Jump to content

Bec Rosu(ulei)


Cosmi99Pjd
 Share

Postare recomandată

Nu am bagat aditiv. La cald nu tacane deloc.

Am fost la service si mecanicul a zis ca ar fi senzorul de vina, ca presiunea nu are cum sa se modifice in functie de temperatura motorului.

Asa ca am dat comanda de senzor, vreo 4-5 zile incalzesc masina dimineata, eu si cu Daciile 1310. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca nu aveau manometru pentru ulei... vezi un service unde este si compara valorile cu ce zice manualul sau poate stie cineva de aici de pe forum

nu e normal comportamentul motorului, eu sustin ca presiunea se modifica odata cu temperatura motorului deoarece se modifica fluiditatea uleiului odata cu temperatura sa, la masinile vechi dotate cu indicator presiune ulei se putea observa...

acuma daca tot ai dat comanda asteapta sa vezi ce zice cu noul senzor desi nu cred ca e rezolvata problema, eu as face acea masurare a presiunii ca sa fiu linistit mai ales motorul tacane 30-40 secunde, ceea ce n-ar trebuie sa fie decat max 3-4 secunde pana urca sau face presiune uleiul in rampa

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se demonteaza senzorul de presiune ulei si se monteaza in corpul manometrului iar manometru se monteaza in locul senzorului. In acest fel se verifica si presiunea si senzorul. Daca nu ai scula dedicata poti folosi un manometru de presiune (0-10 bar) pe care il montezi in locul senzorului. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: azi dimineata dupa ce am pornit masina sa o las sa se incalzeasca s-a oprit motorul. Am dat 2 chei, si, vazand ca nu porneste am luat-o pe jos spre service-ul lui volksman ca e la o staie de autobuz de mine. M-am intors cu d-nul George dupa mine ca sa vedem ce are. Mi-a zis ca nu e motorul gripat, iar dupa o cheie mai lunga a pornit cu un scartait mai dubios. Am lasat-o putin la incalzit si m-am tarat pana la service.

Becul se aprindea acum indiferent de temperatura motorului.

Ciprian a masurat presiunea la ulei. 0 barat.

Concluzie: trebuie desfacuta baia de ulei, data jos pompa de ulei si vazut ce se intampla.

Partea mai proasta e ca abia de vineri se poate apuca de ea incat e foarte aglomerat.

Va tin la curent pe masura ce aflu ce are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai bagat ceva aditiv in ulei?

daca nu atunci neaparat sa masori presiunea la service fiindca banuiesc ca s-a slabit pompa de ulei

nu mai porni masina ca se uzeaza motorul... acuma dupa ce rezolvi pompa de ulei sa bage presiune (poate ca e vb de sorb sau filtru de ulei imbacsit desi ma indoiesc), fa si un schimb de ulei + filtru, dupa ce dai o tura tot cu uleiul actual sa spele motorul, fiindca motorul functionand cu ungere deficitara in motor se gasesc "urmele" uzurii

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am lasat-o cateva strazi mai incolo, maine seara, cand o duc la service, o sa o duc tractata. Nu mai risc sa o pornesc nici macar la relanti.

Asa o sa fac. Mersi pt. sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat in sfarsit problema. S-a desfacut baia de ulei, sorbul si pompa de ulei in perfecta stare. Am ajuns la concluzia ca filtrul ar fi infundat, pt. ca ar fi singura explicatie a presiunii care creste la cald (cand se subtiaza uleiul si trece mai usor prin filtrul infundat). de asemenea atunci cand baietii au scos uleiul, schimbat de 2 luni doar, era negru tuci si parea ca ar fi folosit 30k km.

Am schimbat uleiul si filtrul si problema e rezolvata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mda, se pare ca problema mea reincepe sa apara. Ieri dimineata cand am plecat de pe loc mi s-a aprins din nou becul rosu la ulei. Am tras pe dreapta, am lasat-o le relanti, dupa care am plecat mai departe. Nu a reaparut becul, nici ieri nici azi dimineata.

Am fost ieri si am masurat presiunea. La cald este in jur de 1bar la relanti si 3bari in sarcina. Am lasat masina sa se raceasca 2 ore jumatate si am masurat din nou cu motorul rece (cat s-a putut raci). La relanti aveam 2.5bari, iar in sarcina 3,5bari.

Mecanicul zice ca ar trebui sa desfac baia de ulei din nou, sa ne uitam la pompa de ulei... din nou.

Ce parere aveti de valorile astea? Nu am gasit pe nicaieri niste valori pt. motorul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca piesa in care se insurubeaza busonul de la ulei are o ureche rupta. E vorba despre piesa de plastic care se roteste in capacul chiulasei si are pe ea filetul pt busonul de la ulei. Ea se misca si nu prea sta etansa. Credeti ca e vreo problema? se gaseste sa-l schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine s-a rupt piesa aia. Am cumparat-o de la midocar, e vreo 90ron parca. Pe factura scrie gat umplere ulei sau asa ceva. Sistemul nou e mult mai solid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai pus ulei nou si filtru nou la ultima interventie? si de care?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtru mahle si ulei mobil sintetic 5w40. O sa masor azi presiunea la rece-rece, dupa vreo 6 ore de stat. E clar ca in primele 5 minuta daca o accelerez mi se aprinde becul. Azi dimineata am pornit-o, dupa 10 secunde am accelerat-o, s-a aprins becul si a dat sa moara motorul. Am oprit-o imediat, am pornit-o din nou. Nu mai avea nici pe dracu. Nu s-a mai aprins becul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e foarte ciudat, la rece uleiul e mai vascos deci si presiunea e totdeauna mai mare, asta rezulta si din masuratorile tale de mai sus

martorul presiune ulei de obicei se aprinde la cald cand uleiul e cel mai fluid, fiindca atunci scade presiunea la relanti sub pragul limita, cand accelerezi ar trebui sa creasca presiunea nu sa scada

sa pui pe cineva sa urmareasca fluctuatia manometrului de presiune cand pornesti si apoi cand accelerezi, sa vezi daca presiunea creste constant (si nu are momente cand pica) odata cu turatia

sonda de presiune ulei a fost schimbata?

incearca un filtru mann, mi se par bune, am folosit pe mai multe masini fara probleme

cand s-a desfacut baia s-a verificat linia (jocurile la cuzineti)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca e ciudat, tocmai asta il nedumereste si pe mecanicul meu.

Am sonda noua, dar nu am pus-o inca pe masina, daca imi iese presiunea bine o sa o pun.

Nu stiu daca s-au verificat cuzinetii, o sa intreb, insa ce ar putea avea cuzinetii sa am aceste simptome? Ma gandesc ca daca sunt uzati, sau au joc ar trebui sa se manifeste tot timpul, ar trebui sa consume ulei, nu?

PS. Data trecuta cand am avut probleme tot la rece se manifestau, niciodata la cald. Exact cum face acum.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa unge si arborele cotit, daca sunt cuzineti uzati se pierde presiune, scade presiunea de ulei in rampa, nu se consuma ulei decat pe la segmenti si se pierde pe la semeringuri supape

cine stie ce aditivi sau motor flush a folosit proprietarul de dinainte, poate ai ceva chesti prin motor care s-au blocat in bulb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am intors de la service. Masurat presiune cu motorul rece: - la pornire are o presiune f mica, undeva la 0.5bari. Dupa vreo 30sec urca brusc la 2.5bari si lucrurile decurg normal. Sunt in ceata... De ce numai cu motorul rece rece. Daca o las doar 2 ore nu face asa, daca o las 6 ore face. E ca si cum nu pleaca pompa odata cu motorul, dar stiu ca asta nu prea are cum.

Mecanicul zice ca nu are cum sa fie cuzinetii de vina pt. ca imi batea motorul, la mine nu se pune problema, am mers acum o sapt. buc-brasov si retur fara probleme, turat in 5500rpm, nu se aude nimic.

A ramas ca miercuri sa dea din nou baia de ulei jos si sa se uite la pompa. Am inteles ca una noua ar fi vreo 400ron.

Ceva idei?.

@SergiuD, am scris si pe topicul cu alternatorul unde mi-ai raspuns o data, poate poti ai vreo idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la partea mecanica doar pompa vad ca poate sa fie de vina, poate totusi e imbacsit sorbul... nu iar strica o baie in benzina

dar mai poti da vina pe fitru, sau pe ulei, mai ales daca ai pus aditiv

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul si uleiul au o luna vechime, sorbul l-am verificat data trecuta cand am desfacut baia. AMR - 2 zile pana la desfacerea baii... din nou. Ma gandesc ca trebuie sa aiba o supapa ceva care da drumul la ulei in sus spre axele cu came si o fi imbacsita, iar dupa o perioada mai mare de stationat sa se deschida mai greu din cauza ca se usuca jegul. E singura explicatie pe care o vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este astfel de supapa pe circuitul rampei, doar filtrul de ulei are supapa by-pass (de ocolire) in caz de imbacsire, si eventual inca o supapa uni-sens (al tau nu stiu daca are) ca sa impiedice sa se scurga uleiul din rampa inapoi in baie cu scopul ca axele sa beneficieze mai repede de ungere la pornire

ca o recomandare mergi pe mann fiindca au supapa uni-sens si eu nu am avut probleme cu ele, cam astea ar fi filtrele pentru masina ta:

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=1&ktlg_lang=10&ktlg_subpage=02&ktlg_01_mrksl=51&ktlg_01_mdrsl=40&ktlg_01_modsl=1201&ktlg_01_fzkat=&ktlg_01_fzart=1

dupa cum se vede la detalii filtrul de ulei contine supapa de sens unic: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=6&prdsl=1934&ktlg_lang=10&ktlg_01_mrksl=51&ktlg_01_mdrsl=40&ktlg_01_modsl=1201&ktlg_01_fzkat=&ktlg_01_fzart=1&ktlg_subpage=0&gobackToPage=1

si mai pot recomanda, desi nu stiu daca isi merita banii totdeauna dar cel putin nu am avut probleme, castrol 5w40

DAR problema ta cred ca e de la supapa de supra-presiune, adica o bila cu arc, din pompa de ulei, adica mecanismul ei e decalibrat cumva si se manifesta la rece refuland uleiul in loc sa lase sa mearga spre rampa, pentru mai multe detalii vezi documentul atasat, sectiunea: "Supapa de siguranţă"

de aceea zic ca o spalare a pompei intr-un vas cu benzina cred ca i-ar face bine, adica ar scoate impuritatile care probabil o deranjeaza

Constructia si Calculul Instalatiei de Ungere.doc

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost ieri la service. S-a dat baia de ulei jos si surpriza, sorbul din baie era super imbacsit. Data trecuta era super curat sorbul, insa filtrul era infundat. Singura explicatie posibila este ca mecanicul la care am fost cand am facut reparatiile la motor a bagat ceva solutie de spalat si a dislocat toate mizeriile posibile care s-au plimbat libere prin tot motorul. Sper asta sa fie ultima data cand se mai infunda ceva.

Azi-dimineata nu a facut nici pas. Nu mai tacane, nu se mai aprinde becul. Uff... poate am scapat ca m-a secat masina asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti recomand sa mai schimbi uleiul si filtrul cam la 3k, 6k de km si apoi tot asa cam pe la 10 000 km de 2 ori cel putin...

oricum verifica-i si culoarea si consistenta uleiului poate iti mai dau cateva indicii daca e cazul sa schimbi prematur

bafta

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare, azi am scos masina la o tura, am infipt ceva benzina de 100 ca sa-i mai dau si mancarica buna, iar dupa 10 km in oras, mers lejer, s-a aprins becul rosu de la ulei, si buzzerul s-a auzit de 3 ori. Motorul merge rotund , n-are probleme, am dus-o asa pana acasa inca vreo 5 km. Ce am putut verifica asa rapid, am scos mufa de la senzorul de ulei(cel verde de pe capacul chiuloasei), era plina de ulei, si daca dadeam la cheie iesea ulei prin acel senzor. Sa inteleg ca e dus senzorul si nimic mai mult ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA senzorul este dus.Daca poti masoara si presiunea uleiului asta ca sa stai linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!