Jump to content

Scartaie ceva foarte tare pe fata


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Odata cu venirea caldurii, am inceput sa "ma bucur" de un scartzait/parait la suspensia fata. Cum platforma B5 este binecunoscuta pentru problemele pe care le provoaca bratele suspensiei fata, ieri am controlat cu mana mea situatia articulatiilor/bucsilor de la brate si stupoare, in afara de bratul superior/posterior usor slabit la bucse, restul se prezinta intr-o stare foarte buna.

In schimb am descoperit un joc mic la tija ce se fixeaza in capatul de bara. Din experientele pe care le-ati avut, cat este permis pentru acest joc (vezi imaginea) si mai ales daca acolo se poate produce sunetul neplacut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    7

  • clpos

    6

  • klausu25

    6

  • andreiutzu

    4

Astazi cu ajutorul lui Dragos, mi-am petrecut ceva timp sub masina sapand in continuare dupa sunetul neplacut. Am curatat/gresat bucsele de la bara stabilizatoare si am strans toate bucsele la care nu avusesem acces saptamana trecuta (m-am bagat in groapa ca sa zic asa).

Un lucru l-am observat foarte bine dar din lipsa de piulite cu autostrangere nu am investigat problema in adancime: bucsa de pe bratul inferior fata (si stanga si dreapta) unde se fixeaza amortizorul, este deformata asimetric.

P.S. Am slabit tot ansamblu motor/cutie din suspensiile elastice in timp ce Dragos a "fortat" putin motorul plecand usor cu frana de mana trasa. Vibratiile s-au atenuat simtitor de unde trag concluzia ca suportii erau putin tensionati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

cam ca in poza lucra dl.Andi.

I-am propus sa-l inchid acolo in rampa si sa plec eu cu masina lui asa scartiitoare ... dar nu a vrut :cry:

asta e.raman la golf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cunosc eu in aceasta poza:

1. Dl. Andi

2. Groapa

3. Surubelnitza-minune, de culoare galbena

Prietenii stiu de ce :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de zgomote provenite de la suspensie, am si eu asa ceva. Mai exact o troncaneala (sau mai multe) care ma cam enerveaza. Probabil voi inlocui si eu bucsele (2 pentru fiecare brat fata daca nu ma insel si 2 pt puntea spate). Pretul nu ar fi foarte mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de zgomote provenite de la suspensie, am si eu asa ceva. Mai exact o troncaneala (sau mai multe) care ma cam enerveaza. Probabil voi inlocui si eu bucsele (2 pentru fiecare brat fata daca nu ma insel si 2 pt puntea spate). Pretul nu ar fi foarte mare.

si eu am (parca) un zgomot suspect de la dreapta fatza... desi la revizie mi-au zis ca e ok cu bucsaraia..

cam cat ar costa sa schimb toata bucsaraia?? ( dar in primavara cred ca o sa fac asta..)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee se schimba greu (manopera scumpa?) bucsele spate? Toate 4 cred. 152.000 km din care 41.000 km Bucuresti cred ca e destul pentru ele. Cat despre jocul acela... Stiu doar ce probabil stii si tu, Andi, si anume ca la volan nu tb. sa fie mai mult de 3 grade? (sau ceva cu o singura cifra)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
locdeparcare

Scartaitul pe fata cand mergeti pe teren accidentat sau gropi sau mai stiu eu ce bulevarde din Bucuresti, a disparut in momentul in care am schiumbat capatul de bara si bucsa aferent alui (in partea drteapta). Cred ca este una din cauzele scartaitului.. Sper sa va fie de folos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@arhitect, e cam vechi topicul dar fie..

Scartaitul mai poate veni si de la brate (Passat si Audi). Sunt (IAR!!) fericitul castigator al unui scartait enervant. Am fost la mecanic care mi-a dat fericita veste: 2 brate trebuie schimbate.... Sunt originale din fabrica si au tinut 170k km...ce sa le mai cer? Oricum, scartaie infernal, ca o caruta obosita.

Capetele de bara au fost schimbate in toamna. ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

salut!si mie imi scartie in dreapta cand ma las pe masina!de la ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie imi schirtie pe dreapta cind apas pe aripa ce sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare! am o problema cu pasatul din dotare... si anume ... scartaie :icon_thumright: deci pe fata scartaie groaznic nu stiu de la ce poate fi, are cineva idee? bucse ?amortizoare? nu pot intelege ce ar scartai, la naiba nici dacia nu mi-a scartait ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere suspensia multilink, e destul de greu de diagnosticat. Am avut si eu un scartait de caruta obosita, in cazul meu fiind vorba de bratele de pe fata.

Un mecanic priceput si cu urechea fina va descoperi cu siguranta buba. Al meu a pus chiar stetoscopul :icon_thumright:

In alta ordine de idei, s-a mai discutat, foloseste search-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi de la unul din pivotii de la bratele suspensiei (ai multilink nu?). Asa imi facea si mie cand luam viraj dreapta sau cand parcam pe trotuar si se ridica masina sau se lasa pe partea dreapta mai ales. Scartaia de se uita lumea la mine pe strada...imi era rusine, parca ii auzeam: "Ia uite asta cu Audi in ce hal scartaie...la banii lui nu e in stare sa si-o faca..." :icon_thumright: Si nu era de bani...nu stiam de unde scartaie ca sa o fac.

In service, mi-au luat pivotii superiori si i-au miscat cu mana (cat se poate). 2 de la bratele superioare si unul de la biela de la caseta de directie. Problema era de la un pivot de la bratele superioare (cel din spate). Chestia este ca nu se gaseste doar pivotul, se schimba cu tot cu brat. Unul nou (la mine), duce pe la 3.5 mil (lei vechi). Nu stiu cat este la tine. Oricum, verifica toti pivotii.

O alta cauza posibila poate fi arcul de la suspensie...da la masinile din clasa asta ma gandesc ca nu scartaie ca la vechile Dacii...totusi sunt mai bine facute. Dar cine stie, incearca si verifica si acolo.

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e cand iau viraj stanga parca scartaie mai tare.... si la volan scartaie... mama lui de scartait....

m-am uitat pe la ea si parca am o bieleta de directie de pe dreapt cu burduful cam rupt... :) sa fie de la asta? dar de ce pe stanga sa scartie??? offf,am omorat-o pe kakaturile de drumuri pe care le mai si platim....ce tara de kkt... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ploua nu mai face...nu-mi ramane decat sa ma rog sa ploua cat mai mult....dar daca ma bag sub masina si ung toate buscile cu ulei? e buna ideea? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scartiaitul asta se aude afara? Sau il auzi tu in masina, mai exact in volan? Eventual il si simti in volan? Daca da, sunt sanse mari sa fie caseta de directie. La mine asta a fost problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pletero, EXACT asa facea si la mine numai ca pe partea dreapta. Si tot la fel, scartaia mai mult cand luam viraj (dreapta). Chiar am vrut sa te intreb daca atunci cand ploua mai face...Bag mana in foc ca este de la unul din pivotii aia trei superiori (2 la brate, unul la biela de la caseta de directie partea dinspre roata), mai ales daca vezi ca unul are burduful rupt.

Fa o experienta... Ia o sticla de 0.5 L si umple-o cu apa. Da o gaura in capac asa incat sa poti stropi cu ea daca o apesi... Si ia pe rand si stropeste fiecare din pivotii aia...dupa fiecare stropire, mergi un pic cu masina, ia viraj si urca si coboara o bordura (incet evident). Asa poti vedea de la care din ei scartaie. Poti si pune mana pe fiecare si sa misti cat poti de el (din partea superioara a fiecarui pivot, acolo unde este surubul acoperit cu cauciuc) si vezi care scartaie. Din ce am inteles, nu prea ai solutie la asta decat sa il schimbi (cu tot cu brat). Poti incerca sa il dai jos (la un service) si sa bage ei acolo ceva lichid de ungere...dar asta nu o sa faca decat sa mai amane un pic inevitabilul si oricum nu prea e recomandat. Cauciucul ala este capsulat peste imbinare si daca il tai ca sa bagi ceva ungere, se compromite de tot pivotul...se va strange si praf, etc. Daca au inceput sa scartaie, se poate sa aiba chiar si un pic de joc (chiar daca nu se simte inca, articulatia fiind tensionata de fortele din suspensie) si nu-i OK asta. In "nuca" aceea a fiecarui pivot, exista o "camasa" dintr-un material plastic (sau teflon, nu stiu exact ce se mai foloseste acum) care protejeaza articulatia. Cand incepe sa scartaie, inseamna ca acel plastic s-a dus si freaca "nuca" pivotului in camasa, direct metal pe metal. Cand ploua sau este ud (poti observa ca si atunci cand iesi de la spalatorie nu mai face), intra apa acolo si pentru scurt timp are rolul de a "unge" imbinarea astfel ca nu mai scartaie...dar tot apa aia are si rolul de a produce rugina...si va scartai din ce in ce mai tare.

Fa testul cu sticla de care iti spuneam mai sus (sau incearca sa misti de pivoti) si vezi ce descoperi. Chiar daca nu se misca cand tragi de ei tot poti auzi scartaitul...si daca scartaie cand tragi tu cu mana...fii sigur ca la fortele ce actioneaza datorita greutatii masinii, vor scartai si mai tare.

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am avut-o si eu si era predominanta cand viram, se simtea si in volan "scartitul". Ca si tine aveam un burduf la capul de bara rupt. Solutia? Scos burduf fisurat, spalat capul de bara, pus vaselina si burduf nou. Si totul e ca nou!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema si eu, cand ploua nu facea deloc, am cumparat o solutie de gresat bucse si au trecut 2 ani de cand nu mai face, dar am insistat cu ungerea bucselor pe fata cam 3 saptamani. Fa asa cum iti zic si o sa vezi ca scapti de scarteli, si schimba si burduful neeaparat :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema ee la capatul de bara sau bieleta am avut si eu acceiasi problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Acceasi problema am avut-o si eu si poate fi de la un pivot sau de la capetele de bara .Mai degraba un pivot.In ambele cazuri are acelasi scartait numai ca la capat de bara se aude scartaitul numai la viraj.

Modificat de TheOne06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roberto_Tyr_VW4

POT SA IMI DAU SI EU PAREREA PT CA SI EU AM AVUT PROBLEMA ASTA SI AM GASIT UN MECANIC CARE INTRADEVAR SE PRICEPEA SI MI-A SCIMBAT CELE DOUA bucse DE LA BARA DE TORS SI ACUM AM SCAPAT DE CARUTA SCARTIITOARE.

INCEARCA SA VEZI SI ASTA .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti propun pe viitor sa deblochezi tasta CAPSLOCK, e contrar regulamentului scrisul nejustificat cu majuscule.

Data viitoare, ai un warning. :)

PS: in primele 2 ore, poti sa-ti editezi post-ul, daca descoperi ca ai vreo greseala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!