Jump to content

Skoda Octavia 2 Elegance 1.8 Tfsi 160cp


Daniel 57

Postare recomandată

Cum Dumnezeu sa consume 14-15 la 130km/h??? Cate persoane erau in masina si era portbagajul plin? Eu cu 5 persoane si ceva bagaje mergand spre SIAB pe A1 cu 150km/h constant aveam aproape de 11%...Nici in oras nu consuma atata. Poate e ceva in neregula cu hamsterii de sub capac. Nu au axul de la rotita uns bine :lol:

Modificat de SB_20_WOB
Link către comentariu
  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Daniel 57

    116

  • rvacaru

    18

  • ovidius

    9

  • DORU_14

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ovidius, cred ca era a 5-a. Nu mai stiu exact. Iar consumurile nu le-am notat pe loc. Sunt din amintire, la sfarsitul drumului. Insa sunt inca mari. Dar mai am rabdare si sper sa ajung si eu la consumuri mai apropiate de 10%, pentru ca abia de acum inainte intru in regim liber la turatii.

Link către comentariu

Consumul este enorm, nu mare! Pe drum intins (in treapta de viteza potrivita) nu prea are ce sa treaca de 7 l.

Link către comentariu

Mai trebuie adaugat ca stau cu motorul pornit dimineata pana o dezghet si racai geamurile. Conteaza si asta la o medie generala.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

Nu conteaza asta atat de mult. Consumul raportat de tine este enorm. Si pe frigul acesta crunt motorul meu de 2.0 TFSI consuma 9,5-10 la 150 km/h. Iar motorul meu este si resoftat si mersul destul de sportiv crede-ma. La cati km ai ajuns cu ea?

Link către comentariu

Putin peste 1600 Km. Abia am iesit din rodaj.

In oras merg cu 14-15 l%, dar ating si 18-19 l%, pentru ca pana la birou fac in jur de 15 minute. Asa ca, abia se incalzeste si ma dau jos. Deci la 5 Km de drum, conteaza si 10 minute de incalzire.

Eu, insa, nu sunt asa de speriat. Si la Fabia merg acum, iarna, prin oras cu 13-14 l%. Si imi aduc aminte ca acum 2 ani, cand am luat-o, am debutat cu tot cu 18-19 l%, de ma speriasem ca e defecta. Deci, astept sa treaca iarna si ceva Km si mai verific consumul tocmai la vara.

Dar, a props Bogdane (PH-11-VRC), cati Km ai tu cu a ta? Oricum, cred ca e mai rodata decat a mea.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

stai linistit cu consumul :(! atat timp cat esti multumit de ce ti ofera nu conteaza ... oricum poti scoate valori mici daca vrei sa mergi la consum dar cu asa masina e greu sa nu te dai la ea si sa mergi asa lin ca ceilalti din trafic . :D

Link către comentariu

Merci, Stefane. Asa e: nu poti avea si putere si consum mic. Stiam la ce ma bag si, tocmai de aia, nu ma plang. Iar mai la vara o sa fiu chiar uimit ce putin consuma!... :D :(

Link către comentariu

Daniel, esti mortal :hainoroc:. O tot dai ca la vara iti va consuma putin. Cat crezi vere ca-ti va lua? 10? 11? Uiti ca vara pornesti clima, care, dupa mine, e mai mare consumator de carburant decat frigul de afara...

Link către comentariu

Ha, ha! :study: Asa e, Valix. Da' stii de ce? Pentru ca aerul conditionat il am de mai putini ani decat de cand conduc. :scratch:

Deci, Doamnelor si Domnilor: consumul nu va mai scadea!

Si atunci, am urmarit mai atent consumul de benzina, ca sa nu mai induc in eroare publicul calator de Skoda Octavia 1.8 Turbo FSI.

In primul rand, dimineata, la plecarea de acasa, incep numaratoarea pe calculator de la 49,9 l% (media), dupa care incep sa scad. Dupa cum am mai spus-o, eu merg pana la birou sub 20 Km, cu toate buclele si opririle necesare ca sa o duc pe fica-mea la scoala. Iar calculatorul asta am vazut ca este foarte sensibil, mai ales la mersul in gol.

De exemplu, datele de astazi aratau cam asa: am plecat de la 49,9 l%, cum am zis, si am ajuns la 15,5 l% la birou, dupa 15 Km facuti in 18 minute.

In weekend, insa, cand am facut un drum pana la Carrefour, in Militari, am mers intre 12,2 si 13,8 l%. Media generala, de cand am cumparat masina, este de 13,2 l%.

Asta e!...

Link către comentariu

De la lume adunate si la lume inapoi date...

Am reusit, in fine, sa ma lamuresc cum e cu puterea la Octavia: ajung sau nu 115 CP?

Mai de mult, un coleg forumist imi spunea ca Octavia merge si cu 115 CP dar (citez din memorie), cand vrei sa depasesti, trebuie sa "mesteci" mai mult cu schimbatorul de viteze.

Ieri m-am intalnit cu alt forumist care avea o Octavie de 102 CP si mi-a confirmat ca vara se simte efortul cand baga in functiune aerul conditionat.

Dupa ce am luat-o pe a mea si am condus-o nitel si am vazut ca nu se simte greutatea masinii nici in viteza a 4-a, am tras concluzia (pentru mine) ca, desi se poate sa fi sarit nitel calul, 160 CP sunt (arhi) suficienti pentru a nu te preocupa de altceva la o depasire, decat sa ai drum liber in fata.

Strict personal vorbind, eu sunt pe deplin impacat cu pretul pe care-l platesc pentru acest confort oferit de mai multa putere.

Link către comentariu
  • 1 month later...

In weekent am facut un drum Bucuresti - Poiana Brasov si retur (normal!), cu 3 persoane in masina (familia: 2 adulti si un copil) si nu cu prea multe bagaje. La ducere am avut media consumului 8,4 l%, iar la coborare 7,4 l%. Media de cand am masina a coborat la 10,9 l%.

Drumul a fost relativ liber ca sa nu stau pe loc in ambuteiaje. Nu am mers tare, fiind plin de politisti pe Valea Prahovei: intre 70-80 Km/h si 100-120 Km/h la liber. Am avut si detectorul de radar care a carait aproape tot timpul pana la Predeal.

Am folosit destul de mult si Tempomatul. Am ajuns chiar sa ma joc cu el, accelerand din deget. E mai comod, dar tot trebuie sa fii atent si cu piciorul gata de reactie. Consumul oscila in functie de drum (deal sau vale), dar era pe la niste valori ne mai atinse de mine: 7 litrii si chiar 6,9!

Seara, la intoarcere, am putut verifica si luminile. Nu sunt multumit de faza lunga. Vreau sa schimb becurile cu niste Phillips Night Guide si sper sa vad o imbunatatire la ele.

Tinuta de drum mi s-a parut buna. Dar nici nu am fortat-o pe serpentine. Iar motorul trage excelent. Asta e tot pe moment.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Am schimbat becurile pe faza scurta si lunga cu 2 seturi de Philips Night Guide pentru far cu oglinda (nu cu lupa), faza scurta H7R (99,36 lei) si faza lunga H1 (69,28 lei), adica 170 de lei, de la ASPAD.

Primele impresii pe intuneric, desi au fost scurte, au fost bune. Mergand pe aceleasi drumuri, ca sa fac comparatia in decorul cunoscut, trebuie sa ma credeti pe cuvant ca faza scurta lumina mai departe decat de obicei si distingeam clar limita unde se termina pe asfalt. A trebuit chiar sa cobor farurile la 1, pentru ca la [cenzurat] orizontala luminau bine in fata, dar erau la limita de a bate in ochi.

Nu am avut loc mai larg, ca sa vad cum e cu luminatul lateral (galben in stanga, albastru in dreapta), si pana unde bat (dar asta nu e o problema, pentru ca o pot compensa cu farurile de ceata), insa am distins culorile pe un perete alb.

Iar faza lunga era bine focalizata pe centru si batea, hat, pana departe. Asa incat cred ca am rezolvat cu bine si problema luminilor.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

Daniel 57 Felicitari pt masina!

Dupa parerea mea numai 2 motoare pe benzina se potrivesc la Octavia: al tau si cel de 2.0 150CP. Klar ca al tau e mai tare!

Multi km fara probleme!

Sanatate!

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Multumesc, Rex. Sunt foarte multumit de masina. Uite si parerea unui prieten:

"Am realizat un scurt drive-test cu masina lui Daniel, pt care ii multumesc.

Avand in vedere ca masina avea 2800km, nu am testat puterile ei cat am incercat sa fac cateva observatii legate de turatie, trepte viteza, sunet motor, raspuns motor, zgomote.

Iata impresiile mele, dupa aprox 20km de mers pe A1:

- nu am depasit 5000rot/min, sunetul motorului este linistit, nu pot spune ca e incitant;

- urca in ture liniar si progresiv, fara "sincope" de putere si fara sa simti turbo intervenind pe fata;

- fata de 2.0FSI 150CP, diferenta o reprezinta numai vivacitatea mai mare, in rest sunetul motor si modul in care urca in ture este tipic tehnologiei FSI...elasticitate buna, dar pe alocuri dispare senzatia de la MPI atunci cand o "calci";

- am atins 150km/h, aerodinamica masinii este OK la vantul din fata, pe lateral este cam la Octi 1;

- confortul la rotile de 15" este bun, insa am simtit "o idee" lipsa unor roti pe 16", stiu insa ca Daniel va "indrepta" asta imediat ce va putea...

- consumul mediu pe BC inainte de test-drive era 11,5% in ultimii 830km facuti prepondernt in Buc, deci consider un atu aceasta cifra.

Daca-mi permiteti, avand in vedere ca pretul motorinei l-a depasit serios pe cel al benzinei, cred ca o benzinara turbo redevine o optiune serioasa !

Daniel, multumesc si sa te bucuri de ea cu placere, linistea motorului este o mare calitate de la o varsta incolo (si se pare ca eu ma apropii de ea... :Driver: )"

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

''- am atins 150km/h, aerodinamica masinii este OK la vantul din fata, pe lateral este cam la Octi 1''

Daca nu aveai PDG si aveai niste jante pe 16" era alta treaba iti spun eu. Oricum fiecare si-a configurat masina dupa dorintele si nevoile personale. Motorul cred ca e de exceptie, punctul forte fara nicio indoiala...per ansamblu frumoasa masina, buna configuratie(dar nu jantele de 15'' cu caucioce matador,am amintiri neplacute...)

Modificat de goldeye3002
Link către comentariu

Merci, Goldeye.

Dar apropos de roti, eu am inca o indoiala ce sa fac. Eu vreau sa nu ma hurducaie masina si de aceea am luat roti de 15" si cauciucuri balon. Daca iau jante de 16" si se reduc corespunzator anvelopele, nu o sa simt mai tare pietrele?

Multa lume imi spune si stiu reversul cu stabilitatea crescuta a masinii mai joase si suspensii mai rigide. Dar primordial pentru mine e confortul. Nu am avut, insa, ocazia sa conduc o Octavie cu jante de 16" ca sa vad personal.

Deci, in aceste conditii, puteti sa imi spuneti daca mai merita sa schimb dimensiunea jentilor fara sa pierd din confort? Multumesc.

Link către comentariu

Am primit un raspuns care mie mi se potriveste foarte bine, de la Rvacaru:

"Eu am inca pe masina rotile de iarna pe 15 si imi plac foarte mult dpdv confort.

Vara am 205/55 R16 si ma scutura de ma doare spatele Mie imi plac masinile confortabile.

Pentru autostrada clar sunt mai bune cele pe 16, sunt mai late, probabil si mai grele, se aseaza masina foarte bine. Dar chestiile astea "pro 16" le simt la 150+, viteza cu care tu circuli mai rar.

In Romania as lasa rotile pe 15: confortabile, ieftine (in caz de lovit janta/cauciuc), balon "sanatos" (risc mai mic de stricat janta in gropi)."

Multumesc, Radu.

Link către comentariu

Acu' vreo doua zile mergeam dimineata linistit la birou cu Octavia si la o intrare in Bd. Expozitiei, ma opresc sa cedez trecerea si ma loveste din spate stanga un VW Golf. Nu tare, dar suficient cat sa imi sifoneze bara si sa-mi rupa senzorul de parcare din stanga. Incepea baletul...

Am fost la Politie, care la sectorul 1 e in curte cu Omniasig, care amandoua sunt la poalele turnului GRIRO de pe Calea Grivitei. Acolo totul incepe (si se termina) de la Omniasig de unde iei formularul de declaratie imnanat de o fata imbracata in rosu. Am ajuns si la politai care, dupa ce a vazut masinile, ne-a facut procesul verbal si ne-a eliberat autorizatiile de reparatii.

Pentru ca omul meu cu Golful (politicos, dealtfel) avea RCA-ul la Omniasig, a zis sa stea cu mine si sa deschidem si dosarul de daune, ca tot erau acolo. Zis si facut. Nici nu ma intorc bine la birou si primesc un e-mail de la o colega care imi zicea sa ma feresc de Omniasig ca, uite, ce magarii au facut la altii. Si imi dadea niste exemple nasoale, cu avocati, procese. Am inceput bine...

A doua zi ma duc la Brady sa incerc o abordare a porblemei. Incep cu domnisoara care se ocupa de asigurari (ne cunosteam inca de anul trecut, de cand cu accidentul cu Fabia) si care imi spune ca daca fac reparatia pe Omniasig dureaza pana la inca o saptamana peste termenul de reparatie, pana vine acceptul de plata. Pentru ca Brady nu are incredere in Omniasig, care e rau platnic. Atunci, sa o fac pe casco, zic eu, ca e la Allianz si stiu ca merge mai repede cu Brady. Da, zice ea, numai ca nu mai avem voie noi sa facem constatarea la dosare cu regres. !?! Adica Alliantz se regreseaza asupra lui Omniasig si ii ia banii ulterior. Aha!, fac eu. Dar de ce? Noi reglementari. Doar daca era din vina Dv. sau va cadea vreun copac pe masina in mod independent. Asa, megeti in Bd Timisoara, nr. 179, la Toplac. Ei o fac.

Dar va trebuie procesul verbal si autorizatia de reparatie in original, mai adauga ea. Pai, le-am lasat la Omniasig. Daca ma duc la ei sa le cer inapoi o sa-mi spuna ca dosarul a plecat de la ei (spre arhiva, eventual) si sa revin eu cu o cerere a doua zi. Apoi sa ma duc in Timisoara si abia apoi sa aterizez iar la Brady. Scenariu perfect plauzibil. Si dupa ce l-am vazut cu ochii si nervii mintii, am hotarat ca raman pe loc, cu Omniasig.

Cobor la receptie tinichigerie. Buna dimineata. In conditiile povestite anterior cand imi bagati si mie masina la reparat? Prin iunie. Dar ca sa nu fie tocmai la vara, pe la sfarsitul lui mai. Dar cu inca o saptamana chiar doua de asteptat plata de la Omniasig ajunge tot in vara. Si Omniasig nu va schimba bara. Doar o vopseste tot pe aia veche si sifonata. N-o sa iasa bine. :icon_thumright:

Dar pe banii mei? Aaa! Saptamana viitoare. Eu comand bara, o vopsesc si cand e gata va dau un telefon si veniti cand vreti, imi spune partenerul meu de discutie. In patru ore e gata. :rolleyes:

Asa, mai baieti! Acu' spuneti-mi si cat face? Pai, bara noua 600, vopsitul vreo 500, senzorul, ca il comand nou, 200 lei. Am batut palma si am plecat.

De ce v-am povestit toate astea? Ca sa deschideti bine ochii in oglinda retrovizoare cand apasati frana, ca altfel ajungeti ca mine, la Omniasig si o sa vedeti si voi numai rosu in fata ochilor:

http://www.omniasig.ro/new/page.php?id=68 :lol:

Link către comentariu

Si era noua.Pacat dar e bine ca nu a iesit mai rau.Daca nu am trai in ROMANIA si nu ar fi toti cu ochii dupa banii ar fi altceva.Multa bafta si sa pui poze inainte si dupa ca sunt curios daca se vede ceva.Bafta

Link către comentariu

Si eu am tot la omniasig casco dar dupa ce ai povestit tu ma bate gandul foarte serios sa ii schimb. Tu o sa iti recuperezi banii de la omniasig chiar si pentru bara pe care ei nu ar fi inlocuito ?

Link către comentariu
Si era noua.Pacat dar e bine ca nu a iesit mai rau.Daca nu am trai in ROMANIA si nu ar fi toti cu ochii dupa banii ar fi altceva.Multa bafta si sa pui poze inainte si dupa ca sunt curios daca se vede ceva.Bafta

Adi, nu am poze, dar nu e spectaculos. Bara e zgariata iar senzorul e cu capul pe afara (se uita dupa furnici, sa nu le calc :ceuameni:) Bara, in jurul gaurii esta insa sifonata, cu valuri. Iar la terminare ma astept sa arate ca noua! O sa-ti confirm, macar in scris.

Noroc ca nu mi-a spart stopul sau, mai rau, sa imi fi indoit si tabla (sper si cred ca nu a indoit bara de metal de sub bara de plastic).

Howhigh, Omniasig imi da doar valoarea vopsitului barei vechi si, poate, a senzorului nou.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

In legatura cu casco si asigurarea obligatorie,cel putin in craiova,Unita este o firma care se respecta si nu mi-a venit sa cred ca mi-a inapoiat bani necesari pentru a efectua reparatile la masina care au fost in jur de 8000e.Taicameo a avut un eveniment cu omniasigul si jumatate din paguba a suporatato el fiindca au zis ca masina este prea veche si nu are cum sa faca atat reparatia la o masina atat de veche

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!