Jump to content

Scot joja de ulei si cred ca am brobonele de apa in ulei


B|shOp-VR6
 Share

Postare recomandată

De catva timp tot imi da mult fum pe evacuare.... nu tot timpul.. dar imi da. Azi am verificat uleiul si am impresia ca sunt brobonele de apa pe joja... Sa fie garnitura de chiulasa?

Astept sfaturi si recomandari, multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce culoare e fumul?

daca tin io minte bine.. daca e albastrui e apa in benzina, daca e negricios e ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajunge apa in ulei, se schimba culoarea uleiului si devine albicios . Ca o dovada ca nu este vorba de apa, poti sa verifici nivelul lichidului de racire sa vezi ca nu a scazut :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e albastru e ulei in motor.. daca e ca un abur e apa in motor....

Da stiu asta... si am impresia ca imi scade... greu dar imi scade...

Temp mai imi depaseste 90 de grade.. inainte ajungea la 100 de grade dar am schimbat termostatul si acuma mai creste cateodata putin peste 90 de grade dar isi revine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu lua de buna temperatura afisata de ceas.

Indicatorul temperaturii lichidului de racire din bord este oarecum aproximativ. Pentru a vedea temperatura reala a lichidului (sau cel putin cat crede ECU ca ar fi) trebuie interogat cu VAG-COM. Mai poti verifica termostatul intr-un vas cu apa fierbinte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din "vastele" mele cunostinte , daca chiulasa e ciupita , se deschide o comunicare intre cilindru si spatiul invecinat, care in mod normal e ocupat de lichidul de racire, rezultatul observandu-se in vasul de expansiune(nivel scazut).

daca la"cald" , pe teava de esapament vine mult abur, atunci e foarte posibil ca asta sa fie beleaua

daca verifici uleiul dupa ce a mers motorul( imediat cum opresti ) si sunt clabuci semnificativi pe joja, atunci iti intra apa in ulei, care e cu totul alta mancare de peste.Brobonelele pot aparea si numai de la aerul care e pe linga joja si care are o oarecare umiditate

am patit-o o data sa scoata fum alb plus niste fulgi ca de pacura , cauza fiind o dereglare a motorasului de la pozitionerul de relanti

poti sa verifici daca apa din vasul de expansiune nu iese pe la supapa. cu motorul pornit , scoate aparatoarea neagra de la vasul de expansiune , prin tragere verticala, si astapta sa se inchida termostatul.

am patit-o la fostul meu golf( 1,6 benzina) , din cauza unei substante de "etansare" a sistemului de racire, care a colmatat caloriferul, mi-a dat afara toata apa din vasul de expansiune, si am prajit chiulasa

parerea mea este , daca faci multi km , sa te duci la un mecanic ( experimentat cel putin) ptr ca nu e de glumit cu motorul si la 6 cilindrii sunt cam multe piese de schimbat daca intarzii

asteptam vesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa va mai zic... Temeperatura tot asa imi face.. cand mai sare nitel de 90 cand se duce la 80...

Termostatul e schimbat la fel si termocupla deci astea pica, n-au cum sa fie de vina....

Apa in vasul de expansiune nu prea da urme sa dea pe dinafara si de scazut nivelul.. scade dar foarte putin si dupa ceva timp de mers.

Caloriferul este anulat pt ca s-a spart si nu am apucat sa-l schimb.. trecerea apei se face direct cu ajutorul unui stuntz.

Cred ca aburul ala e de la condensul de pe teava de esapament.

Joja de ulei, am verificat-o atunci.. avea borbonele... am mers cu masina, am verificat iar si nu mai avea nimik...

Acuma mai astept niste bani si apoi o sa fac niste investigatii.. pana atunci nu pot sa-mi dau decat cu presupusul.

A si mi se mai intampla ceva... merg cu masina linistit.. o las peste noapte si de dimineata cand ma uit la motor vad ca un furtun de la sistemul de racire este "supt" (subtiat k si cum ar fi tras cineva aerul din el). Desfac capacul de la vasul de expansiune si isi revine.. asta nu pot sa mi-o explic.. in mod normal nu ar fi trebuit sa fie aer pe furtunul ala si daca ar fi fost apa nu imi imaginez cum de se subtiaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A si mi se mai intampla ceva... merg cu masina linistit.. o las peste noapte si de dimineata cand ma uit la motor vad ca un furtun de la sistemul de racire este "supt" (subtiat k si cum ar fi tras cineva aerul din el). Desfac capacul de la vasul de expansiune si isi revine.. asta nu pot sa mi-o explic.. in mod normal nu ar fi trebuit sa fie aer pe furtunul ala si daca ar fi fost apa nu imi imaginez cum de se subtiaza...

Probabil ca ai probleme cu supapa din busonul de la vasul de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de garnitura de chiulasa - poti merge intr-un service sa-ti "citeasca" nivelul de monoxid / dioxid (nu prea stiu care din ele, da' e un indicator util) de carbon din lichidul de racire, sa vezi daca este vreo comunicare intre cele doua "circuite"... Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur apa din vas scade datorita improvizatiei de la calorifer

Daca stutul leaga direct cele doua furtune din calorifer si nu e sustinut de ceva , cum cele doua furtune se mufau pe niste repere fixe, atunci probabil ca pe acolo intra si aer

ai grija ce faci cu aerul, incearca sa-l elimini ptr ca e foarte periculos ptr racire

La golful meu aerul era scos automat dupa cateva cicluri de inchis/ deschis termostatul , dar aceste cicluri banuiesca , ca se fac la tine , asa ca as zice sa remediezi caloriferul( banuiesc ca nu vrei sa umblii toata iarna cu resoul sau samovarul in masina...sparge o banca , jefuieste babute in piata) dar sa ai foarte mare grija la ce pui ,ca find atat de ascuns e cam greu sa-ti dai seama cand cedeaza, si te poate lasa fara apa ....

Daca iei second hand sa vezi sa nu fie infundat si sa-ti dea caldura pe o suprafata cat mai mare(de preferat toata)

stai linistit momentan cu chiulasa si alte belele ca nu cred ca e ceva( cam cati km ai facut de cand ai observatastea....din pura curiozitate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am observat ca imi da fumul ala pe evacuare sau de cand am anulat caloriferul?

De luat aer nu stiu daca ia... am doua coliere pe fiecare parte plus silicon...

Supapa de eliminare a aerului unde se gaseste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand scoate fum

In cele mai multe cazuri , daca s-a ciupit garnitura de chiulasa , dupa 2-300 de km incepi sa torni apa cu litrii numai ca sa ajungi la colt

Puteai sa si sudezi tevile intre ele..... nu inseamna ca nu poate sa ramana o comunicare cu exteriorul....

Verifica sa nu ai o fisura undeva in circuitul de racire.Cel mai atent sa te uiti pe langa partile din circuit care sunt in apropierea zonelor fierbinti ( motor, etc) de unde apa se evapora fara sa lase urme prea evidente

Cred ca si la tine , evacuarea se face prin vasul de expansiune cand motorul e pornit si se plimba apa prin circuit plus cand se inchide si deschide termostatul

se poate sa ai probleme cu vasul de expansiune ptr ca in mod normal cand masina e rece si deci si aerul din vasul de expansiune e rece , nu exista o diferenta de presiune intre exterior si interior(nu destul sa-ti tina apa in vas si sa ai un furtun aplatizat , plin cu aer care s-a racit)

cat de sus era furtunul de care s-a aplatizat....si intre ce si ce face legatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face legatura dintre radiator si blocul motor... o sa ma uit si la vasul de expansiune... nu stiu sincer motivul pt care se aplatizeaza..

Chestia e ca nu am nici cea mai vaga idee ce poate fi... sunt in cumpana total...

Fum imi da de mai demult... are peste 300km lejer lejer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma imi da si fum pe la joja si pe la capacul de ulei... Tre sa-i fac setul motor am inteles... o sa fie cam dureroasa reparatia.. dar asta e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca nu am mai intrat...

ce am inteles eu de la tine e ca nu mai scotea fumul alb de care vorbeai...

cine ti-a spus ca tre sa faci setul motor?

vezi caci chiar si unii mecanici se cam arunca, desi simptomele pe care le spui tu acum sunt cam grave...

ma gandesc ca singurul lucu posibil ca sa scoata fum pe unde zici tu e sa scape compresia in baia de ulei , dar de obicei cand se intampla asta segmentii de ungere sunt dusi de mult si papa ulei cu sutele de mililitrii

la golful meu papa intre 3si 500 de ml la 1000 km si nu se observa nimic la gaze( nu ochiometric... cu aparat), doar pe joja scadea nivelul

tre sa ceri mai multe pareri...ca am mai patit-o si eu ....

vezi intai daca nu gasesti sa-i faci o compresie sa vezi care e situatia pe cilindrii si dupa sa vezi ce mai faci

sa nu te lasi dus de unii mecanici care vor sa-ti bage camasi si pistoane de la altceva( banuiesc ca si blocul tau e fara camasi) , cea mai dreapta reparatie , daca e cazu ,e cota 1 de segmentare( iei pistoane cu segmenti de prima cota de reparatie si alezezi blocu)

daca nu ai un mecanic de incredere atat la "furat" cat si profesional, scrie-mi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mah.. la mine ulei cam consuma.. in carte cik scrie 1l la mie.. acuma maine o sa verific iar uleiul.. ultima oara am completat acum doua saptamani.. sunt curios cat a mancat...

Pe esapament mai imi da.. dar nu tot timpul.. am mai zis. O sa-i fac si compresia sa fiu mai sigur cat de grav e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 years later...

Buna ziua , sunt posesorul unei bestii de 1.4, 16v, Golf 4 dupa cum ati intuit..

Problema mea este grava, cred, intrucat in 500 km mersi a consumat circa 2 l ulei motorul acestei bestii.

Da fum ALB la pornire si am constatat ca da fum si la trecerea intr-o treapta inferioara de viteza.

Ma ajutati cu ceva sfaturi daca aveti idei si/sau v-ati confruntat cu o astfel de situatie... Mecanici de calitate in Bucuresti si care sa nu ma jefuiasca aiurea. ...

Cu speranta ca voi ajunge teafar cu ea in Bucuresti astept parerile voastre .

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!