Jump to content

consum ulei TDI-uri noi


Thheo
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am 2 prieteni, fiecare cu cate un touran unul cu 1.9 de 100CP si al doilea cu 2.0 de 140CP. Amandoi pana la 7500 km au completat aproape 700ml. Amandoi au primit raspuns in scris de la VW din Germania ca totul este normal. Acum eu stiu ca totusi teoretic e bine ca masina sa consume putin ulei, pentru ca altfel inseamna ca este "prea stransa" si segmentii ajung sa "rada" cilindrii, dar totusi sa ajungi sa bagi 1l de ulei la motor nou la 10.000km parca nu prea ti se pare normal ( comparand cu variantele anterioare )... stiu ca in cartea tehnica e considerat normal sa consumi pana la 1l/1000km.. dar asta inseamna deja ca la fiecare plin sa bagi si ulei..

Aceeasi poveste o fi si la Golf V? or fi doar niste cazuri izolate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate acest consum e normal pentru primii 10 000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am patit exact la fel. In primii 7500 Km am completat aproape 800ml de ulei dupa care restul bidonului mi-a ajuns pentru urmatorii 7500 Km.

Dupa 15.000 pana acum (am 35.000) am "consumat" sub jumatate de bidon. si o buna parte din uleiul consumat l-as fi putut recicla din admisie (se strange in intercooler dupa ce condenseaza vaporii proveniti din gazele de carter)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu la passat tdi cod ajm am 12.000km si de la schimb pana acum nu am completat nimic si pe joja nivelul e undeva sub jumatatea de la marcaj.mai 2000km si tre sa fac revizia si implicit si schimbul de ulei,deci nu cred ca a consumat ulei(motorul acum are 158.000km reali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea are 64.000 km si a consumat in ultimii 8.000 de km cam 500-600 ml ulei (Aral HighTronic 5W40). Am intrebat si eu pe cineva priceput si mi-a spus ceea ce stii si tu (thheo), adica e normal un consum de <=1l/1000 km, indiferent de starea motorului (nou/uzat).

Cantitatea de ulei consumat cred ca depinde si de indicele de viscozitate al uleiului folosit. Mai depinde si de stilul de condus - pedala la fund in mod repetat => consum crescut de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca nu sunt TDi, deci sunt off topic, dar ma bag si eu in vorba.

Si a mea a consumat in primii 3.000 km aprox. 400ml. Dupa care de la schimb la schimb (13.000 - 14.000 km) aproape ca nu sesizez diferente de nivel pe joja. Sincer, pare putin credibil, dar de pe la 4.000 km cred ca nu mai consuma deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi-au spus cand am luat masina ca o sa consume ulei.

Momentan nu a ciupit deloc (1000km) dar are timp.

BTW mi-au spus ca pentru completare trebuie sa merg la reprezentanta datorita faptului ca am ulei pentru rodaj care este un tip special.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana in 8.000 km este normal sa "pape" ceva ulei. Daca mai consuma in acelasi ritm dupa primii 8.000 km , atunci poti sa-ti pui intrebari :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda.. faza e ca a mea n-a consumat deloc.. chiar n-a fost pana acum nevoie niciodata sa "top up".. si cum spuneam am deja 110.000km. doar ca cei doi prieteni s-au cam speriat nitel.. de asta am vrut sa "strang" niste pareri.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ma ingrijorasem la fel...Dupa ce am luat masina, noua, am facut 1 drum Germania-Romania. Am mai circulat vreo 3000 de km pe care i-am facut rapid (pe aici prin Germania nici nu-ti dai seama cand faci 1000 de km) si m-am gandit sa verific uleiul. Habar nu aveam ca TDI-urile sunt mai speciale, asa ca m-am speriat cand am vazut ca nivelul uleiului era foarte scazut...M-au linistit tovarashii de-aici de pe forum...Am inceput sa mai citesc si eu, asa ca am gasit chiar pe site-ul oficial VW axioma asta care zice ca TDI-urile consuma ceva mai mult ulei cand fac "primii pasi" si ca e bine ca uleiul sa fie verificat mai des in perioada asta...

Pot sa spun ca in primii 18 000 km am adaugat cam 800 ml de ulei (Castrol SLX)...

Chiar azi am fost sa schimb uleiul, chiar daca nu mi-a aparut avertismentul pe bord...Am pus Castrol SLX II LongLife; acum motorul toarce din nou (poate e doar o parere, dar incepuse sa fie putin mai zgomotos decat la inceput) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut !

Am un Golf tdi 81kw 1998 luat din germania in 2002 , 118 000 km ! De la schimb la schimb de ulei nu completez nici o picatura , cand fac schimbul de ulei am grija sa ii pun aproape de valoarea maxima , iar dupa 10 000 de km este aproape de minim , dar in parametrii , si repet ! faca o picatura ! , Acum are 200 000 km si merge f bine !. La 190 000 i-am facut o curatzare , chiulasa ,evacuarea , intercooler , am scos toata calamina aia, am schimbat kitul de ambreiaj, si cateva bucse . Acum are si Chip tuning +un filtru scump ... si circa 145-150 de cai, sparg avioane cu ea ! Cand ma infig in ea scoate ceva fum negru dar uleiul ... la fel ramane . FOLOSESC CASTROL MAGNATEC 10 w 40.

ASTA DA MASINA sa vrei sa o strici si nu poti , nu cum sunt alte jafuri aduse din germania .. cica 70 000 de km , se face nor la curul lor si consuma ulei .. si alte chestii . ASTA ESTE VALABIL pentru 1.9 tdi 110 cp.

Cel mai reusit motor zic eu ! , desi in momentul de fatza conduc un Pd de 116 cai fabricatie 2002. Cuplu mai bun ca la cel vechi dar consum mult mai mare , sa vedem rezistentza .....

DAR AVETI GRIJA ca pentru motoarele PD sunt uleiuri speciale 5.05

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar ca o paranteza nu e bine sa lasi uleiul sa ajunga la minim. Ai 3 "zone" pe joja: minim,maxim si mai ai zona unde se termina hasurarea si daca ai ulei pana in zona aia trebuie sa completezi pana la maxim. Mai ales daca tot tragi asa de ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manual scrie ca: "you should top up" daca nu esti cu uleiul peste zona hasurata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unul stiam ca pentru PD specificatia e 50501...........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Acest consum de ulei este valabil (in 90% din cazuri), numai la motoarele TDI PD (pomp duse). De ce ? Mi s-a intimplat si mie mai demult ca masina (un Passat 1,9 TDI PD , 130Hp) sa manince 1 l la 3000 de Km si am pus si eu niste intrebari pe la service. Raspunsurile au fost ca este normal acest consum, dar alte explicatii nu am gasit. Drept urmare am luat legatura cu VW din Germania si am pus aceeasi intrebare si iate care a fost raspunsul:

Pe vremuri (acum 7-8 ani) VW spunea ca durata medie de functionare a unui motor diesel fara reparatii capitale este de 200000 Km. La motoarele Diesel PD aceasta durata, sustin ei, a crescut la 250000 Km. De ce ?

Dupa alezarea cilindrilor, in mod normal cilindrul prezinta niste "santuri" in forma de spirala pe toata suprafata lui prin care teoretic circula uleiul care il maninca un motor obisnuit (acel 1L la schimb). La motoarele diesel PD dupa alezarea cilindrului acesta "santuri" micronice nu mai sunt in spirala ci sunt in plan vertical (de sus pina jos). De aici iese si consumul de ulei mai mare. Asta a fost raspunsul lor la intrebarea mea. Ei ar avea o logica in ceea ce spun, dar daca mi-ar mai confirma cineva care se pricepe la motoare ca ceea ce spun ei e adevarat atunci as fi convins 100% ca asa e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Salutare,

Acest consum de ulei este valabil (in 90% din cazuri), numai la motoarele TDI PD (pomp duse). De ce ? Mi s-a intimplat si mie mai demult ca masina (un Passat 1,9 TDI PD , 130Hp) sa manince 1 l la 3000 de Km si am pus si eu niste intrebari pe la service. Raspunsurile au fost ca este normal acest consum, dar alte explicatii nu am gasit. Drept urmare am luat legatura cu VW din Germania si am pus aceeasi intrebare si iate care a fost raspunsul:

Pe vremuri (acum 7-8 ani) VW spunea ca durata medie de functionare a unui motor diesel fara reparatii capitale este de 200000 Km. La motoarele Diesel PD aceasta durata, sustin ei, a crescut la 250000 Km. De ce ?

Dupa alezarea cilindrilor, in mod normal cilindrul prezinta niste "santuri" in forma de spirala pe toata suprafata lui prin care teoretic circula uleiul care il maninca un motor obisnuit (acel 1L la schimb). La motoarele diesel PD dupa alezarea cilindrului acesta "santuri" micronice nu mai sunt in spirala ci sunt in plan vertical (de sus pina jos). De aici iese si consumul de ulei mai mare. Asta a fost raspunsul lor la intrebarea mea. Ei ar avea o logica in ceea ce spun, dar daca mi-ar mai confirma cineva care se pricepe la motoare ca ceea ce spun ei e adevarat atunci as fi convins 100% ca asa e.

<{POST_SNAPBACK}>

Salutare,

Si vrei sa zici ca cei din Germania ti-au zis ca de fapt un TDI cu tehnologie PD nu rezista mai mult de 250.000 km cunun regim normal de functionare?! Ciudat, ce sa inteleg prin reparatii capitale?!

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este fals ca un TDI sa reziste 200k km respectiv TDI PD 250k km fara reparatii capitale. Sunt oameni cu 400-600k km care nici macar nu au probleme cu consumul de ulei daramite de pornirea la rece sau consumul. Te rog sa specifici sursa informatiei.

@Andi TDI : ar trebui sa facem cumva sa aducem un filtru CCV si la noi. Mann face ProVent si stiu ca exista importatori Mann in Ro. Deseori insa ei aduc doar anumite cantitati minime si avem nevoie de un group buy ca sa o scoatem la capat. Tu ce zici pe tema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

La Touranul din profil, in 7600 km mi s-a semnalizat de doua ori nivel scazut la ulei. In cele doua completari, au intrat cam 250-300 ml.

La Multivan-ul firmei, pe motorul de 2,5 de 130 CP, nici urma de consum de ulei. Se si merge mai batraneste cu ala, si asta e adevarat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sstanescu e noua masina? daca da, e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e noua, vreo trei luni parca. Am tot vazut ca se considera normal acest consum (clar, e si in manual), insa parca tot nu ma simt confortabil cand face "bling" si trebuie sa torn cu bidonasul...

Multivan-ul e ceva mai batran, cred ca a trecut de 8 luni, la vreo 9000 km, insa ala e stabil la ulei de cand imi bag eu nasul de curiozitate in el. Soferul care il calareste merge linistit, insa eu l-am mai fugarit din cand in cand.

Ma rog, vom vedea cu timpul care e situatia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu Bora mea am 7.500 km si nu am observat sa scada nivelul uleiului deloc !!! :banghead:

Revenind, inca nu am schimbat uleiul niciodata (abia la 15.000 km, dupa cartea tehnica). Respect regimul de lucru al motorului, fara liniute, talpa motorului neincalzit suficient, etc. E drept, motorasul nu e PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ulei are masina in ea , cind e supernoua?

Mi-au zis ca e posibil sa ciupeasca in rodaj ceva ulei ,dar nu stiu de unde si ce tip este.Am inteles ca e special de rodaj.

Am un PASSAT HL 2.0 TDI , PD of course.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

iata ca si eu am aceeasi problema. am 22.000 km cu ea si am bagat pana acum in plus vreo 2,5 litri de ulei. E drept ca merg destul de agresiv. Ultima oara am completat 500 cl dupa 4000 km de la ultima completare.

Sincer nu vad alta explicatie decat cea data de VW AG. TDI PD consuma mai mult ulei. Asta e!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Acest consum de ulei este valabil (in 90% din cazuri), numai la motoarele TDI PD (pomp duse). De ce ? Mi s-a intimplat si mie mai demult ca masina (un Passat 1,9 TDI PD , 130Hp) sa manince 1 l la 3000 de Km si am pus si eu niste intrebari pe la service. Raspunsurile au fost ca este normal acest consum, dar alte explicatii nu am gasit. Drept urmare am luat legatura cu VW din Germania si am pus aceeasi intrebare si iate care a fost raspunsul:

Pe vremuri (acum 7-8 ani) VW spunea ca durata medie de functionare a unui motor diesel fara reparatii capitale este de 200000 Km. La motoarele Diesel PD aceasta durata, sustin ei, a crescut la 250000 Km. De ce ?

Dupa alezarea cilindrilor, in mod normal cilindrul prezinta niste "santuri" in forma de spirala pe toata suprafata lui prin care teoretic circula uleiul care il maninca un motor obisnuit (acel 1L la schimb). La motoarele diesel PD dupa alezarea cilindrului acesta "santuri" micronice nu mai sunt in spirala ci sunt in plan vertical (de sus pina jos). De aici iese si consumul de ulei mai mare. Asta a fost raspunsul lor la intrebarea mea. Ei ar avea o logica in ceea ce spun, dar daca mi-ar mai confirma cineva care se pricepe la motoare ca ceea ce spun ei e adevarat atunci as fi convins 100% ca asa e.

<{POST_SNAPBACK}>

Salut!

Dupa cum am invatat la scoala suprafata cilindrului se prelucreaza cu o anumita rugozitate tocmai pentru a permite formarea peliculei de ulei,pelicula care scade uzura segmentilor-camasilor de cilindru si creste raportul de compresie.Aceste micro"santuri" se fac oblic fata de planul longitudinal al camasii .Mie sincer nu prea imi vine a crede ca ele se fac in lungul cilindrului (sau in plan vertical)pt ca consumul de ulei creste (intr-adevar creste si rap de compresie),cresc emisiile poluante,apoi pelicula de ulei este mai usor spalata de pe supf cilindrului deoarece aceste "santuri" sunt in plan vertical si astfel creste uzura.Sincer eu nu prea cred ce ti-au spus...poate gresesc...

Consumul de ulei la masina mea a fost mare in primii 10-15 mii km ,cam 600-700 ml la apro 5000 km,dar din cate stiu (din manual de rep vw) un consum de ulei maxim admisibil este de 1l la 1000 km in regim urban ,in conditii grele..asa ca nu mai im fac probleme.Acum la 22mii km consumul de ulei a scazut,la fel s

i cel de motorina,lucruri care nu pot decat sa ma faca fericit! :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!