Jump to content

Consum Octavia 2 - diesel


shkoda
 Share

Postare recomandată

nu imi explic, dar mie mi-a crescut consumul de cand am azot in roti... cu 0.2%, acelasi traseu, aceeasi presiune, si culmea... temperatura mai mare...:icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa-ti creasca comparativ cu ultima perioada datorita folosirii mai intense a compresorului aerului conditionat. ma gandesc ca la o temperatura de primavara de 15 grade, consuma mai putin decat la 25 grade sau 5 grade. :Driver: e o idee...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0.2 % ? :))

numai daca bate vantu din prova se acopera diferenta asta...

e prea putin, parerea mea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu de ce are lumea impresia ca ac-ul consuma atat de mult. intre 15 grade soare si 25 innorat nu cred ca e diferenta prea mare la consum. oricum e o discutie idioata si fara importanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Campulung-Dumbraveni-Campulung. Fara AC (temperatura de afara a fost in jur de 15 grade), Persoane 2,5 (tata, mama si fetita) si bagaje neglijabile. Mers cuminte. La dus ne-am grabit usor pe ultimii 80 km (adica 100-140). Se poate vedea si din diferenta de timp (la intoarcere nu am depasit decat sporadic viteza de 110).

Ca idee, cred ca nu sunt relevante consumurile pe o distanta doar dus, mai ales cand diferenta de altitudine dintre punctul de plecare si cel de sosire este semnificativa. De exemplu, un coleg posta pe unul din topicurile destinate consumului, un consum pe ruta Poiana Brasov-Bucuresti. Asa ca pentru o evaluare corecta ar trebui mentionat consumul pe traseul dus-intors.

In cazul meu, pentru ca timpul dintre sosire si plecare a fost mai mare de doua ore si totalizatorul 1 s-a resetat, voi posta ambele medii (care sunt, de fapt, identice). Mi se pare bun, dar tineti cont ca, potrivit calculelor de la pompa, calculatorul meu imi indica cu aprox. 0,5% mai putin.

Din punctul meu de vedere, cel mai relevant este consumul mediu total, pentru ca in fond noi pe asta il platim. Asa ca recomand colegilor sa-si faca fiecare cate un cont pe www.spritmonitor.de, iar in semnatura se va afisa consumul exact, nu conform CB, ci conform banului scos din buzunar si al litrului pus in rezervor. In felul acesta veti avea cea mai exacta imagine a consumului.

post-21888-1209370420_thumb.jpg

post-21888-1209370434_thumb.jpg

post-21888-1209370441_thumb.jpg

post-21888-1209370448_thumb.jpg

post-21888-1209370493_thumb.jpg

post-21888-1209370503_thumb.jpg

post-21888-1209370608_thumb.jpg

post-21888-1209370621_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5.2% aproape tot timpul clima... mai jos de 4.7 nu am avut niciodata...

la 4.3 scos, cred ca ai mers si cu 1500-1800rpm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RIon. Este consum de extraurban. 4,3 pe CB care inseamna de fapt cca 4,8 pe real (cel putin la masina din semnatura). Deci nu este mare lucru, daca ne gandim ca producatorul specifica 4,1 pentru extraurban. Iar consumul mediu real (nu CB) pentru masina mea se poate vedea in semnatura. E drept ca nu o am de mult timp (pe 8 mai face trei luni).

In privinta stilului de condus:

1. la coborare in frana de motor intr-o treapta cat mai mare (chiar daca asta inseamna la 1300 de ture - din punctul meu de vedere nu are ce sa se intample intrucat motorul nu este fortat) (iar pe traseul mentionat sunt destule astfel de portiuni intrucat traversez doua pasuri montane).

2. la urcare turatia intre 2000 si 2500 (pe serpentine ajungeam uneori cu 3 si la 1500 de ture in curbele ac de par, dar apoi o aduceam usor la turatia de cuplu) Ca idee, in treapta 3 mergand pe instantaneu am observat ca pe la 2300 consuma mai putin decat la 2000. Insa concluziile nu sunt definitive (de exemplu, cand esti in accelerare, consumul este in mod evident mai mare decat atunci cand mergi constant si s-ar putea ca acest aspect sa dea diferenta. Oricum, ideea mi-a venit cand urcam Mateiasul, adica ultimul urcus inainte de a cobori acasa, asa ca o voi mai testa si in alte ocazii).

2. Plecarile si accelerarile cat mai usoare (schimb in jur de 2500 de ture, dar ajuns progresiv acolo).

3. Pe drum drept 2000 de ture si peste (intr-a 5-a la 2000 am 100 la ora), dar mers cat mai constant, fara schimbari de ritm. Deci nu am mers cu 1500-1800 rpm. In cazul asta nu as fi scos media orara de 67 km/h pe un traseu din care 80 km (Campulung-Brasov) au fost parcursi cu o medie orara de aprox 50 km/h. Sa incerce cineva sa scoata o medie de peste 60 km/h pe traseul asta si la starea actuala a drumului fara sa rupa masina. Sau, ma rog, orice e posibil. Si mentionez ca la dus, la un moment dat mai aveam 80 de km, iar sotia a spus ca vrea sa merg mai repede ca sa-si vada rudele mai repede, asa ca am parcurs ultimii 80 de km intr-o ora (mergand si cu 140 acolo unde s-a putut).

4. Folosirea cat mai rara a franei de serviciu (de exemplu, cred ca de la Dumbraveni la Brasov unde drumul este foarte bun, nu cred ca am apasat-o de mai mult de zece ori - hai sa zicem in afara de cei 2-3 km de serpentine cu ace de par unde n-am avut ce face). In curbe, spre exemplu, in loc sa accelerez pana in curba, incetinesc prin ridicarea piciorului de pe acceleratie cu suficient timp inainte.

5. Anvelope Michelin Energy Saver (poate conteaza si astea) cu presiune 2.1 pe fata si 2.4 pe spate (desi nu am mai verificat-o de cand le-am pus, de acum o luna de zile).

6. Am inteles si ca motorul Euro3 e usor mai economic decat E4. Poate si asta conteaza. Am BJB Euro 3.

7. Motorina este Sprint Diesel. :) CIneva mi-a spus ca Efixul se consuma si mai greu si este mai grasa pentru motor, dar vreau o minge de volei ;) daca stiti despre ce este vorba!

8. Am mentionat deja ca fara Climatronic (adica pornit doar pe ECON, fara compresor). L-am pornit putin la intoarcere in coborare (frana de motor ;) ) ca sa se mai aeriseasca si circuitul si sa nu se imbacseasca.

9. Un aspect foarte important de care era sa uit: Fiind duminica Pastilor, drumul a fost CLEAN. Nu tu tiruri, doar cateva masini, deci am mers extrem de lejer, fara coloane, depasiri, etc.

Probabil ca fiecare din factorii de mai sus isi are aportul sau la acest consum care, din punctul meu de vedere, putea fi si mai jos. Adica nu am fortat la maxim „scoaterea” unui consum record. Asta ar fi insemnat, asa cum ai spus si tu, un mers la o turatie imediat sub cuplu (1700-1800).

Apropo, RIon, :offtopic: esti acelasi de pe Dacia Club? Acum 3 ani aveam si eu SOlenza si tin minte nick-ul acesta. Daca o potrivesc si cu semnatura ta, sunt 99% sanse sa fie asa. Daca da, bine ne-am reintalnit. Eu intre timp am mai avut un Clio (l-am tinut pana cu o luna inainte sa iasa din garantie)

Modificat de xpert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sunt the one and only 100% :offtopic: , si stii ca aveam o obsesie pentru consum mic... e clar ca eu conduc putin mai turat si in frana de motor am peste 2000rpm, iar eu merg la 2500 cu a patra...dau a cincea doar de la 120 in sus :), si asta cam rar. La urcare, sub 2500 NU... nu e ok sa mergi si tu la 1500 indiferent de sectorul de drum.

Si eu folosesc foarte mult frana de motor, si cea de ,,picior" nu am prea folosit-o, pentru ca stiu foarte bine drumul respectiv; la fel intru si eu in curba, fara frana, spre disperarea unora din spatele meu ;)

Eu am anvelope GoodYear de vara, 2.3 si 2.5, azot ;) si tot BJB euro3, efix... drum liber, sambata Pastelor...

Cred ca ai scos consumul asta pentru ca ai avut media buna (km) si posibil si motorina, desi efix folosesc de mult si la pejoul pe care l-am avut a scazut consumul cu ceva; eu am si 22km de macadam, insa am scos in martie 4.6% (fara clima) cu masina plina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antony-Grig

Salut tuturor, am citit posturile de mai sus si sunt de acord cu cele scrise. Atasez si eu o poza, usor neclara dar se poate vedea consumul, 3,2l/100km pe E60, viteza 90km/h, in viteza a 4-a si 2400 rpm. In masina doi adulti, un copil si bagaje + clima. Se venea de la Busteni spre Bucuresti, afara ploua. Poza este facuta aproape de Bucuresti, mai precis in Otopeni. Cu traficul din capitala am ajuns in parcare cu 3,5l. Desi este vorba doar de consumul pe drumul retur, tot consider ca acest TDI este un motor foarte reusit, deoarece distanta ramane apreciabila. Toate cele bune! :icon_cool:

post-3952-1209901779_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca a batut cam tare vantul zilele acestea, la asa consum, cred ca a fost tornada :icon_cool:

Daca mergeai cu viteza constanta si ai resetat consumul poate iti arata acest consum, dar mie nu mi se pare ca ar fi calculat corect.

Modificat de azreil24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar la vale si cu vand in spate scoti 3.2% cu 4 persoanre in masina la 2400 rpm ar trebui sa ai intre 4.0 so 4.5% in cel mai bun caz pe drum drept....poate nu arata bine computerul de bord. Eu nu prea scot valori sub 4% mers constant, iar medii sub 5% nu am scos niciodata. Si la plin-plin se pare ca imi arata cu 0.2% cel putin mai...jos :icon_cool:. Mi se pare greu de scos si sub 5% nu mai zic sub 4% totusi cu un motor de 1900 cm3

Modificat de AndreiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ridici piciorul de pe pedala de acceleratie iti arata chiar si 0.0 l / 100 km! Poti regla consumul instantaneu la cat vrei tu in functie de apasarea pedalei si sa faci poza! Consumul mediu e edificator. Cel instantaneu, ramane atat - instantaneu, adica in fractiunea de secunda in care e facuta poza.

Daca vreti va arat si eu consum instantaneu la 2.0 TDI de 1,8 / 100 sau 2,3 sau 0,9

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mario75: Se vede clar in poza ca este vorba de consumul mediu. Insa era si mai edificator daca facea poza si la distanta parcursa si la viteza medie (asa cum face subsemnatul - vezi postul #506 putin mai sus). Apoi, parca am mai mentionat faptul ca nu sunt relevante consumurile pe un traseu ale carui punct de plecare si de sosire sunt la o diferenta de nivel semnificativa - mai exact Busteni 900 m, Bucuresti aprox 100 m - faceti voi calculul). Asa ca, pentru un consum mediu real, Antony-Grig ar fi trebuit sa posteze si consumul pe traseul Bucuresti-Busteni.

OT: Antony, cati km are masina? Ce serie motor si ce echipare? Completeaza si tu semnatura. Si incearca sa-ti faci un cont pe spritmonitor ca sa avem cu totii (tu si noi) o idee despre consumul mediu total al masinii. Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

craiova valcea cu 30 km in oras 4,8 consum.... viteza medie 52km/h.... io sunb 4,7 nu am scazut, nici nu am mers la consum. oricum sunt super multumit....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va luati degeaba de antony grig. el v-a prezentat consumul mediu pe o distanta. ce conteaza ca urca sau ca venea la vale. atat a scos pe distanta aia. :lol: e un consum foarte bun. ca nu e relevant, asta e partea a doua, cum nu e relevant nici consumul la 9 dimineata de la universitate la romana.

si eu reusesc sa scot consumuri de 3.8 % pe un drum spre buzau de la casa de la tzara. am mers constant cu 60 pe 25 km si chiar am fost surprins cand am vazut consumul. azi de exemplu cand am venit in bucuresti, de la buzau, am scos 4,8%. secretul consta in accelerari constante si franari cat mai rare. si nu va imaginati ca nu dau in masina. chiar imi place sa o urc in turatii de pana la 4000 - 4200 in depasiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor, am citit posturile de mai sus si sunt de acord cu cele scrise. Atasez si eu o poza, usor neclara dar se poate vedea consumul, 3,2l/100km pe E60, viteza 90km/h, in viteza a 4-a si 2400 rpm. In masina doi adulti, un copil si bagaje + clima. Se venea de la Busteni spre Bucuresti, afara ploua. Poza este facuta aproape de Bucuresti, mai precis in Otopeni. Cu traficul din capitala am ajuns in parcare cu 3,5l. Desi este vorba doar de consumul pe drumul retur, tot consider ca acest TDI este un motor foarte reusit, deoarece distanta ramane apreciabila. Toate cele bune! :offtopic:

Felicitari - ai prins o Romanie libera de trafic :wub: inclusiv in capitala care era mai goala ca la summit - probabil ai plecat direct, putina vale si fara vant in fata. Eu scot consumul asta la 80 cu a 5-a sau la 60 cu a-4a ; 40 cu a 3-a ... etc.

apropos de acest TDI - poti sa confirmi daca ai versiunea euro 4? banuiesc ca da.

off topic - Poate te fac un duel la consum minim, te vad expert si cu aceeasi pasiune - :) alegem traseu central, limita de timp maxim, etc - poze la plecare, sosire , cu ceva vizibilitate si in exterior - ce zici? btw se mai baga cineva - facem un topic? toti ajungem prin centru - ma gandesc la plecare din peco sosire in peco - nu de alta dar sa ai unde parca sa faci poze.

Modificat de Cain
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antony-Grig

Chiar nu sunt o persoana cu veleitati soferistice de exceptie sau, obsedat de consumuri infime. Pur si simplu am facut poza pur informativ fara a avea ca scop sa starnesc polemici sau ceva similar. Am specificat ca am fost doi adulti si un copil, mai precis fetita mea de un an si 3 luni plus bagajele aferente. Ce completari sa mai aduc celor carora le plac detaliile? Atmosfere in cauciucuri 2,1 cu aer in ele, cauciucuri de iarna, masina are PDG, rotile diametrul 15 inches, motorina Euro 4 de la Petrom, masina este din iunie 2006, motor Euro 3 si 32 500km in total. Consumul mediu este pe memoria 2 de 6,3 litri. Stiu si de diferenta de altitudine intre Busteni si capitala dar asa cum a subliniat si audi_fun, era vorba de un simplu consum pe o distanta. Sper ca toti colegii forumisti sa fie multumiti de completarea facuta. Toate cele bune si spor la consumuri reduse! :rolleyes:

Modificat de Antony-Grig
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antony Grig, felicitari pentru masina si consum! si ai inteles gresit. Nu este vorba de nici o polemica. Sa o stapanesti sanatos si cu cheltuieli cat mai putine! Iti reamintesc de spritmonitor.de . Toate bune!

Modificat de xpert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roman - Craiova si retur (returul prin Bucuresti) avand in vedere ca in masina erau 4 persoane plus bagajele aferente a reiesit un consum mediu de 7% in cei 1250 de km parcursi. Mentionez ca in afara localitatilor viteza era undeva 140-150 iar prin localitati undeva la 80-90 (cat sa nu raman fara abecedar :D ). Per ansamblu consumul mi se pare Ok, dar oricum ceva mai mare decat declara producatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu un plin am facut 850 km consum mixt 85% extraurban

4,9 computerul de bord...socotind la 55l plinul iese 6,5 real

mai facusem odata si la 4,4 in bord real era undeva intre 5,5 si 5,6

Modificat de dylly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dylly, ca sa nu mai estimezi, fa pur si simplu plinul, vezi cat intra si imparti litri la km. Vei avea consumul exact. Am impresia ca va fi mai mic de 6,5% real. Eu niciodata nu am putut alimenta mai mult de 50 l (fara sa mai fortez dupa ce sare pompa), chiar si atunci cand CB imi arata ca mai am de parcurs 0 Km cu motorina din rezervor. Si in plus, minciuna CB-ului ar fi peste masura de gogonata (adica peste 1,5l%). La mine este o minciuna obisnuita (0,5L%). Daca intri pe spritmonitor.de vei gasi destul useri VAG la care CB-ul minte cu aprox 0,5l% (desigur, sunt altii la care CB-ul este mai exact. Si, s-a mai discutat undeva pe forum. Cu VAG-com-ul se poate corecta eroarea asta. Este o functie pentru asta. Probabil ca atunci cand voi face prima scanare voi incerca si voi posta informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema/intrebare...majoritatea spuneti ca putem vedea consumul real la pompa (plin pe plin). Cata incredere aveti in "corectitudinea" pompelor? Pe vremea raposatului mai vedeam prin statiile PECO ca veneau unii si faceau masuratori; in zilele noastre, nu prea am mai vazut asa ceva. Nu mai exista si alte variabile in conditiile acestei masuratori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic.

Apropo de faza care o zice xxnelu, m-am dus la un peco ... nu da nume :D am bagat de suma minima de care bag de obicei ;) 50 lei. Eh tin sa va anunt ca nici nu s-a clintit acul. Aceeasi suma, bagata de la alt peco, acul se misca vizibil. Deci, nu va mai luati dupa dupa pompe. Nici ele nu sunt fff exacte. Pana la urma, masina consuma cat ii trebuie :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxnelu: Acum cateva luni eram la un Petrom si era o echipa care facea teste la carburanti. Le-am facut cu ochiul si i-am rugat sa ne comunice si noua rezultatele ca sa stiu daca mai alimentam de acolo. Acum, nu stiu ce fel de teste au facut, dar banuiesc ca exista controale si in unitatile PECO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum pe o distanta de 2467 km (facuti intr-o luna de zile urban si extraurban in regim de mers normal): La pompa a iesit 5,57.

In imagini sunt datele date de CB:

post-21888-1210232648_thumb.jpg

post-21888-1210232654_thumb.jpg

post-21888-1210232659_thumb.jpg

post-21888-1210232669_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!