Jump to content

Incinge Motoru


mihai01
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Revin cu o problema.

In ultimul timp, de cand a venit vara, se cam incinge motoru - am un Golf 1, motor 1.6 diesel.

Acul de la temperatura apei sta undeva la trei sferturi si nu stiu daca e bine. Am inteles ca ideal este sa stea vertical, adica la jumatate. Treaba e ca se ridica foarte repede temperatura apei in oras, dupa 2 semafoare deja e acul la trei sferturi, iar in afara orasului, cand merg lejer, nu ca-n oras, apa sta la jumate si nu prea mai scade. Pana acum abia daca urca la un sfert.

Intrebarea mea ar fi daca e o problema ca acul sta la 3 sferturi sau e normal pe caldurile astea si daca pot face ceva sa se raceasca mai bine.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GVP

    9

  • mihai01

    6

  • cercelush

    6

  • cosmin cautis

    5

Masoara-i temperatura ca sa fii linistit. Poate ai un inceput de problema la deschiderea termostatului...

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ajunge la jumatate si acolo sta,pentru ca daca depaseste un pic pleaca electroventilatorul.

nu imi dau seama cum ajunge al tau la 3 sferturi,deci termostatul sau termocupla parerea mea.

Modificat de aidrian25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ajunge la jumatate si acolo sta,pentru ca daca depaseste un pic pleaca electroventilatorul.

nu imi dau seama cum ajunge al tau la 3 sferturi,deci termostatul sau termocupla parerea mea.

SAU chiulasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un prieten de-a meu avea pe vremuri un golf1 diesel, si atat de tare i se incingea motorul, incat iarna la -20 de grade dupa 3km parcursi ii pornea ventilatorul. Toti radeam de el cand ne intalneam la locul de intalnire si el ajungea ultimul si oprea langa noi cu ventilatorul cuplat, si afara era un ger de crapau pietrele.

dar ce s-a intamplat la el? avea o fisura in chiulasa, si uleiul i se ducea putin cate putin in antigel. Acolo, antrenat pe circiut, a format o mazga consistenta pe tot sistemul de racire, pe conducte, pe radiator, pe tot traseul antigelului. Aceasta mazga din ce in ce mai groasa, depusa pe peretii radiatorului si a conductelor impiedica schimbul de caldura dintre antigel si radiator, practic in ultima perioada motorul functiona fara un sistem de racire.

Solutia a fost schimbarea chiulasei, schimbarea radiatorului si a furtunelor care erau "la vedere" si spalarea intregului circuit de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sharanel, nu-l speria pe domnu' in halul asta! :) Eu zic sa se gandeasca la ceva mult mai simplu daca nu are alte simptome....Ca de exemplu mizerie in radiator intre lamele! POatet nu mai trece aerul prin radiator suficient de mult si repede...

mihai, ca sa iti dai seama cat de important e un radiator MARE si cat de cat curat, iti spun ca eu circul de luni de zile FARA VENTILATOR la masina din semnatura. Nu se supraincalzeste nici daca o las la ralanti zeci de minute. In mers normal temperatura este de 91.5 grade Celsius, daca sunt prins in trafic si sunt complet stationar, ajunge la 94.6 grade Celsius. Valori masurate cu VAG-Com, nu dupa ohiul meu stang :) .

Este FOOOOOOOOOOOOOOARTE important sa ai un radiator cat mai mare plus circuit de racire cat mai curat si in exterior si in interior...

PS poate ca daca as urca pe munte cu viteza 1-a, as avea nevoie de un ventilator; insa nu fac asta asa ca e ok.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cu ea la munte si pe serpentine acul juca undeva intre jumate si 3 sferturi.

Nu cred ca intra ulei in circuit pentru ca apa e super curata, nu se vad urme de diverse substante.

Electroventilatorul porneste si la mine cand trece acul de jumate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Desi ventilatorul porneste imediat dupa 1/2 acul se duce (totusi) la 3/4 ? In mod normal acul trebuie sa scada pina undeva putin inainte de 1/2 si ventilatorul sa se opreasca.

Daca nu se-ntimpla asta, verifica si supapa de suprapresiune (descarcare) a circuitului. La G2 supapa asta e in bushonul vasului de expansiune. E posibil ca supapa sa fie blocata si atunci sa ai o presiune f mare pe furtune. Am patit la fel mai demult, acul se ducea la 3/4 si nu cobora chiar cu ventilatorul mergind. Cind am pus mina pe conducta dintre chiulasa si radiator era calda nici intr-un caz fiarta dupa cum arata acul, in schimb nu puteam apasa pe ea - era beton.

Mai verifica si termostatul - mi-a dat de gindit faptul ca la vreme rece acul nu trecea de 1/4.

Dar intai asigura-te ca indicatia din bord e reala, nu bate cimpii. Se poate si asta.

Bafta multa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ,verifica supapa de la vas

ai cumva 2 viteze la electroventilator?poate nu iti pleaca pe a 2-a!

sa nu sufle chiulasa sa ajunga aer la termostat si sa nu mai deschida.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat acum ceva timp electroventilatorul si mergea (da, are 2 viteze, la 1/2 intra a 2-a).

Ventilatorul porneste la 1/2, dar temperatura se mentine undeva intre 1/2 si 3/4. Mai urca un pic, mai scade un pic... in functie de cum merg, de cat de tare trage motoru, e deal, e vale, cum e traficul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica furtunul de la vas la radiator sa nu fie infundat

sau radiatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica furtunul de la vas la radiator sa nu fie infundat

sau radiatorul

O sa mai verific dar... scuipa pe retur fara probleme, deci ma gandesc ca n-ar fi infundat furtunul... mai verific... intre timp mai astept orice fel de sugestii.

Azi am facut iar un drum lung cu ea prin oras, prin aglomeratie si la fel. Nu sunt probleme, dar acul urca peste jumate si asta ma nelinisteste :icon_cool:

Modificat de mihai01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ventilatorul porneste dupa jumatatea dintre 1/2 si 3/4. Am pus p eborna unde este senzorul de temperatura si e ok. Singura problema la mine este decalibrarea indicatorului. Cel de motorina sta mult sub nivelul real al motorinei. Atunci cand fac plinul se ridica putin peste 1/2 dar la ultimii litri din rezervor indica foarte bine. Problema e din sonda probabil (la combustibil).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot o sonda (dar cea de temperatura apa) poate fi de vina si la Mihai: daca in trecut motorul a "reusit" sa fiarba, mai mult ca sigur sonda e decalibrata.

Daca-i din furtune si in special zona radiator (circuitul scurt), atunci e vorba de ceva partial infundat: daca ar fi fost total n-ar mai fi plecat ventilatorul (apa nemaicirculind deloc nu incalzeste in zona termocuplei).

Uita-te totusi si la termostat. Am avut de-a face si cu unul care nu inchidea complet si cu un altul care nu deschidea suficient. Si asta de noi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam la cat ar trebui sa stea acul in mod normal?

Adica pana acum n-am avut probleme sa fiarba motorul, de cand am eu masinuta si ma gandesc ca, chiar si la 3/4, temperatura apei este destul de ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate eu nu stiu cum e sistemul la G1. Tot ce zic tine de G2 unde 1/2 corespunde la 90C. Acolo ar trebui sa stea acul, cel putin la G2.

Daca e vorba de aceleasi valori, e nasol la tine - 3/4 ar corespunde la aprox. 100C (daca la indicatie 0 inseamna 60C, 1/2 la 90C si 1 la 120C). Dar tine cont ca apa nu fierbe la 100C in circuit datorita presiunii diferite din interior.

Daca nu stie nimeni cum sta treaba cu G1, poti incerca sa vezi numai daca ai un termometru si masori temperatura apei in zona sondei - de unde-si ia semnal indicatia din bord. Sunt unele MAVO digitale care au sonda de temperatura.

In alta ordine de idei, calibrarea sondei se verifica prin masurarea rezistentei intre pinul ei si masa. Iarasi nu stiu cit trebuie sa fie la G1, nu-mi mai aduc bine aminte nici la G2. Era ceva in genul 120ohmi pentru 60C, 80ohmi pentru 90C si 60ohmi pentru 120C (pe indicator de temperatura din bord e capatul de scala). Mai demult, intr-o alta discutie, am mai zis de valorile astea. Bineinteles trebuie aflate valorile de la G1 - nu stiu daca-s la fel.

In ceea ce priveste fiertul motorului, sa nu se fi intimplat la fostul propritar, nu m-am gindit la tine neaparat. Am zis de acest fiert pentru ca eu am patit-o si intr-adevar sonda s-a defectat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Foarte important este capacul de la vasul de expansiune (pe radiator sau separat), circuitul fiind unul sub presiune se poate sa ai scapari de presiune pe la capac. Este relativ ieftin si usor de schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala chiar nu face nimic....:( Poti sa mergi cu el scos, daca nu ai mult lichid de racire in vasul de expansiune care sa stropeasca. La un sistem de racire care functioneaza normal, nu sunt probleme daca nu etanseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am facut un drum greu cu masinuta prin oras, prin aglomeratie, intersectii multe, franari, accelerari...

Acul a stat tot intre 1/2 si 3/4, cand am ajuns acasa era un pic sub jumate asa ca nu a mai pornit electroventilatorul :))

Am deschis repede capota la motor, am pus mana pe furtune si totul parea in regula. Nu erau foarte tari, semn ca presiunea e ok, zic eu, in circuit, iar temperatura... ardeau, dar puteam sa tin mana pe ele ceva timp, ceea ce inseamna ca nu se incinge peste masura. Ma gandesc sa curat radiatorul un pic si sa las treaba asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am pus un termostat nou care deschide la 87 de grade si in bord acul imi sta la doua ace latime peste ledul rosu. Stie cineva care sunt temperaturile in functie de pozitia acului pe cadran? Cadranul de la golful meu nu are nici o zona rosie. Are numai liniute albe. Masina mea e un G2-1,6D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am linii pe cadran. Am un dreptunghi, probabil pe la 40 de grade si apoi o linie in partea dreapta, aproape de capat. Mai am niste puncte mai dese. Toate sunt albe. Nu am nici o zona rosie care sa-mi indice un pericol. Acul sta la mai mult de jumatatea cadranului. Pot fi decalibrate aparatele (imbatranite) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la termostatul de 87 de grade ,trebuie neaparat antigel in sistem..../cobinat,..daca e apa chioara.pana deschide el..deja fierbe chiar daca e sub presiune sistemu

am avut o serie de probleme pe tema.asta, am avut ce invata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,parerea mea este ca la G2 racirea esto o problema ,tot timpu trebuie sa fii atent la temp apei. La mine acul de la temp statea la ultima *** de abia atunci pleca ventilatorul ,am schimbat radiator ,radiator de caldura in habitaclu ,termostate(3) termocuple(2) buson vas expansiune ,furtune plus curatire sistem.Pana la urma am schimbat bordul si acum acul imi urca la 3/4 si acolo sta.Multi spun sa masori temp apei ,eu iti spun ca temp trebuie luata exact de linga senzorul de temp nu din vas unde deja ai alta valoare a temp . Eu schimasem termostate,tremocuple cu valori mai mici de deschidere, concluzia la care am ajuns este ca trebui sa respecti si sa inlocuiesti exact piesa cu valorile indicate pt motorul respectiv altfel iti crezi alte probleme. Daca sistemul este curat si iti functioneaza tot la el eu zic ca nu ai ce sa te complici ,senzorul sau bordul ar putea sa fie problema .Oricum trebuie verificat totul minutios nu este prea complicat ,pot fii si alte cauze dar din ce ai scris tu eu zic sa nu iti faci probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

sal

am si io un g2 gti 1.8 benzina si se inchinge ff rep ajunge in 2 min max la 100/110 grade porneste ventilatoru din 1 min in min stiu k nu e normal asa ar putea fi dela supapa dela pompa de apa sau cv de genu sistemu e curat sta sub presiune ii pun numai antigel si nu vad care ar fi problema ma poate ajuta cineva ? ms

numai cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!