Jump to content

Consum de motorina 1.9 TDI - 90, 101, 115, 130, 150 CP


Diesel
 Share

Postare recomandată

Cel mai mic consum atins, a fost azi pe traseul Cluj-Napoca Simleu-Silvaniei, 110Km consum de 3,9Litri / 100km. Nu este un consum obisnuit, mers normal am de obicei pe acest traseu intre 5 si 5.5, iar mers mai anormal intre 6 si 6.5.

post-7310-1236621885_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca o sa mai scada cosumul de acum, pentru ca se va incalzi, dar cel putin in zona mea nu prea am vazut sa fie mai mult de 5 grade zilele astea. Mai ales spre seara...chiar 0 sau cu minus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vicius, dizi's - nu am pus uleiul pt consum ci din cauza ca pe la inceputul lui februarie cand am pus prima data pur E5 (am mai alimenta odat peste 20 L E4 vreo 20 L E5) motorul meu a capatat un tremurat de ma speriat cand am ajuns acasa de la benzinarie si am ridicat capota. Atunci la recomandarea cuiva am bagat in rezervor motorina mai "slabuta" de la Petrom (pana atunci am alimenta exclusiv de la Petrom V si OMV) si 1 L ulei peste. Ce pot sa zic, poate este efectul de placebo dar simt diferenta la putere intre motorina E5 pura de la OMV, Petrom V si Petrom + 1L ulei mineral, dar tremuratul a mai pierdut din intensitate si asta-i sigur.

Daca as fi vrut sa cumpar o masina care sa consume 5% nu as fi optat pt Passat de 1,5 tone cu motor de 130 CP si chiar nu ma deranjeaza foarte mult daca consuma cu 0,5L mai mult la 100 km. Un alt lucru ce am observat cand am cumparat masina si aveam retineri sa-i dau talpa si sa-l turez peste 2500-2700 rpm scoteam intre 6,5-7L/ etraurban (nu ma refer la 500 km dintr-o fuga) si 7,5-8 L interurban, acum scot cu 1L peste aceste valori. Poate ca hiba este intre scaun si volan sau poate diferenta de vascozitate intre E4 si E5 sau poate temperaturile de iarna.

PS. Nu am BC sunt propriile mele calcule.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:rolleyes: Nu vreau sa intru cu nimeni in polemica,dar asa pt.cultura generala a tuturor utilizatorilor de motorina trebuie sa fac o precizare

Motorina de la OMV,PETROM V,PETROM,MOL, sigur este aceiasi motorina de aceiasi calitate(din acelasi rezervor)adica din fabrica de la BRAZI de langa PLOIESTI.

Este si motorina din afara granitelor doar la OMV,MOL se poate recunoaste dupa pretul imens,restul este autohtona,ar mai fi si LUK OIL cu rafinaria proprie(fosta Vega din Ploiesti nord) si bine'nteles ROMPETROL cu rafinaria de la Navodari

Mai am o precizare scurta de facut..."TDI" nu este un motor in doi timpi(unde este binecunoscut faptul ca: amestecul carburant se face cu ulei) :) :) :)

Modificat de DZI'S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS : caz de offtopic, just delete me. Cosmin 262000, parca tousi cam mare consumul. Ai bagat ceva talpa in ea. Ca sa ai medie de 8% inseamna ca ai dat in ea nu gluma. Eu venit din Italia (roma-contanta) 2500 km 6,4% si tot asa forja. 200 nu am apucat sa ii dau, dar frecvent 150-160 si peste 130 tot drumul :D mai putin romania bineinteles.

viteza a fost intre 150-200km depinzand de locul unde mi a permis drumul.

de ex in Spania nu am lasat o sub 180 autostrazile lor sunt libere ca se plateste f mult si in cele mai multe cazuri au alternativa.

dar nu asta este important.

mie la viteza intre 180-200 imi arata instant 17%

cum in alte parti am trecut cu viteze intre 150-170 iar in Ungaria sii Romania nu am depasit 14, mai ales in Romania, atunci a iesit un consum mixt pe o distanta de 3600km de 8%. desigur multora li se pare mare avand in vedere ca incearca consumuri sub 4-5%

recunosc ca mi place viteza si daca masina poate am sa i dau.

cat despre mersul in oras. nu schimb sub 2800-3000 de turatii. pentru ca tin totusi la turbina. cand am luat masina am luat o de la un sofer de duminica as zice. cipos stie ce a gasit in turbina mea.

eu va urez tuturor consumuri cat mai mici insa asa cum scria un coleg mai sus relevantele sunt disputele intre membrii cu aceleasi motorizari.

prefer sa consum mai multa motorina decat sa merg subturat si sa fac si masina si pe mine sa sufere.

mi am luat masina cu 130 CP si Am mai pus inca 30-35. deci am sa i folosesc pe toti.

probabil daca doream consum infim alegeam un motor de 1,2l cu 70Cp.

insa nu am cum sa cred ca un motor 1,9 tdi, cu 130 CP, poate sa scoata sub 10% in oras daca este exploatat corect.

unii mai spun si ca au consumuri infime si precizeaza ca au un stil sportiv.

domnilor, hai sa fim seriosi.

Eu sincer sa fiu am impresia ca-mi consuma mai putin cu E5.... ciudata treaba :icon_thumright: Saptamana trecuta Busteni - Bucuresti am scos 5.0%, ieri Poiana Brasov - Bucuresti am scos 5.4%. Un A3 2.0TDI care-a mers cu mine a scos exact la fel, 5.4%. La dus (Bucuresti - Poiana) consumul a fost de 6.2%. Am mers decent (120-130 prin afara, 80-90 prin localitati) iar pe Brasov-Poiana am mers cam la limita aderentei tot drumul, sunt geniale curbele alea :)

aici este un post cu motor ca al meu.

aceste consumuri ma ingrijoreaza si ma fac sa cred ca am probleme cu masina.

pai cand urc pantele alea la limita aderentei, never ever nu scot un assemenea consum.

deci ce este de facut:

aceleasi intrebari ca in primul meu post de aici.

unde sa merg sa mi verific masina corect

sau domnilor despre ce vb dv aici?

spun toate astea ca desi am incercat si eu un mers mai domol, tot nu scot consumurile astea.minimum realizat a fost de , daca vreti exact, 6.8%

dar credeti ma ca simteam ca mi bat joc si de masina si de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tine cont ca acea urcare intre Brasov si Poiana are vreo 12km, deci ponderea e mica, chiar daca am avut acolo probabil consum de 12-13%. In orice caz, daca 6.8% a fost cel mai mic consum pe care l-ai putut scoate, nu-i tocma' ok.

P.S. Ai verificat consumul si la pompa? Poate bate campii BC-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa scot un consum extraurban de 6.7 (am facut plinul la plecare si apoi l-am facut iar dupa 195 km special sa il calculez).

Nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut ca se apropie de 6.5-ul din carte... mai ales ca eu am mers turat (schimbat pe la 3000 si destul de des am ajuns si in 4000). Am facut drumul asta "mai turat" pentru ca statusem 2 luni in oras si stiam ca nu e benefic pt masina sa stea fara drumuri mai lungi... (si cateodata mi se facea dor sa ii dau si a4a)

Ce pot sa va zic, si nu imi venea sa cred cand am simtit asta, e ca masina merge muuult mai "rotund" acum... parca e mai cursiva oarecum...

Concluzia mea: mers in jur de 3000 are consum optim si e benefic pt motor.

Dar ce ma ingrijoreaza e diferenta intre urban si exterior: 11.5-11.8 si 6.7.

Este normal sa fie aproape dublu consumul?

Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tine cont ca acea urcare intre Brasov si Poiana are vreo 12km, deci ponderea e mica, chiar daca am avut acolo probabil consum de 12-13%. In orice caz, daca 6.8% a fost cel mai mic consum pe care l-ai putut scoate, nu-i tocma' ok.

P.S. Ai verificat consumul si la pompa? Poate bate campii BC-ul.

pai de faptul ca BC ul bate campii m am lamurtit de mult.

adica pe BC imi arata caonsum cu 1,2 %mai mult decat real, asta fara exceptie.

intotdeauna am facut consumul dupa regula plin/plin si apoi cu regula de 3 simpla am calculat.

facand treaba asta de cateva ori, pe distante cu prinse intre 500- 3000 de km mi am dat seama de acea eroare ca BC ului.

nu stiu daca este stricat sau toate fac la fel, dar acum stiu sigur ca eroarea la mine este de 1,2l/100.

acum cred in BC :P)))))) dar dupa ce i scad eroarea:)

pai daca nu este tocmai ok ce ar trebui sa verific, pentru ca la toate testele a iesit in parametrii. si le am facut in diferite locuri.

pe mine nu ma deranjeaza consumul. ma intereseaza sa am masina in regula.

pentru ca fcand un calcul simplu lunar, daca as consuma cu 2-3 % fata decat spune lumea ca ar fi normal ar insemna o cheltuiala in plus de 40-50 de euro.

insa ma ingrijoreaza tot ce citesc pe acest topic si mi este teama sa nu am probleme cu masina, desi ea se comporta exemplar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cosmin. Ia minte in primul rand ca pe acest topic nu prea scriu aia care au consumuri normale, mai degraba cei care au scos niste consumuri extrem de mici pe diferite rute. Fii sigur ca nu vei gasi multe posturi in care se zice ca a consumat 10 sau 13 litri, este topicul unde fiecare se mai lauda un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai de faptul ca BC ul bate campii m am lamurtit de mult.

adica pe BC imi arata caonsum cu 1,2 %mai mult decat real, asta fara exceptie.

Si la mine facea la fel cand am luat masina, si am calibrat din VAG-COM sa-mi arate 90% din cat crede el ca a consumat. Acum se pupa consumul dat de BC cu cel de la pompa, raman diferente de 0.2-0.3L/100km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si dupa aceasta modificare se simte diferenta in toate datele ofeirte de BC ? Adica iti arata bine si consumul instant ? Sau acea modificare intervine doar asupra mediei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

COSMIN262000

Sustin cele scrise mai sus de colegul TitvsCaivs si pot sa-ti spun ca eu am urmatoarele consumuri:

- Vw Golf IV Variant, AXR, 101 cp, cv manuala cu 5 trepte: in oras niciodata consum mai mic de 7,3-7,5 L/100km. Vara cand orasul e plin de turisti scot si 9-10 L/100 km. Afara am scos cel mai mic consum undeva la 4,7-4,8 L/100 km la un drum Constanta - Dusseldorf, cu viteze cuprinse intre 130-140km/h. In rest afara, undeva intre 5,7-6 L/100km in functie de starea drumului, aglomeratie si viteza.

- Audi A4 Avant, AVF, 130 cp (165 cp cu cip), cv multitronic 7: in oras nimic sub 8,3-8,5L/100km, cand e aglomerat urca mult mai sus(peste 10), dar regula cam asta e. Afara consum undeva la 5,8-6,2 L/100km in functie de starea drumului, aglomeratie si viteza.

Mentionez ca nu am "talpa grea" si nu ma cred vreun Schumacher, asa ca stilul de condus este unul normal/moderat, zic eu.

In plus toate consumurile au fost calculate prin metoda plin/plin.

La capitolul consum indicatiile BC ma lasa rece asa ca nici macar nu le bag in seama.:soare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact ce spuneam. datele despre golf nu ma intereseaza pt ca este alta caroserie, alt motor, alta cutie.

cat despre audi unde vb despre acelas motor cutie, consumul tau este extraordinar, insa tu nefiind shumacher , avand cip la 165, deci urci mai repede la turatia de 2500( banuiesc ca sta este moderat la tine neavand talpa grea)

ce sa zic nici eu nu ma vad schumacher , insa ma vad hakinen, asta sa ti raspund tot ironic merg cu viteze asa mari , avand in vedere ca 80 % din km pe care i fac sunt pe autostrada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Un nou consum al masinii din semnatura(evacuare schimbata -resoftare 90-->110 CP)

2wf7eq8.jpg

33avyih.jpg

n32lnr.jpg

fjeyky.jpg

Am mers cu 60 Km/h localitati si in afara localitatii 100-110 km/h.

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad din ce in ce mai des posturi conform carora cosumul scade odata cu resoftarea... incep sa ma puna serios pe ganduri.

Chiar si pe carbibles am citit de ce s-ar obtine un consum mai mic, iar explicatia mi s-a parut f bine documentata, va invit s-o cititi si voi.

Consum: Bucuresti - Vitan-Pipera: ~9.2% Aglomerat, dimineata, motor rece

Constanta - Spitalul Mare-Gara/Spitalul Mare-Centru ~ 7.5

Extraurban Romania, masina incarcata ~ 6 70km/h medie, ~ 7 105km/h medie

Extraurban Europa de Vest ~ 4.8 55 km/h mediu , ~ 6.2 110 km/h medie

Concluzie: Ma mut in Constanta sau mai departe de Nadlac :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MihaiV,consumul va scadea cu aproximativ 0,5l% dupa resoftare,doar daca vei pastra acelasi stil de mers ca si pana acum.In cazul tau,daca vei ajunge pe la 170 cp si la un stil de condus mai sportiv,consumul va ramane la fel sau va creste... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia sa spargem norma cu consum de V10 ;)

post-1792-1237324986_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am promis intr-un post anterior revin cu niste date referitoare la consum pt masina din semnatura:

Cu 50-53 L de motorina (am alimentat de 2 ori) am facut 700 km asta inseamna un consum mediu de cca 7,5L/100km (am alimentat la 2 km dupa ce s-a aprins beculetul rosu si am facut 698km pana s-a aprins iarasi )

Am facut 190 km extraurban restul de 510km mixt adica 2-3 km/cursa in afara localitatii unde nu pot schimba mai sus de treapta 4 si restul in Tg Mures.

Concluzie pe traseu mixt adica interurban cu semafoare si extraurban 2-3km drum de proasta calitate cu biciclisti si carute ma incadrez undeva intre 7,5-8L/100km. Ma refer la masina din semnatura.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drum Bucuresti-Sinaia motor PD 131 cp 4 motion.........am mers cum mia permis drumu unde a fost liber "am calcato" , unde nu am stat cuminte in coloana....consum 6.9 :) sunt foarte multumit de consumu extraurban ..!!

Modificat de alex89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Media numai pe Bucuresti: 6.2 conform bc (pe memoria 1)

Drum: real vitan - A1 km13,5 si seara invers.

Sunt zile in care scot si 5.6l/100km dar si zile in care scot 6.9l/100km

5.7 mediu (pe memoria 2) pe ultimii 3000 km

Extraurban consuma dupa talpa, intre 4.2 si 5.6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masinapoporului ori ce masina daca mergi pana in 100-110-120 km/h nai sa vezi consum mare consumul la motoare se face la 110km/h astai consumul fabrici.

ca resoftare sati creasca puterea cai si sati scada consumul cred ca ai acea chestie care mia explicato mie cineva care cunoaste si din cate am inteles iti injecteaza mai putina motorina injectorul si explozia se produce putin mai tarziu si cu o putere mai mare compresie mai mare dar in defavoarea motorului ca nare ungere si se vor duce segmenti ca atare motorul nu va avea o durata de viata normala :)

acum nu stiu daca asa este sau mam exprimat eu gresit rog membri forumului sa ma corecteze s-au sa-mi stearga afirmatia moderatori daca este gresita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ma bag si eu in seama :) Weekendul trecut am dat o fuga pana in Constanta si am facut cam asa: Plinul cu 55l, autostrada (cata e) 120-130km/h media, alergatura prin Constanta, Ovidiu, Lumina, Valul lui traian, Techirghiol si retur Bucuresti in total 833km.

Rezulta o medie de 6.6l/100km.

Eu unul sunt multumit

PS:Nu am mers la consum pt ca nu am avut prea mult timp la dispozitie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce ma ingrijoreaza e diferenta intre urban si exterior: 11.5-11.8 si 6.7.

Este normal sa fie aproape dublu consumul?

Toate bune!

Nu a mai raspuns nimeni....

Si eu ma intreb acelasi lucru, pentru ca in exterior imi ia si sub 6% si in oras cam 10%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta e reala si normala

basmele VAGului legate de consum sunt pentru necunoscatori

in schimb valorile 11.5-11.8 si 6.7 mi se par f mari

ca sa scoti 6.7 in extraurban trebuie sa mergi race sau cu viteze de autostrada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!