Jump to content

Din nou despre chip tuning


oaspetele
 Share

Postare recomandată

poate ca acest topic nu e chiar "nou". dar abordarea propusa il justifica de sine statator, ca sa zic asa.

deoarce stau cu limba scoasa pana in momentul in care imi voi face si eu un tunig (de fapt nu eu, imoralilor), scrutez internetul in lung si-n lat dupa ceva relatari.

ce mi-am zis : hai sa vedem ce se intampla in Germania, patria golfuletului meu.

si asa am descoperit in autobild un test interesant, intre mai multe firme de tuning.

dau linku : http://www.autobild.de/suche/artikel.php?a...artikel_id=1689

iata concluziile masuratorilor, unde remarcam din nou ca martorul (un PD de 74 kw, culmea, ca a subsemnatului) are mai multi cai decat se declara pe hartie, adica 105 in loc de 101.

Alle Messwerte auf einen Blick

Martor CSW Digi-Tec Koch KW OBD

putere 105 PS 130 PS 128 PS 126 PS 122 PS 128 PS

cuplu 248 Nm 302 Nm 276 Nm 285 Nm 283 Nm 281 Nm

v maxima 188 km/h 198 km/h 197 km/h 193 km/h 196 km/h 200 km/h

demaraj

0-100 km/h 11,2 s 8,8 s 9,7 s 9,8 s 10,2 s 9,5 s

60-100 km/h im 4. Gang 7,7 s 6,2 s 6,6 s 6,2 s 6,5 s 6,4 s

80-120 km/h im 5. Gang 11,5 s 9,0 s 9,4 s 9,2 s 9,6 s 9,2 s

consum%

oras 7,18 l 7,04 l 7,25 l 7,03 l 7,20 l 7,47 l

bei 90 km/h 4,52 l 4,51 l 4,57 l 4,47 l 4,50 l 4,68 l

bei 120 km/h 5,51 l 5,44 l 5,56 l 5,41 l 5,50 l 5,71 l

Abgasnorm D4 erf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.autobild.de/suche/artikel.php?a...artikel_seite=1

se ia un golf 4 tdi de 90 cp. se cumpara de catre autobild, i se face tuning si se urmareste viata lui ulterioara.

primul cica avea 56000 km, dar dupa o sumara inspectie s-a dovedit ca tapiteria de pe scaune si gumele de pe pedale erau cam "duse", asa ca s-a tras concluzia ca 100 000 de km s-au evaporat ca prin minune. s-a renuntat la respectiva masina.

au gasit apoi un golf cu 53000 km.buuun. din septembrie 1999. nu a mers prea mult omu.

masuratori, apoi tuning, masuratori.

tuning : skn.tuning.

tipii dau garantie pentru masinile nerulate mai mult de 60 000 km atunci cand fac tuning, mai exact inca 100 000 km.

bine, cam costa : 820 euro pentru 25 de cai in plus.

concluzii la masuratori : de la 99 cp cati avea initial golfu (!!!) si 223Nm, la 119 cp si 2860Nm.

deci cei 25 cp s-au dovedit a fi doar 20.......

dar, indeajuns pentru a micsora cu 2 sec demarajul 0-100 !!!!

va urma !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot sa iti spun urmatoarele: La 2 ani de cand am cumparat masina (1.9 110CP Bora) i-am facut chip de la upsolute ( cica teoretic 143CP ), atunci avea 50.000km si circa 33 compresie in toti cilindrii acum are 104.000km si am facut de curand compresia si are 32.6 in toti cilindrii.. am schimbat intr-adevar o turbina dar banuiesc ca avea ceva nashpa de la inceput turbina asta.. so eu pana acum prin masuratori nu prea vad uzura la masina si nu imi fac probleme :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chip-ul mareste puterea motorului prin prelungirea duratei de injectie (mai multa motorina per revolutie), prin cresterea cantitatii de aer "pompata" de turbina, si in unele cazuri (in fuctie de producator) prin cresterea avansului injectiei.

In acest mod sunt afectati urmatorii parametrii cu influente negative asupra anumitor componente:

1) EGT-ul creste datorita prelungirii spre evacuare a arderii. De aici rezulta o crestere a stresului pe turbina in sarcina mare prelungita. Sunt cazuri in care se mareste cantitatea de fum evacuata datorata arderii partiale a motorinei, acest lucru face ca rata de obturare a EGR-ului si a galeriei de admisie sa creasca.

In cazul in care se mareste peste limite rezonabile cantitatea de motorina injectata creste temperatura uleiului peste limita de transfer termic a radiatorului stoc.

2) Turbina in setarile standard se afla la limita "surge". Fara o modificare fizica a mecanismului VNT (prin scurtarea pirghiei de actionare) se trece de aceasta limita cu consecinte fatale in timp asupra compresorului.

3) In cazul in care se modifica cu mult peste limite curba de avans se poate ajunge in situatia in care la WOT sa se topeasca pistoanele sau sa se strimbe bieletele (sunt din aluminiu) datorita cresterii peste limite a presiunii in cilindrii in apropierea TDC-ului.

4) Datroita cresterii cuplului apare fenomenul de "alunecare" a ambreiajului.

Ca o concluzie, chip-ul NU omoara motorul insa piciorul prea greu pe acceleratie DA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vreau sa spun ca din ce am citit eu principalul efect negativ este de fapt ultimul mentionat de ender si anume afectarea ambreiajului.. cat despre EGT oricum la TDI este mai redus... si oricum majoritatea "producatorilor" de chip-tuning spun ca respecta specificatiile producatorilor ( adica plaja de valori pt. diversii parametri se incadreaza in specificatile originale )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o concluzie, chip-ul NU omoara motorul insa piciorul prea greu pe acceleratie DA.

Concluzie cam descurajanta. Pana la urma chip-ul il faci pentru un plus de putere pe care sa-l folosesti tot timpul, fara griji sa-ti faci griji de surge sau EGT marit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o sa folosesti masina in aceleasi conditii ca ininte de chip, este ok. Daca faci chip-ul sa te duci la curse cu masina , atunci va creste uzura motorului ( lucru normal dupa parerea mea ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATENTIE marita care este sursa modificarilor mapelor. Mai nou cu ajutorul softurilor din ce in ce mai larg raspandite si a echipamentelor de programat "Eproame" aproape oricine poate modifica valorile mapelor.

Insa foarte putini sunt aceia care respecta valorile date de producator si fac modificarile "cu cap".

De exemplu lucrul spus de ender, foarte adevarat de altminteri cu surge-ul poate foarte usor sa fie evitat limitand IQ-ul la turatiile critice <2000. Dar din cateva masini pe care le-am vazut "citite", pana acum numai a lui Chid avea valorile IQ-ului la turatii mici corect setate.

Mai sunt inca cateva lucruri care trebuie luate in consideratie la un chip tuning dar numai firmele mari (si scumpe) isi permit acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa mentionez ca si eu am chip de la upsolute la fel ca si chid :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... de altminteri cu surge-ul poate foarte usor sa fie evitat limitand IQ-ul la turatiile critice <2000. Dar din cateva masini pe care le-am vazut "citite", pana acum numai a lui Chid avea valorile IQ-ului la turatii mici corect setate.

Din pacate cu VAG-COM-ul nu poti citi virfurile de presiune. Recomandabil pentru toti cei ce fac chip-tuning este sa instaleze "boost gauge" si sa-si tempereze piciorul intre 1500 si 2000rpm a.i presiunea citita sa nu depaseasca 6psi respectiv 18psi. Altfel ... dati cautare pe www.tdiclub.com dupa posturi cu turbine busite, mai precis compresoare cu paletele facute zob si/sau mult ulei in evacuare :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un alt post am afirmat ca singura metoda "safe" de crestere a performantelor la TDI-urile cu pompa rotativa este upgrade-ul la injectoare. Este metoda preferata de producator; singura diferenta intre ALH (90hp euro3) si ASV (110hp euro3) o reprezinta injectoarele de 0.205mm fata de 0.185mm

In acest fel se poate injecta mai multa motorina fara cresterea EGT-ului.

Este de la sine inteles faptul ca trebuie modificata si mapa de fum pentru a beneficia de toata cantitatea de motorina injectata, dar acest lucru poate fi evitat prin mici ajustari facute cu VAG-COM-ul la IQ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa vezi......dupa ce tipii i=au modificat suspensiile (au pus din alea reglabile), evacuarea, au bagat eleroane si alte chestii de tuning exterior, masina le-a fost furata.........

:D

deci se poate si in germnia.....

ce e clar, ca in acesi 25000km masina nu a suferit din cauza chipului.

http://www.autobild.de/suche/artikel.php?a...artikel_seite=2

30981.jpg

cam asa arata la final masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica daca schimb injectoarele la ALh cu cu injectoare de 0.205mm si modific mapele ca la cel de 110 sau schimb complet ecu cu unul de 110 motorul meu devine de 110 fara sa am uzuri mai speciale??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul tau ALH da.. motoarele anterioare de 90CP care n-au turbina cu geometrie variabila .. evident au mai multe diferente

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi decat ECU nu rezolvi nimic.

Daca schimbi decat injectoarele fara a modifica ce a zis ender, iar nu faci prea mare lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi decat injectoarele fara a modifica ce a zis ender, iar nu faci prea mare lucru.

Nu este adevarat!

Numai simpla schimbare a injectoarelor aduce un plus sesizabil de putere!

Mare atentie ce tip de injectoare 0.205mm se monteaza! trebuie neaparat cele de la ASV, adica cu deschiderea pilot la 220Bar respectiv injectia principala la 300Bar.

Codurile sunt 038 130 202A si 038 130 202B pentru injectorul cu NLS

Rocketchip stage 0 chiptunig pentru ALH consta in rescrierea ECU ALH cu cod de ASV si upgrade la injectoare.

Stage 1, 2 si 3 constau in modificarea mapelor pentru noul motor ASV si marirea puterii pina la 145CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender: Pai daca schimbi decat injectoarele nu va da cu fum? Chiar tu ai spus asta.

Nu cred ca se urmareste sporul de putere cu orice pret (adica chiar si cu fum), ca daca e asa faci chip-tuning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender: Pai daca schimbi decat injectoarele nu va da cu fum? Chiar tu ai spus asta.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

deci prin urmare se uzeaza cu mult mai repede masina dc pun cip ...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

anumite subansambluri, da. Depinde si de cum mergi cu masina dupa acel "chip" :huh:

Bine ai venit pe forum :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@d-rive nu speria omu' :Driver: se uzeaza mai repede anumite subansambluri daca faci chip si vei abuza in permanenta de puterea in plus. si chiar si-atunci nu-i nici o tragedie, probabil ca motorul va tine 450.000km in loc de 500.000, who cares? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

poate ma lamuriti si pe mine in legatura cu resoftarea cutiei tiptronuc in cazul unui cip tuning, remapare, ma rog.

se face sau nu, si daca se face, va suporta cutia cuplul marit? acum am cuplu 310 pe un motor de 130 hp. care ar fi cea mai buna varianta de soft astfel inc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se resofteaza cutia, dar se poate face o limitare de cuplu care sa protejeze cutia, oferind totusi aceeasi putere maxima (cam 160-165 la motorul tau, dupa chip-tuning). Dar, sincer sa fiu, la 300.000km, n-as face chip....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca poti sa faci si la 300.000 daca e ok motorul... dar faci o versiune mai usoara... nu faci la 165 CP ci faci la 150 CP.

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!