Jump to content

Consum Octavia 2 - diesel


shkoda
 Share

Postare recomandată

Inseamna ca esti norocos. A mea consuma aprox la fel cu a lui AndreiO2.Asta e! :offtopic: safe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cumparata luna trecuta aproape 1000 km efectuati - consum 8,6 l% multi dintre ei facuti in bucuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40 l, 744 km... un pic peste 5%, si am doar 85% in afara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7.9% in Buc. clima pe auto. 22C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucurest - constanta A2 consum 5,7%(nu a scazut sub aceasta valoare) vit max 120!!!!

......

post-24386-1214163128_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia din semnatura 12.000 km, cipuita cu bun simt, 90% din kilometrii facuti in afara oraselor, pe la viteze medii in jur de 75- 80 km/h,

dar condus in stil constant, fara multa talpa, consuma miseleste 6.2- 6.6 %, pana cand am alimentat motorina E4 de la Rompetrol.

Cu acelasi stil de condus consuma 5.6%. Am facut patru plinuri, la diferite pompe din tara, iese acelasi consum.

Nu se poate pune pe seama rodajului, sau a asezarii motorului, doarece consumul a scazut imediat dupa ce am alimentat de la Rompetrol.

Tocmai am facut un drum de la mare, 450 km, am prins drum liber pe ruta Constanta-Slobozia-Urziceni-Ploiesti-Brasov si am condus frecvent cu peste 140km/h,

mai putin pe DN1 pe ruta Comarnic -Brasov, si consumul masurat la pompa este tot 5.6%, la viteza medie de 86 km/h, aproximativ 50% din drum cu climatizarea pornita.

Mi se pare inadmisibil ca unele firme care se respecta, sa vanda motorina asa de proasta in tara asta, incat masina sa consume cu 15% mai mult.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zi-ne

zi-ne si noua cum se cheama acesti "unii" ... poate le mai scade profitul si le creste respectul pentru consumator :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorina E4 am alimentat de la Petrom, MOL si OMV- restul nici nu am incercat (pe baza sfaturilor primite la predarea masinii de catre dealer).

Aceste firme vand motorina cu parametrii absolut identici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce ar fi motorina lui Patriciu de la kazach mai buna cu 15% in eficienta de ardere raportat la consum. Din cate stiu cifra cetanica e 45 la toate sortimentele E4.

Eu zic ca conteaza mult stilul de condus si am un exemplu pentru asta:

2 drumuri dus intors Bucuresti - Bacau, unul facut de mine unul de logodnica, la distante de 1 saptamana:

EU - mers mai sportiv in depasiri, preponderent 95-100km/h in localitati in treapta a V-a, si 140-145km/h in afara

- consum mediu 6.2 - 6.2% (mixt in oras + afara)

EA - mers mai linistit in accelerari, preponderent 70-80km/h in localitati in treapta a IV-a, si 110-120km/h in afara

- consum mediu 5.2 - 5.3% (tot mixt incluzand oras)

Deci ea a reusit un consum cu 1L mai putin decat mine pentru simplu motiv ca ea merge mai linistit, fara accelerari bruste cand nu e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorina este un amestec de hidrocarburi.

Cifra cetanica si respectiv indexul cetanic este masura empirica a procesului de autoaprindere, si arata cantitatea volumetrica in procente de cetan din "amestecul" motorinei. Cifra cetanica este responsabil pentru functionarea lina (silentioansa) si in mica masura de puterea calorica.

Sulful, care prin procesul de ardere se transforma in oxizi de sulf ( printre altele distruge catalizatorul), este responsabil pentru capacitate de lubrifiere a motorinei, si in lipsa lui trebuie sa se utilizeze agenti de lubrifiere.

Standardul pentru cifra cetanica este de minim 51, iar indexul cetanic este de minim 46.

Un alt aspect deosebit de improtant este greutatea specifica ( intre 820- 845 kg/ mc), de care depinde in mare masura puterea calorica a motorinei si a consumului (injectorul introduce un volum constant in cilindru). Greutatea specifica variaza si in functie de temperatura ambianta.

Deci calitatea motorinei este o treaba complexa.

Nu stiu care ar fi cauza, dar experienta mea arata ca motorina la pompele noastre este de calitate slaba, cel putin din punct de vedere al consumului, exceptie Rompetrol- in clipa de fata. Nici nu mai mentionez faptul, ca in occident, la viteze medii mult mai mari, fosta mea O1, ASV, consuma tot maxim 6%. Trebuie sa ies din tara cu O2, sa vad ce zice de motorina de la nemti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu scot consumuri aproximativ identice, indiferent de motorina folosita. iar cand mai plec de la bucuresti spre buzau, noaptea, scot sub 5 consum. sincer, nu cred ca daca as pune de la rompetrol as scoate aproape 4 sau sub. eu din contra, am constatat ca-mi mananca mai repede motorina de la rompetrol. nu neaparat un consum crescut, dar parca se duce mai repede din rezervor. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorina de la Rompetrol nu e parca cea mai scumpa (raportat la ce se vinde la Petrom/OMV/PetropmV toate aceeaso marie cu alta palarie acum) asa ca daca chiar ar consuma mai putin (ceea ce nu cred) costurile ar fi cam aceleasi per total :lol:. O sa incerc si eu o data (nu am alimentat pana acum decat cu motoriza de la Petrobrazi, deh amintirile ma chinuiesc :lol:. O sa fac un plin si de la Rompetrol (sa-i ascult sfatul lui rudolf) desi nu-l prea inghit pe Patriciu (chestie de feeling absolut personal) :lol: Daca nu e macar 0.5% diferenta oricum nu o sa o pot sesiza ....

Modificat de AndreiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei.. te faci frate si cu nichipercea, daca treci puntea :icon_thumright:

Cand am avut benzinara, am trecut de la MOL la Rompetrol Efix, si mi-a scazut consumul cu cca. 200-300ml/100km.

Acum bag doar de la Rompetrol, pe considerente ca e Efix si am avut ceva relatii in interior la ei, dar si la Mol... si am aflat informatii care or fi si acum valabile legate de calitatea combustibililor - Efix chiar protejeaza si curata cum zic reclama, trage destul de bine fata de altele. Incearca si euro 5, e si mai ok, doar ca iti creste consumul. Si cea scumpa de la OMV e ok.

De cand am schimbat ultima oara filtrul de motorina, nu a vazut decat OMV si in ultimii 12 000 Efix. O sa vad cum arata filtrul, pe care am sa il schimb singur :lol: ca e usor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

Toata lumea scoate din buzunar tot mai multi bani pentru a calatorii cu masina.

Ba din cauza lui OPEC, ba din cauza plafonarii productiei mondiale de petrol, ba din cauza accizelor, dar anul acesta pretul la pompa a crescut foarte mult,

si noi, conducatorii auto, suportam practic o inflatie mult mai mare dacat cel de 5-6% declarat de statisticieni.

Societatiile se specializeaza pe anumite domenii bine definite, ce-a ce cere o flexibilitate tot mai mare din partea agentiilor economice, care sunt obligati sa se deplaseaza mai mult (unde isi gasesc bani mai buni pentru prestatiile specifice pentru domeniul lor).

Tarile occidentale si-au dat seama demult de importanta acestei flexibilitati si au pus la punct infrastructura de transport.

La noi insa, lipsa drumurilor care sa asigure o circulatie fluenta, tranportul de marfa cu vehicole mai lente (care in ultimii 20 de ani s-a trasferat de pe cale ferata pe rutier), face imposibila abordarea unui stil de conducere fluenta. Motoarele TDI au consum redus, chiar la viteze medii ridicate, daca se conduce fluent. Acest avantaj este pierdut.

Conduc pe acelasi traseu dus-intors de 600km de patru ani, de doua ori pe saptamana, viteza medie a traseului fata de acu' patru ani a scazut cu 10- 15%, cu toate pe zonele mai libere conduc tot mai repede. Unele zone sunt catastrofal de aglomerate in orice ora din zi (lipsa centurilor), nici nu mai stiu la ce ora sa pornesc sa scap de traficul de tiruri si de dube. Ca si timp, traseul dus s-a lungit cu cel putin 40- 50 minute. Am multe pe cap, acest timp trebuie sa-l fur de undeva.

Un drum ma costa, calculata in valoare reala, de doua ori mai mult decat acu patru ani. Iar trebuie sa fur de undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A incercat cineva sa foloseasca aditivi pentru motorina, daca da cum au influentat consumul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Chiar daca scade consumul, pretul aditivului creste costul la loc, sau il face mai mare. Rostul aditivului ramane pentru curatarea motorului, impiedicarea inghetarii motorinei in rezervor, sau alte efecte benefice pentru motor, nu pentru buzunar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat filtrul, arata foarte bine, doar cateva mici pete, normale, de parafina. Asa ca, combustibilul rompetrol, omv si mol sunt ok din punctul meu de vedere si al filtrului ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia 4ever

Cine imi explica ce inseamna cifra 1 si cifra 2 pe computeru de bord ?? la 2 imi arata un consum mediu de 6.3 l/100 km , cum pot sa dau reset ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calculatorul de bord are 2 memorii,in care se inregistreaza cosumul, km parcurs, etc. Consumul mediu de la memoria 1 se reseteaza la un anumit interval, cateva ore parca, perioada in care masina nu a fost pornita, consumul de la memoria 2 ramane pe bord pana il resetezi tu manual sau pana cand trec cele 99 de ore de functionare si indica un consum mediu de la ultima resetare pana la urmatoare resetare. Le consider utile, deoarece poti face anumite comparatii. Sper doar sa nu le fi incurcat intre ele, dar in mare cam asa sunt, alte diferente nu prea am obs. :D

Modificat de azreil24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspund si eu desi sunt cam off topic treubia postat la intrebati Octavia 2 :D

Tii apasat mai mult pe butonul dispus pe partea de jos a manetei din dreapta si se reseteaza cel care este selectat in momentul respectiv.

2-ul tine statisticile pana se fac 10000km sau 100 ore (care intervine prima) sau pana il resetezi. Sper sa nu ma insele memoria

1-ul e cel "curent" si se reseteaza singur cand ai mai mult de 2 ore pauza cu motorul pornit in timpul deplasarii curente

Totalul de km din dreapta jos se reseteaza la 10k km si o ia de la zero. La fiecare 10K sumeaza in cel general din stanga.

Am descris ce se intampla la masinile cu maxi dot dar cred ca e cam acelasi lucru la toate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am depasit consumul record :icon_thumright: Am scos cu o medie de 41kmh 4.2% pe o distanta de cca 70km, CJ-DEJ, 18.5 grade, fara AC, singur in masina, bagaje cca. 10kg :)

motorina Efix ;) La intoarcere...ploaie, AC, 5%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Motorina Efix E4, de la Rompetrol, condus constant, dar mai vioi, masina din semnatura consuma BC 5.7% la drum lung, cam 5.9% masurat la pompa.

Daca ma duc mai incet, consuma mai mult. Cu orice alta motorina din tara, consuma mai mult.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 1800 Km la bord, am facut un drum prin zona Valcea in weekend si la 350 km parcursi am avut media de consum 5,2% si viteza media 54 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o Octavia 2 2.0 TDI BKD din Ian.2008 si are un consum mediu pentru ultimii 2000 KM de 7.8 % cu o medie orara de 42 KM/h. Consumul pentru scurt parcurs este de 9-10% in oras si 6.5-7 extra urban.

Mie personal aceste valori mi se par cam mari avand in vedere cele declarate de producator (extra 4.7%; urban 7% si mediu 5.5%). Mentionez ca cei de la Skoda de la care am luat masina au facut un test de drum (55 km urban + 48 km extra) si au obtinut un consum mediu de 7.7% (mai mare cu 40% decat cel oficial).

Puteti sa-mi spuneti ce consumuri aveti pentru aceeasi motorizare si preferabil aceeasi KM?

Mai mult am impresia ca masina nu mai trage la fel de bine si se aude un sunet ciudat la motor (ca o pierdere de aer). Am fost la service dar au zis ca masina merge perfect (toate testele facute de ei sunt ok).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!