Jump to content

Climatronic Nebun


Alextz
 Share

Postare recomandată

La Octy mea climatronicul parca a inebunit: daca dau drumu la masina si il tin pe Auto la 20C baga o ventilatie la inceput excelenta(lucru normal), apoi dupa 5 min ajunge la viteza 3-4 de ventilatie, ei aici incepe problema, aceastra treapata 3-4 corespunde ca viteza cu treapta 1 in mod normal. Daca variez manual viteza de ventilatie, ea se modifica dar la viteza maxima e exact ca viteza 2 in realitate. Daca pun LO la temperatura, viteaza de ventilatie isi revine miraculos, adica la maxim chiar e maxim si asa mai departe. Daca de exemplu la 20C ca sa se faca racoare bag treapta 5-6 la LO ag treapta 1-2 si in realitate e cam aceeasi viteza.

Nu mai inteleg nimic, asa ca am facut o scanare: ZERO ERORI. Totusi urmarind Measuring Blocks apoi intrand in meniul de diagnoza am observat canalul 45 ca arata -99.9 C. Am cautat pe forum, si am aflat ca la AUDI asta inseamna temp interioara, dar pentru SKODA nu stiu inca ce inseamna. Mentionez ca am Climatronic 2.0.

Ce naiba poate sa aiba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce descrii tu pare a fi o eroare de detectie a temperaturii interioare, fapt ce da peste cap reglarea corecta a treptelor de ventilatie. Daca ai putea fi un pic mai explicit in descrierea fenomenului poate s-ar putea face o diagnoza mai precisa.

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca e foarte ciudat de inteles. Si eu cred acelasi lucru, dar de ce nu-mi da nici o eroare pe scanare? Totusi sper ca s-au gandit si cei de la Skoda ca o temperatura de -99.9C nu poate fi atinsa.

Ce senzor detecteaza temperatura interioara? Si poate ma ajuta cineva cu locatia sa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Seat este localizat in spatele grilei perforate de desupra afisajului de climatronic, la Skoda...

Nu da eroare pentru ca nu neaparat este defect ci doar nu poate face o determinare corecta ( o fi incarcat de praf..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea ramane....de ce primele 5 minute totul functioneaza bine? Se poate ca acest senzor dupa 5 minute sa dea informatii gresite? Daca am stii ce valori returneaza si l-as masura poate mi-as da seama daca functioneaza sau nu....

LE: am bagat un ochi si aici: http://www.ross-tech.com/vag-com/download/...1Ux-907-044.lbl si la pozitia 10.4 010,4,Coolant,Temperature,-99.0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu intamplarile ciudate, pentru ca am sesizat exact cum se intampla problemele azi pornind masina de vreo 2-3 ori si stand pana se intampla problema.

Daca pornesc masina si in interior este f cald (afara 34-35 grade masina stand in soare ~2-3 ore) aerul este setat pe AUTO cu 20C, imediat el se duce la treapta maxima 7 si baga aer cu un debit corect. Cat timp ma deplasez sau stationez cu ea dupa aceasta pornire totul merge perfect pana cand viteza de ventilatie scade automat la nivelul 3 pentru ca in interior deja s-a facut racoare. In urmatorul moment ventilatia creste la nivelul 4 dar in interior debitul de aer este considerabil mai mic decat cel in cazul in care ventilatia reala ar fi pe treapta 1.De aici orice nivel de ventilatie sau temperatura aleg in afara de LO ventilatia merge maxim cu debitul aproximativ egal cu cel de pe nivelul 2 de ventilatie, auzindu-se si un zgomot foarte ciudat(un vuiet). Si daca schimb pe ECON trecand prin orice temperatura aceeasi problema aici chiar pe LO.

Daca trec din nou pe LO dar cu ECON scos(compresor pornit) dintr-o data ventilatia isi revine.

Am facut un output test cu Vag Com la a carui final se aude un zgomot clar continuu de actuator.

Dupa parerea mea, si din tot ce am testat cred ca este o clapeta de aer defecta, dar nu-mi dau seama care.

Maine ma duc la specialisti si sper sa aflu exact ce se intampla la masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Imi aduc aminte ca am avut si eu probleme cu debitul de aer pe care il baga climatronicul.

Initial am dat modulul jos si am demontat capacul din fata.Am gasit senzorul de temperatura pentru habitaclu super imbacsit de praf.Acolo, in fata senzorului, este un mic ventilator care aspira aer (+praf bineinteles) si il refuleaza direct pe senzor.

Dupa ce am curatat totul pe acolo, s-a simtit o modificare dar tot nu era normal.

Am verificat filtrul de polen. L-am gasit plin de praf si... UMED!!! Nu imi explic nici acum de ce s-a udat, dar imediat dupa ce l-am scos, climatronicul a inceput sa functioneze normal. Saracul nu avea de unde sa traga aer ca sa-l bage in masina!

Nu strica sa verifici si filtrul de polen!

Succes!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina baga pe Lo aer cu debit corect. Deci nu sunt probleme de filtru de polen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma schimbarea filtrului de polen si o reumplere a instalatiei cu freon au rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se intampla ceva ce nu imi convine. La relanti se intampla urmatorul fenomen: se decupleaza clima si baga aer de afara, urmand ca dupa cateva secunde sa isi revina si sa bage din nou aer rece. Acest ciclu se repeta atata timp cat stau pe loc. In timpul mersului totul este ok. Este normal? E vreo setare pe care o pot face? E chiar aiurea ca afara sa fie 40 de grade, iar eu sa ma clocesc la semafor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o problema frecvent intalnita in ultima perioada.

Exact aceasi problema am avut-o si eu, am facut o scanare cu vag-com si am constatat un defect pe:

Address 08: Auto HVAC

Part No: 3B1 907 044 J

Component: CLIMATRONIC B5GP 0005

Coding: 17000

Shop #: WSC 59902

1 Fault Found:

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-00 - -

Adica senzorul de presiune de la condensator.

L-am cumprat cu 300 ron, se monteaza foarte usor si am rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, strab1, pentru raspuns. Chestia este ca am fost la tester si nu mi-a gasit nicio eroare. Ma voi duce totusi in alt loc, unde stiu ca fac treaba buna si voi posta aici solutia. S-auzim de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut baieti,

Am si eu o problema in genu asta la Transporter, de cand am cumparat masina aerul a mers 5 minute si apoi nu mai mergea, peste ceva timp isi revenea iar 5 minute.

Acum am fost la niste "specialisti" si mi-au curatat instalatia mi-au completat freonul cu 100 ml si ulei la compresor nu avea deloc, au completat 14 ml, acum ma urc in masina baga aer 5 min si apoi se deconecteaza iar. Unii spun ca este compresorul ca a mers mult, alti spun ca s-ar putea sa fie un senzor pe la radiator sau ceva de genul asta. Acum dupa ca am facut treaba asta se aude la ventilator in fata un clanc la 10-15 sec ca si cum ar vrea sa cupleze ceva. La drum lung am vazut ca merge continuu aerul, acum va rog spuneti o parere sau vreo sugestie si voi ca eu nu stiu ce unde sa mai merg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand stai pe loc si ai Ac cuplat, ventilatoarele de la radiator functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand stai pe loc si ai Ac cuplat, ventilatoarele de la radiator functioneaza?

Da merg, dar m-i se pare ciudat ca stau numai pe o viteza, adica nu mai pleaca pe alta treapta ca la alte masini, plus de asta cand merg la drum lung imi baga continuu.

Azi am fost sa bag furtunul cu presiune pe radiatoare, am scos mizeria dintre radiatoare, si tot degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna. Eu am urmatoarea problema cu climatronicul la un TOURAN 1.6FSI: chiar daca afara sunt 30 grade, iar in masina sunt vreo 40, clima imi baga aer fierbinte iar cind dau clima la rece(LO) imi baga aer rece. La o diagnoza nici o eroare, dar senzorul de temperatura interioara arata doar 9 grade.

CARE E PROBLEMA SI CUM O REZOLV?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu o problema cu climatronicul. In momentul cand pun contactul, in dreapta jos se aude un pacanit..si se tot aude si dupa ce dau cheie. In momentul cand apas butonul de recirculare pacaneala dispare. Care ar fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorasul (servomecanismul) de la recirculare defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e scump tare? se inlocuieste usor? ca mi-e groaza de meseriasii romani :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare! Al meu climatronic e si mai turbat : de ceva vreme nu mai am caldura pe partea dreapta. :) Bineinteles la scanarea Vag Com nu da nimic aiurea... Acum citeva saptamini am montat un subwoofer(dehh..) si in spatele player-ului din bord mi-au montat un modul extern pt iesirea woofer-ului. In acea zona sunt ceva clapete / motorase care ar putea fi impiedicate sa lucreze corect de acest nou device? Mentionez ca am schimbat deja filtrul de polen, masina a circulat doar cu antigel,(deci varianta cu radiatorul infundat pica) iar debitul de aer este corect in ambele zone. Masina este un VW Jetta 1,9TDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa traiti!:) Intreb si eu pentru ca am incercat in fel si chip sa imi dau seama de cum functioneaza cli"S"matronicul(la masina mea,un g4 azd).In timpul verii daca dadeam pe auto pleca si compresorul(crestea turatia)...acum daca dau pe auto(e frig afara) nu pleaca compresorul(normal,zic eu).Dar dau temperatura la 16grade(sau care e cea mai mica),scrie ECON,apas pe ECON si nu mai scrie nimic(nici auto nici econ),dau ventilaoarele la a 5-6a [cenzurat]....dar nu vad cresterea de turatie(care e insotita de pornirea compresorului) cum era vara.S'a stricat compresorul,sau e normal iarna sa nu porneasca in nici un fel compresorul de aer.Multumesc anticipat!

PS:Poate este vreun document care lamureste functionarea,dar nu l'am gasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit ca pe frig nu porneste (clima sau ac, nu mai stiu exact, defapt nu stiu pentru ce masini sau sub ce temperatura nu mai porneste, am citit pe un topic...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,si eu am vazut ca a zis nenea Sharanel ceva cum ca sub +4grade nu functioneaza.Astept sa vad daca e asa,ca azi nu prea am prins temperaturi peste 4grade(doar apropiate).Mersi oricum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata...azi am prins 7 grade cu PLUS :)....compresorul a pornit."Mister" elucidat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am si eu o probleme cu clima,a luat-o razna ,la o temp de 20 grade oxcileaza aerul suflat ,si nu numai,baga ba rece ba cald nu conteaza pe unde dirijez ,si cu motorul pornit si oprit nu conteaza,eroare am verificat si nu am "444 00"imi arata .

Daca dau pe lo sau pe hi nu mai oxcileaza si baga constant.ce ar putea fi? ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!