Jump to content

Apa/condens in ulei


ygor
 Share

Postare recomandată

nu inteleg.... daca intra pe la servo.... cum ajunge in ulei...pompa de vid e separata de motor....si daca ar fi fost vid din admisie...ar fi intrat in pistoane.....

Pompa tandem (vacuum + motorina) se unge cu ulei. Cum, necum, pe acolo a intrat apa care facea balta in compartimentul cu bateria, servofrana si gura de aspiratie pentru climatizare. Persoana care a avut problema asta la un Passat 2004 mi-a spus ca a fost alarmat cand s-a trezit cu apa aspirata in habitaclu prin tubulatura de aerisire. Filtrul de polen era imbibat ca un burete iar compartimentul bateriei era plin de apa. A scos bateria si a curatat gaura de scurgere de dedesupt de frunze, lemne, pamant etc. Toate bune si frumoase iar motorul mergea normal. Anul urmator (toamna 2006), dupa o alta perioada ploioasa, a inceput sa simta pedala de frana mai tare si a dus-o la service unde au constatat ca servofrana era ruginita si gaurita iar in baia de ulei era apa (nu stiu cantitatea). Concluzia data de acel service a fost ca apa fusese aspirata prin gaura aparuta in tabla servofranei iar prin pompa de vacuum a ajuns in baia de ulei. Toata afacerea l-a costat o noua servofrana si un schimb de ulei. Omul de la service i-a marit diametrul gaurii de scurgere in speranta ca nu se va mai repeta accidentul. Trist dar adevarat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ygor

    21

  • I_am_Stealth

    12

  • Mircea Nuta

    7

  • C o s m i n

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Azi motorul a fost pornit, a pornit la sfert de cheie, fara aburi, fara fum. Totul ca si cum ar fi perfect. L-am rulat aprox 4 ore, si nimic. Proprietarul jura ca n-a facut decat sa conduca masina, problema e ca nici acum nu stiu de unde provine apa. Ramane sa verific saptamanal motorul, dar, dar iese ceva la iveala.

apa a intrat in motor din servofrana ..am patiti si eu aceeasi treaba..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o intrebare: acest lucru se poate intampla numai la Passat sau si la Golf IV (sau altele din gama VAG)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la Golf ai vazut unde e servofrana si ce ai in compartimentul ala unde sunt scurgerile? Deci, NU. In cel mai rau caz intra apa in habitaclu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Daca masina merge normal dar nivelul uleiului a crescut constatandu-se ca este antigel in ulei tot termoflotul este suspectul sau in acest caz este garnitura de chiulasa .

Multumesc

Modificat de C o s m i n
mutare in topic corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faci cumva drumuri scurte cu masina, astfel incat motorul nu apuca sa se incalzeasca bine?

Termoflotul nu e.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar din contra , dimineata plec la servici (18km) si ma intorc pe la ora 14. Azi am dus termoflotul la verificat si intradevar nu este acesta baiul . Urmeaza desfacerea motorului , sper sa nu am surprize foarte mari :vaidecapulmeu:

Se pot face ceva teste pentru a rezulta ca intradevar este ceva problema in motor sau singura posibilitate este desfacerea motorului si atunci se va vedea ce si cum .

Mersi

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar desfacerea motorului, din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok , mersi Cosmine . Am comandat deja garnitura de chiulasa + prezoanele . Luni incepe mecanicul sa desfaca motorul sa vedem ce este pe acolo .

Dupa rezolvare revin cu ceea ce a fost .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata . Garnitura de chiulasa a fost cu problema . S-a schimbat garnitura + prezoane , spalat motorul si sistemul de racire , ulei nou ,filtru ulei nou , antigel nou .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

In primul rand vreau sa imi cer scuze daca am deschis topicul in plus dar am cautat si nu am gasit nimik legat de problema mea care este: masina a stat destul de mult pe dreapta fara sa fie pornita (cam 2 luni), cand am pornit o prima data a pornit dar in max 30 de sec s a oprit fara sa o mai pot porni - ideea este ca aveam furtunul (acel cot) de la intrarea in EGR desfacut era bagat la locul lui dar nu de tot si am observat ca curgea apa pe acolo - am uscat am pornit din nou si surpriza suvoaie de apa au curs de pe acel furtun (cel putin un litru) asta a fost doar inceputul petru ca cu acel furtun de la intrarea in EGR scos se aude din galeria de admisie ca o bataie (detonatie sau nu stiu cum sa ii spus) la intervale regulate la relanty - cu furtunul la locul lui zgomotul este foarte redus abia daca se aude - intrebarea mea este daca acel zgomot este normal sau este probabil o problema cu vreo supapa care nu inchide bine sau altceva - in plus pe sus pe la furtunul de la recuperatorul de gaze de carter iese destul de mult ulei practic la relanty curge o picatura cam la 10 sec iar daca accelerez scuipa ulei pe acolo destul de mult.

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o mica problema - de curand am avut desfacuta tubulatura de admisie de aer de la turbina intercooler furtunashul de la recuperatorul de gaze de carter la admisia turbinei si teava de ungere cu ulei de la turbina - am observat astazi ca in ulei exista o spuza alba ca de apa pe joja si mai ales prin acea iesire de la recuperatorul de gaze de carter, nu este mult, nivelul de antigel din vas nu scade sau asa cred (oricum antigelul este curat nu are urme de ulei) este posibil ca din cauza ca a stat foarte mult timp cu toate desfacute de la condens sa fi intrat umezeala si sa apara acea spuma in ulei?

Multumesc

Am atasat si ceva poze - din pacate pe joja nu se vede foarte bine

post-13201-0-59902500-1306347627_thumb.j

post-13201-0-70022300-1306347653_thumb.j

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Nu prea cred. Acum mai ai acele batai?

Eu cred ca dintr-un motiv sau altul a intrat apa in camera de ardere si ceva s-a strambat pe-acolo. Ori supapa, pri in cel mai rau caz o biela.

Oricumdaca deja s-a albit uleiul e clar ca ai destul de multa apa si in ulei. Exclus sa intre doar de la stationare. Si culmea... cum nu scade nivelul in vas?

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bataile au disparut, am avut inainte de a umbla la ea nivelul de ulei un pic peste maxim si cand am desfacut teava de ungere de la turbina a curs ceva, dupa aceea cand nivelul a scazut sub maxim au disparut si bataile acum merge si suna frumos, am mai ramas doar cu acea spuza alba - se poate sa fie de la apa de pe tubulatura de turbo care a tras o pe admisie cand l am pornit prima data? si inca ceva fratele meu a curatat capacul de pe motor cu benzina, si a si turnat benzina pe gaurelele de la recuperatorul de gaze de carter din capac, oare sa aiba ceva legatura cu spuma?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Nu, nu e de la benzina.

Faci km putini cu ea si nu apuca sa se incalzeasca bine motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N am mai mers de ceva vreme cu ea a avut probleme cu turbina si a fost data jos de pe masina a stat asa aproape 2 luni in schimb o pornesc in fiecare zi dar nu merge mai mult de 10 min asta pana ii fac asigurare si rovigneta...

Modificat de B-52-JGP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Asta e problema ! ;)

N-o mai porni ca nu-i place. Am mai intalnit aceeasi problema la un Passat. Masina facea 3-4km in fiecare dimineata si motorul nu apuca sa se incalzeasca. Se aduna condens in ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum la mine nu se prea incalzeste - asta e urmatorul pas - inlocuirea antigelului si a termostatului care este blocat pe deschis - am citit ca tu ai folosit G30 este ok? Si ce sa fac sa nu o mai pornesc e mai bine asa decat sa o las cate 10 min sa mearga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Da, mai bine nu-l porni.

G30 e foarte bun. E urmasul lui G12/G12+.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super, multumesc foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A trecut mult timp de cand am remediat defectul, motorul functioneaza bine mersi, nu are nicio problema. Ramane deci supozitia ca apa a intrat pe la conducta de vacuum de la servofrana.

Cum ?? Pompa de vacuum creaza un vacuum de aprox. 650-750 mbari in capsula servofranei. Mai exista varianta ca apa sa fie absorbita si prin conducta de vacuum de la filtru de aer care in final tot la pompa de vacuum duce ( desi filtrul de aer era uscat- poate uscat datorita vitezei aerului ?- desi in carcasa am gasit apa suficienta) iar acel aer aspirat ( sau aici apa cu aer ) este eliminat in carterul motor. Ce se absoarbe se elimina undeva , Nu-i asa ? iar pompa de vacuum este fixata de chiulasa cu cavitatile sale pentru eliminarea aerului aspirat.

Fratilor din pacate si eu am patit din nou aceiasi problema....spun din nou pentru ca acum doi ani am patit aceiasi problema adica am avut apa in baia de ulei la VW Passat 1.9 TDI de 131 CP....

La prima data (acum 2 ani) am mers la mecanic si din numerosii mecanici consultati s-au rezumat 3 cauze....si anume:

1.- Garnitura de chiulasa ciupita

2.- Chiulasa fisurata

3.- Termoflot cu por sau fisura care permitea amestecul uleiului cu apa-desi aici majoritatea spuneau ca la acest defect intra uleiul in lichidul de racire(antigel) si nu invers

Asa ca am desfacut motorul si :

- am verificat chiulasa - la presiune de nu mai stiu citi bari - gasita in regula ,

- verificat garnitura de chiulasa - gasita fara urme de ciupire

- verificat termoflotul - la presiune de nu mai stiu cati bari - gasit fara probleme

- efectuat planeitate chiulasa

- garnitura de ciulasa noua

- schimbati citiva cuzineti

- schimbat termoflotul cu unul SH - acesta era cel mai suspectat

- Schimbat ulei (+ filtru ulei) cu unul Aral pentru a face in jur de 100 km de proba...

- montat totul si urmarit nivelul ulei motor - gasit in regula dupa 100 km ...

- schimbat ulei motor(+ filtru ulei) cu ulei Castrol Edge....si totul a fost ok ....2 ani

Dupa doi ani si cateva luni.....dupa o ploaie torentiala cand sa plec de pe loc la prima frana mi se pare ca simt si aud un zgomot asemanator cu senzatia pe care o ai cand suflii printr-un pai , aer intr-un pahar de apa...

Prima parere personala am avut-o ca iar mi s-a dus termoflotul....si trebuie sa reiau operatiile descrise anterior si pe care le facusem acum 2 ani..

Am consultat si alti soferi si mecanici...unul dintre acestia observand ca pe teava de esapament apare si un fum albicios....

Pentru ca era sambata urma sa merg luni la mecanic....dar dumineca fiind liber am consultat acest forum si datorita voua ...am regasit simptomele descrise mai sus printre cele relatate si patite de voi astfel ca m-am dus la masina , am desfacut capacul de plastic si am verificat acele orificii nenorocite.....AVEAM APA SUB BATERIE SI PINA SUB TULUMBA SERVOFRANEI !!!!!!!!

Am scos acele capacele ...de tot...am scos uleiul cu apa....am schimbat uleiul cu unul ieftin(+ Filtru) am lasat motorul sa merga 10 min ...am dat jos uleiul , am schimbat filtrul si am pus din nou ulei Catstrol Edge....si in plus asa cum ziceati voi am scos si vreo jumate de litru de apa din tulumba...

Am pornit motorul si parea Ok...nu scotea fum....parca putin se auzea un zgomot metalic din turbina....

Prima zi..parea ok...a doua zi....parca a aparut din nou putin fum al pe teava de esapament si parca se auzea acel zgomot din turbina ceva mai pronuntat...a treia zi...si la relantii la semafoare scotea un fum alb....foarte pronuntat.

Am mers la service , au pus laptopul pe masina si am facut un drum prin imrejurimi...fum iesea...parca zgomotul metalic se aprofunda din ce in ce mai tare....

Verdict...turbina este dusa....si necesita schimbata....

Trist dar adevarat....acum caut turbina noua (nu indraznesc sa pun una SH) abia am gasit una cu 500 Euro cica adusa din Germania desi e Garret....care am inteles ca se fabrica in Romania....(pot sa imi dau seama cumva daca e germana sau Romaneasca ? )

Oare ce parere aveti ....nu as avea incredere sa merg pe reparatie cu turbo sau sa iau o turbo SH....chiar sunt f.necajit si f.dezamagit....astept parerile vosatre

Va multumesc anticipat !

-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!