Jump to content

Pachet de drumuri grele


stefan_ieu
 Share

Postare recomandată

Relativ rara la masini noi... dupa ce se uzeaza amortizoarele este relativ des intalnita... Atat la Golf cat si la Bora...

Unii rad, dar cel care a schimbat 3 bai de ulei in 3 ani la Bora de 1.6, sigur nu o sa-si mai cumpere masina aia fara scut, si daca nu exista scut in oferta, migreaza la altceva.

Aaaaaaa... bine, nu pentru autobahn sunt facute scuturile... dar in Romania dupa ce iesi de pe drumuri nationale incepe veselia...

Si unul din avantajele lui Megane I facut in Turcia in 2000, in Romania, era chiar acest pachet de drumuri grele cu scut de otel care la Skoda Octavia nu il aveai la vremea aceea.

Ce este interesant, ca dintre toate Skoda, doar Octavia are scut de otel... Sa fie intr-adevar amplasat diferit GMP-ul pe Superb si Fabia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent de uzura amortizoarelor, gradul de aplecare al mashinii la franare tzine in primul rand de arcuri, prima elongatzie sau compresie fiind maxima. Amortizoarele intervin mai mult apoi, avand rolul de a opri arcul din a genera atat compresii/elongatzii ulterioare cat si de a tempera o reactziune brusca deci, in final, de a nu face mashina sa "tzopaie".

Posibil ca in viziunea designerilor fabia nu a fost o mashina gandita pt drumuri grele, o scurta analiza a sistemului de stabilizare este suficienta. Diferentza intre puntea fatza la octavia si cea de pe fabie este foarte mare, prima avand o structura mai rezistenta. Frecventza de schimb a bieletelor la fabie este destul de mare pe drumurile noastre. Sunt ele rele, insa totusi nu off-road.

Cred ca pt a face fabia o mashina fiabila pe off-road trebuie sa schimbi mai multe. Asa cum am spus, pachetul complet din fabrica pt drumuri grele implica alta bara de stabilizare, arcuri, amortizoare, tampoane la amortzioare. Degeaba ai un scut cu care tot vei da de pamant pana se da dupa burta mashinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat ca cei de la Skoda nu au gandit si o solutie adaptata pentru drumuri cum sunt cele frecvent intalnite in Romania. Pentru ca nu cred ca Romania este singura tara cu drumuri proaste in care se exporta Skoda Fabia. Asa ca nu ne ramane decat:

-sa conducem cu atentie sporita la bolovani si denivelari;

-cine se poate dispensa de 350 de euro pentru a-si proteja motorul de praf si de apa si pentru a beneficia de o insonorizare mai buna poate opta pentru scutul din fibra de sticla;

-dupa iesirea din garantie, se poate avea in vedere o adaptare off-road, asa cum arata Akebono, care ar putea sa includa si un scut metalic confectionat artizanal.

Presupun insa ca o astfel de adaptare (bara de stabilizare, arcuri, amortizoare, tampoane la amortizoare, scut metalic) va fi si destul de costisitoare.

So, drive carefully!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Michael: Nu e dracu' asa de negru...

350 euro? Exista varianta comandata la Skoda = 150 euro sau varianta service Avia = 10 milioane!

Altii vor suspensie sport, altii allroad... Varianta corecta = Audi All-Road! Parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai "ieftina" varianta ar fi sa o comanzi dinainte cu pachet de drumuri grele cu amortizoare si arcuri samd. Astfel teoretic ar trebui sa platesti eventuale diferentze. O adaptare ulterioara te face sa platesti pretz complet si ramai cu piese care pot sa dureze o viatza (bara, arcuri) insa care nu corespund scopului dorit. Cea mai cool este tot o suspensie activa setabila, gen low-rider, insa cred ca te costa mai mult decat mashina si nu stiu cat este de fiabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, ar fi costat cu 150 de euro in plus daca masina venea cu pachetul montat din fabrica. Drapar, la Avia (ca si la la Brady Trade sau Porsche) pretul corect este 14 milioane si ceva (pentru ca probabil nu ai luat in calcul manopera si TVA). Mai exact este vreo 11 milioane pachetul (cu TVA) si vreo 3 milioane (cu TVA) manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum spunea si Akebono, Fabia (si in general masinile de clasa mica) sunt facute pentru a merge cu ele in oras sau, cu motoare puternice (RS), pe drumuri intinse cu viteza mare. Probabil ca de-aia nu au facut pentru Fabia un scut metalic.

Despre preturi : cu siguranta scut artizanal (nu de fabrica) se poate pune si la mai putini bani in diverse ateliere. Dezavantajul fata de cel comandat de la Skoda e ca nu ai inaltatoare si practic iti micsorezi garda la sol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dezavantajul fata de cel comandat de la Skoda e ca nu ai inaltatoare si practic iti micsorezi garda la sol.

Nu sunt defel specialist in treburi din astea. Dar am citit tot pe un topic din acest forum ("Pachet drumuri grele"), la care se discuta despre pachetul de drumuri grele de la Skoda Octavia, cum ca ar fi totusi posibila montarea la arcuri a unor "bucse distantiere" care ar "inalta" masina si care ar face astfel ca garda la sol sa nu coboare prin montarea unui scut. Desigur, cu consecinta afectarii stabilitatii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand il prindetzi pe chid online, intrebatzi-l cum se simte mashina lui. El are pe g4 inaltzatoare si sigur testeaza stabilitatea din plin caci are un motor pe cinste. A postat si pe forum, trebuie cautat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru statisticieni: eu in 46kkm n-am reusit sa ating cu baia de ulei pe jos, deci din punctul meu de vedere Fabia chiar n-are nevoie de inaltzare.

TDI / SDI nu atat ca sunt motoare mai grele, dar au si baia de ulei mai joasa (motorul per total e mai inalt decat benzinarele) si de aia e mai mare problema la dieseluri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am 93.000 si nu am dat cu scutul.tre sa mergi mai atent.Asta este. Am intrebat cat costa pentru octavia pachet de drumuri grele.15 milioane mi-au zis.Ce-i faceti de banii astia.Pai inaltatoare si scut.Bun. Multumesc.

Inaltatoarele se pot pune de catre proprietar, cu ceva ajutor.Scutul, se cauta una bucata meserias, un bucata de otel de SIDEX :) si se monteaza sub masina,.Si tot nu face 15 milioane.Al dracului de hoti astia de la porsche!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dezavantajul fata de cel comandat de la Skoda e ca nu ai inaltatoare si practic iti micsorezi garda la sol.

Nu sunt defel specialist in treburi din astea. Dar am citit tot pe un topic din acest forum ("Pachet drumuri grele"), la care se discuta despre pachetul de drumuri grele de la Skoda Octavia, cum ca ar fi totusi posibila montarea la arcuri a unor "bucse distantiere" care ar "inalta" masina si care ar face astfel ca garda la sol sa nu coboare prin montarea unui scut. Desigur, cu consecinta afectarii stabilitatii...

Afectarea stabilitatii prin montarea pachetului de drumuri grele este o speculatie subiectiva emisa de nespecialisti...

Pachetul de drumuri grele este disponibil si pe alte masini ale grupului VAG, cu nume mult mai pretentioase decat Fabia...iar daca s-ar periclita stabilitatea masinii, nu s-ar oferi asa ceva, pt ca VAG e un nume mult prea cunoscut ca sa-si dea singuri cu firma in cap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fizica ne invatza ca ridicand centrul de greutate probabilitatea rostogolirii este mai mare, altfel poate s-ar monta si pe lamborghini pachet de drumuri grele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajungem la discutii de probabilitati, ar trebui sa ne mutam pe un forum de matematica-statistica...

Cand o sa avem o statistica cu nr de rostogoliri/rasturnari a Fabiilor dotate cu pachet de drumuri grele versus cele fara Pachet...o sa incep sa-mi fac probleme...

Pana una alta sunt convins ca cei de la Skoda aka VAG, au habar de legile fizicii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu, ca si altii, n-am reusit sa dau cu masina de pamant pina acum. Cred ca solutia nu este "pachet drumuri grele" ci evitarea cat mai mult a "drumurilor grele".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vreti sa aruncati bani fratilor, luati pachet drumuri grele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fizica ne invatza ca ridicand centrul de greutate probabilitatea rostogolirii este mai mare, altfel poate s-ar monta si pe lamborghini pachet de drumuri grele.
Absolut corect.

Conduc destul de des Octavia cu pachet drumuri grele. Nu am condus una fara acest pachet dar pot spune ca nu am curajul sa ma avant cu ea prea tare in unele viraje. Masina este stabila, dar da impresia ca este destul de ridicata.

Daca ajungem la discutii de probabilitati, ar trebui sa ne mutam pe un forum de matematica-statistica...

Cand o sa avem o statistica cu nr de rostogoliri/rasturnari a Fabiilor dotate cu pachet de drumuri grele versus cele fara Pachet...o sa incep sa-mi fac probleme...

Pana una alta sunt convins ca cei de la Skoda aka VAG, au habar de legile fizicii...

Nu cred ca are nici un sens acea statistica, cei care isi iau masina cu pachet drumuri grele fac asta cu un scop: vor merge pe drumuri proaste, deci nu vor "alerga" la fel de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in opinia celor de la Avia Motors drumuri grele inseamna drumuri cu praf, noroi, apa...adica drumurile tipice din Romania...

Si scutul respectiv-din fibra de sticla- isi propune sa protejeze de astfel de probleme...si nu bolovani si alte chestii de off-road.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca inaltarea masinii o face mai vulnerabila la rasturnari. Insa cat de mult? Tineti cont ca masinile de acum 20-30-40 de ani aveau altundeva centrul de greutate. Si alta stabilitate a aderentei. Deci nu erau probleme. Evident ca o masina fara acest pachet e mai stabila. Dar unde se rastoarna o masina? La 20-30 grade viraj brusc la 160 km/h? Sau ? Nu stiu sa spun exact dar se poate calcula sau simula pe comp. Asta ca sa nu faci terci o masina pentru a dovedi ceva usor de facut pe calc. Daca vreti super-sport, renuntati la comfort si siguranta baii de ulei, daca vreti invers renuntati la super-sport. Daca nici una nici alta luati bani multi si cumparati Porsche Cayenne. Mai mult nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur este la latitudinea fiecaruia sa aleaga ce este mai potrivit scopului sau. Initzial cand am inceput sa coduc fabia mi se parea o mashina extrem de rigida, chiar prea rigida pt stilul de mers cuminte, dar in momentul cand doresc sa trag mai mult de ea, fara sa merg cu viteza de 160 km/h dar sa iau niste viraje mai stranse am impresia ca se inclina destul de mult ... mai mult decat mi-ar placea. Cum a spus si andrei sport <> confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca m-am dat si eu cu fabia in w/e si pot sa va spun ca mi s-a parut mult mai stabila decat octavia. si pot s ava spun ca in locuri unde cu octavia merg cu viteza I ca sa nu dau cu burta de jos (in conditiile in care am pachetul de drumuri grele), cu fabia am mers cu a II-a fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabia este/pare mai stabila fatza de octi pentru ca fiind o mashina mai mica si mai ushoara au fost necesare suspensii mai tari sa o tzina pe shosea. Aceeasi senzatzie am avut-o si eu prima data dupa ce mersesem cu octi, felicia si alte mashini. Acum insa ca m-am obisnuit mi-ar placea o suspensie putzin mai dura mai ales ca s-au reparat drumurile, insa odata ce ajungi pe drumuri traditzionale itzi clantzane dintzii de te saturi chiar si cu suspensia stock. Echipament low-rider trebuie :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fabia sedan fara pachet de drumuri grele si am fost in weekend cu ea la munte, la poiana regala in sinaia. Am mai fost cu un amic cu o Solenza. El urca cu a I-a si era pe la mijlocul drumului, cand eu ajunsesem deja in poiana. Urcat cu a 2-a si pe drum foarte, foarte denivelat. Sunt multumit de cum se comporta pe astfel de drumuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la compromisul sport,siguranta <-> comfort as avea ceva de zis:

Proiectantii sunt niste cam ... ... limitati. (iar imi face voinea observatie daca le zic altfel)

Nu-mi sariti toti in cap, ci pe rand. :D

Noi vrem masina cat mai lipita de sosea si inclinare laterala si longitudinala cat mai mica. Prea mult lateral -> risc rasturnare, prea mult in fata -> scade eficienta franarii, prea mult in spate ->scade eficienta demarajului la viteze mici.

Pentru a limita inclinarile s-au facut suspensii tari, sport. Ele nu au confort. Si restul povestii il stiti.

Acesti constructori ar trebui sa impace capra si varza in felul urmator: suspensii tari, rapide si pentru confort suspensii in scaune. Ca rosiile si cartofii din portbagaj sau bagajele pentru la mare nu protesteaza. Doar rinichii si alte componente ale omului se mai supara la alea sport.

Parere mea (hac!! :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!