Jump to content

Calitate Ulei Masurat Cu Vag-com


stabi
 Share

Postare recomandată

Am dat search si nu-am gasit nimic despre acest subiect. Drept urmare am deschis acest topic. Daca am gresit cer scuze si rog un moderator sa mute acest subiect la locul lui.

Avind in vedere ca pe piata se gasesc uleiuri fabricate in UE si se raspindesc ca soareci :) , cred ca cel mai indicat ar fi sa dam o mare atentie senzorului LL din baia de ulei. Sincer prea multe informati nu am obtinut despre acest senzor, drept urmare am facut niste masuratori inainte de a schimba uleiul din masina. Masuratorile facunduse cu VAG-COM. Din greseala am resetat valorile soot si thermal, drept urmare am schimbat uleiul dupa ce am parcurs inca ~130km ca sa aflu valoriile soot si thermal (valorile se updateza cam la 100km).

Valori citite:

Soot=2

Thermal=0

Ok. Am schimbat uleiul + filtru. Aral 431 pt. PD, filtru MAN amindoua Made in Germany. Alte masuratori la 130km de la schimb ulei

Valori citite:

Soot=3

Thermal=1

Ok.Alte masuratori la 264km de la schimb ulei

Valori citite:

Soot=7

Thermal=3

Ok.Alte masuratori la 358km de la schimb ulei

Valori citite:

Soot=9

Thermal=4

Sincer sint in dilema. Daca cineva poate sa-mi explice un pic ce se intimpla, as-i fi bucuros sau daca cineva a facut astfel de masuratori poate le comparam un pic sau si mai bine daca are cineva documentatie legat de acest subiect si este dornic sa imparta as-i fii tare multumit. :lol:

Astept parerile voastre despre acest subiect.

Pina atunci Drum Bun :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Documentatia data de mine nu te-a edificat? Oricum ti-am zis ca din pacate nu stiu inca algoritmul pentru calculul uzurii, dar pentru Th Load este explicat foarte bine in acel pdf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu, fara suparare :P , documentatia ta descrie in mare functionare senzorului LL si care este buna, dar pe mine ce ma intereseaza este tocmai amanuntele, care nu sint incluse in aceasta documentatie. Adica, valoriile soot min, max, valoriile thermal min, max, etc. (practic esenta !!!). :lol:

Dilema mea este ca la o parcurgere aprox 100km valoriile se schimba enorm de mult la uleiul nou :P , si ce inseamna 100km, practic fata de ~15000km? :lol:

Orcum, mersi pentru documentatie si cum am spus: esti un boier. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ai masurat aceste valori in VAG-COM? in ce grup?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care masina stie si este setat pentru interval de service flexibil, bordul utilizeaza valorile respective pentru estimarea distantei pana la urmatoarea revizie.

Valorile respective se pot citi din controlerul 17 (Instruments) canalele 47 si 48. Unitatea de masura e in 100km.

Daca la intervalul de schimb fix se stie exact ca schimbul de ulei se efectueaza la 15.000km sau 1 an, la cel flexibil distanta de schimb se obtine prin adunarea mai multor parametrii transformate in distanta. Valorile de mai sus exprima contributia thermal load si soot quantity la distanta de schimb ulei.

Tot acest sistem e calibrat pentru conditii de drum si combustibili din vest, in Romania deocamdata nu prea se aplica.

Oricum Aral Tronic 431 e un ulei pentru TDI PD obisnuit 505.01, e bun doar pentru interval de schimb fix, nu flexibil (Longlife).

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat acum si am valorile astea:

42

MIN VALUE

OIL IN 1

STORED VALUE 15

43

MAX VALUE

OIL IN 1

STORED VALUE 50

45

OIL QUALITY 4

47

SOOT QTY. IN 1

STORED VALUE 114

48

THERMAL LOAD IN 1

STORED VALUE 29

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi ptr raspuns, dar lipseste 40 care reprezinta km parcursi de la ultima servisare (x100) daca sa resetat si tipul de ulei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care masina stie si este setat pentru interval de service flexibil, bordul utilizeaza valorile respective pentru estimarea distantei pana la urmatoarea revizie.

Valorile respective se pot citi din controlerul 17 (Instruments) canalele 47 si 48. Unitatea de masura e in 100km.

Daca la intervalul de schimb fix se stie exact ca schimbul de ulei se efectueaza la 15.000km sau 1 an, la cel flexibil distanta de schimb se obtine prin adunarea mai multor parametrii transformate in distanta. Valorile de mai sus exprima contributia thermal load si soot quantity la distanta de schimb ulei.

Tot acest sistem e calibrat pentru conditii de drum si combustibili din vest, in Romania deocamdata nu prea se aplica.

Oricum Aral Tronic 431 e un ulei pentru TDI PD obisnuit 505.01, e bun doar pentru interval de schimb fix, nu flexibil (Longlife).

Un raspuns care promite. :)

Hai sa adincim un pic subiectul.

Cit despre Aral Tronoc 431 obisnuit, sint de acord, dar idea este sa folosesc un ulei preti/calitate bun. Adica:

1. De ce, se arunc bani pe fereastra cu un ulei Long Life cind sint obligat sa-l schimb la 15000-20000km din cauza conditiilor din tara noastra?

2. Uleiul pe care il cumper din magazin scrie Made in UE, oare unde este fabricat?. Este o diferenta intre acelsi marca de ulei (nu dam exemple) pe care scrie Made in UE sau Made in tara producatoare?

Sint niste intrebari.

Eu cred ca raspunsul este in controlerul 17 (Instruments) canalele 47 si 48

De aia a-si dorii sa dezvoltam un pic acest subiect :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Tot acest sistem e calibrat pentru conditii de drum si combustibili din vest, in Romania deocamdata nu prea se aplica.

Poti dezvolta acest subiect ? Care sunt factorii de calibrare ? Ce e diferit acolo fata de aici ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folost la schimbul de ulei CASTROL TXT 505 01 special motor oil tdi

Am 2000 km de cind am schimbat uleiul

Sa ma lamureasca si pe mine mine careva ce sunt valorile alea !!! ce inseamna ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare!!! A fost resetat schimbul de ulei?

1. Adica a aparut "SERVICE INTERVAL XXXX" pe bord si a fost resetat manual sau cu VAG-COM

2. Daca nu a aparut "SERVICE INTERVAL XXXX" pe bord si a fost schimbat uleiul, a fost resetat din VAG-COM schimbul de ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a schimba uleiul a aparut mesajul pe bc de scumbat uleiul cu 3000 km inainte si a scazut pina a aparut mesajul ca trebuie "imediat schimbat uleiul"

Da a fost resetat la sevisul unde am schimbat uleiul la reprezentanta vw cu testeru lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti dezvolta acest subiect ? Care sunt factorii de calibrare ? Ce e diferit acolo fata de aici ?

In primul rand combustibilul. Cantiatea de soot (funingine) care ajunge in ulei e strict legata de calitatea motorinei, in special al continutului de sulf.

Iti dai seama ca in masina nu e un laborator chimic, continutul de soot se determina pe baza cantitatii de motorina consumate si al incarcarii motorului.

Daca in motorina e mai mult sulf decat cel prevazut de cosntructor, formula scoate valori eronate. La noi motorina cu putin sulf a aparut doar un ultima vreme... iar piata era(este?) plina de combustibil contrafacut.

Din acest motiv motorul e mai in siguranta daca se schimba uleiul la intervale fixe.

Apoi mai este regimul de mers, ei au autostrazi, management de trafic, noi nu avem... si circulam mult prea des bara la bara. Si asta influenteaza direct uzura motorului/degradarea uleiului.

Si de ce sa nu recunoastem, dealerii sunt mai fericiti daca trece omul mai des pe la ei cu masina.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
dealerii sunt mai fericiti daca trece omul mai des pe la ei cu masina.

Cred ca la noi in rromanica asta ar fi principala cauza si diferenta .

Celelalte ... vin de la sine . :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" Cantiatea de soot (funingine) care ajunge in ulei e strict legata de calitatea motorinei, in special al continutului de sulf.

Iti dai seama ca in masina nu e un laborator chimic, continutul de soot se determina pe baza cantitatii de motorina consumate si al incarcarii motorului"

Ai vreo documentatie legat de aceasta descriere ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. stabi nu mai da quote la mesajul anterior, mai ales daca e unul imens. Mesajul se intelege.

2.motorina aflata pe piata cand am luat eu masina era minim E3, iar masina este E3. Eu am folosit intotdeauna E4 sau E5 deci... problema de soot se rezolva.

Uleiurile LL nu sunt fantastice tocmai in acest sens, daca uleiul ajunge sa contina mult soot ele nu-si mai fac treaba.

Daca mergi cu masina bara la bara si ai senzorul LL activ sa nu te mire ca ti se va aprinde la 15-16k km.

3. Calculele facute pentru alte uleiuri decat LL sunt ZERO. Th Load se calculeaza luand in considerare minimul obtinut la certificarea 506.00, 506.01 si acum 507.00. Cum uleiurile 505.00 si 505.01 au alte proprietati aceste calcule nu exprima nimic. Si in cartea masinii scrie ca daca adaugi 500ml de 505.00 sau 505.01 la 506.0x deja nu mai poti lua in considerare contorul electronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze. ptr quote

Recapitulare:

1.Thermal oil load este o valoare exprimata [m] care ia in calcul fluctuatile de temperatura in functie de turatia motorului si exprima o estimare in [m] parcursi cu uleiul respectiv. Valoarea din Vag-com canal 48 reprezinta "Thermal" in x*100km

2.Soot load este o valoare exprimata [m] care ia in calcul litri de ulei parcurs in motor in functie de turatia motorului si exprima o estimare in [m] parcursi cu uleiul respectiv. Valoarea din Vag-com canal 47 reprezinta "Soot" in x*100km

Astept reacti !!! :wacko:

Concluzie:

Referitoare la cele spuse de sus. Avem o motorina proasta, sau eu impreuna cu Spawn b93rlf folosim o motorina proasta!!!!

Astept reacti !!! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!