Jump to content

Consum de motorina 1.9 TDI - 90, 101, 115, 130, 150 CP


Diesel
 Share

Postare recomandată

as ruga sa fiti atenti la un aspect care nu cred sa il mai fi vazut pe forum,anume km au fost resetati cand am facut plinul ochi si vedeti singuri RANGE-ul cum a putut creste dupa 318,5 km facuti...dar mai bine vedeti pozele

Vezi ca ai gresit, ai dreptate ca mai ai de mers 1110km dar BC-ul indica doar 280 km parcursi, nu 318. Mno oricum faci 1390km cu un plin :rolleyes: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai tineti minte postul 1101 :mad:. De atunci am mai reusit constant un consum mediu de 3.4 extraurban, dar pe care nici nu am indraznit sa l prezint aici pentru ca simteam eu ceva "putred" :).

Acum pe Targoviste - Cluj - Bobalna si retur (total 925 km) CB arata 4.00% mers normal, maxim 120-130..............dar consumul real a fost de 48L, adica 5.118 % (3 pers + bagaje). Un consum acceptabil cred

Dar de ce CB meu de bord afiseaza atat de eronat? :( chiar cu atat? Daca era fiat sau altceva poate mai acceptam dar la VW? chiar asa? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@'FABIAn RuSu'

In Rm. Sarat city :lol:

@TitvsCaivs

Stimate coleg am spus clar ca am alimentat rezervorul ochi si am resetat km de zii si era in momentul fotografiei 318.5 km(cel de zi vezi poza) moment in care Range avea valoarea de 1110 km :) de aceea am calculat 1428.5 km stiti 280 km a fost una (de fapt ultima) din cursele care le-am facut din plinul acela :blah:

@DragosR

Probabil eu am rezervorul mai mare...de 75 sau 90 litri? ...totusi e ASZ motorul meu nu e ALH. :)) Daca vreau sa zbor...zbor de aia am cumparat o asa masina consumatoare de carburant,cred ca ai mers cu 131 sa vezi diferenta?

cu stima si respect DZI'S :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cit e rezervorul tau dar eu indes 55-60 litri maxim in a mea; de zburat zboara si a mea, numa ca are nevoie de pista putin mai lunga sa decoleze :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TitvsCaivs

Stimate coleg am spus clar ca ...

Bine bine, mai linistit, imi era doar ciuda :rolleyes: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am ajm-ul de 115 cai remapat la TCM la aprox 150 de cai si inainte sa il remapez consumul era de 8-9 in orash si 6-6.5 afara! dupa remapare mai mult de 8.5 nu o consumat niciodata nici in orash nici in afara la orice stil de condus! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine bine, mai linistit, imi era doar ciuda :) .

Nici nu vrei sa stii cata ciuda am avut eu 6 luni cand vedeam pe forum consumuri de 5,5l/100km la masini identice cu a mea,ba mai mult sa fac infart cand am vazut 5,5l la un Sharan care venea din Italia cu 2150 de km facuti pe timpul 1 pe BC...ehe atunci sa fi vazut ce dusmanie aveam pe masina mea,mai aveam ff putin si ii dadeam foc ...si ce calm mergeam de mai aveam un pic si ma depaseau si carutele,dar a venit si soarele pe casa mea si...astea-s rezultatele

post-23830-1224632331_thumb.jpg post-23830-1224632354_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce s-a schimbat pe motorul tau pana acum? vad ca are >200 mii km

unde ai scos 4.8 % ??? pe ce traseu ? tot spre aeroport ? :blah:

56 km medie orara

eu cu 68 km medie orara am consumat pe 400 km (dealuri, vai etc) 5.8 %

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce s-a schimbat pe motorul tau pana acum? vad ca are >200 mii km

Al meu are 300K si scot f des 3.4% in afara :icon_thumright:

Nu imi spune si mie nimeni de ce imi arata atat de eronat? La 4.00% afisat am consum real de 5.2 (masurat). Cum sa fac calculul consumului real? Afiseaza cu 1.2%/100 km mai mult sau cu 30% mai mult la consumul afisat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recordul meu de consum mic este de 3,8 % pe ruta Piatra-Neamt --> Bucuresti, noaptea, fara circulatie intensa, fara vant, 2 pers in masina, fara bagaje si cu plinul facut (70 l). Fixat pilotul automat la 85 KM/H si turatia ca. de 1650 rpm. In rest la mers normal in afara localitatii imi ia cam 5.

Este bine ca ai un consum mic, dar se dovedeste ca nu esti un sofer bun pentru masina ta. Ar trebui sa afli ca TDI-ul trebuie condus turat. Vitezele se schimba la cel putin 3.200 rot/min si la drum intins nu trebuie sa cobori sub 2.200 rot/min. Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru). Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.

Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"...

Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva. Atata timp cat turometrul indica o turatie intre 2000-3800 rpm, cu variatii in functie de specificul fiecarui motor (la 1,7l CDTI Opel cu turatia maxima de 5200 rpm folosesc uzual schimbari ale treptelor la peste 4000 rpm si turatii de mers continuu de 3500-4000 in orice treapta - evit in treapta I).

Salut!

Mai nou reuseam performanta de a scoate 11%, 12% in oras....Pana a mers un prieten cu masina mea si m-am panicat cat de subturat mergea pe la 1200 :D dar a scos 6% pe drum ce eu scot 8-9%...O mica diferenta la stilul de condus, fara acceleratii bruste si franari succesive, da o diferenta de 3%, verificat! Is a 3-a zi de condus cuminte si acul de la rezervor de abia misca :huh:

Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru).

Dieselul porneste doar prin comprimarea combustibilului in camera de ardere, motorul pe benzina este pornit prin scanteile provenite de la bujii.

Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.

Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"...

Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva. Atata timp cat turometrul indica o turatie intre 2000-3800 rpm, cu variatii in functie de specificul fiecarui motor (la 1,7l CDTI Opel cu turatia maxima de 5200 rpm folosesc uzual schimbari ale treptelor la peste 4000 rpm si turatii de mers continuu de 3500-4000 in orice treapta - evit in treapta I).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turatia de cuplu maxim la tipul meu de motor - AWX este de la 1750 la 2500 ture. Deci daca am mers cu 1650 de ture nu l-am omorat. In plus acel stil de condus a fost doar la acel drum unde nu avea rost sa ma grabesc. In rest totul decurge normal pt protejarea motorului si a turbinei :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dlozy007, te intreb si eu ca sunt tare curios cam ce viteza ai "mata" la 3500-4000 de ture in oras. Eu de exemplu la nr asta de ture am peste 80 in vit. 3 iar in a4a cred ca peste 100. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi cei care au cutie automată :icon_cool: ? Că a mea schimbă adesea pe la 2200-2400 rpm, şi acul cade pe la 1300 rpm (la mers constant).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e o intrebare care ma macina si pe mine. Si la bmw am vazut aceeasi chestie, la mers linistit schimba la 2000 si cade la 1200. Atunci noi de ce trebuie sa avem grija sa fim mereu peste 2000 rplm?

Eu conduc mereu turat, e mai placut si protejez turbina, dar la consum extraurban niciodata nu scad sub 6%, in conditiile in care cartea imi da 4,3%. Daca as conduce usor subturat, cum schimba o cutie automata, poate as ajunge si eu la consum de sub 5%.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce s-a schimbat pe motorul tau pana acum? vad ca are >200 mii km

unde ai scos 4.8 % ??? pe ce traseu ? tot spre aeroport ? :icon_thumright:

56 km medie orara

eu cu 68 km medie orara am consumat pe 400 km (dealuri, vai etc) 5.8 %

Da tot aeroport,DN1 partea aia din tara cu "N" camere de supravevhere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Londra-Piatra Neamt,prin Franta mergand cu 140-170km/h cu varfuri pana la 200km/h,Elvetia 110-120km/h,Austria si Ungaria idem cu Franta,cu diferenta ca atunci cand eram pe europene mergeam pana in 120km/h,Romania cam 70-80km/h,in total 28ookm,mi-a consumat 5,6% calculat la sfarsitul distantei prin cati l motorina am alimentat la nr de km parcursi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de faptul cum functioneaza cutiile automate si de mersul subturat la la manuale, eu imi explic in urmatorul fel aceasta situatie.

Chiar am vorbit si cu un mecanic si asa am ajuns la aceasta explicatie:

De mers constant cu turatii de 1200 pana la 1800 nu e nici o problema. Nu se stica nimic. (ci apar acele depuneri ...) Problema apare in momentul cand la un mers cu aceste turatii se vrea sa se accelereze. In cazul cutiei automate, ea retrogradeaza, dar in cazul unei manuale ..soferul .poate ii este lene sa schimbe treapta inferioara si astfel isi "desavarseste" cu stil de condus total neprietenos cu turbina.

Deci eu la concluzia asta am ajuns ...ca poti sa mergi babeste (la fel o fac si cutiile automate fara probleme) dar in cazul unei nevoi de accelerare (depasire ...) trebuie retrogradat neaprat daca ne aflam in paja de turatii 1200 - 1800 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bine ca ai un consum mic, dar se dovedeste ca nu esti un sofer bun pentru masina ta. Ar trebui sa afli ca TDI-ul trebuie condus turat. Vitezele se schimba la cel putin 3.200 rot/min si la drum intins nu trebuie sa cobori sub 2.200 rot/min. ....

:D Ideea e ca in carte masinii fabrica nu spune sa se cirule cu masina numai peste o anumita turatie ca ii dauneaza motorului !!!!! Daca tu imi arati unde scrie asta in manualul de intretinere si exploatare al masinii (golf, passat,etc.) eu il mananc!

Sigurul inconvenient direct pe care il vad la mersul "subturat"(in opinia unora) il reprezinta depunerile pe mecanismul vanelor din turbina; dar sa nu exageram ca 200 RON (sau chiar si pe gratis daca iti cureti tu turbina) nu reprezinta un capat de lume ca oricum banii il dai pe motorina consumata aiurea.

Totusi un TDI nu este un motor de curse pe care sa il omori toata ziua cu schimbatul vitezelor la peste 3.000 rot/min.

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manualul meu de exploatare scrie sa se schimbe cat de repede este posibil intr-o treapta superioara pt un consum redus de combustibil,reducerea poluarii si a zgomotelor,nicidecum de mers turat.Personal 3200rpm mi se mare mult,2700-2800rpm este suficient pt a cadea mereu in cuplu;chiar si cand intru in depasiri daca plec de la 2000rpm pana ajung la 3000rpm deaja am depasit,asa ca chiar nu vad rostul de a trage de motor.In schimb pe autostrada circul frecvent cu 3600rpm,deci sunt sigur ca se desfunda tot ce e de desfundat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot vorbiti..pe ce autostrade mergeti voi ? Probabil in alte tari...nu ? Ca la noi mai dureaza 1000 de ani pana se face o autostrada kalumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tapric,scuze,eu locuiesc in Londra si tocmai am fost in concediu acasa(am scris mai sus).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un consum pentru un Audi A3 1.9 Tdi quattro motor ASZ..ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil o medie de aproximativ 5.5% in afara. In oras, depinde f mult de oras, aglomeratie, greutatea talpii, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!