Jump to content

Skoda Octavia 2 Elegance 1.8 Tfsi 160cp


Daniel 57

Postare recomandată

Hm, m-am ferit sa scriu treaba cu AC pornit/oprit, sa nu fiu subiectiv, dar si mie mi se pare acelasi lucru. Posibil sa il "taie" la anumite turatii, habar nu am, dar eu la felul cum utilizez eu masina nu prea simt cand e pornit si oprit. O diferenta va fi acolo, dar eu nu imi dau seama. Oricum citeste pe forum cum obtii buton On/Off la climatronic, daca intr-o depasire iti vrei si calul de la AC inapoi, apesi scurt pe butonul Off si ai herghelia completa :P

Acum m-am trezit si eu! :)

Adica, cum pot sa opresc AC-ul? Doar rasucind butonul de ventilator la stanga? :blink:

Si daca vreau numai ventilator pe o zi mai racoroasa, pleaca AC-ul automat?

Am citit tot topicul cu AC On/Off. Neavand inca masina nu pot sa zic si fac nimic.

La Fabia, copilotul din nevata mea ma ajuta in momentele de efort maxim, bagand degetul pe putonul de AC si astfel dadeam toti trei ce aveam mai bun din noi (nevasta, masina si cu mine). :)

Link către comentariu
  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Daniel 57

    116

  • rvacaru

    18

  • ovidius

    9

  • Zorro Classic

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Referitor la ultima fraza, am observat ca daca strangi tare de volan, din falci si din fund si te lasi putin in fata mai vin 0.35 CP in ajutor :P

Da, in mod normal ca sa opresti complet sistemul de ventilatie, rotesti butonul din mijloc spre stanga (la minim).

Referitor la zilele racoroase, poti folosi tasta ECON care decupleaza AC si iti aduce aer proaspat de afara.

Butonul acela de On/Off mi se pare foarte util, imi aduce aminte de Fabia si de decuplarile de AC inaintea unor depasiri in panta :P

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Butonul acela de On/Off mi se pare foarte util, imi aduce aminte de Fabia si de decuplarile de AC inaintea unor depasiri in panta :lol:

OT: Mie de Felicia 1.3MPI in aceleasi circumstante !!v :salut: :lol: :icon_thumright:

Link către comentariu
Referitor la ultima fraza, am observat ca daca strangi tare de volan, din falci si din fund si te lasi putin in fata mai vin 0.35 CP in ajutor :)

Da, da! Si daca mai mananci si niste fasole inainte, scoti prin ajutaj un plus de biogaz de 0,01 CP cu reactie... :Driver:

Imi place de tine ca ai umor.

Dar, revenind la subiect, ma intreb daca butonul ECON taie AC-ul, ce rost mai are cel de On/Off, ca doar face aceeasi treaba si, in fond, asta vreau: sa-mi taie AC-ul repede, la nevoie.

Link către comentariu

Da, ai dreptate. ECON iti taie AC, iar On/Off iti taie in plus si ventilatorul.

Eu personal nimeresc mai usor On/Off decat ECON :rolleyes:

Link către comentariu

Aha! Deci nu e chiar prost cehu sa te lase fara opritoare, dar nimeresti mai usor butonul ala central, ca e chiar pe directia de la viteza a 3-a si doar bagi degetul in el.

Imi voi aduce aminte de chestia asta cand o s-o am in fata. Cehii au promis ca o fabrica in saptamana 38, deci ceva mai devreme decat vorbisem la inceput.

Link către comentariu

E clar un moft butonul On/Off si daca crezi ca nu ai nevoie, nu merita sa te risti sa il distrugi cand il "operezi". El practic nu aduce nimic nou in operarea climatronicului.

Link către comentariu

Dar a motorului? Am vazut ca nu ai fost f. entuziasmat nici la inceput de descoperire, pentru ca ziceai ca nu ai simtit diferenta clara cu si fara AC. Dar, de cand il ai activ, ai folosit vreodata On/Off-ul sau macar ECON-ul?

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

Da, folosesc On/Off doar ca sa fac ventilatorul sa taca. In general merg fara nimic apasat, doar cu butonul central rotit pe prima pozitie (un led aprins). Sa vina ceva aer, fara sa imi pese daca e racit sau nu. Deci nici Auto nici Econ :rolleyes:

Eu nu conduc masina "la limita" sa am nevoie de fiecare cal putere, daca ia AC 1-2 cai nu ma deranjeaza :blink: Probabil ca in zilele foarte calde cu masina incarcata se simte prezenta AC-ului, dar pana acum pe mine nu m-a stresat deloc subiectul.

Link către comentariu

Dar daca ventilatorul e oprit complet, mai intra ceva aer, in mod natural, doar de la viteza masinii?

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

F buna intrebare! Habar nu am, am circulat asa o perioada, nu am murit inca. Dar chiar nu stiu, o sa ma interesez si iti zic. Eu cred ca ceva ar trebui sa intre.

Link către comentariu

Am verificat la Fabia. Pe la 100 Km/h se simte intr-adevar un fir de aer. Cred ca si la Octavia e cam la fel.

Link către comentariu
In plus, sunt multumit de activarea luminilor de avarie la franare de urgenta (inca nu stiu la ce nivel de urgenta se activeaza).

Surpriza! :D

Desi in pliantul de prezentare in limba romana aparea aceasta functie, am aflat ca ea este standard numai in Germania (si pe unde o mai fi ea valabila), dar nu in Romania. :Driver:

Solutia? Este in vitrina la dealer: kit de activare lumini de avarie in caz de franare brusca si costa 400 lei, plus 100 lei manopera, in total 500 lei noi.

Luati de va dotati! :D

Link către comentariu
Dar daca ventilatorul e oprit complet, mai intra ceva aer, in mod natural, doar de la viteza masinii?

Da, dupa 100, incepe sa se simta ceva si pe la 140-150 deja se simte binisor, chiar cu ventilatorul oprit.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Tradare!!!...

Am tradat motorul pe benzina de 115 CP (1.6 FSI) cu altul, (nu, nu pe diesel, ci tot pe benzina) de 160 CP, adica 1.8 TFSI, pentru noua mea Octavie.

Dupa ce l-am batut la cap pe Doru si pe altii, mai bine de o luna, daca sunt suficienti 115 CP pentru Octavia, m-am hotarat brusc sa cresc puterea motorului.

Motivul? Simplu: Saptamana trecuta mergeam cu Fabia mea spre Sibiu si urcam pe o portiune de doua benzi pe sens, in spatele unei Octavii 2 MPI. Eu veneam din spate, vrand sa depasesc niste camioane, ea mergea in fata si nu putea sa depaseasca, pentru ca se chinuia sa urce dealul.

La care nevasta-mea zice: Cat are asta portbagajul? (adica Fabia noastra). 400, zic. Si Octavia? 500 si ceva. Si tu crezi ca daca pun 500 de kilograme in Octavia va merge ca asta mica? Cred ca o sa o regreti...

Si atunci s-a produs un clic miraculos. Am realizat ca avea dreptate: Octavia de 115 CP nu se va misca ca Fabia, de 101 CP.

Concluzia? Cum am ajuns in Bucuresti l-am sunat pe Doru ca sa-i spun vestea cea noua: Vreau motor de 160 CP! Asa parca mai vii si tu de acasa! mi-a zis-o el. Am acceptat ca are dreptate si am purces la treaba.

Numai ca dupa o luna si ceva de la comanda treaba s-a complicat. Adica, comanda nu se putea anula, fiind prea avansata. Am spus ca sunt dispus sa renunt la comanda, cu toate consecintele pe care mi le asum. Mai bine mai dau un ban in plus acum, decat sa dau aproape 20.000 de Euro si apoi sa mor de ciuda ca nu merge cum vreau.

Atunci, cei de la Brady mi-au propus ca accepta sa renunt la comanda, cu conditia sa fac noua comanda tot prin ei. De acord, am zis eu si am pornit la noua lansare.

Deci, va fi tot Octavia 2 Elegance, cu toate dotarile alese anterior (plus kitul de lumini de avarie la franari bruste montat ulterior), dar cu motorul de 1.8 TFSI, de 160 CP.

Ce se intampla cu comanda initiala? Nu va speriati, ca nu am ucis-o. Va fi fabricata in continuare, chiar curand, in saptamana 35 si, probabil, va fi scoasa la vanzare imediat ce va ajunge in tara.

Deci, cui ii place ce am ales prima data o va putea gasi din toamna la vanzare.

Si, in acest fel, dulcea asteptare se lungeste cu inca un borcan de miere...

Link către comentariu

Super alegere. Dar Fabia de 101 CP nu va merge ca O2 115CP nici goala nici plina. Le am in curte :) Fabia trebuie turata, da ce are mai bun la turatii mari, O2 ofera acelasi lucru la turatii mai mici.

Asteptam primele impresii cu 1.8TFSi, mai ales consum :offtopic:

PS: Daca circuli des cu 500 Kg de bagaj nu era mai bine sa iei un 2.0 TDI? Ca cu ala chiar nu simti dealul, ori esti gol, ori esti cu balastul :)

Modificat de rvacaru
Link către comentariu

Doar in concediu, de 2-3 ori pe an. Si, in general, nu fac mai mult de 10.000 Km pe an ca sa justific dieselul. Si, in plus, subiectiv vorbind, nu imi place dieselul.

Da, asa e: Fabia trebuie turata. Dar ai si satisfactii, mai ales de la 5.000 de ture in sus. Pe Dealul Negru doar un mastodont de off road, 4x4 cred, m-a depasit. De altfel, m-am si ferit singur din calea lui. Trebuie sa ai bun simt si sa-ti cunosti limitele.

Iar de consum, la carte zice 10,1 l/100Km in oras. Insa nu ma mai pot plange, din moment ce am ales puterea.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

Foarte bine ai facut ! 160 CP > 115 CP , de cuplu la turatii scazute nu mai zic !

Cat despre O2 MPI ce se chinuia sa urce , probabil ca soferul masinii era ruda cu un coleg de-al meu : cu masina in viteza a 5-a ( Fabia 1.4 benzina ) ii dadea talpa si zicea " uite bre ca nu face nimic ! " .

Daca individul ar fi folosit si alte trepte ale cutiei de viteze ar fi fluierat pe langa camioane &co. !

Si cam cand iti vine Turbobenzina ?!

Link către comentariu

S-ar putea sa intre in fabricatie "peste rand", fiind o comanda mai speciala si sa o bage unde au un gol de productie. Dar vreo doua luni tot cred ca va dura.

Iar de putere, nu mai zic ca am scapat de rupt butoanele de la aer conditionat ca sa storc un cal, doi de putere in plus.

Link către comentariu

Cu noua alegere(1.8 TFSI) nu ai castigat doar 160-115=45CP ci si un cuplu frumos egal cu cel de la 1.9TDI adica 250NM si 250-155=95NM un surplus care o sa faca diferenta la drum, mai ales in panta. Diferenta de bani e doar 1265E fata de 1.6FSI dar daca iti plac benzinarele ai facut alegerea potrivita alegand un turbo. Iar daca esti pasionat de tuning acest turbo merge dus in 200CP si 310NM :P. Iata si prezentarea de la skoda:

"Noua motorizare 1.8 Turbo FSI / 160 CP pentru Octavia

Daca va surade mai mult inventia lui Nikolaus August Otto (inventatorul motorului pe benzina) decat cea a lui Rudolf Diesel (inventatorul motorului diesel) va putem oferi acum un motor pe benzina de ultima generatie. Noul motor 1.8 TFSI.

Din combinatia injectie directa (FSI) cu turbosuflanta (aerul este comprimat) rezulta o acceleratie sustinuta la aproape orice turatie, consumul de combustibil avand totodata valori reduse. Un cuplu impresionant de 250 newtonmeteri este disponibil in intervalul 1.500 pana la 4.200 rotatii pe minut, ceea ce inseamna putere suficienta la un interval de timp scurt dupa relanti. Astfel este disponibila destula putere pentru o acceleratie rapida in toate treptele de viteza. Rezultatul se reflecta in urmatorii parametri:

Acceleratie 0-100 km/h: 8,2 secunde

Viteza maxima: 222 km/h

Consum mixt: 7,4 litri

Noul motor este disponibil spre vanzare. Primele livrari vor avea loc la sfarsitul lunii iulie 2007."

Link către comentariu

Cum ti-am zis si pe celalalt forum pe care activam : Felicitari. Eu zic ca ai facut cea mai buna alegere.

Link către comentariu

Multumesc, Alex (Doom). Dar sa stii ca am primit si critici, pe alt forum, de genul: "Ma refer ca o compacta nu merita banii astia indiferent de motor/dotari."

La care am raspuns:

"Mike, este adevarat ca pretul se apropie de o masina din clasa medie. Dar atunci, la acelasi pret, as fi avut mai putine dotari.

In schimb, pot spune ca este una din cele mai mari si confortabile masini din clasa compacta.

Si, in general, prefer o masina mai putin pretentioasa ca marca, dar mai bine echipata (ma gandesc, de exemplu, la comparatia dintre un VW mai putin utilat si o Skoda full option)."

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

Oricum e masina destul de mare,si sincer nu stiu daca ar fi sa o schimb cu altceva decat un bmw,lexus. Dupa parerea mea Octavia 2 e cel mai bun VW calitate-pret

Link către comentariu

Apropos, Radu, cum as putea sa schimb sau sa adaug la titlu topicului ceva? Ma refer la faptul ca acum vorbesc de 1.8 TFSi, 160 CP. Sau trebuie sa deschid un nou topic si sa il abandonez pe asta?

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!