Jump to content

Skoda Octavia 2 Elegance 1.8 Tfsi 160cp


Daniel 57

Postare recomandată

Felicitari pentru masini,dar in special pentru posturile tale pline de inteles si bine documentate.Am citit cu deosebita placere tot istoricul.

Cu stima.

Link către comentariu
  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Daniel 57

    116

  • rvacaru

    18

  • ovidius

    9

  • DORU_14

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc pentru aprecieri si rabdarea cu care ai citit. Drumuri bune si tie.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Domnule Daniel 57, v-am citit in seara asta tot topicul, de la prima la ultima pagina. Sincer, m-am delectat si pentru asta va multumesc!

Link către comentariu

Nu era mai bine daca iti cumparai si 4 table cand ai luat cauciucuri mai mult de 400 de lei nu puteau fii.(de cand ai masina ai dat 400 de ron numa pe montat/demontat/echilibrat+ca nu e bine nici la cauciucuri atata sus si jos....?

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am facut revizia la Octavia, de 3 ani si 26.000 Km, la Avia din Militari.

Am schimbat:

5 l ulei Mobil 1

1 filtru ulei

1 filtru aer

1 filtru praf (cu carbon)

si m-a costat 627 lei, cu TVA inclus.

Dar in oferta Avia mi-au dat un discount de 1 l de ulei gratis (la 4 consumati) si o reducere de 15 % la manopera si 5% la piese.

Acum, nu stiu daca reducerea mi-au dat-o pentru ca sunt membru club AVIA (red. de 10% la manopera si 5% la piese), sau pentru ca masina e intre 2-4 ani (10% man. si 5% piese). Cum o dau, cum o-ntorc, tot nu iese 15% la manopera. Dar calul de dar nu se cauta la dinti!

Asa ca, am mai inlocuit si contactul de la cheie, care aparea ca intrerupe: 259 lei, cu TVA (120 lei contactul si 89 lei o ora de manopera, fara TVA, dar iarasi redusa cu 15% si 5% la piesa).

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
  • 4 months later...

Am scapat de iarna, dar nu si de toamna. Totusi, i-am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara, tot cu 94 de lei, incluzand schimbul, echilibratul si sacii de plastic. Am ajuns la 28.750 Km si merge bine. Acum chiar a mai scazut consumul, pe la 12 l% prin oras.

Yasmin, nu imi plac rotile de tabla. Asta e...

In schimb, am avut o surpriza neplacuta: am gasit in spatiul rotii toate sculele ruginite: doi clesti, doua surubelnite, o cheie de bujii, alte chei. Cel putin clestii erau in asa hal de ruginiti incat nu i-am putut deschide, iar unul era prins de sacul de scule ca a trebuit sa le arunc cu totul la gunoi. Noroc ca roata nu era si ea ruginita. Dar cricul pe unde nu era uns a ruginit si el. De unde atata apa?... :huh:

Domnule Daniel 57, v-am citit in seara asta tot topicul, de la prima la ultima pagina. Sincer, m-am delectat si pentru asta va multumesc!

Domnule florica adrian, multumesc, dar daca vreti sa va amuzati, atunci cititi Skoda Fabia ca si sport, care e tot a mea. Lectura placuta.

Link către comentariu

Si eu cand am pus rotile de vara am gasit in locasul rotii de rezerva multa apa.. Probabil din cauza iernii afara fiind frig, iar in interior facem caldura si de aici condensul.. Altfel nu-mi explic.

Modificat de andrey2003
Link către comentariu

La mine (masina veche), locasul pentru roata de rezerva are 1 sau 2 gauri acoperite cu cate un capacel. Daca il scot...vad asfaltul. Probabil asta e rolul, sa poti scurge apa care se poate aduna cand pui roata cu pana in locul celei de rezerva. Alta explicatie nu am. Vezi poate ai asa ceva, sa stii sa lasi una descoperita...de intrat nu are ce sa intre ca e prea mica...

Link către comentariu

Am chiar 3 gauri cu capac. Si sunt destul de mari, de vreo 2-3 cm, asa ca daca le las deschise imi bag singur apa inauntru. Trebuie verificat porbagajul si spatiul de la roata mai des.

Link către comentariu

De bagat nu iti bagi sigur... totusi e cat un lighian sub nivelul portbagajului acel spatiu. Chiar daca sa presupunem ca va intra apa, la fel cum intra asa si iese avand o panta destul de mare "lighianul". Pana la urma de ce ar fi acele gaurele? Nu cred ca sunt inutil puse acolo.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

In weekend am atins 29.000 Km. Doar la 1100 Km de Fabia. Dar cum vara abia a inceput si vine vacanta, s-ar putea pe la toamna sa le "egalizez".

Iar cu apa, trebuie sa mai trag dopul la cada din cand in cand...

Link către comentariu
  • 2 months later...

M-am intors din concediu cu 31.850 Km la bord, adica am depasit-o pe Fabiuta.

Am fost la mare si la munte. As putea spune ca nimic nou nici la mare si nici la munte: Marea Neagra la romani era verde de alge (era sa o vad si de la bulgari, dar am uitat pasaportul lui fiica-mea acasa), iar la munte am trecut din nou Transfagarasanul, care acum are tunelul luminat.

Noutatea majora este ca am mers pe Transalpina. Am luat-o din nord, de la Sebes, dar e mai bine daca o luati din sud, de la Novaci. De altfel, este mai aproape de sud, spre cabana Voineasa, in judetul Valcea. Am facut filmulete, dar nu merg nici pozele, pentru ca sunt prea mari.

Asa ca am sa va descriu drumul in cateva vorbe:

In primul rand, desi sunt vreo 150 Km din Sebes pana in varf, la Pasul Muntinu, drumul dureaza mai mult, mergand incet datorita curbelor dese.

Nu plecati din Sibiu spre Sugag, prin Poiana Sibiului, pentru ca am auzit ca drumul e inca in lucru (neasfaltat complet). Mai bine porniti din Sebes spre Sugag, drumul fiind largit si proaspat asfaltat.

Drumul este superb, prin padure, ca prin gradina, vegetatia crescand de la marginea drumului. Cand incepe urcusul, de la barajul Oasa, mai sunt cateva portiuni neasfaltate, de 1-2 Km, dar se poate trece si cu o masina normala.

Sus, pe platou, peisajul este minunat, ca din elicopter. Dar atentie la vremea schimbatoare, asa ca luati-va si ceva haine mai groase si incaltaminte inchisa, chiar daca ati plecat in tricou si sandale de jos.

Ca sa vedeti si voi cum arata, uitati-va aici: http://www.transalpina.biz/

Nici nu am venit bine in Bucuresti, ca m-a si lovit unul in spate, in fata la Bursa Romana de Marfuri (Casa Presei Libere). Pe aleile inguste de acolo, eu m-am oprit, fiind blocat de o alta masina din fata, iar in spate intorcea un Ford dubita ca sa iasa si el, care nu m-a vazut ca ma oprisem. Asa ca ne-am lovit fund in fund, pe parte stanga a fiecaruia.

Acum am inceput baletul, cu evaluarea la Allianz, undeva tocmai la capatul bulevardului Timisoara si cautatul pe la care service (Brady sau Avia) o face mai repede. Nu am reusit sa obtin un termen final pentru saptamana asta de nicaieri, asa ca am hotarat sa o duc lunea viitoare si sa o iau cand e gata, dar maxim dupa 5 zile lucratoare, cu toate surprizele si aprobarile lor incluse.

Am ales sa o duc la Brady, pentru ca ma duc la Avia cu Fabia pentru cablul negativ, de masa, asa ca le impart frateste.

Dar, ce e mai important este ca am reparat-o si am si luat-o ieri dupa-masa. Au schimbat bara, bandoul de ornament si doi senzori de parcare. Nu am vazut cat a costat, pentru ca nu facusera inca devizul, dar cred ca peste 2000 lei (bara cruda vreo 900, vopsitul vreo 600, numai un senzor e peste 300, deci doua 600, plus manopera).

Nici nu o sa vad devizul, pentru ca mi-au dat masina pe "incredere", adica au incredere ca isi vor lua banii de la Allianz (pe casco meu). Dar nu imi va creste rata, pentru ca Allianz se va regresa asupra RCA-ului lui.

Per total, am pierdut o zi cu evaluarea si alte trei cu asteptarea, puls bacsisul de rigoare. Dar e bine si asa.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
  • 3 months later...

Am facut la Brady a 4-a revizie anuala la Octavia, la 34.000Km si ITP. In total a fost 862 lei. ITP-ul pe benzina a costat 105 lei. Iar revizia a fost 757 lei, dar am folosit ulei Mobil 1 la butoi. Adica, 4,5 l de 47 lei/l. Am schimbat filtru ulei -70 lei, filtru polen - 87 lei, filtru aer - 91 lei, plus antigel si alte materiale mici. Manopera a fost 177 lei.

Am luat si un card de fidelitate. Dar la Brady se da pe masina, nu pe posesor. Si la urmatoarea interventie in service mi se scade 5% din factura anterioara, adica 43 lei. La Avia, unde am card de fidelitate, e facut pe numele meu si pot sa ma duc si cu bicicleta (daca e Skoda), iar reducere mi se aplica tot mie. Intentionez sa schimb maneta de semnalizare care costa vreo 600 lei si oscilez unde sa o fac: la Brady imi reduce 43 de lei, iar la Avia, ca membru, imi da 5% la piese, dar 10% la manopera din fiecare factura curenta!

Am schimbat si cauciucurile de vara cu cele de iarna, cu 94 de lei, plus 4 saci de plastic.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Amschimbat la Brday (pana la urma) maneta de semnalizator si tempomat. A costat doar 333 lei, pentru ca nu am luat si chitul de tempomat, pe care il aveam din inainte. In total a facut 395 de lei, inclusiv discountul de 5% din factura anterioara de la Brady, adica 41 lei.

Mai apoi mi s-a ars un bec de frana si pozitia din spate si nu gaseam bec de 14/21 W, doar de 15/21W. Problema nu era puterea ci piciorusele din fasung care la 14 W nu sunt la 180 de grade, ci un pic deviate. In final l-am schimbat la Avia Militari, 5 lei unul (am luat doua), plus becul din usa dreapta fata, 3 lei si m-a costat 37 de lei.

Link către comentariu
  • 2 months later...

Am facut un drum pana in Belgia si am sarit de 37 de mii Km. Am calarit-o doua mii si ceva de Km (mai ales prin Germania). Acolo, pe autostrada am alergat-o pana la 160 la ora (pe GPS), fara nici un "efort", doar de benzina si ulei. Consumul mediu a fost undeva in jur de 9 l% (cu cauciucuri de iarna), dar surpriza, pentru mine, a fost uleiul. Cand am controlat nivelul era la minim si am mai adaugat 200 g. Inseamna ca la viteza am ars nu numai benzina, ci si ceva ulei. In rest, masina s-a comportat impecabil. Am condus fara efort, doar oboseala inerenta orelor de condus, masina nu a dat nici un rateu sau semn de anormalitate si pot spune ca se ridica la nivelul masinilor europene.

Desi eram prin Germania, unde e liber la viteza, nu am fortat-o mai mult de 180 Km la ora, pentru ca masina era plina si nici nu ma simteam bine. Cel mai confortabil era pe la 160 la ora. Dar pe urma, cand treceam pe la 90-100 Km la ora, aveam senzatia ca m-am oprit si, ca in bancul ala, imi venea sa ma dau jos.

In Belgia si in Bruxeles nu se omoara cu masini mari, pentru ca ii arde la buzunar si nu au loc de parcare. Desi Octavia a fost buna la carat, era o problema la parcat. Aici ar fi fost mai buna Fabia pe stradutele inguste si aglomerate sau cu sens unic si parcari alternative, pe stanga si pe dreapta, de-a lungul strazii.

O alta problema a fost GPS-ul. Am luat unul nou, cu hartile (ceva mai) actualizate si cu prezentarea numelui strazilor. In tara eram obisnuit cu Ioana care se lamenta de parca o durea cand o lua prima iesire la dreapta sau la stanga. Dar cand am iesit din tara, ea pronunta toate denumirile ca in romana: ''furculision'' de parca era ''Chirita in provincie''. Asa ca a trebuit sa o trecem pe franceza, pentru ca altfel ne bolanzea de cap.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Am mai constatat ceva ingrijorator: din cauza inghesuielii la parcare, majoritatea masinilor sunt zgaraiate pe bare si chiar pe aripi. Am crezut ca doar arabii umbla cu masinile usor tamponate, dar am vazut si aici ca nu le prea pasa de masini. Asa ca am facut tot posibilul sa fac rost de un garaj, ca sa o mai protejez.

Link către comentariu
  • 4 months later...

M-am intors dupa 12000 Km prin Europa, pana la Oceanul Atlantic (Ungaria, Austria, Germania, Olanda, Belgia, Luxembourg, Franta) si un total de peste 47000 Km. Masina s-a comportat excelent! Iar Skoda Octavia este o masina europeana (am vazut Skode Octavia si Superb, mai ales taxiuri).

Se conduce usor, este confortabila (nu simti oboseala la condus), spatioasa (atat in fata, cat si in spate), incapatoare (pentru bagaje), stabila in curbe si la vant (desi este mai inalta de la pachetul de drumuri grele). Iar motorul este puternic si foarte elastic, am mers intr-a 5- a si prin sate si pe sosea, iar intr-a 6 chiar accelereaza (vorbesc de vitezxe peste 100 Km/h) si am mers, in general, numai cu jumatate din turatia motorului (3000-3500 din 7000, cand intra pe rosu). Motorul este silentios (mai tare uruiau cauciucurile pe betonul ca o criblura, bun la ploile dese, dar mai zgomotos decat asfaltul).

Am mers intre Bruxelles si Luxembourg cu o medie de 110 Km/h si un consum de 7,8 l%. Iata si cateva informatii despre carburant:

In Euro benzina 95 benzina 98 diesel

In Belgia 1,74 1,784 1,55

In Luxembourg 1,396 1,44 1,282

In Franta 1,68 1,76 1,54

Iar in Germania benzina de 98 era 1,96.

In Belgia, desi limita de viteza este 120 Km/h, se merge mai repede decat in Luxembourg, unde limita este 130 Km/h, pentru ca pe autostrazile din Belgia sunt 3 benzi pe sens si nu trebuie sa astepti in spatele unei masini care depaseste un camion. Iar autostrazile in Belgia si Luxembourg sunt luminate.

GPS-ul a fost util, dar incomplet. Pe langa multe sensuri giratorii (nou infiintate) pe care nu le stia, nu avea habar, de exemplu, de autostrada de la Szeged sau chiar podul de la Basarab, din Bucuresti, facute inca de anul trecut.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!