Jump to content

Martorul de bujii ( spirala din bord )


BN23RZV
 Share

Postare recomandată

Ieri am patit si eu necazul cu martorul spirala aprins.

Adica, dupa vreo 20 de sec de la pornirea motorului, s-a aprins "MOTORSTORG. WERKSTATT!", iar spirala a inceput sa clipeasca.

Fiind singur cu masina si fiind si ziua, n-am observat ca nu se mai aprind stopurile pe frana.

Binenteles ca din manualul de utilizare nu mi-am dat seama care-i buba, si m-am prezentat le service.

Am dat de un electrician cumsecade care mi-a spus ca probl poate fi de la .... switch-ul de frana.

Si exact asta a fost , l-am inlocuit si s-a rezolvat problema.

Am vazut discutii aici , cum ca ce legatura are frana cu indicatorul bujiilor? E, uite ca are!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    26

  • F l o r i n

    17

  • lupo_bv

    11

  • BN23RZV

    10

Am si eu din cand in cand probleme cu acest martor (spirala) ce e drept rarut dar sta mai mult aprins decat de obicei si cand o pornesc se accelereaza singura pana la 1500r/min si in cateva secunde i-si revine la normal. Cu multumirile de rigoare si cu speranta ca nu am abordat un subiect care a mai fost dezbatut astept parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O scanare ar alucida problema.

Daca completai locatia stiam de unde esti si se gasea cineva sa te ajute.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

de cateva zile mi s-a aprins si mie martorul spirala din bord si clipeste. Am verificat stopurile pe frana uneori se aprind alteori nu, daca apas de mai multe ori pe frana cand se aprind cand nu. Becurile presupun ca nu sunt arse daca se aprind toate 3 pe spate.

Ar putea fi si altceva in afara de swich-ul de frana?

Daca nu, se schimba greu? Pot sa-l schimb si eu? Eventuat daca ma poate ajuta cineva cu o poza sa vad pe unde e acest swich si cum il pot inlocui.

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Prima oara mi-a aparut si mie acea spirala in bord,pe timpul iernii cand a fost foarte frig peste noapte,dar curios ca mi-a mai aparut si zilele trecute,in martie cand temperatura nu a scazut sun 0 grade si nu-mi explic de ce.Acest lucru s-a intamplat si dupa ce am facut cativa zeci de km,si am repornit masina,in prealabil motorul fiind incalzit.In cartea tehnica pe care o am in limba germana explicatia referitoare la aprinderea acelui martor suna cam asa: vorgluhanlage(nur dieselmotoren).Ce ar putea insemna asta? Si mai am o chestie stresanta:in iarna am masurat antigelul si era in regula,facea fata pana la -40 grade, dar dimineata tot mi se aprindea avertizorul la lichidul de racire.Acest lucru mi se mai intampla si acum dupa ce masina nu e pornita de 2-3 zile.Care sa fie cauza,mai ales ca acum temperaturile sar bine peste 0 grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal SSman, in manualul de utilizare vad ca scrie "deranjament motor (deranjament in comanda motorului diesel)" adica injectoare, aprindere... ceva destul de important dupa parerea mea. Ar trebui sa mergi sa faci o verificare a aprinderii-injectoarelor. Imi pare rau de explicatia saraca dar nu ma pricep ft bine la motoarele diesel.

Iar pe VAG-COM sigur apare care e problema.

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply" .

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.

Si eu am avut aceeasi problema. La tine se aprinde si sta aprins sau clipeste? La mine cliepea am verificat stopurile pe frana si nu se mai aprindea niciunul. Problema a fost de la swich-ul de la frana. Am fost la un prieten l-a dat jos, l-a curatat, l-a pus la loc si de atunci nu s-a mai aprins.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sta aprins,doar clipeste.Becurile pe frana imi merg.Probabil sa fie ceva intradevar de la bujii,daca nu pornesc masina vreo 2-3 zile,o ia un pic cam greu,cam 2 secunde invarte bateria,noroc ca e aproape noua :rolleyes:.Dar avertizorul din bord nu imi apare foarte des.Insa eu nu inteleg deloc de ce imi apare martorul de lichid de racire aproape in fiecare dimineata,mai ales ca acum nu mai sunt temperaturi cu minus si antigelul si nivelul lui e in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca martorul clipeste verifica swich-ul de la pedala de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai posibilitatea fa un test VAG-COM si iti va zice cu siguranta daca este problema cu switch-ul de frana. Costa destul de ieftin, in jur de 35lei si se poate schimba "at home".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am mai spus si in alte topic-uri, repet si aici. Daca martorul de bujii sta aprins tot timpul este vorba de circuitul releu bujii si bujii. Daca clipeste atunci inseamna ca ECU a detectat o problema electrica ce tine de siguranta, gen circuit de frana (becuri + switch) cel mai des intalnit, dar nu numai. Recomand o scanare cu VAG-COM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut martorul spirala aprins si l-a service s-a rezolvat prin schimbarea becurilor de la frana spate care se arsesera pe ambele parti.

din discutiile cu mecanici a rezultat ca e un martor de avarie electrica

mai poate avea un scurt pe undeva

Modificat de *bmf*
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la mine palpaie :icon_thumright: am schimbat stopurile si fiind sticla clara a trebuit sa pun pe frana si pozitii becoleduri de culoare rosie(soclu normal, dar cu leduri) as putea face ceva?

Modificat de 82bog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becurile cu led-uri au un consum mai mic si din aceasta cauza calculatorul "crede" ca sunt arse.

S-a discutat aceasta problema si aici, poate te lamuresti.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cu ambele mufe scoase, motorul pornit ture prin fata blocului, frane la greu, tot nu apare eroarea... M-am jucat mai demult cu VAG-COM si cred ca s-a dezactivat...altfel nu-mi explic.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Cine imi poate spune si mie mai exact unde se afla swich-ul de la frana ??? Am si eu aceiasi probleme clipeste spirala respectiva si am facut o diagnosticare si imi zice ceva de un swich frana ... cred ca e cel care despre care s-a tot vorbit inainte numai ca nu stiu unde se afla el ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bagi mana la pedala de frana o sa gasesti o mufa acolo, scoti mufa si desfaci swich-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

la mine se aprindea martorul pt ca era ars un bec de pe frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va rog o lamurire...

Si acum..in mijloc de mai..mi se aprinde acea spirala urata..si..tine cateva sec..pana dau contact pozitia a IV-a.. e chiar aiurea.. motorul se ambaleaza ..destul de tare.. cam 1500 rpm.. mentionez ca numai la pornire (motorul rece) se intampla. Deci sigur senzorul de temperatura e cauza.

Si totusi, ce fel de senzor de temperatura este..poate..imi puteti da un cod ceva (si pozitionarea).. tipa de la piese auto..chiar era complet debusolata!

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nesfarsit ... eu unul zic sa stai calm. Asa face si a mea din cand in cand,tot motor AXR, se stinge spirala mai greu porneste turata si apoi ramane turata peste 1000. Dupa mai multe teste am ajuns la concluzia ca depinde foarte mult de ce motorina bag in ea. Daca pun de la Petrom am toata sansa sa faca asa, daca pun motorina de aia top de pe la Rompetrol nu mai face asa. ( pe laptop totul imi zice ca e ok)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va rog o lamurire...

Si acum..in mijloc de mai..mi se aprinde acea spirala urata..si..tine cateva sec..pana dau contact pozitia a IV-a.. e chiar aiurea.. motorul se ambaleaza ..destul de tare.. cam 1500 rpm.. mentionez ca numai la pornire (motorul rece) se intampla. Deci sigur senzorul de temperatura e cauza.

Si totusi, ce fel de senzor de temperatura este..poate..imi puteti da un cod ceva (si pozitionarea).. tipa de la piese auto..chiar era complet debusolata!

Va multumesc.

Deci, (aproape)sigur NU este senzorul de temperatura. Efectul ar fi fost exact invers...ar fi pornit mai greu(la rece) si cu greu ar fi tinut turatia la ralanti (800-900-sau cat ai ralantiul la cald).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

calingurghiu
Deci, (aproape)sigur NU este senzorul de temperatura. Efectul ar fi fost exact invers...ar fi pornit mai greu(la rece) si cu greu ar fi tinut turatia la ralanti (800-900-sau cat ai ralantiul la cald).

mie mi se intampla acelasi lucru la cald! Dimineata nu am nicio problema dar, din cand in cand, nu in fiecare zi , se intamla ca martorul de bujii sa ramana aprins iar dupa ce pornesc motorul se stinge dar motorul ramane turat , undeva la 1200-1300...dupa 10-15 sec revine la normal..ce o fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cald este alta situatie...ceva mai sus se vorbea despre pornirea la rece. Incearca sa faci o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!