Jump to content

D.i.y Sa Ne Reconditionam Turbinele


_Bogdan_
 Share

Postare recomandată

Am deschis acest topic in speranta ca va fi folositor membrilor de pe acest forum. Cred ca se aplica la toate masinile dotate cu turbina.

Totul a inceput cand am descoperit un joc destul de mare in axul turbinei de la masina mea, ceva mai mult ulei pe traseul turbo si ceva fum albastru la evacuare. Primul lucru la care te gandesti in acel moment este ca daca nu schimbi turbina in curand, jocul in axul turbinei sa va mari si la un moment dat elicia va lovi peretii turbinei si de aici tot dezastrul care urmeaza. Cu totii stim ca exista cateva solutii, turbina noua, turbina din dezmembrari sau o turbina reconditionata la un atelier de specialitate. Mai exista si o alta solutie care o recomand tuturor celor care au putin curaj si putina indemanare. Adica vorbesc despre reconditionarea turbinei acasa (ma rog,in garaj sau in alte spatii) :vaidecapulmeu: A mea a fost home made :icon_thumright: .

Oarecum am luat-o ca si o provocare si dupa ce m-am documentat pe internet am descoperit ca este posibil acest lucru. Asadar am comandat un kit de reconditionare si m-am apucat de lucru. Fiind la prima reconditionare :soothe[1]: a durat cam o jumatate de zi, dar pot sa va spun ca sunt foarte multumit de rezultate. Stiu ca o sa mi se spuna ca nu ai ce sa schimbi acolo ca turbina trebuie echilibrata pe o masina speciala, etc,etc. Si aici o sa va contrazic. Intradevar turbina este echilibrata si este foarte important sa fie asa din moment ce se invarte cu peste 100000 de rotatii pe minut. Dar asta nu inseamna ca nu o poti reconditiona. Totul e sa fi foarte atent si sa iti faci semne ca sa pui totul exact in locul unde a fost, din moment ce ea a fost echilibrata ea va ramane tot asa, si aici ma refer la pozitia eliciei de compresor in relatie cu axul si cu cealalta elicie de pe partea cu evacuare.

In principiu orice turbina care nu a suferit "accidente" poate fi reconditionata pentru o suma modica zic eu, oricum costul kitului e undeva la 20-40% din cat ar costa sa o reconditionam la un atelier specializat care de fapt ar face acelasi lucru cu cel mult o curatare chimica sau sablare ca sa arate "oarecum" noua in momentul in care o ridicam si platim 350 Euro sau mai mult. Daca palele eliciei nu s-au frecat de peretii turbinei sau lipsa de fragmente (bucatele) din palele eliciei, axul turbinei stramb etc, sau alte lucruri care ar fi putut sa-i afecteze echilibrarea facuta din fabrica aceea turbina poate fi reparata.

Acuma sunt in rodaj, am inteles ca primii 2-300 de km trebuie sa eviti acceleratiile bruste (sa se limiteze boost-ul)

Ideia e ca a fost o experienta placuta si apoi mai e satisfactia pe care ti-o procura un lucru bine facut. Am sa va mai tin la curent daca o sa fiti interesati :frigbaitata:

Tin sa precizez ca oricine se apuca de treaba asta, o face pe raspunderea lui si isi asuma riscurile implicit. Atata cat timpul mi-o permite pot sa raspund la intrebari si sa impartasesc din putina experienta pe care am acumulat-o. Doar suntem cu totii membrii pe forum si incercam sa ne ajutam unul pe celalalt. Cand o sa am ceva timp o sa postez niste link-uri si alte informatii pe care le-am gasit foarte folositoare.

Modificat de _Bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si...... unde e D.I.Y-ul ????????????????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate eu am muncit singur, nu am avut asistenti, asa ca nu am facut un DIY :)) Dar am ceva link-uri care pot fi folositoare http://www.kickflop.net/wp/?p=21&page=2

http://www.allpar.com/fix/holler/budget-turbo-rebuild.html

http://www.suzukituning.com/General/KKK%20...urboRebuild.htm

Turbina mea e Garret, alti au KKK dar in principiu nu sunt mari diferente intre ele. Sper ca link-urile sunt deajuns de bune.

Si aici un link pt cine vrea sa-si faca un aparat pt echilibrat turbinele. :P Daca chiar nu aveti incredere... :))

http://www.technologie-entwicklung.de/Gast...ncing_tool.html

Modificat de _Bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vai vai.... :lol: mi-ai facut pofta si mai mare sa ma zbat sa imi vand masina asta si sa iau una cu VNT. Presupun ca reparatia la care te referi era la un VNT 15. Insa oricum ce ai facut tu e mai mult decat o simpla curatare. Sper ca ai reusit si nu vei avea probleme mai tarziu. La ce ma refer e ca in cazul in care ai o dezechilibrare si nu ai detectat-o, s-ar putea sa iti creeze probleme. Sper ca nu e cazul si ca ai reusit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca I_am_Stealth a devenit, odata cu masina Audi, usor masochist :lol: :lol: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde ai comandat kit-ul de reconditionare si cat a costat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde ai comandat kit-ul de reconditionare si cat a costat?

Am comandat kit-ul de pe Ebay, preturile variaza dar sunt undeva intre 100-200$ inclusiv costul pt serviciul de curierat.

Modificat de _Bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei , nu sunt masochist sau sadic, insa sa lucrez la o turbina e o placere in comparatie cu scosul boltzului de la bratele superioare la Audi!!!! Cine zice ca boltul ala e atragator de scos, ala e kamikaze pt mine! :)

Am inceput sa urasc sa fiu "daciot" insa pana Joi daca reusesc sa imi vand masina, inca o mai pot lua pe aia cu VNT la care i-am facut un log si e clar ca face presiune prea mare la turbina, deci are o mica problema => foarte probabil trebuie curatata ;) ....

Asa ca daca vreau 110 cai in loc de 90, va trebui sa-i ridic capota si la aia :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!