Jump to content

Consum de motorina 1.9 TDI - 90, 101, 115, 130, 150 CP


Diesel
 Share

Postare recomandată

Iaca, fas. Am coborat la liber. V-ati atacat imediat, sunt franele mele si gata!

Aici nu e vorba de uzura franelor,in caz ca nu ti-ai dat seama,colegii ti-au atras atentia ca daca cobori pe frana se incing si e posibil sa ramai fara frane si sa faci accident.Asa ca mai bine accepti niste sfaturi ca nu sunt date aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am inteles, powerhorse, stiam si inainte ca e mai economica frana de motor decat liber, am vazut asta pe vag-com.

Iar franele nu le-am utilizat intensiv, ci ca si cum as fi mers cu ea normal, nimic mai mult. Dar mersi de atentionari, le stiam ca doar si eu am luat permisul odata...acum 8 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul meu mediu cu 1.9 TDI 90 cp:

Bucuresti-Constanta:

pe autostrada cu pilotul automat - la viteza maxima legala BC-ul arata 6.8\100km

In Bucuresti:

ore de varf - mers normal - 11 sau 12\100km (o data am vazut si 13l) :vaidecapulmeu:

duminica - 8\100km

Mie mi se par foarte mari cifrele astea pentru acest motor. Voi ce parere aveti? Merg f usor cu masina, schimb viteza la max 3000rpm (si asta destul de rar). E posibil sa aibe vreo problema tehnica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca ai probleme. Tu ar trebui sa scoti cu 1-2 litri mai putin la 100km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca ai probleme. Tu ar trebui sa scoti cu 1-2 litri mai putin la 100km.

Chiar sunt curios ce-ar putea fi. Masina merge perfect - doar consumul ma deranjeaza. S-a mai lovit cineva de aceasta problema (mai ales cei cu motor BRU 90 cp)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca ai probleme. Tu ar trebui sa scoti cu 1-2 litri mai putin la 100km.

Atentie, nu vorbim de ALH-ul de 90CP. Motorul de 90CP de pe Golf 5 din ce stiu eu este PD, deci nu poate visa la consumuri de ALH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

weekendul trecut am facut o excursie pana la viena. Consumul pe BC dus - intors a fost de 5.9 l/100km iar viteza medie dus-intors 92km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta proprie mersul pe tempomat creste consumul cu aproape un litru la suta de km :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta proprie mersul pe tempomat creste consumul cu aproape un litru la suta de km :)

Eu am auzit ca scade...oricum e prea mult. Parca as conduce un 1.6 benzina (7 afara si 13 in oras) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie, nu vorbim de ALH-ul de 90CP. Motorul de 90CP de pe Golf 5 din ce stiu eu este PD, deci nu poate visa la consumuri de ALH.

De acord, dar eu la un drum de bucuresti constanta, dus intors am scos 4,9% si 5,2%, tot cu PD, dar de 130 cp. mers in limite legale, maxim 120 pe autostrada.

Consumul pe tempomat este intr-adevar mai mare, dar nu 1 litru ci cu 0,5l la 100km. :)

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura este mai mare cu ~07-0.8 l/100 km.

Explicatia nu prea sunt in masura sa oa dau :)

Tempomatul mentine masina la aceiasi viteza tot timpul. Drept urmare accelereaza probabil mai tare decat am face-o noi pe portiunile unde drumul urca. La coborare tempomatul am vazut ca nu indica mai putin de 2% indiferent cat de abrupta ar fi panta. Fara tempomat si in frana de motor consumul este 0%.

Pe un drum perfect drept fara nici un fel de diferente de nivel tempomatul ar scoate probabil un consum mai mic. In lumea reala insa nu se intampla asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, dar eu la un drum de bucuresti constanta, dus intors am scos 4,9% si 5,2%, tot cu PD, dar de 130 cp. mers in limite legale, maxim 120 pe autostrada.

Consumul pe tempomat este intr-adevar mai mare, dar nu 1 litru ci cu 0,5l la 100km. :icon_thumright:

Ai scos un consum foarte bun. Eu din cate stiu, motorul de 1.9 tdi - 90cp este cel mai economic din gama, deci in nici un caz nu ar trebui sa-mi arate BC-ul 7l\100km consum mediu la drum lung. Nu are nimeni vreo idee despre ce probleme ar putea avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 1.9 tdi - 90cp este cel mai economic daca te referi la cel mai vechi, euro 3 (alh,agr).In acele cazuri consumul redus se obtinea in detrimentul performantelor, un fel de compromis facut de producator pentru a avea si modele mai economice/ieftine.

La cele mai noi media de consum scade odata cu cresterea puterii la aceeasi cilindree, am observat. Nu as putea spune exact, de ce se intampla asta.....eu personal presupun ca e vorba de tehnologii si calitate a pieselor superioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Taf uita-te pe vag com cat indica sonda de apa si verifica cu un termometru temperatura apei daca e diferenta intre ele, caz in care e defecta sonda de apa. Daca apa e pana in 80 grade, sa nu fie de vina termostatul sa nu inchida bine. Daca iti tine apa la 70-80 de grade sare consumul lejer de 1 litru.

PS : Cand pleci cu masina de pe loc si urca temperatura motorului, in momentul cand acul de la apa ajunge la 90 atunci apa are 70 de grade, ceea ce te face sa crezi ca e ok, ceea ce e si considerat de VAG ca fiind o temperatura de regim, intre 70-90. Acul insa sta la 90 pana ajunge apa si la 95. Deci tu poti avea apa linistit la 70 cu acul la 90 si sa crezi ca termostatul e ok. Asa era la mine. Nu sarea de 72 grade.... pe bord 90...pana am schimbat termostatul cu care am 89-90-92 constant.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! O sa verific diseara cand ajung acasa. De curiozitate...cat te-a costat termostatul + manopera?

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostat 40 ron, manopera eu.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Sper sa fie doar de la asta. Merci!

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e complet discutabila treaba..

PD are putere si cuplu mai mult..deci ca sa mergi la fel de repede ca si cu un TDI normal trebuie sa apesi mai putin pedala.

daca "acelas stil" inseamna ca apesi la fel de mult pe pedala....si nu ca mergi cu aceeasi turatie sau aceeasi viteza...atunci PD-ul consuma mai mult, putere mai mare are nevoie de mai mult combustibil.

personal am un 1.9 TDI de 90 CP.

l-am luat relativ recent si consumul in oras era de 8-9 si chiar 10% cu clima pornita pentru ca toate filtrele erau imbacsite.

dupa ce i-am facut o revizie consumul a scazut drastic.

m-am obisnuit sa il conduc economic si acum consumul nu creste peste 6% cu clima pornita.

la un drum mai lung am scos consum de ~5% mixt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vicius, am uitat sa te intreb: nu cumva imi trebuie un termometru special sa masor temperatura apei (90 grade)? Sau merge si unul digital din farmacie?

Am mai citit pe forum despre sonda lambda. E posibil sa fie aceasta de vina pentru consumul meu?

Cat despre revizie - a fost facuta in urma cu 4000 km, plus ca am verificat uleiul, filtrul de aer si polen zilele trecute si decat cel din urma a avut nevoie de inlocuire.

Nu stiu daca are vreo importanta, dar mai ales dimineata se aude turbina cum suiera cand merg in prima si a 2-a treapta. Din cate stiu este normal, dar fiind prima mea masina diesel si neavand cunostinte tehnice - va intreb pe voi. La fel de ciudat de tare mi se pare ca se aude si "blow off-ul" cand apas ambreiajul sa schimb viteza pe la 3000 rpm. E posibil ca masina sa fi fost putin "tunata" de fostul proprietar? Orice i-as face, nici duminica mergand la consum nu pot scoate sub 8,7-9/100km cu clima oprita in Bucuresti. :vwrullz:

Modificat de Taf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea are chip si fluiera mai tare cand e rece,dar eu zic ca e normal pt ca uleiul e mai rece si axul nu se misca chiar asa usor in lagar ca si cand e uleiul cald si vascozitate mai scazuta. "Blow off"-ul acela se aude si la mine cand conduc mai agresiv, dar trebuie sa fii foarte atent ca sa-l auzi, nu e cala la un honda civic. Parerea mea ca se aude de la faptul ca gazele nu mai antreneaza paletele si paletele antreneaza gazul, ca un ventilator, dar la turatii f mari si o perioade f scurt de timp, pana isi reduce turatia prin frecarea cu gazele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era vorba de termometru sa compare temperatura data de vagcom cu cea reala. Sa nu fie sonda defecta. Eu am aparat multimetru cu posibilitate de masurat temperatura pana la 250 grade(din alea cu care masori volti, ohmi...).

Sonda lambda au benzinarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatiile oferite pana acum :icon_thumright: Revin cu un update: am masurat aseara mai multe valori cu vag com-ul si se pare ca temperatura e ok (din ce zice bc-ul). Cine are vreun aparat multimetru de care zice vicius sa mi-l imprumute si mie sa masor temperatura? :D Ce am mai observat a fost ca la evacuare s-au inregistrat niste valori foarte mari - in afara limitelor afisate in dreapta, si plus ca rotatiile motorului sunt micsorate. Am masurat totul cu motorul cald la relanti. Au vreo legatura valorile astea cu consumul meu imens?

post-53294-1253960113_thumb.jpg

Modificat de Taf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!