Jump to content

Skoda Octavia 2 Elegance 1.8 Tfsi 160cp


Daniel 57

Postare recomandată

Intretimp m-am reintalnit cu placere cu Stefan si am facut sa mearga si la mine corneringul din proiectoarele de ceata. Se aprind si mai ales se sting lent, gradual, fara intreruperi, eu avand becuri cu filament in proiectoare.

Multumesc Stefan.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Daniel 57

    116

  • rvacaru

    18

  • ovidius

    9

  • DORU_14

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am schimbat si la Octavia cauciucurile de vara cu cele de iarna. Numai ca am avut o surpriza neplacuta: la rotile de pe partea stanga aveam dezechilibrari mari, de 80 - 100 g si nu reuseam sa le echilibram din prima incercare. Cele de pe partea dreapta erau OK.

Dupa jumatate de ora de chinuiala, concluzia a fost ca am strambat rotile din ax!

O solutie imediata era sa le pun pe spate, ca sa evit propagarea vibratiilor in sistemul de directie si transmisie, dar trebuia sa scot iar cauciucurile, pentru ca au sens de rotatie, si ploua si era tarziu...

Urmarea a fost comandarea la Brady a doua noi jante de aluminiu de 15 inches pentru Octavia - Orion la Elegance. Nu le aveau in stoc, asa ca vin aproximativ intr-o saptamana de la Budapesta sau Viena si costa tot aproximativ vreo 900 de lei noi.

Mirarea mea este ca nu imi aduc aminte sa le fi lovit in asa hal incat sa fac: Mamaaa! Deci, atentie ca sunt sensibile si jantele din aluminiu la hartoape. Un motiv in plus pentru cauciucuri mai groase si Pachetul de Drumuri Grele.

Link către comentariu

Au venit la Brady jantele: Orion pe 15" - 953 lei, cu TVA cu tot si capacele de ornament.

Urmeaza sa le montez si proba echilibrarii.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Am pus jantele noi si tot a trebuit sa mai pun 30-40 g de plumb, ca sa se echilibreze, ceea ce mie mi se pare cam mult!...

Sunt inca nelamurit daca erau jantele vechi de vina sau poate anvelopele de iarna, desi sunt Vredestein si au deja o iarna, cu 2-3 mii Km rulati, asa ca, hmm, nu stiu ce sa mai zic...

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
  • 1 month later...

Am fost plecat in (a doua) vacanta scolara de iarna o saptamana cu familia la ski in Austria, cu masina.

Am facut 2500 Km (dus-intors Bucuresti, Arad, Budapesta, Viena si de acolo inca 100 Km in sud, spre Gratz) si am folosit din plin tempomatul pe autostrazile Europei.

Pentru carcotasi, am ars intre 8 si 9 l de benzina la suta de Km. Am mers numai in limitele de viteza legale (max. 130 Km/h), asa ca nu am sarit nici la consum, desi masina era incarcata cu ceva bagaje.

Masina a mers bine si nu m-am simtit obisit la volan chiar dupa 8-9 ore de condus. Am facut escala la Arad.

La final insa, in ultima zi am avut o problema: mirosea abreiajul a ferodou incins. Dupa o zi de umblat normal (hotel, partie si inapoi) am simtit miros de incins. Am verificat franele, dar rotile erau reci. Am deschis capota si venea miros de sub motor.

Am inceput sa ma gandesc ce puteam face in creierul muntilor. In cel mai rau caz, umblam la ambreiaj. Dar asta implica, pe langa timp si bani, si gasirea unui service auto.

Cel mai apropiat service Skoda era intr-un orasel, Hartberg, la 40 Km de noi. Pana am facut rost de numarul de telefon, ziua se incheiase. Am hotarat sa ne ducem a doua zi de dimineata, la ora 8 la ei. Era chiar ziua plecarii.

Ajunsi acolo, ne-au spus ca nu ne pot lua decat la ora 10. (De ce imi suna cunoscut?!...) Am lasat masina acolo si am revenit la ora 10 si ne-a spus ca e gata! Adica? Masina merge bine si putem pleca.

A fost o fata care ne-a unit in englezo-germana. Dar de explicat nu ne-a explicat nimic concret. Oricum, nu puteau sa umble la ambreiaj pentru ca nu aveau in magazie, iar o comanda dura o saptamana.

Am intrebat de cateva ori ca sa fiu sigur ca a priceput si daca pot pleca linistit cu masina: nene, uite aici familia cu copila, merg 1000 de Km, tine? No problem! a fost raspunsul international.

Dar ce are?, zic. Nu stie, ca nu a desfacut-o. Dar a scos fum?, zice ea. Nu, doar miros. Atunci, masina merge bine, a fost concluzia.

Asa ca am plecat si am ajuns pana acasa fara probleme si fara miros, dar cu nervii si oboseala de rigoare.

Intrebarea urmatoare ar fi: ma mai duc in service, pe romaneste? Raspunsul este clar, nu. Pentru ca nu mai miroase si nici un service nu se apuca sa desfaca cutia de viteze daca aparent merge bine, decat daca insisti tu si pe banii tai.

Nu o fac cu prea mult entuziasm nici cand mai caraie ceva si esti in garantie, pentru ca nu au garantia ca fabrica producatoare va recunoaste defectul si va plati.

Asa ca o las asa cum este pana o cade ceva. Oricum, este primul semn de razvratire al masinii si sper si unicul.

P.S. Rotile aveau o trepidatie pe la 120 Km/h...

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

Am implinit 14.000 Km si era sa zic ca totul merge OK, daca nu era episodul cu mirosul de ferodou.

In rest, merge bine. Dar arde benzina cam muticica.

Link către comentariu

Dac ai stii de cate ori mi-a mirosit mie a ferodou incins (e drept, la urcari de borduri sau la turatie mai mare la plecarea de pe loc), ai sta mai linistit ;)?

Si mie imi consuma la fel de mult (am media in Bucuresti in jur de 15%) :D.

Link către comentariu

Rex, acum iarna, 8-9 l% pe afara, iar in oras 12-13-14 l%.

Valix, e prima data cand imi miroase ferodoul si nu stiu sa fi fortat foarte tare ambreiajul. Dar e adevarat ca in ziua aia era foarte aglomerat si am lasat-o pe sotia mea sa parcheze masina, eu fiind incaltat cu claparii.

Dar din moment ce ambreiajul nu mai miroase si nu patineaza la demaraje, eu zic ca e OK.

Link către comentariu
  • 3 months later...

Am depasit cu Octavia 15.000 Km si n-am de ce sa ma plang. In curand am sa o ajung pe Fabia.

Am schimbat (mai de mult) cauciucurile de iarna cu cele de vara si m-a costat 78 de lei, cu saci cu tot (atentie, eu nu am jante de iarna separate).

Si, apropo, am echilibrat rotile cu cauciucurile de vara: a fost nevoie doar de 15 - 20 g de plumb. Deci, e de bine, pentru ca nu jantele erau de vina, ci cauciucurile de iarna. Dar asta am aflat-o dupa ce am cumparat 2 jante noi degeaba.

Va trebui sa o spal pe dinti si pe asta mare, ca dupa o iarna intreaga ii cam vine pe gat un miros urat.

In rest, ne straduim sa o egalam la Km. pe aia mica.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

da, frumoasa masina, felicitari

asta voiam si eu sa-ti spun ca ai cumparat degeaba 2 jante

sugestie: cand cumperi cauciucuri de vara i-a de 205/60/15 daca nu vrei sa renunti la comfort- numai vezi ce latime au jantele tale de 6 , sau 6,5 sau 7J(scrie pe ele pe interior) si intra pe http://www.carbibles.com/tire_bible.html pt. a te documenta suplimentar

Link către comentariu
  • 5 weeks later...

Am verificat uleiul la amandoua. Fabia era OK, ca asta toamna. La Octavia mi sa parut ca scazuse, asa ca am bagat vreo 200 ml de Mobil 1.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Am depasit 17.000 Km, pentru ca am fost la mare cu Octavia. De data asta am mers cuminte: in jur de 130 Km/h pe autostrada.

De data asta, am folosit mult si tempomatul, autostrada fiind mai goala. La 130 Km/h, intr-a 5-a, eram in jur de 3500 de turatii/min si consumam in jur de 9 l%. Am bagat si a 6-a, la aceeasi viteza si aveam in jur de 8 l%. Spre surprinderea mea, diferenta de consum era in jur de 1 l%.

Referitor la roti, nici vorba de vibratii in volan. Deci, cauciucurile de iarna s-au descentrat.

Urmeaza un drum pe Transfagarasan.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

M-am intors de la munte, peste Fagaras. Am urcat cu o medie de 10 l% si am coborat cu 8 l%.

In vacanta asta am facut peste 1.500 Km si am depasit deja 18.000 Km. Totul a mers perfect, cu exceptia unei pene descoperite tocmai la Bucuresti: am mers cu un surub infipt in cauciucul din spate, stanga, pe post de dop.

Am remarcat eu ca roata se desumfla usor, dar abia acasa am verificat si am vazut capul surubului tocit de atata mers. Am facut pana cu 27 de lei (inclusiv echilibrarea rotii) cu un petic, nu cu sarpe bagat cu tirbusonul.

Transfagarasanul frumos, cum il stiti, dar vestea buna este ca au inceput sa il (re)asfalteze pe portiunile cel mai rau carpite, pe latura de sud, spre Curtea de Arges, de la cabana Capra spre baraj.

Partea proasta este ca nu au asfaltat nici macar un sfert din drumul proaspat plombat. Dar poate vor continua si in august, cu fondurile din trimestrul IV aduse in trimestrul III, cum zicea Primul Ministru.

Link către comentariu

Salut. Va scriu din Cardiff, UK. Am vazut Skode: Octavii pt taxiuri si Fabii la particulari. Nu foarte multe, dar sunt. In general nu au masini mari, gen SUV, dar exact cum e la Skode e si pt alte marci. Adica, mai mari pt taxiuri si mai mici pentru privati.

Masinile sunt toate noi, de la Opel (Vauxhall in UK) care are o alta sigla asemanatoare cu un dragon, semnul national din Tara Galilor, Ford, Renault, Peugeot, Fiat, VW, pana la BMW, Audi, Mercedes, Rover si Jaguar, doar suntem in Marea Britanie.

Circulatia e deasa, dar nu se inghesuie in ambuteiaje. E fluenta chiar si pe stradute mici, cu o gatuire de o banda la capete, unde era o scoala si intra ca sa treaca la bunul simt.

Inutil sa mai spun ca se circula pe stanga, dar lucrul asta ma deruteaza permanent, inclusiv ca pioeton, pt ca trebuie sa ma uit intai la dreapta si apoi la stanga ca sa traversez. Dar sunt mult mai civilizati, ei, cand traversam noi, aiurea ca romanii. Adica se opresc si ne lasa sa trecem cum vrem noi.

Scriu aici pentru ca scriu de la hotel pe un internet artizanal si merge greu.

Nu stiu daca o sa va pot scrie din nou de la urmatoarea escala, din Amsterdam, dar va promit oricum impresii si din Olanda.

Am vazut Skode si in Olanda. Mai putine in Haga, mai multicele in Amsterdam, dar mai putine decat in Tara Galilor (Wales, iar limba e Welsh).

Ce bine e pe continent!...

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
  • 3 months later...

A venit frigul si am schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna. Operatiunea costa 75 de lei. Dar am schimbat si cele doua anvelope dezechilibrate cu altele doua noi. M-au costat 200 de lei (Vredestein). Dar asta numai pentru mine, in mod special, la invoiala cu patronul (povestea mea veche cu rotile dezechilibrate, pentru care am cumparat si doua jante noi).

Am facut si revizia de doi ani (dar numai 19.800 Km), la Brady. M-a costat 818 lei. Aici a intrat schimb ulei (Mobil 1 5W30, in loc de 5W40, care nu se mai fabrica) si filtru ulei, inlocuire filtre aer si polen (am pus cu carbune), plus, la cererea mea, si o curatare cu spray a instalatiei AC, schimb lichid de frana, verificat lumini, semnalizatoare etc.

Trebuie, insa, sa precizez ca tot acum am facut si ITP, care numai singura face 90 lei. Pentru asta am facut si RCA, care m-a costat 584 lei.

Si asta nu e tot. Mai e si Fabia...

Link către comentariu

Foarte frumoasa :icon_thumright: si cealalta la fel :P Sa le stapanesti sanatos pe amandoua! La un Superb nu te-ai gandit ? :D Sa ai toate modelele de baza de la Skoda :D

My Skoda :D

Link către comentariu

Ba, da! Dar, cum zicea cineva, la Superb iti trebuie si sofer... Asa de bine se sta in ea si in spate.

Dar, oricum, eu sunt satisfacut si de astea doua, mai mici si-ti multumesc de aprecieri. Bafta si tie.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am implinit 20.000 Km cu Octavia, fara probleme.

Mai am o diferenta de 6.000 Km si o ajung din urma, cam intr-un an, si pe Fabia.

Link către comentariu
  • 4 months later...

Am implinit 21.500 Km si totul e la fel. Adica, merge bine si papa multa benzina, extrafina, de 99 - 100 CO.

I-am pus iar cauciucurile de vara (aceleasi, ca nu le-am tocit prea tare) cu 94 de lei (s-a mai scumpit), in care intra echilibratul si 4 saci de plastic.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
  • 3 months later...

Am foast cu Octavia in vacanta si pe autostrazi am mers, cu tempomatul fixat la 130 Km/h, cu 8,3 l%, incarcat regulamentar, cu sotia, copila si cateaua, plus ceva bagaje. In rest, merge OK.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Ieri seara mi s-a ars primul bec Night Guide (faza scurta, pe stanga), dupa doi ani de mers in continuu (la mine faza scurta se aprinde cand bag cheia sa o pornesc). Tocmai fusesem la Avia ca sa imi schimb bateria de la telecomanda cheii...

Am fost din nou si am intrebat daca aveau Night Guide de rezerva. Aveau alte Philipsuri (Extreme Power, dar la dublu, la 170 lei), asa ca am pus din nou becul initial din fabrica pe faza scurta si acum am unul normal pe stanga si unul sofisticat pe dreapta. O sa vad mai tarziu daca simt vreo diferenta. Oricum, pe faza lunga am tot Night Guide, iar pe ceata normale.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
  • 2 months later...

Am facut cu Octavia 26000 Km si totul e OK. Sper ca asa va fi si la revizie, pentru ca m-a avertizat ca-i vine timpul. Oricum, i-am pus si cauciucuri de iarna (94 lei schimbatul).

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Scorul e 26-29 (mii Km) intre Octavia si Fabia. Poate la anul o sa egalez... Si amandoua se cer sa le duc la revizie. Dar o sa le mai aman un pic, pentru ca tocmai am terminat de platit leasingul la aia mica.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!