Jump to content

Pachet de drumuri grele


stefan_ieu
 Share

Postare recomandată

M-am cam decis pe o Fabia HTP (sper sa imi accepte astia dosarul si sa nu ma razgandesc eu pana saptamana viitoare :scratch: ).

Este totusi cineva pe aici care imi poate spune cum e cu pachetul de drumuri grele? Dealerul Brady Trade mi-a spus ca pachetul drumuri grele inseamna inaltatoare si un scut din fibra de sticla. Am sunat la Service la Avia Motors si mi-au spus ca de fapt pe Fabia nu se pun inaltatoare ca la Octavia si ca scutul din firbra de sticla e pus din standard iar pachetul de drumuri grele implica doar inlocuirea lui cu unul din otel. Nici nu mai stiu ce sa cred. Care v-ati uitat pe sub masina sa imi spuneti si mie cum e? Ca nu mai inteleg nimic din ce spun astia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am luat masina acum doua zile. :salut: Fabia MY 2005 nu are scut la baia de ulei! :scratch: Scutul Skoda din pachetul "drumuri grele" este din fibra de sticla groasa. Aceeasi dealeri din Buc. pe care i-ai contactat iti vor spune ca nu este necesar si nici nu au avut masini cu baia de ulei sparta (in conditii de mers urban). :? Parerea lor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat tu sub masina si ai vazut ca nu e scut? Eu inclinam (si imi doream :scratch: ) sa-i cred pe cei de le Service Avia ca doar sunt la service...

Cum ti se pare motorul? La zgomot ma refer. Cam am mai pus intrebarea nu iti venise masina.... Mie la drive test imi parea ca face ca un diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compar cu DSN avuta anterior: face zgomot mai putin, cu o tonalitate mai infundata si intr-adevar aduce a diesel. Am citit pe undeva pe forum idei de antifonare cu pasla dar mai studiez... Inca nu ma deranjeaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot de la Service Avia prin telefon :

"Pachetul de drumuri grele include si o pasla de antifonare pe capota motorului, dar la modelul Elite ea vine in standard...."

Uita-te te rog sub masina si spune-mi daca ai ceva ce aduce a scut pe acolo....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat tu sub masina si ai vazut ca nu e scut? Eu inclinam (si imi doream :lol: ) sa-i cred pe cei de le Service Avia ca doar sunt la service...

Cum ti se pare motorul? La zgomot ma refer. Cam am mai pus intrebarea nu iti venise masina.... Mie la drive test imi parea ca face ca un diesel.

In configuratie standard Fabia NU ARE scut sub motor (nici de plastic/fibra nici de otel). Este numai optional. Ceea ce se afla sub motor la fabiile standard fara scut sunt niste mici bucati de plastic pe laterale, care nu se unesc ca sa acopere baia de ulei si care nu se pot numi in nici un caz scut.

Am fost la Avia la magazia de piese de schimb si am intrebat daca pot cumpara un scut de otel pt Fabia. Magazionerul mi-a spus ca nu exista de otel pt Fabia si mi-a aratat niste scuturi de fibra de sticla cam la 9 mil lei+manopera.

Legat de "zgomotul ca de diesel" - acesta este prezent dar numai in exterior si numai la relanti. Din interior nu se sesizeaza dieselul. In interior se simte un fel de mormait/uuuit cu care te obisnuniesti cu timpul si care capata uneori nuante placute sport, mai ales cand o turezi pt reprize mai bune. Asta este impresia mea, poate si pt ca la mine a venit cu blana sub capota din fabrica.

Legat de comparatia cu demaraj SLZ eu cred ca motorul+cutia la Fabia sunt net superioare dar nu neaparat mai economice la consum. Chiar as vrea sa fac o "***" cu o SLZ chiar cu dinozaurul meu Combi. Cred ca as castiga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca nu v-am batut la cap prea tare cu scutul, dar speram si eu sa fie adevarat ce imi spunea tipul de la servie. Ar fi fost frumos......

Despre zgomot..... eu l-am auzit cand am condus.

Referitor la putere, nu sunt asa speriat. Vin de la o berlina veche pe gaz la care acceleratia foarte rar ma supara, asa ca nu-i un bai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatiile referitoare la scut: Fabia MY 2005 NU ARE scut (in stil Dacia, cu acoperirea baii de ulei)! De asemenea nu are nici pasla la capota pentru antifonare!

Scaevola (mai vechi in domeniu) ti-a confirmat cele spuse de mine si a subliniat ceea ce eu de-abia descopar! Alegerea iti apartine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus si la Porsche o intrebare si evident am primit un raspuns diferit. Le pun pe toate 3 aici ca eu nu mai inteleg nimic :

a) Brady : Fabia nu are pachet drumuri grele (nici un fel de scut). Pachetul presupune : inaltatoare + scut din fibra de sticla.

B) Avia : Fabia Elite are deja scut din fibra de sticla. Pahctul drumuri grele presupune doar inlocuirea cu scut metalic. Nu se pun inaltatoare pe Fabia deoarece isi pierde stabilitatea

c) Porsche : Fabia nu are scut. Pachetul de drumuri grele presupune alte arcuri, alte suspensii (care ii ridica garda la sol) si scut metalic.

Chiar ca m-au ametit complet.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a) Brady : Fabia nu are pachet drumuri grele (nici un fel de scut). Pachetul presupune : inaltatoare + scut din fibra de sticla.

B) Avia : Fabia Elite are deja scut din fibra de sticla. Pahctul drumuri grele presupune doar inlocuirea cu scut metalic. Nu se pun inaltatoare pe Fabia deoarece isi pierde stabilitatea

c) Porsche : Fabia nu are scut. Pachetul de drumuri grele presupune alte arcuri, alte suspensii (care ii ridica garda la sol) si scut metalic.

Depinde de "priceperea" fiecaruia... :colors: Varianta reala este a).

Pt. a te convinge de dotarea normala, du-te la showroom, baga-te sub o Fabia Elite si ... o sa-i vezi direct motorul!!! :-o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic inaltzarea ar trebui sa afecteze stabilitatea in curbe pentru ca centrul de greutate se ridica si se muta spre spatele mashinii. Din cate stiu eu, inaltzarea se face numai pe fatza, nu cu mult insa vreo 2cm tot se ridica nasul. Daca esti amator de luat curbe fara frana, mai in fortza, atunci probabil nu o sa-ti placa inaltzare fara intarirea barei stabilizatoare. Caroseria la fabie se torsioneaza oricum destul de mult, de aceea o bara intre amortizoare gen Ibiza Cupra ar fi utila. Desigur aceasta merge in paralel cu o bara inferioara pe fatza si eventual una pe spate, dar prezentza inferioarei elimina scopul pachetului de drumuri grele, intrucat introduce probleme de "trecere".

Despre inaltzare chid poate sa-ti spuna mai multe, el are asa ceva pe g4. de altfel in semnatura el a declarat mini SUV :ok:.

Principala protectzie care apare este la baia de ulei, dispusa destul de jos si expusa, de altfel, la fabie. nu am vazut un astfel de scut, insa nu cred sa ajunga sa acopere si catalizatorul, care este un pic mai jos si nu acopera complet canalul in care se afla traiectul de esapare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit aici pe forum si despre pachetul de drumuri grele de la Skoda Octavia. Dar acela este metalic. De aceea, v-as intreba daca merita sa dai 350 de euro (inclusiv manopera si TVA) pentru un scut din fibra de sticla (mai putin rezistent decat cel metalic), mai ales ca inteleg ca tot nu realizeaza o protectie totala (si se pune si problema stabilitatii). Cu alte cuvinte, este el in stare sa protejeze, de exemplu, baia de ulei in cazul unui bolovan mai serios? Dealerii iti spun ca nu e cazul sa iti pui un astfel de scut, ca nu au avut probleme cu Fabia, ci mai degraba cu Octavia, dar, asa cum observa cineva aici pe forum, asta e parerea lor...

P.S.: Akebono, nu iti fa nici un fel de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Multzumesc de intzelegere.

Dintr-o eroare de a mea, postul lui Michael a fost editat (suprascris) cand nu era cazul. Imi cer scuze, pentru acest eveniment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Analizand raspunsurile tuturor dealerilor(ce au comun) si luand in calcul si raspunsul cuiva care a spus "m-am uitat eu sub masina cu pachet drumuri grele si avea...." am ajuns la urmatoarea concluzie :

- scutul e din fibra de sticla dar cu schelet metalic

- nu acopera tot motorul - practic sunt 2 scuturi - probabil tocmai catalizatorul de care vorbea akebono e neacoperit

- nu sunt puse inaltatoare ci sunt arcuri si amortizoare mai tari si de-aia se inalta

- se inalta doar pe fata

Concluzie personala : m-am hotarat sa nu-l mai comand.

PS: Daca il iei din fabrica te costa ~150E. De-aia vroiam cu disprerare sa stiu in ce consta. Daca il pui ulterior te costa dublu si nici nu ii schimba arcurile si amortizoarele, ci pun inaltatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt inclinat sa cred ca nu merita 350 euro pentru un scut de fibra de sticla. Dar stau si ma intreb de ce pentru Fabia se face numai un astfel de scut, si nu si un scut metalic. Este oare vorba de greutatea acestuia?

In alta ordine de idei, romanul este deosebit de inventiv. Din cate stiu (destul de vag), sunt si ateliere care produc astfel de scuturi. Dar inca nu am auzit ceva concret legat de un scut metalic pentru Fabia. Si ma mai intreb, daca as reusi sa gasesc o oferta de confectionare a unui astfel de scut (metalic), oare as putea avea apoi probleme in service cu garantia autovehicolului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista se pare componente de pachet de drumuri grele ( arc + amortizor + opritor de cauciuc pt amortizor ) si pe spate pt fabia.

Practic sunt trei seturi mari de suspensie: heavy duty/normal/luxury.

In fiecare set exista cateva tipuri de amortizoare si mai multe tipuri de arcuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin amabilitatea Avia Motors am aflat urmatoarele informatii referitoare la pachetul de drumuri grele pentru Skoda Fabia (precizez ca am intrebat daca imi pot monta un scut metalic):

"Skoda Fabia este un autoturism de oras si prin urmare este conceput pentru rulare pe sosele. Daca la Octavia I pachetul de drumuri grele (scut metalic si inaltatoare fata) are rolul de a mari garda la sol si de a proteja baia de ulei contra loviturilor, la Fabia, garda la sol este destul de mare iar motorul si cutia de viteze sunt suficient de bine asezate ca sa nu poata fi lovite in caz ca rulati pe drumuri cu denivelari. Prin urmare pachetul de drumuri grele la Fabia este compus doar din scut, un scut cum probabil stiti dintr-un material plastic rezistent care are rolul de a proteja tot spatiul de sub capota impotriva prafului sau apei, avind si rol de isonorizant. Nu aveti de ce sa-i puneti scut metalic, daca e sa loviti ceva o sa loviti mai intii puntea de fata.

Daca totusi insistati, trebuie sa stiti ca orice accesoriu neoriginal montat pe autoturism are implicatii asupra garantiei (pentru ca vorbim de scut, de exemplu gauri care probabil trebuie facute pe diverse componente pentru fixare, afectind astfel structura acestora). Noi ca dealer nu va putem recomanda decit montajul accesoriilor originale. Iar dvs. atit timp cit aveti autoturismul in garantie trebuie sa stiti ca nu puteti monta accesorii neoriginale fara sa afectati garantia".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am inteles ceva...

In conceptia celor de la Avia Motors...Octavia 1 nu este conceputa pt rularea pe sosele, deci are nevoie de scut metalic si inaltatoare fata?Iar Fabia e destinata rularii pe sosele, deci prin urmare nu are nevoie de scut metalic ci doar din plastic.

Si tot ei continua cu aberatiile...Pachetul de drumuri grele este compus doar din scut de plastic care de fapt protejeaza impotriva prafului si a apei si are un rol de isonorizare....

PAI DE CE II SPUNETI PACHET DE DRUMURI GRELE ATUNCEA?

ASA VA INVATA MARKETINGUL SA PROSTITI LUMEA?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAI DE CE II SPUNETI PACHET DE DRUMURI GRELE ATUNCEA? ASA VA INVATA MARKETINGUL SA PROSTITI LUMEA?

Din punctul meu de vedere, reprezentantul Avia Motors a fost suficient de amabil sa ma lamureasca. Si a reusit sa o faca. Daca ai o problema lingvistica legata de denumirea pachetului respectiv (in cazul Fabiei, ca "masina de oras", drumuri grele inseamna probabil drumuri cu praf, apa si, de ce nu, si noroi), nu ai decat sa iei legatura cu oricare dintre dealerii Skoda din Bucuresti (Porsche, Avia Motors, Brady Trade). Toti numesc pachetul respectiv pachet de drumuri grele.

In alta ordine de idei, cine doreste neaparat isi poate monta si scut metalic. Exista ateliere care confectioneaza "artizanal" astfel de scuturi, la un pret mai mic decat cel pentru "pachetul de drumuri grele" original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si Octavia nu e masina de oras...nu circula pe sosele...probabil ca circula pe drumuri forestiere...si ii trebuie scut de otel.

Nu ma legam de Avia decat pt fraza cu Fabiile care merg pe sosele spre deosebire de Octavia 1...care merge prin aer sau pe sub apa...whatever...

Stiu ca toti dealerii folosesc aceeasi terminologie dar macar sa se puna de acord intre ei si sa nu serveasca explicatii puerile de genul..."Fabia,...spre deosebire de Octavia..."

Trebuia sa spuna: D-le, Octavia e mai scumpa si are disponibil scut de otel plus inaltatoare...

Fabia e mai ieftina deci si solutiile sunt mai ieftine...vezi scut de plastic si fara inaltatoare...

Atunci intelegea toata lumea ca ofertele sunt diferite pt ca masinile sunt diferite...pt ca in fond toate Skodele merg pe aceleasi "sosele"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Superb este mai scumpa decat Octavia si are pachetul de drumuri grele compus tot din scut de plastic...

Deci in Octavia au vazut masina de firma, de tavaleala... si cum Megane I avea standard scut de otel, au sarit si ei cu oferta.

La Bora de 1.6 din 2000, la frana brusca, masina se apleca de fata puternic si daca erau denivelari lovea frecvent cu baia de ulei in drum... deci era nevoie de scut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci in Octavia au vazut masina de firma, de tavaleala... si cum Megane I avea standard scut de otel, au sarit si ei cu oferta.

La Bora de 1.6 din 2000, la frana brusca, masina se apleca de fata puternic si daca erau denivelari lovea frecvent cu baia de ulei in drum... deci era nevoie de scut...

Cu riscul de a fi banat, dezonorat, sters de pe liste, etc nu ma pot abtine sa nu fiu total offtopic si sa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ... multzi contemplam minunatzia de explicatie legata de pachetul de drumuri grele.

Octavia asa cum vine mi se pare mai inalta decat fabia. Fara a afecta garantzia ar trebui ca pe modelul scutului de plastic sa potzi face scut de otzel. Acum depinde cat de mult reuseste cel de plastic sa acopere organele fabiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O explicatie primita de la dealeri si care are o oarecare logica este ca pachetul drumuri grele se pune in general pe motorizarile diesel mari. Motorul este mai greu => masina se lasa mai jos (garda) + la gropi se "afunda" mai mult => e bine sa pui scut si amortizoare intarite. Iar Fabia se vinde foarte putin in varianta 1.9 TDI (nu stiu cat de greu e SDI-ul).

Oricum, se pare ca scutul din fibra are un grilaj metalic, asa ca nu e chiar frectie la picior de lemn. Dar am hotarat sa nu-l mai comand deoarece se inalta masina doar pe fata si parere mea e ca i-ar afecta stabilitatea in curbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pachetul de drumuri grele trebuie sa se poata pune pe o mashina indiferent de motorizare. Stabilizarea unui "nas" mai greu se face din suspensie si montantzi. Cazul franarii puternice pe un drum cu bolovani ce ar putea lovi mashina pt ca aceasta se apleaca foarte tare este o situatzie relativ rara.

Cu octavia 4x4, inaltzare, plus scut metalic probabil au incercat sa ofere ceva in segmentul offroad, similar cu a6 allroad, volvo cross-country subaru forester. Cat de mult au reusit este discutabil.

Iar faptul ca TDI pe fabie se vinde rar, este o situatzie doar in tzara noastra. In DE este plin de elegance TDI iar pe briskoda baietzii se dau 95% cu v :shock:. S-ar putea ca per global motoarele TDI/SDI ( ambele mari si grele ) sa fie mai multe decat cele pe benzina pe fabii.

Iar sa te asteptzi din partea clientzilor de TDI sa fie linistitzi cand vor da cu mashina de pamant pt ca sunt in minoritate ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!