

Imi cer scuze daca am spus ceva gresit si daca ma corecteaza cineva sa nu fie chiar "rautacios". Numai bine ! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci Byz are dreptate in cea ce priveste 1.9 TDI sunt foarte bune...ce te avantajeaza in comparatie cu un motor pe benzina e consumul foarte mic la"monstrul"

care il are sub capota...deci in oras pot sa spun ca nu consuma mai mult de 6L...pe cand afara 4L...depinde de picioru fiecaruia...app eu sunt cel cu 330.000km...si merge motorul fara nici o problema...deci au si o perioada de viata foarte mare...cine mai are TDI si nu e cum am spus mai sus...il rog sa ma corecteze :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu de tine ziceam Amedeo :) .Acum cateva zile am vazut in parcarea la un hypermakert din oras un golf 3 variant alb,Tdi, de vanzare, fab in 98 care arata foarte bine la tabla,nu avea mic de rugina dar avea kilometrajul resetat :).Bine ca multe masini sunt smenuite,a mea cand am luato cica avea 150k,nici eu nu l`am crezut...in fine,acum cateva saptamani s-a ars un bec la bord.Cand desfac ceasurile,SURPRIZA,era scris pe ele cu carioca golf 3 98 125k km.Nu toate sunt asa de frumoase cum par :D.Daca masina merge bine si este pusa la punct nu conteaza cati km are.Era cineva pe forum cu un golf 3 care zicea ca are 700k km facuti si masina inca merge.Numai bine ! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

comparati de curiozitate 'depasirea' de la 80 la 120 km/h acolo se vede cuplul diesselului nu la carat remorci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vorbesti de masina din semnatura nu cred ca se poate compara cu motoarele noastre de 90 cp.Am mai zis mai sus,tdi`u are cuplu maxim la turatii mici respectiv 1900,normal ca accelereaza mai bine la 80-90.Dar nu uita ca tot tdi`u are 4000 de ture max,pe cand 1.8 are 6000. :blah_:

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da , un diesel are cuplul maxim e pe la 1700-maxim2000rpm , e adevarat , odata cu cresterea turatiei , cuplul sacade , iar caii cresc :) de exemplu , la 1.9tdi 115 cai , se simte cum incepe sa traga de pe la 2000rpm , iar peste 2500rpm te baga in scauna pana pe la 4000rpm , pe cand la un benzinar , pana pe la 3000rpm nu trage aproape deloc , iar dupa 3000rpm , tot nu apare acel "kick" , sa te bage in scaun cand o calci , puterea este livrata mai uniform . mi se pare mult mai distractiv si in acelasi timp mai usor de condus un tdi fata de un benzinar de aceiasi putere sau chiar cu 30 cai in plus la benzinar . asa ca :Driver: tdi rullz :)

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de exemplu , la 1.9tdi 115 cai , se simte cum incepe sa traga de pe la 2000rpm , iar peste 2500rpm te baga in scauna pana pe la 4000rpm , pe cand la un benzinar , pana pe la 3000rpm nu trage aproape deloc

Ai condus vreodata un GTI de 115 cai ? Dupa cum afirmi, nu prea cred. Un GTI din asta, de la 2500 te baga in scaune (un kick puternic ! 166 Nm pe o plaja foarte larga de turatie, nu doar un varf) si se amplifica din ce in ce mai mult pana la 5000+ - nu cred ca te poti ridica din scaun. Zic cel putin 5000 ca sa fie comparabil cu 4000 la tdi.

O alta remarca ar fi ca nu se compara 2000 rpm la diesel cu 2000 rpm la benzina. Se compara mai degraba 2000 la diesel cu 3000 benzina, ca sa fie proportional cu plaja de turatii disponibila. Practic, voi comparati 45% din puterea dieselului cu 30% din puterea benzinarului.

Si pana ajunge dieselul la 4500, benzinarul ajunge la 6000, deci nu inseamna ca daca dieselul merge pe turatie mai mica ajunge mai repede la cea maxima.

Dieselul are cuplu maxim la 47.5% din turatia de putere maxima, pe cand un benzinar are la 45.5% din turatia de putere maxima! (vezi tabel cu datele tehnice). Concluzia e ca nu turatia numerica influenteaza diferenta. Astfel un benzinar de aceiasi cai cu un diesel accelereaza cu ~1 sec mai repede de la 0-100kmph pentru ca urca mai repede in turatie, chiar daca are cuplu mai mic (pe aceeasi plaja de turatii, ca procent, nu ca numar).

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ???? inseamna ca-s super tari gti-urile astea ... de 115cp ... cum de nu mi-am luat si io unu' ... ... :icon_thumright: mai plimba-te si cu alte masini....vr6, poate tdi-uri...sa-ti iei tub si masca de oxigen..

..si ca sa fiu on-topic (pt ca din cate vad, transformati topicul in diesel vs benzina), recomand unul din motoarele 1600cmc/100cp - performante destul de bune, cheltuieli reduse (rca, impozit), etc.

Modificat de mihuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am vazut golful proaspat cumparat al unui prieten.Golf III , 94, variant,1.9 TDI,350k km.Tabla impecabila cu 2 puncte mici de rugina la aripa stanga.Motorul toarce bine,nu scoate pic de fum negru nici la 3500 de ture...

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..si ca sa fiu on-topic - pt ca din cate vad, transformati topicul in diesel vs benzina

Dupa titlul topicului, are importanta ce tip de motor sa alegi. Tu esti fan diesel, eu sunt fan benzina. Chiar daca nu esti de acord cu mine sau eu nu sunt de acord cu tine, e corect sa aratam avantajele si dezavantajele ambelor tipuri. Personal, am considerat ca e corect sa compar cele 2 motoare de 90 de cai de pe golf 3 deoarece sunt foarte asemanatoare ca performante (pomeneai la un moment dat de 115 cai pe diesel ....golful 4 nu are ce cauta aici).

Cred ca cel mai bine a punctat Byz cu 9 posturi mai sus... mi se pare foarte corect ce a scris. Fiecare motor se adreseaza unui anume tip de persoana, in functie de necesitati, temperament, etc. Important e ca fiecare sa fie fericit cu alegerea facuta ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de acord cu gti 85

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate , fiecare motor se adreseaza unui anumit tip de persoana ... eu personal , in viitorul apropiat daca scot astia taxa si baga una anuala cat de cat acceptabila , mi-asi lua un g3 1.9tdi de 110 cai . mi se pare cea mai buna alegere performanta/consum/costuri intretinere .

iar daca nu esti multumit de performante , ii poti pune un chiptuning si ai 140cai , pe cand la un benzinar , pt asa o crestere de putere , bagi o gramada de bani .

am mers si cu benzinare cu puteri de la 100-140 si nu mi s-au parut asa de extraordinare cum zici tu . ce-i drept , nu am mers cu gti-ul in 8v de 115cai . pe forumuri am auzit ca-s cam lenese si in plus consuma peste 10% mediu . chiar si de motorizarile de 1.6 se plangeau multi ca le iau chiar si peste 12% prin bucuresti . parerea mea este ca un tdi ar fi o alegere mult mai buna pt traficul si strazile din romania . in plus , la criza asta , nu strica un consum mai mic :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa titlul topicului, are importanta ce tip de motor sa alegi. Tu esti fan diesel, eu sunt fan benzina. Chiar daca nu esti de acord cu mine sau eu nu sunt de acord cu tine, e corect sa aratam avantajele si dezavantajele ambelor tipuri. Personal, am considerat ca e corect sa compar cele 2 motoare de 90 de cai de pe golf 3 deoarece sunt foarte asemanatoare ca performante (pomeneai la un moment dat de 115 cai pe diesel ....golful 4 nu are ce cauta aici).

Cred ca cel mai bine a punctat Byz cu 9 posturi mai sus... mi se pare foarte corect ce a scris. Fiecare motor se adreseaza unui anume tip de persoana, in functie de necesitati, temperament, etc. Important e ca fiecare sa fie fericit cu alegerea facuta ! :P

...nu am pomenit nimic de nici un golf4 - nu face subiectul discutiei..ma refeream la gti-ul de 115cp pe care tu il tot laudai mai sus, nu stiu pentru ce motiv. Consum redus? acceleratie ? fiabilitate poate ?!? cred ca nu e motorul potrivit pentru nici una din aceste calitati. Daca nu te poti ridica din scaun in timpul unei reprize, la un golf de 115cp...atunci in alte masini cu 200-300cp +, cred ca tu ramai pe loc si ea pleaca singura inainte.... :))))

parerea mea este ca...pentru acceleratie.. senzatii tari, as alege vr6 fara sa ma gandesc prea mult, iar pentru consum si fiabilitate as lua un tdi. Restul (1.4, 1.8 75/90, 2.0 115..etc) sunt ... de umplutura, variante de mijloc. Dupa cum am zis mai sus, poate ar mai fi 1.6 100cp care ar merita datorita cheltuielilor reduse, dar atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa respectam tema discutiei eu cred ca pt un tanar singur sau chiar si insurat dar fara copii alegerea cea mai potrivita ar fi un G3 1996 tdi 110 cu doua usi si ceva dotari minim ac de la masina asta in sus sunt doar fasoane si de aici in functie de nr membrilor de familie 4 usi , break , passat , etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor ...avand in vedere ca piata romaneasca sa cam umplut de g3-uri ...si acum pe strazi e imposibil sa nu vezi un g3, dar pt un tanar ...si nu numai, tare bine ar prinde un g3/vento vr6 ... parerea mea sunt costisitoare dat pt amatorii de senzatii ...si cu bani multi de platit amenzile :offtopic:) le recomand un VW Golf 3/Vento VR6 (iasul are un Vento VR6) ...:icon_thumright: la revedere.

Modificat de IS-87-HER
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...nu am pomenit nimic de nici un golf4 - nu face subiectul discutiei..ma refeream la gti-ul de 115cp pe care tu il tot laudai mai sus, nu stiu pentru ce motiv. Consum redus? acceleratie ? fiabilitate poate ?!? cred ca nu e motorul potrivit pentru nici una din aceste calitati. Daca nu te poti ridica din scaun in timpul unei reprize, la un golf de 115cp...atunci in alte masini cu 200-300cp +, cred ca tu ramai pe loc si ea pleaca singura inainte.... :D))

:blah_:

Scuze, de golf 4 vroiam sa-i spun lui nutzuXXL. La el in semnatura am vazut ca e un astfel de golf de 115 cai si pomenea undeva.... (laudam gti-ul ca e cel putin la fel de "agresiv" la acceleratie fata de golf 4 116cp/310Nm...al lui fiind de 285 Nm, dupa semnatura. linkuri: car1 vs car2)

Concluziile tale sunt mai mult ironice decat la obiect. Eu am argumentat cu date tehnice date de producator iar tu te bazezi pe simturi. O fi asa cum zici, dar nici cifrele nu mint. Incearca sa fii obiectiv.

Revenind la subiect, nu ridic in slavi varianta cu benzina si nici nu dezagreez dieselul ! Benzinarul are dezavantaje care pe tine te deranjeaza dar are alte avantaje pe care pentru tine sunt zero, sau nu exista. De asemenea, dieselele au avantaje dar si dezavantaje fata de benzina. Nici unul nu e ideal pentru toti. Zicea cineva ca daca faci peste X km pe an, atunci merita diesel, iar daca nu atunci benzina. E greu sa faci niste calcule precise pentru ca sunt o multime de variabile, iar rezultatul final e unul aproape egal intre cele 2 modele (ma refer la cele de 90 de cai). Fiecare va cauta avantajelele care-i plac si va evita dezavantajele care il deranjeaza cel mai mult - alegerea fiind subiectiva. Ca sa ajungi la o alegere subiectiva trebuie sa treci mai intai prin compararea obiectiva.

PS: sper ca nu iei discutia asta la modul personal. Cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai...e lucru bun ca argumentezi cu datele producatorului, DAR, la o masina de >10ani, folosita in cele mai multe din cazuri de minim 4-5 proprietari, sa fim seriosi, numai cifrele producatorului nu le mai scoate...poate fum, noxe, bani din buzunarele noastre..si altele..ca deh...n-avem bani de altele mai bune si mai noi...Din cauza asta, cand vine vb de golf 1/2/3, eu ma bazez pe simturi..ce rost are sa intreb cate sec are pana la suta, cand ea da nor de fum albastru la pornire ? (ipotetic vorbind - e doar un ex.)

Alegerea unei masini depinde f mult de stilul de condus pe care fiecare il are...eu prefer sa conduc mai sportiv..in unele situatii poate prea sportiv pt masina pe care o am (cateodata am remuscari si ma gandesc ca totul se va reflecta in buzunarul meu :angry: )....nu am nimic cu motoarele pe benzina - drept dovada, daca as fi avut un alt venit, sigur as fi avut vr6.

Cum lucrurile nu stau asa, recomand tdi. Cuplu 235Nm pentru motorul AFN (cu doar 5Nm mai putin decat vr6!). Parcurg aprox 50-60km pe zi, majoritatea prin cele mai aglomerate zone din Bucuresti. Sapt trecuta am facut consumul (plinul din nou, de la aceeasi benzinarie si aceeasi pompa) - 739km/50,2L -> consum mediu 6,8l, cu muuuulte reprize peste 3500rpm. Cu un stil de condus mai ponderat si poate cu motorul tdi de 90cp, sunt convins ca se poate si mai bine de atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!