Jump to content

Gaurire Discuri De Frana


snack
 Share

Postare recomandată

Ma gandeam daca se poate da gauri pt o racire mai buna si un look mai bun la discurile ventilate de pe masinile standard.Eu m-am interesat si am vb cu oameni care au habar de materialul din care este facut discul de fortele la care este supus si teoretic toti au spus ca e posibil daca le faci cu cap.Cand zic asta ma refer sa faci cateva calc de rezistenta si gaurile sa le dai pe o masina de gaurit mai speciala (CNC sau altele de gen).Mersi

Astept pareri si mai ales alte solutii la aceasta problema

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din moment ce discul e ventilat, ce rost mai au gaurile, poate optic, ca la altceva nu cred ca folosesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, la cat de ieftin cumperi discurile ventilate mai bine cumperi un set gata gaurit. E mai safe, crede-ma. De exemplu pe Golf IV discuri Zimmerman sunt mai ieftine decat cele originale.

Nu merita sa iti bati capu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Te rog mai multa atentie pe viitor la cum numesti topicul, dupa cum scrie si in regulament topic-uri gen "problema, merge oare?" si altea d-astea nu se accepta.

2. Eu nu as pune in pericol siguranta masinii pt look. Cel mai bine cumperi discuri gata perforate si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin gaurire risti chiar sa spargi discul, plus ca acel disc nu e calculat pentru gauri, slabesti rezistenta materialului. Ia Zimmerman gaurite, best buy.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si parerea mea e ca ai face o greseala. Discurile tale au fost gandite din fabrica sa fie asa cum sunt. Daca vrei perforate vezi ca sunt dicuri speciale, de foarte buna calitate, facute de diverse firme (si eu vreu sa-mi pun).

Si acum o intrebare, poate un pic OT, dar care, pana la urma, poate l-ar ajuta si pe colegul nostru sa se decida: intre Zimmerman si Brembo ce ati alege? De asemenea, ati alege doar discuri perforate, sau si cu striatii (sau numai cu striatii)? Ma gandeam sa-mi schimb etrierele si discurile de frana cu unele Brembo, dar nu eram sigur cum ar fi mai bine sa aleg.

Multumesc si scuze de OT, daca se considera ca am comis asa ceva :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca esti dispus sa investesti o suma mai serioasa, BREMBO. Daca pur si simplu trebuie sa iti schimbi discurile pentru ca sunt uzate si ai vrea ceva mai serios, ZIMMERMAN. Raport pret / calitate foarte bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta nu m-am gandit. Sa gauresti discurile. Dupa cum spune rudolph.s gasesti discuri ca lumea la preturi bune si gaurite si cu striatii, cum vrei tu. Nu risca aiurea.

:lol: Rudolph ai rezolvat sa se aprinda faza lunga aprinsa si sa ramana si faza scurta? daca nu pm me ca am pe cineva care pune releul si e gata in 10 minute. Eu mi-am facut si sunt ca un pom de craciun. :lol:

Modificat de vladpo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este ca gaurind discurile risti foarte mult sa le spargi la gaurire dar iti risti si viata cu franele nu e de joaca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va suparati :D dar topic-uri asa nasty n-am vazut decat in Rockmania...ce idei...cum dreak sa gauresti discurile? Bine ca nu gauresti si anvelopele... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe una din masini am pus Zimmerman perforate, pe alta ATE Powerdiscs cu striatii eliptice, amandoua lucreaza perfect.

PS: Recomand ca la frane si directie sa nu faceti compomisuri.

Modificat de jeff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspunsuri.Era o intrebare nu a dat nimeni cu parul si nu CRED ca se sparg discurile.Despre chestii de genu ''numa in romania auzi asa ceva'' cred ca nu isi au rostul sau nu isi au locul aceia care fac afirmatii de genu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va suparati :) dar topic-uri asa nasty n-am vazut decat in Rockmania...ce idei...cum dreak sa gauresti discurile? Bine ca nu gauresti si anvelopele... :icon_thumright:

Suntem un forum de pasionati de masini si una din trasaturile noastre este sa cercetam. Cautam metode de a imbunatati, de a face lucruri cu mainile noastre. Daca unii nu au multa pricepere inca nu inseamna ca gresesc.

Evident in cazul prezent gaurirea cu o masina de gaurit obisnuita introduce tensiuni interne inacceptabile pentru un disc de frana si e o idee proasta. Dar nu vad cu ce a gresit omul doar pentru ca a intrebat..

Sincer mi s-a acrit de membrii care dau cu piatra in cei care incearca sau fac ceva cu mana lor. Chiar daca iese prost este o experienta utila in general. Asa sa mergem doar la mecanic, sa faca treaba altii nu mai suntem pasionati de masini ci niste utilizatori prea pasivi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord cu tine, andREI, cu o completare: cand nu stii, te informezi, investighezi si abia apoi pui in practica. La masinile in garantie recomand o temperare a elenului, pierdeti garantia in general.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am si scris la inceput ca nu e vb de dat gauri cu masina de gaurit ci pe un CNC sau ceva de genu adica sa fie cu precizie.Despre spart nu cred ca se pune pb dar eu cred ca apoi o sa bata tare deoarece nu poti sa iei la fel material de pe fiecare parte pt ca sunt si nervurile care unesc discurile si intre care intra aerul.Dar eu am vb cu profesori de la mine din facultate si am intrebat daca din punctul lor de vedere(ma refer la profesori de tehnologia materialelor si de rezistenta materialelor)se poate intampla ceva.Si au zis ca e posibil si teoretic nu ar trebui sa aiba vreo pb dar cum am zis si eu e posibil sa bata apoi.Eu zic ca e mai dificil pt discurile de fata care sunt cu aerisire si cele de spate care sunt pline e mult mai usor.Si are cineva habar cam ce pret are o pereche de discuri ventilate pt un golf 4 benzinar?mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer mi s-a acrit de membrii care dau cu piatra in cei care incearca sau fac ceva cu mana lor. Chiar daca iese prost este o experienta utila in general. Asa sa mergem doar la mecanic, sa faca treaba altii nu mai suntem pasionati de masini ci niste utilizatori prea pasivi.

N-ai inteles, n-am nimic cu inovatia si cu faptul ca faci ceva cu mana ta...daaar filtrezi ideile :D , in fine, am deranjat destul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Pe afara sunt firme specializate care faca acest lucru ,nerecomandabil de altfel...de ce se face?pentru a imbunatati eliminarea de gaze dintre disc si pastile,si nu in ultimul rand pentru a usura un pic din greutate.Mai nou nu se mai practica gauri ci numai "gropite"pentru rezistenta strcturala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar intre discuri perforate si cu striatii care sunt mai performante? Asa cum exista Zimmerman perforate la un raport bun calitate / pret, exista si vreun model de discuri cu striatii la fel de ok din punct de vedere calitate / pret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, scopul gaurilor este eliminarea gazelor ce se degaja intre placuta si disc. Eu personal nu m-as baga la o astfel de improvizatie ci as lua discurile gata perforate. Am auzit cazuri in care discurile perforate au fisurat cand dupa cateva franari violente masina a trecut printr-o balta si s-a racit discul brusc. In cazul in care faci tu gaurile sunt convins ca asta se va intampla si mai repede. Din ce am mai citit si eu cele mai bune discuri raman cele cu santuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fuscone...eu nu prea cred ca pur si simplu faptul ca discul gaurit fiind cald si racit brusc a dus la fisurarea lui...mai degraba se poate invoca o calitate proasta a materialului sau un defect de executie (poate erau gaurile patrate :( ...stii la ce ma refer). Nu zic ca fenomenul nu se poate intampla...dar in laborator!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, scopul gaurilor este eliminarea gazelor ce se degaja intre placuta si disc. Eu personal nu m-as baga la o astfel de improvizatie ci as lua discurile gata perforate. Am auzit cazuri in care discurile perforate au fisurat cand dupa cateva franari violente masina a trecut printr-o balta si s-a racit discul brusc. In cazul in care faci tu gaurile sunt convins ca asta se va intampla si mai repede. Din ce am mai citit si eu cele mai bune discuri raman cele cu santuri !

am patit eu asa ceva cu un set de discuri perforate noi.

dar alea cred ca aveau defect de fabricatie sau....erau gaurite cu masina. chiar nu imi explic.

oricum, mi-au fost schimbate si totul a fost ok.

treaba cu incalzirea discurilor si trecerea prin apa.....ele sunt facute sa reziste la asemenea conditii, totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum pe bune - decat sa dati gauri in discuri (chestie care nu ajuta la nimic oricum) daca vrei o inbunatatire de performanta, schimba etrierii cu unii cu mai multe pistonase.

Astept sa vad si eu pe cineva cu placute de performanta in Bucuresti (p.s. cele de performanta franeaza mai prost ca cele standard cand sunt reci)!!! Acum pe bune - era o vorba veche, care se aplica si azi: cu frana si directia nu te joci.

Daca, Doamne pazeste, esti implicat intr-un accident, poti nu numai sa nu fi despagubit, dar sa si ajungi sa platesti oalele sparte.

Sistemele de pe masini se impart in 2 categorii:

1. Fara influenta asupra sigurantei circulatiei

2. Cu.

Pentru categoria 2, modificarile facute acasa sunt interzise vehiculelor folosite pe drumuri publice.

E doar un sfat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!