Jump to content

Fiabilitatea Fabiei pe drumurile din Romania


holo
 Share

Postare recomandată

Cine are Fabia primul model nu cea noua sa ne impartaseasca si noua experiente daca au avut eventuale prob la articulatii, amortizoare, bucse, etc.

Eu am o fabia 1.2 64cp de aprx 3 luni si 3000km la bord si sunt foarte multumit de ea pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea tine f. bine la cei 22k in 2 ani. Mai putin vopseaua sarita de la pietrele de pe drum si de la ciobanii care-si spijina usa pe portiera masinii ( cand nu sunt de fata ). Am mers pe toate categoriile de drum. La inceput pe drumuri proaste ( Brasov - Sibiu ) si acolo am luat o galma de pe drum aproape de Fagaras cu 90km/h, s-a auzit nasol de tot dar nu a patit nimic din fericire, al fel si cu santurile aviarei nesemnalizate. Acum merg mai rar cu ea si in general pe E60 care este perfect. Daca ai grija poti evita cam 95->99% din gropi si la cele ce nu se poate face nimic mergi incet peste ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca e oka masina pana acum (am 20k km intr-un an)

Singurele mici probleme ar fi ca mai sunt greierasi prin masina. Din pacate aste sunt drumurile la noi. Cand am fost in concediu in Germania, nici un sunet nu a scos masinta, cum am stat vreo 2,3 zile prin Tm, cum a inceput din nou sa suspine.... Asta-i tara noastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabia este sensibila la urmatoarele componente:

bielete stabilizatoare - schimbat vreo 3-4 pana acum, nu mai stiu. Am avut versiunile: C,D,F - acum stiu ca se ajunsese pe la I (2 am schimbat in garantie)

bucse brate - pus de cupra, dar probabil mai mergeau inca cele originale.

bucse bara stabilizatoare - pus mai mici, am bara stabilizatoare cu gulere de tefon - problema rezolvata insa la modelele mai noi

rulmenti - schimbat o bucata fata, pus FAG.

amortizoare spate curse - schimbate acum de curand. Originale Monroe pe ulei, pus bilstein b4 pe gaz.

Alti colegi au avut probleme cu rulmentii din capetele amortizoarelor fata.

Masina mea are 63kkm. De vreo 40kkm merg cu vara cu roti cu talon mai mic dar cu multa grija, nu stiu in ce masura poate fi considerat ca au afectat componentele intr-o masura mai mare. Cunosc cazuri cu probleme de suspensie mai mari si cu roti normale de tabla.

alte probleme:

traseu esapament schimbat, cel vechi ruginise complet (tine si de tipul motorului) - pus esapament de inox sport.

schimbat lant distributie pe motive de zornaila, nu neaparat de uzura.

senzor temperatura

schimbat amortizoare haion - nu este o problema, poate fi considerat un consumabil si depinde mult de utilizare.

restul de consumabile (ulei, filtre, placute frana fata, etc ... )

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Cum ti-ai dat seamca ca a ruginit traseul de la esapament ? Se auzea altfel masina sau la controlul periodic ? Schimbarea cat a costat, sau a mers la garantie(rugina) ? Cu noul traseu de esapament ai mai adaugat ceva HP la motor ?

Modificat de Drarkelf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabia Elite 1,9 SDi. 35460km pe bord. Elemente inlocuite pe ea: tamponul de motor dreapta (cel dinspre distributie), scotea un clinchet usor cand dadeam la viteze mici prin denivelari. Am mai schimbat un bec de faza scurta (H7) pe la 32000 si ieri unul de stop frana. Pe la 26.000km o broasca de usa stg fata si pe la 29000 un intrerupator pedala frana. Cam atat. Deocamdata bieletele antiruliu se tin bine, nu am jocuri in elementele de directie. Se prefigureaza in urmatoarele 2000km un schimb de anvelope fata si un schimb de placute frana. In rest merge de rupe.

Cheerz.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme : schimbat bieleta stabilizatoare ( nu si pe garantie la unii dealeri ) , dupa doar 15.000 km. In rest .... OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in aproape 36k de km singurele probleme au fost 2 seturi de becuri schimbate si o gramada de greieri prin masina, in bord si in usi, cand nu e geamul inchis/deschis complet si un scartait al geamurilor pe manivela datorat probabil prafului si faptului ca nu au fost folosite prea des. Volanul tremura usor probabil din cauza eternelor si fascinantelor cratere. Altceva nu stiu sa aiba si sper sa nici nu apara prea curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becurile de la stopuri au obiceiul de a se arde, mult mai des decat la orice alta masina detinuta de mine pana acum.

Ex. : intr-o perioada de aprox 1 an de zile am schimbat vreo 5 becuri la stopuri, asta la Fabia, in timp ce la alte marci (nu are rost sa spun care pt a evita polemici inutile) nu am schimbat decat 1 bec in 4 ani.

Insa, macar sa fie asta tot necazul si-n rest sa nu fie vreo problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai tot pus becuri proaste, te-ai zgarcit ... :) Mie mi-au murit instant becurile de la faruri :cheers: Am mers acasa cu cele de ceata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ti-ai dat seamca ca a ruginit traseul de la esapament ? Se auzea altfel masina sau la controlul periodic ? Schimbarea cat a costat, sau a mers la garantie(rugina) ? Cu noul traseu de esapament ai mai adaugat ceva HP la motor ?

Pai simplu, incepuse sa sufle, m-am uitat sub ea si am vazut ca nu se mai putea repara. Urma sa fac un drum mai lung si nu o reparasem inainte, la intoarcere aproape ca-mi cadea pe jos toba veche - cea mare. Am schimbat cu o borla de inox, directa, cu tot cu tzeava pana la intermediara si cu tip. Asta a fost acum 3-4 ani si a fost undeva la 6mil. Tot atunci am vazut ca si cea mica era gaurita, dar pe aia am sudat-o.

Apoi, anul trecut, m-a lovit unul usor in spate dar suficient incat mi-a impins traseul nou si rupt toba mica. Atunci m-am decis sa o schimb si am pus tot una de inox tot directa cu vreo 3 mil. Deci in total a fost vreo 9mil cu tot cu manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-au murit instant becurile de la faruri :)

asta am patit-o si eu de doua ori, restu' inca rezista :) (sper ca n-am cobit)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai tot pus becuri proaste, te-ai zgarcit ... :)

:RO flag:

Culmea e ca tot alea din fabrica se ardeau, stop frana, apoi pozitie pe stg, dupa o perioada scurta idem pe dreapta, si a mai fost unul dar nu stiu care dintre ele.

Eu am cumparat Osram, nu sunt cele mai bune dar nici ultimile nu sunt.

Pana acum m-a ferit Sfantul de becurile de far, sper sa ma fereasca si pe mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de ce? Ai ocazia sa iti pui "xenoane albastre" daca se ard alea de la faruri :)

Referitor la fiabilitate Fabia, sunt cateva jurnale de bord la Fabii cu 60-100mii km pe forum, merita cautat si vazut ce mai pica.

Majoritatea rulate in Romania. Din ce am observat eu, masinile dupa 2004 sunt foarte bune, marile probleme sunt rezolvate.... sper sa nu ma insel :RO flag:

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Problema cu becurile din pacate e o chestie generala la VAG. Am schimbat becuri intr-o veselie la Golf (intr-o veselie = vreo 5 in 2 ani, deci nu o tragedie, dar oricum...; doar becuri de pe spate, nimic de pe fata) iar Audi-ul il am de-o luna si-am schimbat deja un bec de pozitie :) Aia e, m-am obisnuit, merg la Peco iau motorina si becuri :RO flag:

2. Fabia lu' maica-mea are undeva la ~20k km, fara greierasi sau orice fel de probleme. Sper s-o tina tot asa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca sunt norocos. In aproape 5 ani de Fabie, doar 2 becuri de far :icon_thumright: Si in 2 luni de Octavie un bec de pozitie spate :icon_thumright: Am cumparat 2 seturi de becuri de rezerva, sunt pregatit ;)

Dati cu ochiul si pe http://skodafabia.info , este o lista de probleme sintetizata acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce tare. Si mie mi s-a ars becul stanga de pe faza scurta. CU ocazia asta le-am schimbat pe amandoua cu osram silverstar. Si se vede clara diferenta. CristiN poate sa confirme...ne-am intalnit cativa in fata la casa poporului, si am pus-o langa o fabia cu becuri OEM. Si Osramul sunt mai albe, si fac lumina mai puternica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

73.000 km, 1.9 SDI (ASY)

35-40.000 - contact rotitor airbag - nu mai stiu exact

55.000 / bielete antiruliu

becuri - 4 faza scurta, 1 faza lunga, 3 pozitie, o gramada stop frana.

In rest .... motorina, ulei, filtre si placute de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am adus-o din Germania anul trecut cu 87 000 km la bord si carte service in care era totul ok!Acum am 102 000 km (motor 1,4 AQW) si pentru ca o pregatesc de concediu , joi schimb la ea: bucsele de teflon(cica pe la brat, directie , habar n-am!) si un semering de la distributie care se umezeste.Plus , probabil placutele de frana.Mai imi face cateodata figuri sonda de temperatura; am mai schimbat un bec pe stanga spate si consumabilele normale!Lantul nu zuraie asa ca nu-l schimb!In rest...Doamne ajuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!